-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz ThodEE #26450 üzenetére
Hát akkor marad a csere, vagy ha annyit még hajlandó vagy megtenni leengeded a vizet (hűtő folyadékot) és megfujatod kompresszorral a radit.
Azaz leveszed a be és kijövő ágat.
A teljes hűtőfolyadékot nem kell leengedni!!!
Aztán adsz nakei ha átenged a radi onnantól sinen vagy ha nem akkor legalább biztos vagy benne, hogy a radiátort kell cserélni.
Mert nem kis munka és ha kicseréled és ugyan úgy nem lesz fűtésed eret vágsz.Renault power
-
ThodEE
őstag
válasz rob210 #26451 üzenetére
Igen ezt már elterveztem csak most nincs itthon semmi fagyálló, 10edikén megyek Pécsre úgyis a szerelő beleteszi a Xadót a váltóba és akkor egyből megfűzöm hogy próbáljuk meg kitisztítani kívülről a radit addigra meg veszek fagyállót bele
[ Szerkesztve ]
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
-
daniel2121
senior tag
válasz wertigo1984 #26414 üzenetére
Pont ilyet adtam el majd 200k km-rel, hát valóban nem olcsó a fenntartása, a 17"-os gumik cseréje stb. Szerencsére volt egy szerelő srác aki vágta a német dizeleket.
-
válasz wertigo1984 #26414 üzenetére
Ezzel egy baj van, hogy nagyon kicsi belül. Jobb1-ben ültem ilyenben, háát a megane2- nagyobb belül.
Egyébként kéne, nekem is bejön nagyon.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
wertigo1984
őstag
-
Sly189
senior tag
Nem szeretnék újabb olajháborút kirobbantani, de az érdekelne, hogy ha az OMV nek a MaxxMotion gázolaja, valamint úgy nagyjából az összes üzemanyaga nagyon jó minőségű ( szerintem )
akkor a kenőanyagaikkal mi a helyzet?
OMV BIXXOL premium - SAE 5W-40
Szintetikus, univerzális alkalmazás, üzemanyagtakarékos működést biztosít benzin és diesel üzemű motorokhoz.
A legkiválóbb univerzális motorolajunk
Az OMV BIXXOL premium termékek használatával az autója a legjobb tulajdonságokkal rendelkező szintetikus motorolajat kapja:
megnöveli a motor élettartamát,
teljes védelmet nyújt szinte minden körülmény között,
könnyű hidegindítást biztosít még alacsony hőmérsékleten is.
Benzin és diesel üzemű motorokhoz egyaránt kapható:Ezt próbálta már valaki? Vagy visszajelzés?
Érdekelne, mivel az ELF a renault gyári olaja, amit a Total gyárt, így az OMV olaja se lehet annyira rossz szerintem (!) ?
-
Sly189
senior tag
válasz Sly189 #26459 üzenetére
Közben kicsit kutakodtam...
OMV BIXXOL
premium diesel
SAE 5W-40Termékleírás, használati útmutató,
specifikációk, jóváhagyások, minôségi szintOMV BIXXOL premium diesel: szintetikus,
üzemanyag-takarékos, nagyteljesítményû motorolaj
nagy fordulatszámú, turbófeltöltôs vagy szívódízel
motorokhoz . Kiváló kenési tulajdonságokkal, nagy
teljesítmény és biztonsági tartalékokkal rendelkezik .
ACEA A3/B4, API CF, FIAT 9 .55535-N2, PSA B71 2296,
Renault RN 0710
Jóváhagyások: GM-LL-B025, VW 505 00, MB 229 .3[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Haliho!
Meg Penteken megoldodott a kipufogos problemam:
Ket sarokkal arebb, ahol lerobbant a kocsi volt egy karosszerialakatos. Eldocogtem oda a kocsival, aki megallapitotta, hogy szet van rohadva a kozepso dob (ugye ez nem lett kicserelve tavaly, mivel nem mondtak, hogy baj van vele), es a cso kiszakadt a dobbol. 5 perc alatt meghegesztett 1.500.- Ft-ert. Azt mondja, ezzel igy evekig elmehetek, nem lesz gond, es mashol nem talalt rohadast.Szoval gyorsan es olcson sikerult megoldani a gondot. Szerintetek csereltessem ki a dobot, vagy tenyleg jo lesz igy?
-
Sly189
senior tag
Miskolcon hol van jó autós bolt, ahol kapni HOD izzót H7
mycso?
-
-
ThodEE
őstag
Sziasztok!
Vennék üzemanyag szűrőt Xadózás előtt, Unixból, csak nem tudom melyik márka éri meg.
Igazítsatok útba
Ebből van választék:http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
giigz
veterán
válasz ThodEE #26468 üzenetére
Itt nem latom a listaban, ALCO az nagyon jo, de a Fram, Filtron, Unix is jo, bar szerintem 1-2 evig az SCT is tokeletesen ellatna a feladatat. (2 ev vagy 20-30k km-enkent csere)
Mannfilter szimpla penzkidobas, en Mann-t csak az olajszuronek vettem, legszuro es benzinszuro az olcsobb a jobb, mert nem lehet eszrevenni, hogy a Mann barmivel is tobbet adna. Plane nem 15 eves 1.4 8 szelepnel, nyilvan uj autoba inkabb Mann-t veszi az ember, de nekem idaig tokeletes az ALCO benzin/leg.
-
ThodEE
őstag
Lehet hogy nem is koszos ha minden igaz féléve cserélve volt, de szeretném a Xadót tisztább környezetbe beadagolni, ezért rászánom azt a párezret még
Köszi szépen a tippeket holnap megjön a xadó, meg elgurulok a boltba is
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
giigz
veterán
válasz ThodEE #26471 üzenetére
Attol hogy Mann a benzinszuro, meg nem lesz tisztabb a benzin, mintha pl. Alco szuro lenne benne. Plane gondolom majd most utana hamarosan megint szurot fogsz cserelni, inkabb akkor vegyel Mann-t, de tenyleg csak folosleges kiadas, maga a szuro lapja ugyanott keszul, csak a kulso boritas meg a felirat mas, azt kell venni amelyik olcsobb, a feladatot ugyanugy el fogja latni.
Nekem is lett volna penzem Mann-ra, de megis Alco-t vettem, a kocsinak semmi baja, fogyasztas rendben, gondolom a benzint is rendesen szuri ebbol adodoan. Oljaszurobol is csak azert vettem Mann-t, mert ott nagyon kicsi arkulonbseg volt.
Persze mindenki olyat vesz amilyet akar, csak egy kicsit tul van misztifikalva ez a "szurobol csak Mann-t".
-
ThodEE
őstag
válasz eTrade #26474 üzenetére
Agipon, mert ott -8Ft al tankolok, nem parázok csak nem vagyok benne biztos hogy ki lett cserélve, olaj-olajszűrő vezérlés be biztos vagyok, de az üzemanyag szűrőbe nem.
Holnap jön a futár és lesz Xado mindenbe, üzemanyag rendszerbe is, és gondoltam jobb lenne tiszta szűrővel indítani Mann megvan 5k ból, nem ezen akarok spórolni
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
ThodEE
őstag
Kedvezménnyel annyira jön ki az unixtól, megnézem még a bárdit az is van a közelbe, másik autó alkatrészest nem láttam
Szerk:
Bárdinál is 7500 az alap ár és oda még ismerősöm sincs.
[ Szerkesztve ]
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
giigz
veterán
válasz ThodEE #26478 üzenetére
Azt a mindenit, ez az ar nevetseges, nekem ezer valahanyszaz volt a benzinszuro, es teljesen tokeletes, es az is fog maradni meg egy evig legalabb, szerelom 10+ eve nem Mann-t hasznal es rak az "autoiba", es soha nem volt vele problemaja.
A multkor is amikor vele beszeltem at a rendelesemet, azonnal mondta, hogy total felesleges plusz penzt kiadni, csak kidobas, semmivel nem lesz jobb.
rob: Olyan sokszor hallom ezt az "ezen nem sporolok"-at, pedig ez pont egy olyan pontja az autonak, ahol lehet sporolni, mert 2k-s uzemanyagszuro semmivel nem rosszabb az 5k-snal. Inkabb a gumi az, amin ne sporolj, az fontos lehet adott korulmenyek kozott, de a benzinszuro total mindegy milyen marka, a jobb markak kozul el fogja vegezni mind a feladatat.
-
-
ThodEE
őstag
Na beszéltem szerelővel de nem emlékszik már hogy cseréltünk e üzemanyag szűrőt, de Ő is giigz el ért egyet, hogy nagyon jó az a közép kategóriás, ne a legolcsóbbat de nem egy olyan autó ami indokolja hogy a legdrágábbat vegyük bele.
Héten beszerzek egy szűrőt is, addigra a kocsi is éhes lesz és világít majd a szeme hogy tankoljunk
Akkor bele lököm a Xadót és elmászok vele tankolniKöszi mindenkinek
Már Xadó hatás lázban égek
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
giigz
veterán
válasz ThodEE #26483 üzenetére
En arra lennek kivancsi, hogy rob miert a Mann-t ajanlotta, miert jobb egy olyan szuro, mint pl. a Fram, Wix, vagy Alco.
En ugy tudom, hogy semmivel, es pontosan ugyanugy szurnek/mukodnek, csak eppen a Mann joval dragabb, de meggyozheto vagyok mindig, es most tenyleg kivancsi, hogy vajon miert lenne jobb a Mann-t venni.
-
ThodEE
őstag
Nos én inkább a számítógép csesztetésben érzem magamat otthon, meg autó hifi beszerelésben.
Nem egy mai autó amire ráakarom költeni minden pénzem, ha nem cseréltük nyáron akkor eltudom képzelni hogy a gyári van alatta, az is kicsit behorpadva, mert az erdőbe fentakadt
Most kábelkötegelő tartja a helyén, de működikHolnap ha lesz kedvem délután akkor megnézem milyen márkájú a mostani
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
Ket kulon dologrol beszelunk, sot lehet haromrol.
Ha valakinek, mint pl. neked kenyes dizelje van, annak valoszinuleg plusz penze is lesz, de megvaloszinubb h sokat megy vele, es akkor evente megy annyit, hogy ertelme legyen gazolajszurot cserelni, es nyugodtan veheti a Mannfiltert, mert egy biztos jo cuccot kap a penzeert.
A masik, akinek 10-20 eves benzines autoja van, raadasul egy 1.4 8V, annak penzkidobas megvenni a Mannfilert, mert egy kozepes marka is tokeletesen megteszi, semmivel nem lesz rosszabb a kocsi. Viszont olcsobb, es miert vegyem a dragabbat, ha hajszalpontosan ugyanazt kapom sokkal olcsobban. Nekem, aki evi 10k-t megy kb. szinten felesleges lenne lecserelni evente, igy en 2 ev utan fogom, tehat a 2. olajcserenel kb. 20k km-nel.
Stimm? Harag nem is lesz, felolem mindenki ugy szorja a penzet ahogy akarja, az o eseteben jobb megoldas egy olcsobb szuro, ami pont olyan jol fog mukodni, es ezt nem en mondom, hanem egy autoszerelo, sot nem is egy.
-
Túl van ez is misztifikálva....nyilván 500ft-os kínai szűrőt nek raknék bele, de felesleges átesni a ló másik oldalára.
Eleve dieselnél is vagy 30-40k km az előírás (benzineseknél még talán több), ezt a szűrőknek is tudnia kell, itt meg azon megy a vita, hogy a harmad vagy negyed ennyi futás után milyen márkát kell venni. Azért remélem érzitek, hogy picit túl van ez reagálva. (természetesen kutas naftáról beszélek).
Én 20k km-enként cserélem, még ez is bőven jó.Azért kemény, hogy ez 2-3 havonta felvetődik.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
giigz
veterán
Ne nekem mondd, en csak magyarazni probalom, en is mindig talalkozok ezzel a "ha szuro akkor csak Mann, ezen nem lehet sporolni, stb." jelenseggel, de nagyon nem ertem en sem. Mert ha lenne ra valami magyarazat akkor jo lenne, nyilvan en sem akarom az automat tonkretenni, de jelenlegi ismereteim alapja a szoban forgo esetnel teljesen folosleges aranytalanul dragat venni, mikor 1.500 Ft-ert tokeleteset lehet kapni, ami ugyanugy kibirja a 20-30k km-t mint a többször annyiba kerulo Mann, azonos minoseg mellett.
-
giigz
veterán
30% kedvezmény nekem is van, de semmi értelmét nem látom Mann-t venni. Pedig ha csak egy hajszállal is jobb lenne a Mann-t venném, de nem jobb, azért meg hogy a felirat más legyen, nem fogok plusz pénzt adni.
Nálam így néznek ki az árak:
Üa: Mann 7,6k Alco 2,4k
Lég: Mann 3,7k Alco 1,9k
Olaj: Mann 2,3k Alco 1,4kEgyedül az olajszűrőnél választottam a Mannfiltert, a többi helyre ment az Alco. Ha olajnak is Alco ment volna, akkor a különbség alapáron 8.000 Ft lenne, 30% kedvezménnyel 5.500 Ft különbség, de mivel olajból Mann-t vettem és volt kedvezményem, így nekem 5.000-et jelentett, hogy a lég és üa. szűrő nem Mann, és bevallom nem bánom az 5 ingyen pizzát
Alapáron több mint dupla annyiba kerül a Mannfilter, de még kedvezménnyel is dupla annyi, szerintem ez nagyon aránytalan.
Szerk: Egyébként azt nem tudja valaki, hogy a Mann-nál még a sima különbségekhez képest is miért ilyen nagy a különbség a benzinszűrőnél? Van esetleg valami tényleges különbség, esetleg élettartamban vagy jobb szűrés, ilyesmi? Azért 2,4 vs. 7,6k már csak megkívánna valami pluszt a márkanéven kívül...
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Mert amit te szajkózol az nem igaz.
Finomabb benne a szűrő felület és a ház is komolyabb kialakítású.
Haver Filtron szűrőt vett.
Aztán panaszkodott, hogy nem megy a kocsi.
Kicseréltem neki Mann-ra és rögtön ment.
Szétszedtük a szűrőt, nem jellemzem.
Mondtam neki, ha majd lecseréljük a mannt azt is szétszedjük meglátod a különbséget.Régen én is minden szart beleraktam a kocsijaimba, aztán a targonca szerelő haver megmutatta mi a különbség.
Renault power
-
giigz
veterán
válasz rob210 #26497 üzenetére
Azért vagyok egyébként ilyenkor mindig kétkedő, mert ugye több szerelő is azt mondta nekem, hogy ha középmárkát veszek bele, semmivel nem lesz rosszabb, mint Mannfilter-rel, és egy másik szerelő meg azt mondta, hogy a papír ami bennük van, pontosan ugyanazon a helyen készül a Mann-ba és a kisebb márkába is.
Na mind1, nekem idáig semmi bajom az Alco-val, a kocsi is gyári érték fölött (alatt ha úgy tetszik, tehát erő elvileg gyári értéken van), a fogyim is nagyon rendben van, szóval talán jó lesz ez is, de mivel első autóm, így lehet következő alkalommal Mann megy bele, aztán ha semmi különbséget nem veszek észre, akkor utána megint Alco...
Egy bónusz kérdés: Ha indítasz, rárakod a gyújtást, és megvárod míg elalszik a narancssárga valami ott felül, vagy azonnal indítasz?
-