-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
jookomak
őstag
Sziasztok!
Van egy 2002-es, 1,2 16v mk2 Cliom.
Milyen levegő, és olajszűrőt ajánlotok hozzá? Ezeket néztem ki: [link] [link] Vagy légszűrőből ez a belevaló? [link]
Illetve milyen motorolajat? Vegyem meg én inkább, és úgy vigyem a szervízbe, vagy azt hagyjam, hadd tegyenek bele olyat, amit ők szoktak?Remélem ez meg fogja szüntetni a problémámat, miszerint néha fogja magát, és elhagyja az ereje, elkezd dadogni, majd pár másodperc múlva mintha mi sem történt volna. Gyertya nemrég volt cserélve.
[ Szerkesztve ]
-
meroly
veterán
A váltókar persely az egy gumigyűrű ugye? Ennek az elöregedése vagy hibája okozhatja a váltóbot normálistól eltérő rezgését bizonyos fordulatnál?
Csak a bot mozog, semmi más, az autó szépen halat nem rángat dadog, nem remeg semmi, csak a bot és erre gyanakszunk.
Ennek a cseréje mekkora művelet egy hozzáértőnek (szóval nem nekem)?(#52551) jookomak: trafók voltak cserélve?
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
rob210
Topikgazda
válasz jookomak #52551 üzenetére
Motorkódot adj légyszíves addig semmit nem tudok hozzászolni.
De te külföldön, vagy, hogy ilyen drága cuccokat nézel bele külhonból?
Mert ezeknél jóval olcsóbban van jobb minőség idehaza.A dadogást pedig nem fogja megoldani.
Nem a gyertya volt ott a gond, hanem a gyújtó trafó.
De motorkód please.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
eTrade
tag
válasz jookomak #52551 üzenetére
Purflux, Mann-filter, de a Filtron is nagyon jó. Hogy pontosan milyen való bele, azt a motorkód alapján tudod kideríteni, bármely nagyobb itthoni webshop rendelkezik erre való szűrővel.
Olajból az Elf a legideálisabb választás, azon belül legalább az Elf 5w40 sxr mehet bele, de ha nem csipegette eddig az olajat, akkor bátran mehet bele az Elf 5w30-as is.
-
rob210
Topikgazda
Ez nagyon sok mindentől függ.
Mik lesznek cserélve, csak vezérlés, vagy hosszbordás is.
Illetve milyen minőségű alkatrészt szereltetsz be, te viszed, vagy ők szerzik be.
No és hogy hol csináltatod az se mindegy.135.000.- a komplett nem szakszervízben.
Persze olcsóbb megoldások is vannak, ha találsz szakit.
Meg ha van alkatrész beszerzési forrásod.Renault power
-
jookomak
őstag
-
rob210
Topikgazda
válasz jookomak #52559 üzenetére
CB05 nem elég mert ez alatt a gyártási kód alatt 3 féle motor futott mindegyik D4F
Ez pedig fontos lenne, mert van kész szűrő amit csak letekersz és feltekersz.
Illetve van amelyikben betét van azaz a házban magát a szűrőt a filtert cseréled. (mint a dieselek többségénél)
Ezt mondjuk egyszerűen ki tudod deríteni belenézel a motortérbe és ha semmi műszaki érzéked nincs akkor is kiderítheted.
[link]
[link]A jobb oldali kerékjáratnál kell benézni a motor mögé ott fogod látni.
Renault power
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
a segítségeteket kérném.
Nemrégiben vettem egy 1999-es twingót, az 1.2-es régebbi fajta motorral.
Minden oké volt tegnapig, amikoris hirtelen elkezdte azt csinálni az autó, hogy fogja magát, és leáll.
Mintha elvenném a gyújtást, egyszercsak érezni, hogy nincs erő, és nem megy, csak motorfékkel lassul.
Aztán ezt vagy a teljes leállásig csinálja, vagy utána megjön a kraft, és megy tovább..
Eltömődött benzinszűrő? Esetleg injektor probléma?
Akinek van tippje, ne fogja vissza magát.
Köszönöm. -
FeniX-
aktív tag
válasz eTrade #52566 üzenetére
Köszönöm, meg fogom nézni.
Viszont, ugye főként menet közben érződik, hogy "na most nem megy", majd ránt egyet, és újra megindul.
Ezt egyenletes gázpedál állásnál csinálja.
Ha olyanja van, akkor teljesen leáll, 0-ra. Utána egyből beindul.Ja, és nem dadog, meg semmi, hanem mintha leállítanám a motort és motorfékkel gurul tovább egy ideig.
Majd jön a rántás, és újra megindul.( Az a kellemetlen az egészben, hogy most vettem, és a próbakör alatt nem csinálta, az eladó pedig elzárkózott mindenféle segítségtől, de ezt már csak zárójelben mondom. Szóval, teljesen "új" nekem az autó, fingom nincs, hogy mi micsoda. )
[ Szerkesztve ]
-
nanofocus
tag
Sziasztok! Elsősorban előre is köszönöm szíves segítségetek. Nagyon sokat szenvedtem vele 2 napig, így remélem találok válaszokat vagy valami hasonlót. Konkrétan : clio 2 '1998as évjárat, 1.4es motor RT felszereltség. Az autó 4 hónapig állt, előtte hasonló baja nem volt csak az alapjarat ingadozott. Első furcsa dolog volt hogy az akkumulátor 3 napig bírta indítás nélkül aztán lemerült ezért arra gyanakodtam de aztán nem tudtam bele foglalkozni. Most szeretném használni és a következő gondok léptek fel:
Kb 7-8 indítást követően az akksi lemerül teljesen. Akksi csere másikra megtörtént ugyanaz a gond. Gáz adás nélkül nem is marad meg az alapjarat, gáz nélkül leáll. Városban lassításnál, kereszteződésben ha lassitok ismét leáll a motor . A kijelzőn egy hiba van a mai nap óta : elektromos hiba ( lehet zárlat is ). Fogalmuk sincsen mi lehet a baja és mi szívja az akksit. Magas fordulaton semmi gond. Mi lehet a baj? Az autó kedden megy diagnosztikára.Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye.
-
-
FRENK1988
veterán
-
Vincsaba
csendes tag
Sziasztok!
2012 körüli Grand Scenic-et milyen motorral szabad venni? 1.6dci 1.9 dci, 2.0 dci?
-
FeniX-
aktív tag
válasz rob210 #52574 üzenetére
Szia, igen, bocsánat.
Telefonról vacak pötyögni....és igen, tudom, hogy így nem veszünk autót, megtanultam a leckét.
De, mentségemre legyen mondva, egy munkatársam ajánlotta a twingót, mondván: ő nagyon sokat foglalkozott ezzel a 2000-es évek elején, és teljesen igénytelen kis konstrukció, etc. etc.
Gyorsan - sajnos sötétben, de elfogadható minőségben lefotóztam - azt a pár tákibákit, amit láttam így első blikkre.
Megmondom őszintén, muszáj volt már valami autót szerezni, és az előtte való napokban nagyon sokat megnéztem, és ez kb. egy 3 kilós kategória, gondoltam, legrosszabb esetben elhasználom még azt az egy év vizsgát, aztán ágyő.Motorszám: D7FB700F722310
és a két kókányolás.
Ha jól vettem ki az infókat, a második képen az az üzemanyag vészleállítója, igaz?
A furcsaság az, hogy nem néz ki töröttnek az autó, az eredetvizsgán alánéztünk, és a szerelő fickó is mondta, hogy egyben van az alja. ( aztán lehet, hogy nem vette volna észre?! )Köszönök bármilyen segítséget.
Tehát a jelenség még egyszer, hogy egy helyen meglegyen:
Beindul, megy, minden oké.
Majd egyszercsak érződik, hogy motorfékkel megyek, leáll, vagy ideális esetben ránt egyet, és ismét tudok vele menni.Az eladó mintha mondott volna fél szóval valami olyastmi ,hgoy neki dadogott, és a trafót már kicserélte.
Telefonban váltig állítja, hogy a pillangószelepház szerinte a ludas.( Esetleg tudott a problémáról, bár tagadja, és ő is elkezdte javítgatni, nem tudom )
Köszi, üdv.
Béla.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz FeniX- #52582 üzenetére
Haladunk az már biztos, de ez 58, vagy az 54 LE változat, meg egy évjáratot is írj légyszives.
A folytószelep okozhat ilyen hibát ha felakad, első körben érdemes lehet ránézni, kitakarítani, de inkább az alapjárat szabályozó lesz ott a ludas.Persze végig kéne nézni a gyújtást és az AC pumpát, hogy termel-e rendesen.
Üzemanyag szűrő mikor volt cserélve?[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz FeniX- #52584 üzenetére
Na akkor beazonsítottuk a kocsit
Mivel a hiba random jelentkezik, azaz hol leáll, hol megy szépen.
A hipotézisem az, hogy elektromos hiba lesz.
Mégpedig ha az alapból indulunk ki, akkor az AC csatlakozóit nézd át, az van ahol szét is ég nem csak kontaktol. Aztán ott van a FHP jeladó, mert a tiédben már van, ami pont a befecskendezést vezérli tehát ő is lehet kontaktos csatéakozlakozónál és vevőnél is. A másik ha nem ez a gond, akkor a nyomásszabályozó lesz, ami időnként lezár, ez mondjuk nagyon ritka hiba.Ezeken menj végig ha megvagy vele és nem oldódott meg megyünk tovább, de ezek a leggyakoribbak.
Renault power
-
FeniX-
aktív tag
válasz rob210 #52587 üzenetére
Szia, nagyon szépen köszönöm!
Nem titok, hogy a "hagyományos" vonalon is elindítottam a dolgot, tehát jövő héten megyek a szerelőmhöz, de azért nem árt, ha ezen infók tudatában tálalom neki a dolgot. Bár, tudom, hogy sok szerelő nem szereti az okoskodó embereket, és ez így van jól.Sajnos - bár sztereotípia, tudom - de abból indulok ki, hogy a modern márkaszerviz nem biztos, hogy akar foglalkozni 20 éves autókkal ( inkább az új autókon a garanciális olajcserét szereti ), a magán-szaki, pláne, aki idősebb meg szuperül megszereli a mechanikus dolgokat ( pl. gömbfej csere ) de az elektronikus hibákhoz meg nem konyít. ( Viszont, ha meg tudom csináltatni vele, akkor egyből jöhetne egy vezérműszíj csere is )
Külön rossz tapasztalat a bizonyos márkákra szakosodott műhelyek, ahol a hasonló furmányos hibát 5 nap szereléssel, és gyertyacserével próbálták megoldani. ( Saját tapasztalat skodáéknál, csömörön )
No, de nem akartam szószátyárkodni, de elvégre ez egy vitafórum ( is ) :-)
Mindenkinek kellemes vasárnapot!
u.i.: Akkor végülis, ez egy 8 szelepes motor, igaz? ( a leírásokban nem találtam erre vonatkozó infót, de gondolom igen ), valamint a második képen fingom nincs, hogy miért van két map-szenzor, nem is tudom, mire véljem. A jobboldali tornyon a kihúzott csati pedig akkor a vészleállító, igaz?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz FeniX- #52588 üzenetére
A dupla mapszenzor az rejtély, az csak ott van vagy annak valami helye is van azaz illeszkedik egy megfelelő hüvelybe?
8 szelepesnek kéne lennie de renaultnál semmi se biztos, ha két vezérműtengej van akkor 16 szelepes ha egy akkor 8 szelepes, de azon se csodálkoznék ha lenne benne pár plussz szelep valaholÍgy látatlanban sok mindent nem tudok mondani.
Vezérlést olyan cseréljen aki már csinálta ennél a motortípusnál, mert kell hozzá speckó ez az mind a két típusnál.Mert könnyen hazavághatják a meneteket az alu öntvényben pl.
A csati pedig elég valószínű, hogy az gondolom az állandó leállás miatt húzták le, azt hitték a gomb okozza, de a jeles példa és tapasztalatod szerint sajnos nem.
Hiszen az a gomb pont az AC pumpát kapcsolja le ha baleset van.
Ennek köszönhetően az a kábel már biztos halott, azaz ki van kötve, különben egyálltalán nem menne a kocsi.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
eTrade
tag
válasz rob210 #52589 üzenetére
Valszeg így kéne kinéznie a motortérnek:
Szerintem semmi keresnivalója nincs ott annak a második MAP szenzornak (FeniX- képén), mellesleg csatlakozó sincs rádugva... érdekes.
FeniX- majd remélhetőleg csinál egy hasonló fotót és már tiszta lesz a "kép". Ha stimmel a két motor képe, akkor az övé 8 szelepes lesz.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz eTrade #52590 üzenetére
Hát igen ezért írtam, hogy lesz ott még meglepi.
Utoljéra akkor léttam ilyet amikor gázosról volt visszaalakítva egy kocsi.
Ledugózták egy mapszenzorral , mondjuk ott bele volt ragasztva és nem pont ide.
Minden esetre egy motortér kép biztos sok érdekességet fedne még fel.
Mostanában sok ilyen autó fordult meg nálam, amiben sok volt a furcsaság.
Érdekes "szerelők", dolgoznak mostanság PestenRenault power
-
rob210
Topikgazda
válasz FeniX- #52593 üzenetére
Na jól sejtettem ez a hengerenkénti befecskendezős már de még a 8 szelepes.
Azért 58 ló
Én azt a második mapszenzort továbra se értem, hogy mitől marad ott?A képen meg úgy látom, át van hidalva az ominozus vészkapcsoló kábele.
Persze nem látszik jól, de mint ha a lábak rövidre lennének zárva ami azt jelenti akár a kapcsolóra is vissza lehetne kötni, kérdés a kapcsoló jó -e miért van lehúzva róla.Egész normális amúgy a motortered érdemes foglalkozni a géppel.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
glx
csendes tag
Rég voltam itt, de a sok kérdezésnek eredménye:
Megtörténtek az
- olajcserék. Motor: ELF EVOLUTION FULL TEC FE 5W-30; sváltó: ELF TRANSELF NFJ 75W-80
- szűrők: Man és Filtron. pollent nem cseréltem, mert amikor vettük rögtön cseréltem.
Motorból elfogadható olaj jött le de a váltóból szutyok fekete szinte víz "sűrűségű" híg lé csurgott. Ne mertem beletenni az új olajat, szerelő ismerős hozott 4 lityi nem tudom milyen váltóolajat és azzal mentem pár kört. Még ez is hozott ki a szutyokból, de már elfogadható színe volt. No ez után ment bele a Tranself.
Tapasztalat: ÉG és FÖLD !! Főleg a váltó! Kisimult nyugodt alapjárat, gyorsításnál sima surrogó hang. A váltó az maga a csoda. Eddig kimondottan zajos - zörgős volt, most szinte semmi hangja a normál váltó hangon kívül. Váltásnál szinte szopja be a fokozatokat. Bár a rudazattal, a váltó alján-oldalán lévő választó tengellyel még lesz dolgom. Itt kissé csöpög a drága új váltóolaj! A váltó rúd meg eléggé kóricál a két ülés között.
No és a lényeg: a levegő vezető cső nem csak el volt szakadva - belapulva - összerogyva hanem gondolom a sok bütykölés közben a leszakadó kis darabok belül beakadtak a cső bordázatába és szépen szaporodtak egymás hegyén - hátán. Még levélmaradványok és valami fűféle szármaradékok is voltak a sorban. Hogy merre járt az előző tulajdonos ????? Hogy ezek mennyire szűkítették le a keresztmetszetet, még megsaccolni sem merem, szegény motor csoda hogy nem fulladt meg,
Megköszönve a javaslatokat a cső cseréjére, beszereztem a papír+Alu kasir változatot. Ne kövezzetek meg, de nekem még Trabantos és egyéb szocreál időszakból nem jó emlékeim maradtak erről a fűtéscsőröl. Rögzítése bilinccsel .. háááát, de akkor az volt és akkor örültünk. Viszonylag merev volta miatt egy idő után elkezdett repedezni - szakadozni. De a megvett 70-es cső ott van most is a csomagtartóban. Elmentem mindenes autóalkatrész árus ismerősömhöz, küldöm a fotókat mit követtem el. A csere után a Röncsa megtáltosodott. (természetesen ez nem a gumicsöves megoldás miatt, hanem kapott levegőt) Megszűnt az a levegőhiányos küszködő hang gyorsításnál és lett nyomatékom! Nem azt mondom hogy égetem a gumit, de itt valóban ég és föld a régi menetdinamikához képest. A cserék után nosza mentünk is 1480 km-t alföldről a Mátrába kevés Bpest, Bakony Balaton É-i oldal és vissza haza. Két felnőtt + két unoka a csomagokkal + többnyire klíma: 6,7 L/100 km. ez úgy gondolom elég jóóó! Megérte a cserékre fordított munka + ktség.Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Keresek! Motorkerékpár
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.