-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
a segítségeteket kérném.
Nemrégiben vettem egy 1999-es twingót, az 1.2-es régebbi fajta motorral.
Minden oké volt tegnapig, amikoris hirtelen elkezdte azt csinálni az autó, hogy fogja magát, és leáll.
Mintha elvenném a gyújtást, egyszercsak érezni, hogy nincs erő, és nem megy, csak motorfékkel lassul.
Aztán ezt vagy a teljes leállásig csinálja, vagy utána megjön a kraft, és megy tovább..
Eltömődött benzinszűrő? Esetleg injektor probléma?
Akinek van tippje, ne fogja vissza magát.
Köszönöm. -
FeniX-
aktív tag
válasz eTrade #52566 üzenetére
Köszönöm, meg fogom nézni.
Viszont, ugye főként menet közben érződik, hogy "na most nem megy", majd ránt egyet, és újra megindul.
Ezt egyenletes gázpedál állásnál csinálja.
Ha olyanja van, akkor teljesen leáll, 0-ra. Utána egyből beindul.Ja, és nem dadog, meg semmi, hanem mintha leállítanám a motort és motorfékkel gurul tovább egy ideig.
Majd jön a rántás, és újra megindul.( Az a kellemetlen az egészben, hogy most vettem, és a próbakör alatt nem csinálta, az eladó pedig elzárkózott mindenféle segítségtől, de ezt már csak zárójelben mondom. Szóval, teljesen "új" nekem az autó, fingom nincs, hogy mi micsoda. )
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz rob210 #52574 üzenetére
Szia, igen, bocsánat.
Telefonról vacak pötyögni....és igen, tudom, hogy így nem veszünk autót, megtanultam a leckét.
De, mentségemre legyen mondva, egy munkatársam ajánlotta a twingót, mondván: ő nagyon sokat foglalkozott ezzel a 2000-es évek elején, és teljesen igénytelen kis konstrukció, etc. etc.
Gyorsan - sajnos sötétben, de elfogadható minőségben lefotóztam - azt a pár tákibákit, amit láttam így első blikkre.
Megmondom őszintén, muszáj volt már valami autót szerezni, és az előtte való napokban nagyon sokat megnéztem, és ez kb. egy 3 kilós kategória, gondoltam, legrosszabb esetben elhasználom még azt az egy év vizsgát, aztán ágyő.Motorszám: D7FB700F722310
és a két kókányolás.
Ha jól vettem ki az infókat, a második képen az az üzemanyag vészleállítója, igaz?
A furcsaság az, hogy nem néz ki töröttnek az autó, az eredetvizsgán alánéztünk, és a szerelő fickó is mondta, hogy egyben van az alja. ( aztán lehet, hogy nem vette volna észre?! )Köszönök bármilyen segítséget.
Tehát a jelenség még egyszer, hogy egy helyen meglegyen:
Beindul, megy, minden oké.
Majd egyszercsak érződik, hogy motorfékkel megyek, leáll, vagy ideális esetben ránt egyet, és ismét tudok vele menni.Az eladó mintha mondott volna fél szóval valami olyastmi ,hgoy neki dadogott, és a trafót már kicserélte.
Telefonban váltig állítja, hogy a pillangószelepház szerinte a ludas.( Esetleg tudott a problémáról, bár tagadja, és ő is elkezdte javítgatni, nem tudom )
Köszi, üdv.
Béla.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz rob210 #52587 üzenetére
Szia, nagyon szépen köszönöm!
Nem titok, hogy a "hagyományos" vonalon is elindítottam a dolgot, tehát jövő héten megyek a szerelőmhöz, de azért nem árt, ha ezen infók tudatában tálalom neki a dolgot. Bár, tudom, hogy sok szerelő nem szereti az okoskodó embereket, és ez így van jól.Sajnos - bár sztereotípia, tudom - de abból indulok ki, hogy a modern márkaszerviz nem biztos, hogy akar foglalkozni 20 éves autókkal ( inkább az új autókon a garanciális olajcserét szereti ), a magán-szaki, pláne, aki idősebb meg szuperül megszereli a mechanikus dolgokat ( pl. gömbfej csere ) de az elektronikus hibákhoz meg nem konyít. ( Viszont, ha meg tudom csináltatni vele, akkor egyből jöhetne egy vezérműszíj csere is )
Külön rossz tapasztalat a bizonyos márkákra szakosodott műhelyek, ahol a hasonló furmányos hibát 5 nap szereléssel, és gyertyacserével próbálták megoldani. ( Saját tapasztalat skodáéknál, csömörön )
No, de nem akartam szószátyárkodni, de elvégre ez egy vitafórum ( is ) :-)
Mindenkinek kellemes vasárnapot!
u.i.: Akkor végülis, ez egy 8 szelepes motor, igaz? ( a leírásokban nem találtam erre vonatkozó infót, de gondolom igen ), valamint a második képen fingom nincs, hogy miért van két map-szenzor, nem is tudom, mire véljem. A jobboldali tornyon a kihúzott csati pedig akkor a vészleállító, igaz?
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz rob210 #52594 üzenetére
Sziasztok,
fura dolog történt ma, de talán magyarázat lehet a rossz ( lefulladós ) működésre.
Elmentünk az asszonnyal az auchanba, és az odafelé vezető úton kb. 2 percenként lefulladt, az erek már kidagadtak a nyakamon. ( a muszáj nagy úr, hehe )
Hazafelé láttam, hogy időszerű lesz tankolni. ( még az originál benya volt benne, amivel vettem )
Egy tizenpár litert beleraktam, és azóta csak 1x csinálta a lefulladást, pedig direkt még most este is ketyegtettem egyhelyben, meg mentem vele itt a kerületünkben fel-alá vagy 15 km-t. Semmi.
Arra gondolok, hogy a csaj, akitől vettem benzinkutas volt, esetleg valami pancsolmányt tankolgattak bele?
Jobb ötletem nincs.
Még a hétvégén figyelem, hogy mi az ábra, de tényleg mintha úgy tűnne, hogy megszűnt a dolog.
Hétfőn azért elviszem mindenesetre a szerelőhöz, nézze át a 2 map szenzor történetet, meg még pár apróságot.
Halihó mindenkinek kellemes hétvégét!u.i.: jajj, még egy gyors kérdés: a hűtőventillátor ha bekapcsol, annak van valami visszajelző lámpája?
Elég sokat hagytam alapjáraton, de nem hallottam bekapcsolni a ventit, pedig pár percre fel is emeltem olyan 1500-2000-es fordulat körülre.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz rob210 #52655 üzenetére
Hali, köszi!
Sajnos újra jelentkezett a probléma, de félreálltam, és beledugván a csavarnyúzót a tank-betöltő nyílásba semmit nem hallottam.
Úgy vettem amúgy észre, hogy inkább ilyen "városi" használatnál + motorfék ( meg amikor töketlenkednek előtted ) jön elő jobban a dolog.
Ha pl. ingázok bp - maglód, ilyesmi, akkor nem, csak mikor már beérek a városba, és váltani kell, vagy gurulni, lassítani.
Jóéjt mindenkinek. -
-
FeniX-
aktív tag
válasz rob210 #52669 üzenetére
Sziasztok,
na elhoztam a szerelőtől a kocsit, baráti áron foglalkozott vele.
Viszont, sajnos a leállásra nem tudott mit mondani, azt mondta, hogy nála nem produkálta a hibát.
Áttakarította a benzin szellőztető rendszert, azt mondta, az aktív szénszűrő működik, stb.stb.
Úgyhogy akkor egyelőre használjuk, vagy ilyesmi.
:-) -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #52703 üzenetére
Hát, az én twingóm is 1 hétig sem volt jó, újra produkálja a korábbi leállós hibákat.
Az egész úgy kezdődik, hogy gurulok a piros lámpához, alapjáraton.
Majd egyszercsak felpörög a motor, majd lefullad.
Utána a 3. indításra beindul, de nagyon hamar ismét érzem, hogy "már megint motorfékkel gurulunk".
Majd egyszercsak ránt egyet, és újra megyünk tovább.
Hétfőn ismét bejelentkezek a szerelőhöz, de ha valakinek van újabb ötlete, ne fogja vissza magát.
Halihó! -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #52813 üzenetére
Sajnos meg vagyok lőve, 3 szerelőt hívtam fel, mindenki szabizik, 1-2 hét múlva tudnának érdemben foglalkozni a dologgal, vagy meghallják, hogy rönó, és "köszönöm, nem".
Mondanám, hogy márkaszervizbe elviszem, de ott meg kifizetek egy zsák pénzt, és nem vagyok benne biztos, hogy meg tudják csinálni ezt a kis fosch-t. :-D
"kiolvastuk a hibakódot, és nincs hibakód, 20 ezer, köszönöm".
( De talán csak én vagyok szkeptikus )Tényleg bármilyen ötletet szívesen veszek.
Amiket eddig megfigyeltünk:
- Melegben csinálja ezt a leállást az autó.
- Mindig úgy "indul" a folyamat, hogy megemelkedik az alapjárat, majd lefullad; és innentől kezdve menet közben is kb. 2 percenként leáll. ( 3x indítózásnál hajlandó szépen beindulni, egészen a következő 2 perc után következő lefulladásig )
- A hűtőventillátort még egyszer sem hallottam bekapcsolni
- A lefulladásnál lévő indítózáskor és mindig hallani, hogy az AC létrehozza a nyomást.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, kis segítséget szeretnék kérni. Gyertyat csereltem a twingoban (Bkr5ek), es most becsorog tole az autó. De nem terhelesen, hanem ilyen 1500-2000es fordulatban 4-ikben.
Esetleg nem ikyen gyertya kell mégsem? Ugye D7F motorkod.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
sajnos, úgy tünik, hogy a twingon mégiscsak az elektromos AC adta be a kulcsot. Mostmár egyértelműen.
Van valami spéci dolog, amire figyelni kell a cserénél? -
FeniX-
aktív tag
válasz rob210 #52897 üzenetére
Szia, az az igazság, hogy nem.
( Lefulladás után indítózásokkor nem hallom, hogy működne )
Mit kéne pontosan mérni rajta? Konstans feszültséget kellene hogy kapjon?
Az az igazság, hogy már a ház elől sem szívesen indulok el vele, hétvégén is infarktus kerülgetett, amíg nagy naívan elindultunk bevásárolni. 1 km alatt 5x állt le. -
FeniX-
aktív tag
válasz rob210 #52899 üzenetére
Értem.
És ha olyan valaki nézi meg, akinek bár nem villáskulcs volt a jele az oviban, de van autószerelői iskolája, csak nem dolgozott a szakmában? ( ergo lelkes amatőr )
Egy felsőholtponti jeladón mit lehet nézni? Ha megmondjátok, megnézem!
( az itteni - két utcányira lévő szerelőm - ismét csak csütörtökre tudott időpontot adni ) -
FeniX-
aktív tag
-
FeniX-
aktív tag
válasz eTrade #52957 üzenetére
Helló, köszönöm az infót, elolvasom!
Elvileg az az 5 volt, amit mértem, az a szintjelző feszültsége volt.
Fogadott a szerelő, aztán meglátjuk, hogy el tudja-e kapni a hibát.
Megírom mi volt a ludas. ( csuriban van a kezem, hogy produkálja a hibát )
Köszönöm még egyszer mindenkinek. -
FeniX-
aktív tag
Időközben én is bejelentkezem egy mondat erejéig:
Nem találta/produkálta a hibát a szerelőnél a twingo.A kis piszok.
Minden csatlakozást átnézett, hibakódot nem tárolt a fedélzeti kompjúter, látszólag minden rendben van, nem talált hibát. 4 napig furikázott vele, de nem állt le.
Összességében 6 napja nem produkálta a hibát, ma is használtuk.
Nem derült ki, hogy mi hozza elő a problémát.
Még annyit mondott a szerelő, hogy szerinte nem elképzelhetetlen, hogy belenyúltak a computerébe, mert a légzsákok bár nem működnek, de ezeknek a hibájára utaló jelet sem talált a hibatárban, mintha az is teljesen oké lenne, valamint a check engine visszajelzőt sem tudta életre bízni sem a műszerfalon, sem a programjából.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Srácok, fel akarom mérni a terepet a twingóhoz az elektromos ac cseréjéhez.
Kell valami spéci célszerszám hozzá?
( Sajnos nálam újra jelentkezik a hiba, igaz, most azt figyeltük meg, hogy teletankolva adtam oda a szerelőnek, én meg - mikor jelentkezik a dolog - már szinte negyedik sincs benne nafta )
Viszont, használni akarom az autót, nem folyton otthagyni, hogy más járjon vele gond nélkül. :-D -
FeniX-
aktív tag
válasz diablo1984 #53174 üzenetére
Tök jó!
Fel is hívnám, ugye a sajátom miatt, de még mindig nem kaptam megerősítést, hogy "csak kiszedem" és slussz, vagy kell ehhez valami spéci "célcercám" ( nagy mestere vagyok a "beletörtem.. / letört / elnyalta.." dolgoknak, azért kérdezem ):-D
renault twingo.
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #53191 üzenetére
Csináltam egy hevenyészett videócskát az ac-ról.
Megpróbáltam megmozgatni, csavarni, de fixen ott van, nem lötyög, semmi ilyesmi.
A csatlakozók, meg a környéke ha nem is porszáraz, de nem látok rajta friss benya csepegés nyomot.
Beindítva szépen hallatszik, hogy pumpál, nem csöpög. pássz.
[link] -
FeniX-
aktív tag
Bocsánat, hogy ismét összefoglalom, csak hátha valakinek beugrik valami új, amire eddig még nem gondoltunk.
Tehát, ez a twingómnál ( 2000, 1.2, D7F700 mot. kód ) az a hiba, hogy:
Ha a felénél kevesebb benzin van benne, akkor időről időre leáll.
Van, hogy még napokig teljesen jól tudok vele menni, máskor meg az első 200 m után leáll, és utána kb. 2 percenként megismétlődik a hiba, vagy random, de 1 km-en belül akár többször is.2x volt kifejezetten renault szerelőnél ( magán, de megbízható, jó ) és nála nem produkálta a hibát.
Az ECU-t kiolvasva azt a furcsaságot találta, hogy a check engine visszajelző egyáltalán nem működik, sem a műszerfalon, sem a kontrol programjából kivillogva. ( Ugyanez igaz, a légzsák vezérlő részére is: pedig tudjuk, hogy törve volt a jobb eleje )Úgy amúgy minden mást rendben talált.
Egy másik szerelőm ( aki a renault előtti érában volt [hihi] ) azt mondta, hogy az AC mégsem lehet rossz, mert ott nincs olyan, hogy "mennyi benzin" van a tankban, és hogy alulról, vagy felülről szív.Egyelőre itt tartunk, ha bárkinek bármilyen használható ötlete van...
Most egyelőre teletankolgatom, és így használom, így most oké.
( Sorry ha néhol pongyolák a megfogalmazások, próbáltam érthetően leírni )
Köszi, üdv! -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #53214 üzenetére
Bocsi, már nem tudtam szerkeszteni: Ha leállt, utána kb. a 3. indításra beindul, mintha mi sem történt volna.
A leállásnál pedig az a koreográfia, hogy érezni, hogy motorfékkel gurulok, és néha "ránt egyet", és utána megy tovább, máskor pedig kigurulok a szélére, és kulcsra beindul ( 3.-ra ) -
FeniX-
aktív tag
válasz gixxergabi #53228 üzenetére
Szia, tök random.
Csorogva is kijön, de volt már, hogy visszaváltottam, és elkezdtem "nyomni" és akkoris, tehát erre érzéketlen a probléma.
Igen, a tankszellőztetőt kizártuk, kipróbáltam úgy is, hogy teljesen kinyitott tankkal mentem egy ideig, és akkoris produkálta. -
FeniX-
aktív tag
válasz rob210 #53251 üzenetére
Sziasztok, köszönöm a tippeket, elraktározom ezt is a listába.
Holnap hívom a régi szerelőmet, mondta, hogy ő is megpróbál utánanézni egy-két tippnek-dolognak, és mond valami bíztatót. ( közben mondtam neki ezeket is )Gyors helyzetjelentés a benzinszagról.
Valószínűleg azt a gumírozott fedőlapot nem tettem vissza jól a helyére az ac-nál, most nincs benzinszag az utastérben.
Más kérdés viszont, hogy ha nem lenne ott, akkor ez normális-e, hogy akkor meg van. Tócsát, cseppet, a kocsi alatt nem láttam, és a kocsi körül sincs benzinszag. ( ma mélygarázsban állt ) -
FeniX-
aktív tag
Halihó, én is bejelentkezem.
Sikerült kiszedni az AC-t. Első ránézésre semmi extra, viszont az a kosár rész nem tud normálisan mozogni a sínben, néha megakad.
Hja, és a benyát az istennek sem tudtam leszívni, csak a pofám ment tele nyállal, de nem indult meg a folyadék. :-)
majd még azzal holnap próbálkozom, az AC-t meg viszem a kocsi bt-hez.
Köszönöm a segítségeket még egyszer.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!