- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Adobe Illustrator kérdések
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Crypto Trade
- Hálózati / IP kamera
- SkyShowtime
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghandi
aktív tag
Tegnap készen lettünk a kuplung cserével és a velejáró dolgokkal.Hát már csak nagyon kicsi hiányzott a szegecsekig a tárcsán,de a többi alkatrész egész jól nézett még ki.Na de ha már kuplungnál van probléma akkor ott mindent érdemes kicserélni,nem válalnék be 2hónap mulva egy ismét szét-öszeszerelést.Mindent alkatrészt kaptunk Valeoban és az olcsóbbik fajta kinyomócsapágy volt benne! Kicseréltük még a kuplung oldali főtengely szimmeringet,a féltemgelyek szimmeringjeit és ugye a váltóolajat.Amikor levettük a váltót akkor beáztattam brigéciolba majd alaposan lepucoltam mindenhol Azt hittem hogy majd olyan tiszta lesz mint egy gyári uj,de csalodnom kelett.Igaz hogy az olajsár meg stb koszok lejöttek,de maga az alu felülete olyan mint egy hányadék.Na mindegy ugysem látszik.
Végülis a fina olajat tettük bele,majdnem mind a 3liter belement.Abszolut semmi baj sincs ezzel az olajjal,igaz a váltómmal semmi baj sem volt,ugyan olyan is maradt olajcsere után is.Na de a kuplung! Istenem mennyire más lett az egész autó uj kuplungal.....egy álom vezetni,sokkal finomabb és könyebb is a pedál.
Ami elkeserített hogy a váltó alján lévő kutyacsont szerű váltótartó bakom rossz Amire észrevettük addigra már bezárt az autósbolt,de ugysem hiszem hogy lenne nekik ilyen polcon.Azt még majd szereznem kell.Azt egyedül is ki tudom cserélni,csak két csavar tartja és nem kell miatta megemelni a blokkot sem,ez inkább csak a motor oldalirányú elmozdulása miatt van..Kiváncsi leszek mennyi lesz ez a tartó.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
giigz
veterán
válasz Sly189 #25555 üzenetére
Akar magadnak is tekergetheted, de az nyilvan nem lesz olyan pontos.
Fal ele szoktak beallni es ugy allitani rajta, 2 iranyban lehet jobbra-balra es 2 iranyba le-fel, de teljesen folosleges vele pepecselni es szenvedni, mert egy elektromos szerelo, szerviz vagy a markaszerviz beallitja pillanatok alatt, na meg otthon lehetetlen pontosan megcsinalni kb.
En is 1 honapja allittattam be, de meg mindig ugy erzem, h lefele vilagit, de sajat szememmel lattam, hogy a megengedett legmagasabbra van allitva, bar majd meg utananezek a dolognak, mert amikor mas kocsijaban ulok, mindig ugy erzem, h az magasabbra vilagit...
-
Jassz
tag
Sziasztok!
Tavaly vettem egy 2002-es évjáratú 1.4 95LE meganet. Nagyon szeretem a kocsit, városba ideális, nem fogyaszt sokat, amennyire kell el lehet vele menni a lámpánál, stb. Ellenben országúton, főleg külföldön, hegyi utakon, pályán 100 km/h környékén nagyon "elfogy" 3-4 fővel, csomagokkal. Hogyan lehetne kicsit erősebbé tenni a motort? Nem versenyezni, csak hogy valami szufla azért maradjon benne előzéseknél, emelkedőkön.
Mechanikai átalakítás, chiptuning? Vagy kapjam be és vegyek mégis egy kettes lagunát? -
válasz Sly189 #25555 üzenetére
Te is tudsz rajta állítani, viszont csak szemre. Műhelyben viszont műszerrel állítják, az pontosabb.
Barcikán 1500-ért állítanak az Autösok Üzletházában (piramis) 26-os mellett az Euronics környèkén.
Gondolkodok én is egy ilyenen mert bár kézzel beállítottam, valahogy nem az igazi.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Létezik chip tuning rá a profi 60.000.- a kókányolós műhelyek már 48.000.- is vállalják.
Illetve sport légszűrővel is sokat lehet nyerni, nem direkt szűrőre gondolok, hanem a gyári helyre szerelhető sportra.Illetve némi leömlő polírozás, katalizátor herélés, és stb.stb.
Lehet vele okoskodni, de túl sok mindenre ne számíts.
Kb110lóig lehet felmenni, utána szétesik a difi meg a kuplung se bírja.A baj az, hogy ez mind pénz pénz pénz.
Én leömlőt políroztattam a központi injektoromat hangoltuk kicsit meg a hengerfejet rakattam rendbe.
Dinamikusabb lett a motor és érezhetően nyomatékosabb is, kb a 75 helyett most 78-79 ló van benne.
De padon nem volt.Szóval amennyibe kerül a móka azt arányaiban nem hozza vissza.
Nálad a 16 szelep és a chip miatt más a helyzet.Renault Megane 1.4 16V 95LE
Alap:
Kw: 69
Le: 95
Nm: 127
Chip:
Kw: 78
Le: 106
Nm: 140[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Ghandi
aktív tag
Az még nem is olyan vészes ár.Azt hittem csak ugy repkednek majd a 10ezrek.Végig anyázta. azalkatrész ára miatt,de mint kiderült egy G Astrához képrstmég türhetó.Ennek a szerelö havernak van Astrája év elrjén kuplungozta.A kinyomó neki 56ezet volt!
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Sly189
senior tag
Még az érdekelne, hogy manuális klímás MII ből mennyiért lehet digit klímásat varázsolni? Mik kellenek hozzá?
Mert bontóból szinte minden van ócsón -
Sly189
senior tag
-
rob210
Topikgazda
válasz FRENK1988 #25563 üzenetére
"Szóval amennyibe kerül a móka azt arányaiban nem hozza vissza."
Tisztában vagyok vele.
Ilyet nem is írtam.
Aki tuningolni akar meg teljesítményt az egy 2.5 ös dci-tdi pdti motornak áll neki.
Akinek kis esze is van az a tdi-nek
Persze egy 3.0 bengás turbós okoskodás is finom az ember szemének és a fülének.
De ezekkel a kis motorokkal sokra nem lehet menni, max szétforgatja az ember aztán csókolom.De ő nem is eszetlen tuningot akart csak egy kis plusz erőt arra pedig a leírtak megfelelőek.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Na wazze csináltam 32 videót remélem kielégíti majd az igényeidet, de a kurv@youtube éppen a zenét veszi ki alóla, mert ugye ezokat amiket halgattam menet közben szerzői jog védi micsoda faszság.
Egy szülinapi bulin nem énekelhetjük el Halász Judit dalát, mert azért fizetni kell mi?Renault power
-
rob210
Topikgazda
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz SocketA #25575 üzenetére
Ahha.
Na akkor itt a bibi a bontott koránt sem egyezik meg az újjal.
Én is nézegettem hogy smint jövök ki jól a dologból, de bontott kuplung eszembe se jutott, mert ezt én koptatom el én gyilkolom meg nekem fog 150.000kmert elmenni.
Nem döntöttem rosszul, mert a mai napig szépen teszi a dolgát.Renault power
-
-
válasz Sly189 #25566 üzenetére
Szerinte iró sokba lenne....kell ugye a kezelő konzol, kell a diginek a vezérlő egysége, illetve a szervó motorok a terelők állítására, no meg sok idő a szerelgetésre, mert le kell bontani a fél autót belülről.
Szerintem nem éri meg, illetve értelme sincsen....
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Sly189
senior tag
Útba ejtem holnap a könyöklő beszerelése után
Láttam, tervben volt, csak közben elnéztem erre az ingyenes valamire...
Lapra ráírták hogy nem megy a 4. fokozatom... a ventillátorban.
Mondom tudom, de ennek mi köze van a lámpához?
Kérdeztem hogy megnézték hogy jól világít e ? Arra már nem válaszolt, betolták még egyszerSajna azt mondták hogy az egyik talán a jobb oldali gyengébben világít.............................................
[ Szerkesztve ]
-
Jassz
tag
válasz rob210 #25561 üzenetére
Köszi a tippet rob!
Esetleg tudtok ajánlani megbízható chiptuningost Szeged környékén? A 60ezer ft nem kevés, de nekem belefér hálistennek. A légszűrőt már nézegettem de azokból találtam vagy ezerfélét és nem nagyon igazodtam ki milyen is kellene nekem. Tudom nem hozza vissza az árát...de amúgy is költök rá, (Michelin gumi, Brembo fék, drágább csapágyak, szűrők stb.) szóval ha tudtok ajánlani konkrét szűrőt vagy megbízható chipest, azt megköszönöm
Üdv!
-
-
_NCT
őstag
Na meglett a műszaki 23ezer volt. Ket dolgot irtak fel a papírra az egyik a korrodalt kipufogó dob es cső a masik meg olajszivargas a valtonal
Kell ezzel foglalkozni ha a papiron H betű volt a hibak mellett?? -
_NCT
őstag
Rosszul emlékeztem nem váltó hanem hajtómű
-
giigz
veterán
Ezt hívják kikormolásnak [link]
-
-
Sly189
senior tag
Előkészülök már a holnapi nagy csatára, könyöklő beszerelése, gondoltam megnézem már ezt a nagy szervízkönyvet, ami kétezer oldalból áll, megtaláltam ami nekem kell.
"Kösse le az ülésfűtések csatlakozóit (felszereltségtől
függően)."Hát ettől a mozzanattól megkímélt az autóm felszereltségét összeállító egyén, ugyanis nincs ülésfűtésem csak 8€-s szivargyújtós
-
Ghandi
aktív tag
válasz SocketA #25568 üzenetére
Köszönöm a biztató szavakat
Egyébként ez még lehet akár igaz is!Hál istenek haver nem egy kezdő autószerelő,igaz nem Renault specialista.
Hiába eredeti Valeo alkatrész azért sok mindennel spórolnak.A kinyomócsapágy egy műanyag cső szerüségen mozog és ezt gyárilag ugye bezsírozzák,na de hogyan? Épp csak egy kis zsír van rajta csak úgy mutatóban,de abból szinte semmi kenést nem néz ki az ember.Rendesen nem is látszódik mert a benne lévő rugó a végéig nyomja a csapágyat,és ebből a "csőböl" semmit sem látni.Haver már rutinosan beszerelés elött lenyomta a csapágyat és szépen körbezsírozta.El tudom képzelni hogy idővel kicsit megkopik ez a müanyag és már rögtön nem olyan könnyen jár a csapágy.Ha a gyári zsírmennyiséget nézem tényleg pár hét lehet.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
Új hozzászólás Aktív témák
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Házimozi belépő szinten
- Autós topik
- Milyen notebookot vegyek?
- Path of Exile (ARPG)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Napelem
- Hobby rádiós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest