- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Sweet.tv - internetes TV
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Synology NAS
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sly189
senior tag
Véleményre volnék kíváncsi. 1.5 dCi 86Le Megane 2007 most épp 125 000 km van benne, végig márkaszervízben volt szervízelve.
10.000km nél járok a nullázástól. Olajcsere?.
Németországba mennék a hétvégén, 2200km-t mennék. Belefér még/ elég ha hazajöttem akkor cserélem le, vagy a nagy út előtt?
-
Sly189
senior tag
A csere áprilisban volt idén. Üzemanyagszűrőt is cseréltünk akkor MANN filter
Autópálya, autóút 90-130km/s sebesség között 75,5%-ban
maradék város 50 el. De nem nagyon szeretek gurulgatni ~1000 rpm környékén, inkább mutasson többet a pillanatnyi 1800rpm-2000rpm körül szoktam városba szaladgálni. De nem taposom ki a szemét soha Ráérősen megyek.
Most a német út előtt Fórum kollegákkal lebeszéltem egy TSW tempomat beszerelést, hogy egyenletes legyen a gáz a pályán
-
rob210
Topikgazda
A 10W40 nem fogja megoldani az olajfogyasztásodat.
Kompresszió mérés kéne, első körben.
Ki kéne deríteni hova tünik az olaj, mert ha a szelepeknél megy el, akkor tehetsz te abba 20W50-est is azt is meg fogja enni.
Ha a hengereknél megy el azaz a kompresszió nem 100%-os akkor mehet a 10W40 es xado, de akkor is a city life, mert a dieselbe az a legtutibb.
Bár egy tubus xado gél és az 5W40 lenne szerintem a legjárhatóbb, ha nem a szelepeid vannak ki.(városi használatra van kifejlesztve, de a dieselek azt szeretik a legjobban)
Renault power
-
Plero
tag
Laguna 1 Ph2-be 1.9 dTi motorosba létezett tempomat?
Utólag beszerelhető?"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
Coyot
őstag
válasz rob210 #24057 üzenetére
A nagy kérdés amit szerintem már kitaláltál, hogy fel fogok tenni:
- hogy tudom kideríteni hol megy el az olaj?Kékes-fehéres füst megvan, ez jelentheti hogy a hengereknél fogy az olaj? Ami fura hogy nem mindig füstöl nagyon, általában csak hidegen de akkor eléggé.
Olajban akkor erre gondoltál: [link] ?
Má' nem
-
rob210
Topikgazda
Igen ha minden áron 10W-set akarsz akkor ez jó.
Mint írtam kompresszióméréssel!
Ha a kompresszió rendben van akkor nem a hengereknél-dugattyúknál vész el az olaj, hanem a szelepfészkek vagy jobb esetben a szelepszár szimeringek vannak kikopva.
Ezek után a következő lépés a felújítás.
A kékes füst az minden képen olajégést jelent, csak azt kell eldönteni hol megy el.Renault power
-
Coyot
őstag
válasz rob210 #24060 üzenetére
Köszi!
Mindenképp 10W es szeretnék. Mivel az autó folyamatos használatban van, ha az elérhető hogy kevesebb fogy akkor már örö bodottá van. Kompressziómérésre benevezek, bízom benne hogy rendben lesz bár nem tudom melyik verzió a rosszabb, hengerkopás gondolom teljes motorgenerált von maga után /fél autó ára/, a szelepszár szimeringek cseréjéről pedig gőzöm sincs mibe fájhat.
Má' nem
-
rob210
Topikgazda
Egyik sem olcsó de mindegyik megúszható normális áron.
Nekem a 8V-s hengerfej olyan 40.000.- lenne teljesen felújítva.Maga a hengerek kopása nem jelent teljes motorgenerált.
Egy az, hogy egy xados kezelés sokat segíthet.
(motorrevitalizáló gél, bár kékes füstnél maximum kitolható a felújítás ideje.)Másik fele lehet egy gyűrűzéssel megússza az ember , ha nem bemaródva van a hengerfal.
Ezekhez ha megvan mi a rossz minden képen szét kell szedni a motort és látni, hogy merre induljon az ember.
Nagy baj akkor van amikor megreped a hengerfej és vizez vagy olajoz.
Akkor komolyabb összeg a felújítás, mert azt hegeszteni köszörülni, meg mittudom én még mit kell olyankor csinálni.Renault power
-
tresh
addikt
[link] 16k ért téli gumi 4db. 175/65*13 Continental ContiWinterContact téli garnitúra, 90%-os állapotban (7mm) ha valakit érdekel dotot sajna nem írt de ennyiért bagó
Most írta:
Bp.XIV. ker, de tudom szállítani Nyíregyháza - Miskolc - Bp. - Hegyeshalom útvonalon![ Szerkesztve ]
-
Ez az ET számozósdi picit túl van misztifikálva....
A gyáriak asszem et49-eseek, és 6" szélesek (M2 16-os). Nekem már 3 éve et38 és 7" széles van rajta, a gumi az a gyári méret.
Nem eszik többet, nem megy szét a futóművem, kerék/torony csapágyam....stb. pedig még ültetve is van és keményebb is a gyárinál, meg itt borsodban extrém sz@r utak vannak. Sőt a kanyarokat is kedvelem, nem 30-al csorgok beléjük tehát kap terhelést.Nyilván a gyáritól az extrém eltérés már valóban nem egészséges, de azért bizonyos határokon belül, elég szabadon lehet mozogni.
(#24058) Plero: KoAn -tól kérdezz rá ITT, hátha tud neked mondani rá valamit, esetleg van is neki hozzá vagy tud készíteni.
(#24061) Coyot: nálam a 10W40 lett a megoldás.
5w40-et viszonylag sűrűn kellett töltögetnem, pedig megcsináltam vele egy full xado -s kezelést is.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
tresh
addikt
Persze evvel én is így vagyok de kezdőknek jobb a gyári értékek körül mozgolódni ha pedig lehet próbálni és elfér akkor nincs akadály..haver e30 alá 7,5" felniket dobott
rob: rajta vagyok hidd el de aki eddig mondott valamit azt körbe mosolyogtam mert mondtam neki hogy nem új autót akarsz venni
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
Coyot
őstag
válasz rob210 #24062 üzenetére
Az előző motor hengerfejes volt, az nem hiányzik mégegyszer. Jelenleg semmilyen nyomás nincs a hűtőrendszerben a víz sem fogyott ~9k km alatt. Xado gélt kipróbálom ha a 10W40 es olaj nem válik be.
Abból melyik gél ajánlott? Mert láttam hogy van több fajta ilyen "csomag" is.(#24065) mycso:
Neked is dci van ugye? Mennyire oldotta meg a 10 es olaj a fogyást? Nálam jelenleg sok fogy, ha pályán megyek vele akkor inkább "rengeteg" jelzővel illetném az olajfogyasztást. Szerencsére nincs pályán használva az autó. Ha jól számolom majd 9k km alatt 4 literst simán beleöntöttünk... ami nagyon soknak tűnikMá' nem
-
Laraxior
titán
Na nálam is letudva az olajcsere, meg a szűrők. Még legközelebb megyek egy szelepfedél-tömítés hadműveletre, és lassan 100%-os lesz a szekér. (aszittem nem éri meg ezt nálam )
Ilyenkor szokott az lenni, hogy hátulról belémjönnek- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
-
Jahhhh akkor nálad valami komoly gubanc lesz. Valószínűleg 10w-s olajjal vagy xado nyomkodással nem fogsz megoldani semmit, ott már komoly szerkezeti problémák vannak.
Nekem is 1.5dci van.Én 10W40-ből 10k km alatt töltök rá 1-1.5 litert.
Az 5w-ből többet és gyakrabban kellett pótolni azt jobban csipegette nekem is, de egyáltalán nem ilyen mértékben. Én még annó az 5w olajjal csináltam meg a xado kezelést ILYEN ment bele 3 tubussal, én változást nem tapasztaltam, talán mintha picit halkabb lett volna utána a motor (de lehet ezt már csak bebeszélem magamnak).“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Coyot
őstag
A gubanc én és a dci között mindig kurva komoly, ehhez kezdek hozzászokni, mert a 72-es zsigulimmal 10-ed ennyi baj nem volt, lesz is OT belőle
Jelenleg amugy Castrol Magnatec van benn.
(#24071) giigz:
Üzemanyagfogyasztás rendben van nemrég mentünk vele ~1300km-t egy tankkal leginkább országúton, városban kicsit több de ilyen 4,8 fölött szerintem még nem volt. Mondjuk azt hozzá kell tenni, hogy egyáltalán nem merem nyomni neki, ez tök nyugodt tempó, amolyan spórolós üzemmód.Má' nem
-
Outlander
őstag
Sziasztok!
Van kedve valakinek a dialogysban nézelődni nekem?!
2004, 1.4 8v 75 ló thalia
Gázbowden és minden ami a környékén van érdekelne...
Köszönöm előre is.
Egészen konkrétan a képen (nem) látható cucc kellene nekem...
[ Szerkesztve ]
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
just
aktív tag
Él még ez a kedvezmény?
Two things what i hate. People that can't count...
-
AMD Power
titán
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
rob210
Topikgazda
válasz hossszú #24075 üzenetére
Most mobilról vagyok ezen nem tudok pdfet olvasni, de gondolom a sima és a city közötti különbség érdekel ami a hidegindításban rejlik.
Viszont city-t én nem tudok csak a simát az 8000.- a 4literes fémkannás.
(műanyagos is van de én azt nem veszem, mert az valahogy nem ugyan olyan.)Renault power
-
ThodEE
őstag
válasz AMD Power #24080 üzenetére
A pápa elhatározza, hogy inkognitóban bemegy Rómába. Beül a sötétített ablakú limuzinba, és megmondja a sofőrnek, hogy irány a város! A sofőr azonban baromira be van rezelve, mert még sosem vitte a pápát egyedül, mindig testőrök sorfala kísérte, és nagyon izgul, nehogy valami történjen, ezért csigalassúsággal vánszorognak.
A pápa rászól, hogy hajtson gyorsabban, de a sofőr 40-nél nem hajlandó gyorsabban menni. A papa megelégeli, és azt mondja:
- Cseréljünk helyet, majd én megmutatom, hogy kell vezetni!
Megtörténik a csere, a pápa padlóig nyomja a gázt. Persze egyből kiszúrja őket egy rendőrautó, és leinti őket. Kipattan az egyik rendőr, odalép a vezető felőli ablakhoz, amelyik hangtalanul letekeredik. A rendőr meglátja a pápát, azután falfehéren elnézést rebeg, és visszarohan a rendőrautóhoz. A társa dühösen kérdi:
- Mi van, miért nem büntetted meg, hülye vagy?
- Te, én nem mertem, olyan fontos személyiség ült abban a kocsiban...
- Csak nem a polgármester? Hát pedig arra igazán ráférne, elég mostohán bánik velünk!
- Nem, nem, sokkal fontosabb személy...
- Csak nem valamelyik korrupt miniszter?
- Nem, nem, fontosabb...
- A miniszterelnök?
- Nem, nem...
- Hát akkor ki a franc, nyögd már ki végre!
- Azt nem tudom, de maga a pápa a sofőrje...http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
tresh
addikt
-
Outlander
őstag
válasz laszlo168 #24079 üzenetére
A képen a az alapjárat állító(?) fém kapocs után. a barna kis műanyag!
Egyben van a bowdennel vagy külön?
A helyi márkaszervizben már az elötte meg az utána lévő cuccokkat is berendelték csak ezt nem... de se nem értenek a programhoz, se nem muatatják meg nekem monitoron... ami egy 14-es valami kis szutyok nem is látják.
[ Szerkesztve ]
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
aktív tag
Szep napot Urak!
Regen irtam mar ide, mivel mostanaban egesz jol futkarozik a kocsi, de azert van par aprosag, amiben megint a segitsegetek kernem:
1. A csomagter ajto meg mindig azt jatsza, hogy hol kinyilik, hol nem. Mondtatok a kabelt a teto es az ajto kozott, de azt azert nem tartom valoszinunek, mert van ugy, hogy hozza sem nyulok a kocsihoz, aztan egyszer nyilik, maskor nem. Tehat amikor a kabel meg sem mozdul, valamikor nyilik, valamikor nem.
Olyan is elfordul, hogy nem nyilik ki, lezarom a kocsit, ujra rapittyentek, es akkor meg kinyilik. (nem hiszem, hogy az elektromos zar behuzasa akkor mozgast kelteni a kocsiban, hogy a kontakthiba megszunjon)
Hol lehetne meg a hibat kereseni?2. Nagyon jol fut a kicsi kocsi, jo a futomuve, de rossz utakon, bukkanokon egyszeruen a hatso reszbol (ules korul) jon valami nyiszorgas, es nem tudom, hogy mi az. Szerintem nem a futomu, mert ha all a kocsi, hiaba nyomogatom, ugralok rajta, akkor nincs hangja. Mintha a hatso uleseknel levo oldaso idom lenne, de az mar meg van huzva, es megis ilyen hangja van. Manualt meg nem talaltam, hogy kellene leszedni a hatso panelt (meg idom sem volt vele foglalkozni). Vagy mi lehet meg? 5 ajtosokban van ilyen hang?
3. Vasarnap mentem a kocsival, odafele meg ment a homero, aztan par oraval kesobb, amikor jottunk haza, akkor mar semmit nem mutatott. Kedden bnom ment vele dolgozni, akkor meg allitolag -33 meg hasonlokat mutatott Ez mitol lehet, mit lehet csinalni vele?
-
giigz
veterán
Az eddigi legtobbet tankoltam ma reggel a kocsiba, 52,52 liter ment bele, majdnem 23k-ert, a jo alapjarat ota ez az elso teletankom, nagyon kivancsi vagyok a fogyira.
-
tresh
addikt
válasz SocketA #24090 üzenetére
1. ha néha nyit/zár akkor tuti vezeték vagy kontakt hiba
2. a nyöszörgés sok mindentől lehet de legvalószínűbbnek valami műanyag elemet mondanék
3. meghalt a hőmérő jeladó nagy valószínűséggel jobb tükörbe van m2 nél is ha jól emlékszek lepatinnt a bura kiszed a jeladó és teszteled..de lehet csak a csati mozdult el a sok rázkódástól..ha nem akkor jeladó csere és problem solved -
aktív tag
-
SZATA
senior tag
Szerviz: Megnézték, megmozgatták a féltengelyt, és onnan jön a hang ezért leszedték és elvitték szakműhelybe. Felújítás 1 év garival 19e. Elmondta a szerelő, hogy mit csinálnak vele, de mivel a meló miatt nem tudtam teljesen odafigyelni, nem emlékszem, hogy mit cserélnek benne, vagy mit csinálnak vele. Elég fura 85000km után, hogy így szétment, de valószínűleg volt már vele valami, mert egy ócska csőbilincs volt az egyik gumiharangon. Lehet hogy szakadt a gumi, és simán rátettek egy újat, nem pucolták ki, töltötték fel és lassan kinyírta.
-
tresh
addikt
válasz SocketA #24093 üzenetére
hideg meleg dilatáció is tudja ezt okozni... 12 v ről megy motor adsz neki egy plusz mínuszt a csatni majd megfordítod..így tudod ellenőrizni hogy tényleg jó e a zár nyit/zár a motor...ha az oké akkor a vezetéknél lesz a hiba forrása azt pedig hogy hol van szakadás multiméterrel kiméred. (de egy elektromos szaki 1-2 ezerét tuti megmondja neked ha nincs ilyen eszközöd vagy nem mersz hozzá nyúlni
A jobb oldali tükör alján kell lenni egy kis kiálló bütyöknek... elvileg le kell tudnod pattintani a külső burkolatot és utána szerelhető a történet de ha meg van az m2 javítási útmutatója ott le van írva lépésről lépésre.. -
aktív tag
tresh: de nincs hideg meleg: probalom nyitni semmi. Lezarom a kocsit, kinyitom, es nyilik a csomagtarto. 10 masodperc alatt nem hul annyit a levego De valamikor meg hiaba zarom-nyitom, semmi. Motorra meg nem tudok honnan 12V-os adni. Na mind1, majd megnezetem valamikor...
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kedvenc zene a mai napra
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- LEGO klub
- EAFC 24
- Elemlámpa, zseblámpa
- Apple asztali gépek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Anime filmek és sorozatok
- Milyen switch-et vegyek?
- További aktív témák...