-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
glx
csendes tag
2003-as 1,6-os benzines Scenic Megan. Nemrég került családomba. Cserélném a motor és váltó olajat. Kérlek benneteket segítsetek: a motortérben kis címkére A Z Mastertaile 5W 40 van jegyezve. Én viszont maradnák a gyári ELF márkánál. Lesz valami gond ha erre állok át? Visszaolvasva itt a hsz-t olvasom nemmindegy milyen szűrő (olaj) megy bele. Javaslat?
Lecserélném a váltóban is. Ide mit javasoltok?
Új még ez a kocsi a családban, nem kaptam vele Kezelési utasítást, ezért kérdezősködöm, meg majd folyamatosan jön a többi is.
Köszönöm a választ. -
glx
csendes tag
válasz rob210 #52394 üzenetére
Ok, köszönöm. Itt és a környékünkön nem találok gyorsan elérhető/megbízható ELF forgalmazót, marad a futáros szállítós változat. Tudnál javasolni ilyen shopot? Mind a motorolajnál, mint a váltó olajnál ahogy rákerestem még egyéb jelzések vannak a kívánalmak finomítására pl. váltónál ...nfj; ...trj; ....nfj a motorol-nál ful, ful tech. ????
Kinéztem pl. filt....abc.hu -t. Rendeljek innen? Még a mennyiségeket légysz. írd meg.[ Szerkesztve ]
-
glx
csendes tag
válasz diablo1984 #52393 üzenetére
Ok! köszönöm.
-
glx
csendes tag
-
glx
csendes tag
Megjött a motor + váltó olaj - szűrők, du. kezdődött a csere. A levegőszűrőnél tűnt fel, ill. ne vegyétek zokon, kérdezem: nem nagyon tekervényes úton jut be a levegő a motorba? A rezonátor még oké, de a tűzfal előtti "osztódoboz" ? Ha ez így jó, akkor bocs nem szóltam, csak kérdezem.
Az viszont konkrét kérdés lenne: mit tegyek a szétmáloot (mert megkeményedett) levegő vezető csővel, ami a rezonátor dobozba vezeti a belépőből a levegőt? A textil borda be volt gyűrődve, szigszalaggal volt letakarva aaz összeronyás. Kb. 2/3-ra le volt szűkülve a keresztmetszet. Sztem fuldoklott a motor4[ Szerkesztve ]
-
glx
csendes tag
válasz rob210 #52465 üzenetére
Jaj, ne haragudj tudom lámán hangzott a kérdés, de összekerestem a környék föllelhető autósboltját: csak az Alu kasírozott csöveket mutatták, már ahol volt. Az ovál vég kerülete és a belépő tölcsér hengeres toldat vég kerülete nem egyezik ezért kezdődik a "bilincsel rászorítod oszt okés lesz" amit én nem szívlelek. Műszaki gumis bolt: sajnos nincs semmi lehetőség gégecsőből vagy bordás porvédő idomdarabból.
Végső elkeseredésben > márka szerviz! No ettől féltem eleve egy kicsit. Uram tudunk rendelni komplett rezonátor dobozzal 51 840 Ft. Csak a flexi cső NINCS! legalább is itt nálunk. Kényszerből lehet marad a bilincselés oszt jó napot. Kár.
Egyébként amikor kerestük a kocsit vásárlásra, szinte 99%-ban ez a hiba mindig jelentkezett a kinézett példányoknál.[ Szerkesztve ]
-
glx
csendes tag
Rég voltam itt, de a sok kérdezésnek eredménye:
Megtörténtek az
- olajcserék. Motor: ELF EVOLUTION FULL TEC FE 5W-30; sváltó: ELF TRANSELF NFJ 75W-80
- szűrők: Man és Filtron. pollent nem cseréltem, mert amikor vettük rögtön cseréltem.
Motorból elfogadható olaj jött le de a váltóból szutyok fekete szinte víz "sűrűségű" híg lé csurgott. Ne mertem beletenni az új olajat, szerelő ismerős hozott 4 lityi nem tudom milyen váltóolajat és azzal mentem pár kört. Még ez is hozott ki a szutyokból, de már elfogadható színe volt. No ez után ment bele a Tranself.
Tapasztalat: ÉG és FÖLD !! Főleg a váltó! Kisimult nyugodt alapjárat, gyorsításnál sima surrogó hang. A váltó az maga a csoda. Eddig kimondottan zajos - zörgős volt, most szinte semmi hangja a normál váltó hangon kívül. Váltásnál szinte szopja be a fokozatokat. Bár a rudazattal, a váltó alján-oldalán lévő választó tengellyel még lesz dolgom. Itt kissé csöpög a drága új váltóolaj! A váltó rúd meg eléggé kóricál a két ülés között.
No és a lényeg: a levegő vezető cső nem csak el volt szakadva - belapulva - összerogyva hanem gondolom a sok bütykölés közben a leszakadó kis darabok belül beakadtak a cső bordázatába és szépen szaporodtak egymás hegyén - hátán. Még levélmaradványok és valami fűféle szármaradékok is voltak a sorban. Hogy merre járt az előző tulajdonos ????? Hogy ezek mennyire szűkítették le a keresztmetszetet, még megsaccolni sem merem, szegény motor csoda hogy nem fulladt meg,
Megköszönve a javaslatokat a cső cseréjére, beszereztem a papír+Alu kasir változatot. Ne kövezzetek meg, de nekem még Trabantos és egyéb szocreál időszakból nem jó emlékeim maradtak erről a fűtéscsőröl. Rögzítése bilinccsel .. háááát, de akkor az volt és akkor örültünk. Viszonylag merev volta miatt egy idő után elkezdett repedezni - szakadozni. De a megvett 70-es cső ott van most is a csomagtartóban. Elmentem mindenes autóalkatrész árus ismerősömhöz, küldöm a fotókat mit követtem el. A csere után a Röncsa megtáltosodott. (természetesen ez nem a gumicsöves megoldás miatt, hanem kapott levegőt) Megszűnt az a levegőhiányos küszködő hang gyorsításnál és lett nyomatékom! Nem azt mondom hogy égetem a gumit, de itt valóban ég és föld a régi menetdinamikához képest. A cserék után nosza mentünk is 1480 km-t alföldről a Mátrába kevés Bpest, Bakony Balaton É-i oldal és vissza haza. Két felnőtt + két unoka a csomagokkal + többnyire klíma: 6,7 L/100 km. ez úgy gondolom elég jóóó! Megérte a cserékre fordított munka + ktség.Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat.
[ Szerkesztve ]
-
glx
csendes tag
válasz rob210 #52602 üzenetére
Sztem nyugodtan használd nick neved után a "sasszem" kiegészítést. Bakker, ezt kiszúrni, hát ehhez kell figyelem.
No, komolyra váltva: Szerencsére ebből a fölülről kb. 45 fokban történt fotó kissé csal, de valóban alig másfél cm -re volt a szint!
Ezzel foglalkoznom kell ! Mátraszentimrén volt egy közbenső szemle a kocsin továbbindulás előtt, ott a tágtartály szint rendben volt. Igaz ez után jött a Bp-i szüttyögés - Bakony és az északi part. + itt már Nap kolléga is igen csak tette a dolgát. A sapka cserélve volt vétel után, mert ugrott a menet, nem lehetett rászorítani. Azóta nem ment a kocsi, megnézem van-e vagy mi lehet a gond. -
glx
csendes tag
válasz eTrade #52603 üzenetére
Köszönöm! Ha tehetem igyekszem rendben tartani a kocsit, bízom benne "meghálálja"
A fura színű harmonika polc mélyéről került elő. Valszleg valami konzerváló por (talkum) lehetett rajta. Későn lettem kész a szereléssel és nem töröltem, másnap meg kezdődött a túra. Már Msztimrén is ez a színe volt. Ma du gumi feketére tudtam törölni. lehet a motortér hőmérséklete pörkölte meg? Az idő megmondja a tartósságát jól gondoltam-e?
A hűtővíz dolog áll, de nem tudom miért ment el? Kérlek nézz bele rob210(I)-nek nemrég írt válaszomba.
A levegőbevezető tölcsérnél is alakítottam egy kicsit a bal oldali rögzítőfülnél van egy törés ezért ide-oda lötyögött. Az egy vonalban rögzítés sosem biztos, síkban 3 pont ad biztos rögzítést. Azon a helyen van gyárilag egy furat a kereszt idomon. Alolról kb. 60x60-as szögletes laposvas alátéttel megtámasztottam. Igaz így sem lett meg a sikbeli 3 pont, de a nagy alátát teszi a dolgát! Mint Katiban a gyerek ![ Szerkesztve ]
-
glx
csendes tag
válasz rob210 #52623 üzenetére
Úgy néz ki megtaláltam(?) hol szökhetett el a hűtővizem. A blokk hűtő felől oldalán az olajszűrő fölött vízszintesen lévő vízcső Y elágazásának a fülke fűtés ág g.cső rögzítő bilincse már nem a gyári acélgyűrűs volt, hanem a csavaros ABA bilincs. Túl húzták, mert a 7-es bit pici forgatásra a jellegzetes "szorul kicsit, aztán megugrik" jelenséget adta, amikor ellenőriztem a bilincseket. Tükörrel a csatlakozás alá néztem, azt nem mondom hogy folyás nyomot láttam, csak olyan fehéres "kivirágzás" nyomot. Kicseréltem a bilincset. 20.-án lesz megint útja a Röncsának, ráfigyelek a folyadékszintre. A többi bilincs még az eredeti acélgyűrűs.
Az olajbetöltő sapka alján nincs emulzió nyom, a nívópálcán az olaj jelzése aranysárga, a tartályban a folyadékszín tiszta.
A tágtartály sapka vadi új és biztos hogy zár, mert üzem meleg állapotban fölkeményednek a gumis hűtőköri csövek.
Nagyon remélem ez lehetett a hiba, mert egy esetleges hengerfejesség erős izgalmi állapotot eredményezne! -
glx
csendes tag
T. Cartársak! Hol találom meg :
1. jelenlegi kocsink 1,6 benzines K4M 700 motor fordulatszám - nyomatékdiagrammájt + JB3 váltó fokozati áttétel arányait + difi áttételt ?
2. a szintén 1,6-os benzines 135 L-es motor fordulatszám - nyomatékdiagrammájt + a hozzá kapcsolt 6 sebességes váltó (ennek mi az azonosító jelzése?) fokozati áttétel arányait + difi áttételt ?[ Szerkesztve ]
-
glx
csendes tag
Üdv Cartársak!
Családi körömben nemrég növekedett a Scenic-ek száma: 2002-es, ez is 1,6-16V benzines Alize felsz. 175580 km van mögötte. (bízunk benne). Korának - körülményeknek megfelelő, inkább jobb állapotban van. Első gazdás, valóban idős házaspár tulajdona volt. Gyerekek (unokák) óvodázása lesz a fő feladata. Így a két Scenik miatt egy - két kérdés:- az új kocsinak elég koszos a két első biztonsági öve. Nem tudom milyen kézzel fogdosták, de nem oké. Ki szándékozom szerelni a kocsiból és alapos tisztításnak alávetni. Egy - két rögzítési pontot látok műa. takarósapkával fedve, ezeket lepattintva gondolom elérem a csavar fejeket. Az ajtó oszlopnál ahol a takaró műa borítás alá tűnik, no ha itt kapok kis segítséget a bontáshoz, azt köszönöm. nincs benne ugye feszítőpatron? nem durrantok el semmit?
- hallottam egy hírt: állítólag Bpesten valahol a sebváltó 5. fokozat kerékpárját cserélik, más kerékpárt tesznek bele, így hosszabb lesz az áttétel. >>>> nem kell pörgetni annyira a motort a 100 ~ 130-hoz. Nem a fogyasztás csökkentése miatt kérdezem, hanem talán csökkenne a fülke belső zaj. Hallásproblémám van. Amikor 130 autópálya, nálam 3700-3850 között forog a motor. Erős a zaj, egy 180 ~ 250 km-es út végén már kissé zsong a fejem. vagy érzékeny rá a hallókészülék. Jó lenne ha csökkenne a fordulat. Egyébként érzem, hogy kvázi menne a cirkáló de nem kell több, inkább kisebb fordulaton tudná hozni ezt a ~ 130-t.
Hallott esetleg erről már valaki többet?- rob210: a zaj miatt kérdezem: jutottál előbbre a műszerfal szivacsozásával/zajcsökkentésével kapcsolatban? Ez engem nagyon érdekelne. A betétek alatt két oldalon kivettem a csavarokat, de a műszfal tetejét nem tudom tovább bontani. Törni nem akarok, tudnál segíteni fölfelé kell emelni vagy magam felé húzni? vagy hogy bontható tovább?
Köszönöm.
-
glx
csendes tag
Van-e valami lehetőség az utastérből átvezetni a motortérbe egy elektromos hőmérő 2 eres vezetékét új furat készítése nélkül?Hetek óta éppen hogy csak megmozdul a hűtővíz visszajelző. Nagyon lagymatag meleget fúj a ventilátor. A blokkot tapintva melegnek érzem, de mennyi az annyi? Már tettem takarást a hűtő elé, de nem kockáztatnék, most is melegedést mond a meteorológia. 1,6-16V benzines 2003-as Megan Scenic. A hőmérő (egyszerű eBay-os, nem pont ez, de ilyen) szerkentyű, Az érzékelő szonda átmérője 5,2 mm. az átvezetést védőcsővel bevédeném. Van egy gyógyuló kézsérülésem, nem tudok most termosztát ellenőrzés-szerelésbe fogni.
[ Szerkesztve ]
-
glx
csendes tag
válasz molnarpeter #55561 üzenetére
Ő..Ő...Ő szóval egy kicsit stabilabban / védettebben (ne haragudj) szándékozom megoldani. Lesz hó közepén egy hosszabb több napos utam, város - pálya és ez alkalmas lenne a csekkolásra. Parkolás szabadban, biztos lenne érdeklődő - szerelő típusú bámészkodó a parkolóban. Bocs, ez a beírásból kimaradt.
-
glx
csendes tag
Ne kövezzetek meg, én ilyen (jó vagy rossz) lehet fanatikus(?) vagyok. Szeretem tudni mi mennyi. Ezt lehet sokan vitatják, de én így vagyok vele. Eddig minden kocsimba volt víz-, olaj hőmérséklet, olajnyomás mérő. Nem a csicsa miatt.
rob210: küldtem e-mailt, megnéznéd? (Nem ezzel a témával kapcsolatban)
-
glx
csendes tag
Üdvözletem topic társak!
Rég voltam itt, megy a Röncsa, nem volt hibám. (2003.04 1,6-16V benzines Magan Scenic 187652 km). Tegnap ismét unoka fuvar nagyszülőkhöz. Útközben, lakás előtt kb 30 km-rel jelentkezett a következő hiba:
fékezésnél jobb első kerék felől totál olyan hangot hallok mintha leszakadt volna a fékbetét tartólemezről a súrlódó réteg vagy totál lekopott volna. DE EZ A HANG NEM MINDEN FÉKEZÉSNÉL HALLATSZIK!!! Bocs azért írtam nagybetűvel, mert még ilyennel nem találkoztam. Egyébként a fék működik, nem húz oldalra ha van hang - ha nincs hang! Begurultam benzinkútra, kerék le. A két betét (tárcsa két oldalán) úgy néz ki rendben, mindkettőn kb. 4 ~ 4,5 mm körüli betétréteget néztem. Tárcsa egyik oldalán sem látható bemarás nyom, egyenletes a felület (fényes is). Betét ül a helyén. kézzel elforgatható a kerék. Esteledett, csiga lassan hazaértünk. Ennél a tempónál egy - két fékezésnél alig hallhatóan, de jelentkezett az előző erőteljes súrlódó hang.
Kedden, kellene visszaútra a kocsi. Holnap újból nekilátok.
Minden javaslatot szívesen fogadok, köszönök.[ Szerkesztve ]
-
glx
csendes tag
válasz eTrade #57801 üzenetére
A belső betét van ferdén lekopva és a talaj felöli vége a vékonyabb oly mértékben, hogy adott esetben a tartó acél lemez hozzá érhet a tárcsához. Hogy ez miét nem fordul elő minden fékezésnél, nem tudom.
De jobban körül kell itt néznem, mert pl. a külső betét (felni felől) alig van megkopva.
Erősítsetek meg: nem tud "úszni" szabadon a féknyereg és a belső betét dolgozott jobban? Bár a kocsi nem húzott, vizsgán padon sem volt eltérés. Igaz másfél éve.
Itt a Kovács autónál több gyártó betétje szerezhető be. TRW; Krottendorf; Lpr (ezzel nekünk olasz kocsijainknál nem volt gond); Mapco; az etalonok: Brembo; Abe; a Textar ahogy visszaolvastam felejtős?
Előfordult már, hogy minimális igazítás szükséges a betétlemezen, hogy ne legyen passzos a fészekben?[ Szerkesztve ]
-
glx
csendes tag
válasz rob210 #57818 üzenetére
Oké, köszönöm a segítséget. Akkor meg van a keddi program. Megnéztem a bal elsőt ma du. Ott egyforma vastag a két betét 3,8 mm-esek. De elhúzva a nyeregcsap harmonikákat van ott is takarítani való trutyi . Így azok is kapnak egy ápolást.
Valószínűleg a konyhából garázsba beszivárgó sonka illat vette el figyelmemet az ATE >>><<< ABE gyártó megnevezés beírásánál Ifjú korom akkor nagy poénos szójátéka jut eszembe, a fenét csak fejembe: Nem mindegy Gizikére hajtasz vagy a gőzekére! -
glx
csendes tag
Megtörtént az első tengely fékbetéteinek cseréje. TRW GDB 1405. egyúttal cseréltem a téli garnitúrát nyárira, így a hátsó betéteket is megnéztem: ezeket is cseréltem: TRW GDB 1330.
Itt viszont van egy kis bajom: nem tudom visszanyomni a munkadugattyút a házba, ezért nem tudom a féknyerget a tartó kengyelre rátolni!
A két pofa+tárcsa=47 mm; amennyire vissza tudtam préselni a dugó és a két tartónyúlvány között 32 mm hely van. látszik, hogy a dugattyú nagyon kiáll: 24 mm-re az öntvény peremétől. (kézifék kiengedve, ffolyadék tartály teteje lazítva)
Itt is két részből áll a dugattyú és a spec. homlokfelületet használva vissza kell tekerni? Bocs a láma kérdésért, nem láttam még szétszedett állapotban.
H ogy tudom elérni a szükséges min. 47 ~ 48 mm-t, hogy össze tudjam szerelni a komplett nyerget?
Próbáltam képet beilleszteni,de " A mobilarena.hu érvénytelen választ küldött " üzenetett kaptam -
glx
csendes tag
Ok, holnap valami forgatót akkor összehoznom.
[ Szerkesztve ]
-
glx
csendes tag
FHP jeladó cserében vagyok benne. Van-e jelentősége, ami jelenleg van és indítási nehézségeket okoz eredeti Renault: PA 6/6 GF30, lemért ellenállás értéke: 246,6 ohm. Siemens felirattal
Az új Bosch 0 986 280 410 (3417) >> 190,2 ohm. Egyébként minden másban ugyan az mint a Renault-os. Mehet bele?Tudna valaki segíteni: az I-es Scenic-emre tető boxot szeretnék tenni. Ha elhúzom a tetősín védő műa.csíkban a kis ablakot csak egy (szerintem) pozicionáló mélyedést találok a tetőlemez és az oldal lemez össze hegesztésénél. Hogy kerül erre tartó? Lehet-e valami áthidaló megoldást alkalmazni (de biztonságos) mert erős a gyanúm, csak most egyszer, eseti igénnyel használnám. Tetőgerendáim vannak, csak a rögzítési aplikációra lenne szükségem. A részemről elérhető beszerzési helyek árai megrázóak . Ha valakinek van tartója. dobna esetleg egy fotót?
-
glx
csendes tag
Sziasztok!
Milyen rendszerű a 2002-es R. Scenic 2.0-16V benzines 4 seb. automata váltója? Megbízhatóság, érdemes belevágni?[ Szerkesztve ]
-
glx
csendes tag
Sziasztok,
Vizsgára megy Scenic-em, (2003-04 1,6 benzines 199480 km) az első futóműnél szükséges beavatkozni. Cserealkatrészékre két ajánlat van, árban nem jelentős a különbség.
Véleményeteket szeretném kérni a gyártókról:Kormány összekötő g.fej: DELPHI - RUVILLE
Alsó támasz g.fej: SIDEM - TrW
Stab.pálca szilentekre: Moog - SIDEMJól ítélem meg, nem egy bonyolult ezeknek a cseréje? Akna - szerszámok vannak.
Időközben ismerős körben egy Scenic lett vásárolva, az is1,6 benzines. Mielőtt barátom megvette. voltunk vele egy hosszabb úton!! Nem tudom mi vitte rá, de azóta gyakran mosolyog. O betűvel kezdődő és L-lel végződő volt előző kocsija.
-
glx
csendes tag
válasz rob210 #67674 üzenetére
Vagyunk itt páran öreg rókák, összedolgozunk. A célszerszámok körbe járnak . Bár ilyen spéci nincs köztük, de kinyomjuk egy előző verzióval.
Lemaradt előző kérdésemből:
lehet valamit javítani a napellenzőkön? Fél 6-ot mutat! Ismerősnek tépőzárat ragasztottak a tetőkárpit - ellenző hátoldal közé. Tart, tart de eléggé gáz a látvány. -
glx
csendes tag
Üdv Márkatársak, régen jártam itt. Azóta ismeretségi - baráti kőrben lett két 1,6 benzines Scenic társa 1,6 benzines scenicemnek. Az egyik mint az enyém 2003-as a harmadik 2001-es. ő a km elnök: 263850 km-rel.
- De azért zajlik az élet: sajátom néha, semmi előzményhez nem köthetően nem indul. Önindító forgat, intenzíven, ésszerű időtartamon belül aksi bírja. Volt ez reggel garázsból indulásnál, napközben megállás után, stb. FHP jeladót már cseréltem, rob210 amikor találkozásunk után (jó pár éve volt) utánam szóltál, hogy induláskor vetted észre a jeladó hibát. Akkor cseréltem, most kb január-tól kezdve jelentkezik ez a nem indulás. Első körben jeladót kivettem, tisztás, csatlakozó kontakt spraly de előfordul a nem indulás. Talán egy jelenséget vettem észre: ha ilyen nem indulás után következőnél a gyújtáskulcsot a szükségesnél erősebben nyomom a kormányoszlop felé, akkor ez az indítózás úgy általában sikeres (?). Gyújtás kapcsoló csere vagy lehet kapcsoló betétet cserélni?
- Van-e rajz, hol vannak az elektromos testpontok? Átnézném hogy ott minden rendben van-e?
- Az egyik új scenicnek a műszerfal belsejéből, a szélvédő üveg alja felől zörej, rezonancia jellegű hang hallatszik, a sebességgel - motorfordulattal arányosan változik. Hogy tudom a műszerfal fölső, közel vízszintes burkoló idomot levenni, hogy a mögötte lévő térben szétnéznék? Az A oszlop és ez az idom csatlakozásánál lévő hangszóró borító kis műag. idomokat kivettem, az alattuk lévő csavarok kint vannak. A kocsibelső felé kell húzni vagy fölfelé emelve kibillenteni? Nem akarok túlzottan erőt alkalmazni, ne legyen károsodás!
- az én napellenzőm teljesen teljesen fölmondta a szolgálatot. nem marad meg a fölhajtott helyzetben. Kókány módon egy tépőzár csíkot ragasztottam a hátsó felületére és a tetőkárpitra, de így meg a tetőkárpit kezd elválni a fülketető szigetelő idomtól. Ha van valakinek ötlete szívesen veszem.
Elnézést, hogy hosszú lett.
-
glx
csendes tag
válasz rob210 #76195 üzenetére
Ma végigjártam a gyújtáskapcsoló csere lehetőségeket:
- a helyi két UNIX-ban csak "sima" kulcsos kpl. kapcsolót tudnak adni. Nekem a távzárnyitós változat van, nagy már a megszokás és a kényelem, maradnák ennél a lehetőségnél.
- hivatalos szerviz olyan árat mondott, hogy majd lenyeltem az arcmaszkomat. és csak 1 kulcsra. A pótkulcs föltanítása stb. az még + díj! egyenlőre ez nem megy.
- szétnyitottam a most használt kulcs műanyag fogó részét, de nem látok itt bármi lehetőséget a régi slusszkulcs és az új gy.kapcsoló összeházasítására: az új kulcs tollat átházasítani most használt kulcs műanyag fogó részébe.
Esetleg van zárszerelő műhely kapcsolat, rákérdezzek hogy az új kapcsoló zárhengerét át tudnák-e állítanák a régi kulcs stiftjeinek megfelelően. Ajtó-lakat és egyéb cilinderbetéteknél ezt meg tudják oldani. Szerinted próbálkozzak?
Műszerfal hétvégén. napellenzővel kapcsolatban lbestyén topictárs bejelentkezett.[ Szerkesztve ]
-
glx
csendes tag
Sajnos változatlanul tart Scenic-em "néha nem indul problémája. Jelenséget a #7614 hsz első részében írtam le.
rob210 tanácsodra nekikezdtem a gyújtáskapcsoló cserét körbejárni, de amit tudtak volna adni, annak a kulcsában nem volt zár távnyitó. Az új gy.kapcsoló <> régi slusszkulcs összeházasítás nem sikerült. (villamossági szerelő + kulcsmásoló páros). Majd két hétig volt villamossági szerelőnél, cserélt benne gy.kapcsolót. hibakeresés miatt használta, járt vele ~60 km alatt 4x jelentkezett a nem indulás. Elhoztam végül is a visszatett saját gy.kapcsolójával. Fél tanknál már tankolom, MOL, OMW, üzaszivattyú megy, hallatszik a hangja. Nem jellemző az erősebb gy.kulcs nyomás indítózásnál és egyéb vajákos módszer. Az őrület kezdete: ha viszont az indításra indul, pöccre röffen, menet közben nincs semmi probléma, nem dadog, alapjárat kicsivel 700 ford. fölött.
Minden tanácsot köszönettel fogadok. -
glx
csendes tag
válasz rob210 #76687 üzenetére
- FHP jeladó: Bosch 0 986 280 410 - 711
- inercia kapcsoló: volt már róla szó, de nem tudom hol van. Hol találom? Próba időtartamra kössem át?
- igen önindító teker, de nem indul. Üzasziv. hangja hallatszik hogy megy, de hogy pont akkor szállít is, az nem tudom. De csak kell neki szállítani, mert egyszer csak elindul.
- hétvégén megnézem az injektorokat,
- nyomástartó szelep esetében is kontakt problémára gondolsz, egyébként ha nem a hídon van, merre keressem? (K4M700)
-
glx
csendes tag
T. Fórumtársak!
Úton vagyok és utolért egy kis baj: menet közben váltás előtt kuplungolás közben erős reccsenő hang a pedál benyomásakor. Mintha a racsnis crova hangját hallottam volna. Tudtam váltani (és azóta többször is, ez tegnap éjszaka történt), de a tg.kapcsoló pedáljának érzésre "eltűnt" a szükséges alaphézag érzése. A tg.kapcsoló egyébként nem csúszik meg erős gázreakciónál sem, a kocsi megy, húz, csak nyugtalanít. Van még előttünk út, + a vissza út ~ 850 km.
Mire számíthatok? Köszönök minden tanácsot, segítséget. -
glx
csendes tag
A tényleges oldás-ig, ill. a fogáspontig ennek ellenére van "lágy" pedál út.
-
glx
csendes tag
válasz Xantomas #82850 üzenetére
Most értünk a szállásra. A fotózási lehetőségeim a parkolási lehetőség miatt elég szerény, a parkoló tök sötét, bár ez most jó, mert napközben meg totál nap van. Más: nincs segítségem, a pedált ha nyomom, nem tudok értelmes képet lőni. De ezeket tudtam.
Az esetleges hibára rákérdezhetek? Tg.kapcsoló kopás >> csere? ha nem ez lesz a hiba, kérlek írd meg, gépész vagyok, szerelem a kocsit, de ezt a jelenség okot, ill. várható következményét nem ismerem.
-
glx
csendes tag
Köszönöm xantomas és rob210! Ma nem mozgott a kocsi, hétfőn lesz a vissza út. Bízom benne probléma mentesen.
-
glx
csendes tag
Segítségeteket kérném: 2004.04. Scenic 1,6 benzines az alany. Hogy jön ki a hátsó lámpatest (jobb oldalon)? (ha láma a kérdés elnézést, de fél délelőtt küzdöttem vele)
Csomagtérből indulva mű.ag takaró elem lent van, a külső oldal felül lévő talpas M6-os anya lecsavarva. (hátsó ajtó ütköző gumi idom levéve) Kissé mozog, nyikorog, 2~3 mm-re el tudom feszíteni a kasznitól de tovább sehova. tükörrel benéztem a csomagtartó felöli területre, nem látok semmi rögzítőelemet vagy becsúszó rögzítő fület. Vagy csak a szememtől nem látom? Feszegetni nem akarom, nehogy reccsenés legyen a vége. -
glx
csendes tag
Sziasztok!
Totál levált a tetőkárpit (Scenic Megane 2033.04) a mennyezet világítás szett-alól is kicsúszott a széle körbe-kőrbe. Unokáknak kitűnő buli nyomogatni, bábszínházosat játszanak hátul.
(rob 210 : úgy néz ki van a környékünkön egy donor amiből adogat el a gazda kinek mi kell, hétfőn nézem meg milyen állapotban van a tetőkárpitja ) esetleg mennyi lehet sac/kb az ár?Kérdés: bonyolult a ki- beszerelés megoldása? Mire figyeljek, hol kezdjem bontásnál - vissza építésnél? Az oszlopokon lévő idomokat is meg kell mozdítani? B oszlop biztonsági öv bekötés, hátsó ajtó mögötti 3szög ablak , ezen van egy ovális embléma szerűség. Ez alatt van valami vagy csak dekor? Van-e törő, roncsolódó alkatrész benne, ezek beszerezhetők?
-
glx
csendes tag
Sziasztok. Gyertya csere előtt állok.
- 2003.04 1,6 benzines, motorkód: K4M700. Milyen gyertyát tegyek bele? -
glx
csendes tag
Sziasztok!
Scenic Megan 1,6 benzines. 2004 / 257 850 km
Hibajelenség: az elmúlt hét hidegebb (?) reggelein egy istenért nem indul a gép. Forog - forog akku lemerülésig (már cserélt akkut, de azzal is így járt). Ha valahogy elindult pár perc járatás után leállítva a következő indításra azonnal indul és egész nap semmi probléma!
Volt szerelőnél üzaszűrő csere, gyújtás ráadása után hallatszik a szivattyú halk hangja. Gyertyákat múlt héten cserélték: 77 00 500 155
Szabad ég - udvarban parkol. Szombat reggel 2 fok, vittem hidegindítót. A reggeli első indítózás pillanatában kapott vénázó inj.tű segítségével a szívótorok gumicsövébe egy spric hidegindítót >> azonnal indult. Járatás kb. fél perc > leáll > újra indítózás, ismét azonnal indult (startpilot nélkül) és ez ment egész nap a használat során (városi bevásárlás)
Mi lehet a hiba?
Átmeneti orvoslás, Időhiány miatt: van-e valami hely a vezetőülés környezetében, amin át lehetne vezetni a hidegindítót kemény, de azért hajlékony műag. csővel a szívótorok gumiharmonika csövéhez? Barátom is idős, mire a fújás után odaér a vezető üléshez, beül indítózik gondolom elillan a startpilót mert elmarad az indulás.
Köszönjük a javaslatokat. -
glx
csendes tag
válasz rob210 #87396 üzenetére
Kicseréltük a fhp jeladót. Sajnos nincs változás, forog – forog de nem indul. Megkapja a startpilot rövid spriccet, rögtön röffen és beáll ~ 1000-es (hideg)alapjárat fordulatra. Ekkor leállítottam a motort, ~ 1 perc pauza kulcselfordításra indul! Bocs, de csak kellene valami átjárás a motortér felé, mert időhiány van (betegszállítás)
Más :
ki kell vennem a jobb első (anyós) ülést. Ha az ülés alatti fedélen (alsó oldalán) lévő övfeszítő patron csatlakozóját széthúzom nem lesz probléma? (nem durran el a patron?) 64092A címke van a k.kötegen