- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szia, a laguna 3 alapjában jól sikerült autó. De itt is a PH2, ami ajánlott (finomítgattak ezt-azt). 2011-től.
2.0dci nissan láncos motor, nem igazán tudok típus betegségről.
Két apróság van, ami ennek a különlegessége:
- nagyobb alapjárati rezonancia a hasonló, más márkák 2literes dieseleihez képest
- nagyobb étvágy más márkák 2literes dieseleihez képestAutómatát akartam én is, annó amikor utána néztem én is az Aisin márkát találtam, nem igazán találtam róla érdemi infót. Pár ember, akiknek van, szeretik....én így háttérinfó nélkül nem mertem bevállalni.
Rugó törés, teleszkóp problémák előfordulnak, más nagy problémáról tényleg nem tudok.
Kiegészítő elektromos fűtés, tudtommal mind a két megoldás alkalmazva van bennük:
- elektromos "fűtőradiátor" az utastér felé
- hűtővízkörben 4db izzító, amik felmelegítik a vizet (ez talán felszereltség függő)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
3 bak van, van fent a zselés ennek van talán a legnagyobb szerepe és ez a legdrágább. Illetve még van egy fenti és egy lenti kisebb bak.
Egyébként laguna 3-ból 3féle van, de mégis ph1/ph2-re vannak szétválasztva.
2010-ig ph1
2011-től ph2, viszont 2013-tól szintén változtattak rajta, de ez is ph2.Ph1: [link]
Ph1 gt: [link]
Ph2: [link]
Ph2/2: [link]
Az utolsóban már ledes nappalifény van a lökhárítóban, az elődökben izzó van a lámpabura alatt.
Fejegység/navigáció típusban van még különbség a generációk között.
2012 környékétől már van külön tápszivattyú a tankból a motortérig.
A motortéri biztitáblán variáltak valamit.
Szervó tartályt helyezgették ide-oda.
Na meg a külső változások.
Pár apróság amiket tudok, utána kellene keresgélni, hogy mik a pontos technikai különbségek.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
2.0dCi laguna3-ban 1db van fent jobb oldalt.
Viszont ez csak külföldről rendelhető. Szalitassall együtt kb 30 ezer.
Nem az ára rettent meg, azt letojom, mint irtam a rezonáló szarságok tömkelege, ami ebben az autóban megtud szólalni. Viszont ez az alkatrész, kb 3 év utan már kb csak 50%- os teljesítményt tud nyújtani és rohamosan csökken tovább. Emiatt a rezgés egyre nagyobb lesz és lassan minden elkezd zörögni ami csak tud rezonanciát előidézni. -
rob210
Topikgazda
Azért a megane 3 és a lagu 3 nem egy csapatban játszanak, azt ne felejtsd el.
A megane kasznija könnyebb, így jobban megy ugyan azzal a motorral mint a laguna.
A laguna belseje szerintem tágasabb, ha ugyan azt a kasznit hasonlítjuk össze.
Én a sima megane 3 ban nem férek el magam mögött, a laguban igen. (Lábtér szűkös a meganeban).Renault power
-
#32577792
törölt tag
Laguna III és Megane III
Érdekes összehasonlítás. Futómű egyértelműen feszesebb a Lagunáé. Nem kényelmetlen, de nem is "franciás" ami a régi értelemben vett jelző. 18-as felniken éreztem Meganeban azt, amit Lagunában a 17-s felnin, az pedig különbség méretben. Elől mindenképpen szűkebb a hely a Meganeban, hátul is. Üléseknél nem teljesen korrekt az összehasonlítás, mert nem egyformák voltak L-ban bőr, M-ben félbőr. Utóbbiban az oldaltámasz érezhetően jobb, vagy mondhatni ott tart benne, nincs dőlés oldalra.
Nem mentem még 1.5dci M-ben, így nem tudom hasonlítani a zajt. L-ben nem annyira csendes, LII. 1.9dci halkabb volt.
110LE-s 1.5dci-k már javított hajtókarcsapággyal jöttek, de ha nem, akkor sem túl nagy tétel cseréltetni azokra, ha jól hallottam.
delphi rendszeres kerülendő, mondjuk nekem Continentel van ( vagy siemens vdo) amiről nem tudom jó-e vagy sem. Lassan 200k van benne, nem gondolom, hogy a mai modern injektorok sokkal hosszabb távra készültek volna, de mivel nem vagyok ebben szakértő, se tapasztalatom vele...
Majd elmondja akinek van.Nekem tetszik és bejött a LIII ezzel a motorral. 110-140-es tempóhoz nekem bőven elég.
Találtam egy kutat, ami állítólag osztrák OMV gázolajat ad, ezzel meg 6-8dl-el kevesebbet eszik pályán. Ez pedig nem hibahatár már, ráadásul úgy, hogy oda-vissza szakaszon mértem ugyanazt, tempó, forgalom azonos volt.Szerintem próbáld ki őket menet közben is.
-
#32577792
törölt tag
Igen, 1.5dci van Laguna III.
Nem próbáltam azokat, nézegettem, de Facelift nem volt annyiért, az előtte lévő széria meg nem jött be, nekem a módosított eleje már tetszik kategória, azt meg nem akartam, hogy veszek egy 2008/9-es 2.0dci-t és utána költsek az elején lévő módosításokra.
Lagunás voltam, de nem volt feltétel amikor ezt vettem, egy PUG 5008 1.6 dizel volt a másik kiszemelt, de volt Grand Scénic is, meg nem grandos is
De itt most az döntött, hogy tetszett kívül és belül is. -
rob210
Topikgazda
Hagyjuk már ezt.
Minden motort ki lehet nyírni, de az a 2.0 diesel nissan motor maga a megbízhatóság.
Nem véletlen drágábbak mint a többi és vadássza mindenki azt.Egy hete volt nálam egy II-es laguna 2011- es gradtour álomszépen járt a motor 310.986 volt benne.
Igaz használja a tulaj az autót és nem széthajtja.Renault power
-
PeterPH
senior tag
Olajnyomás hibajelet produkált az autó minden előjel nélkül. Az olajgomba csere nem oldotta meg, így tovább folyt a nyomozás. Az olajpumpa hibátlan volt, így következett a HK csapágy (ezt amúgy is terveztem már megelőzésképp a következő olajcserekor), A HK csapágyak még használható állapotban voltak amúgy, de a felsőkön látszott már a kopás, előbb vagy utóbb elérte volna a kritikus szintet. A hibajelenség ezek után sem szűnt meg. A megoldás az óracsoport cseréje lett végül. Clio2 egyébként.
-
-
Hát, akkor ők valami egyedi problémás autót szedtek szét.
A 2.0dci-nél, nem szokott ilyen probléma lenni.1.5dci-nél (a régebbieknél, főleg a 106lovas) van hajtókarcsapágy probléma.
A kolléga is azért cseréltette, mert szinte azon motorok mindegyikénél előjön.2.0dci lagunánál dinamikus az olajcsere intervallum (a dpfs-nél biztosan), amúgy 24hó/30K km.
Olajfeltöltési mennyiségek itt vannak:M9R motor olajfeltoltési mennyiségek - motorkód
6,6l - 742,744,746,748,802,806,808,816
7,4l - 800,805,809Nem tudom, hogy mi a logika, az enyémbe a sok liter kell, az biztos.
mod: itt borsodban sörösöknek, navosoknak van 2.0 dci laguna 3, vannak már 400k km feletti futású példányok is. Renault szerviztől informálódva, olajat meg szűrőket cseréltek bennük, meg a szokásos kopók.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
zaskar
senior tag
Az eltérő olajmennyiség oka 2.0 dci esetén leginkább a részecskeszűrő (FAP) megléte lehet. A FAP nélküliekbe (nekem ilyen van, 2010-es, hazai) úgy rémlik 6,6 liter kell, a FAP-al szereltekbe kb. 1 literrel több (és persze más típusú olaj). Az enyémre még 30 ezer km vagy 2 év az olajcsere intervallum, de szerencsére az enyém egy rendkívül keveset futott darab (ismerem az előéletét), így az első olajcsere 22 ezernél, a másik meg olyan 47 ezernél történt. Én 49 ezerrel vettem meg, azóta ráálltam a 15 ezrenkénti cserére. Most van benne 79 ezer...
Sajnos a használtpiacon már szinte csak FAP-al szerelt példányok elérhetők. Tudom, hogy a többségnek nincs vele baja, de hallottam már az ellenkezőjéről is.Szerk: na közben mycso kolléga is hasonlókat írt.
[ Szerkesztve ]
-
gixxergabi
senior tag
Hát ha úgy van ahogy nálam Megane 3-on akkor az ülés között kapcsolod be a tempomatot vagy a sebesség határolót, (kicsit túl van bonyolítva, nálam mindig be van kapcsolva ott a tempomat) és a kormányról vezérled + - bal oldalt és jobb oldalt "nullázó és reload (visszaállító)"
Én ELM-el nem láttam ilyen értékeket (Torque)...[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
Erre valaki?
Ma elmentem kipróbálni ezt a Lagunát. Az autó eléggé egyben volt, viszont volt két dolog ami zavart.
1. Az alapjárati vibráció elég magas. A motor is eléggé remegett, gondolom akkor az a zslés bak lenne a cserés ami fentebb volt említve.
2. Búgás 1200-1500-as fordulat között. Meglehetősen penetráns egy zaj jött a motorból a gyorsítások alkalmával, illetve lassításnál amikor 1500 alá esett a fordulat. Ez ilyen, vagy az autónak lehetett valami baja? -
1: három dolog miatt lehet (általában)
a, a kettőstömegű kivan - nem jellemző
b, a befecskendező rendszer oda van - ez sem jellemző
c, motortartó bakok elfáradtak - általában ez szokott lenni a probléma, illetve eleve vibrálósabb más márkák hasonló motorjaihoz képest.2, nem lehet, hogy a turbót hallottad?
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
rob210
Topikgazda
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest