-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz kalapacsolok #23401 üzenetére
Biztos vagyok benne, hogy az 1.9 vagy 2.0 dci, jobban eszik pályán, mint az én 106lovas 1.5dci-m. Ez tuti!!!
Még talán országúton is, bár ott már kétséges, illetve óvatoskodni kell, viszont városban az 1.5 a nyerő.Természetesen egy nagyobb 2.5 vagy 3.0, főleg valami v6, már többet fog enni, de amiket említettem, hasonlóan vagy kevesebbet és még erő is lesz bennük, illetve nem is forognak olyan sokat.
Csak érdekességképp (már régebben írtam): 3.0tdi quattro sline.
Fogyasztàs miskolc-bp tempomat 135 --> 7.7l/100km.
Pesten össze-vissza egy jò 80-100km-er, volt dugò is dögivel (meg itt volt dinamika is bőven a vezetésben), ìgy jött ki a vège 9.6l/100km -re 233ló.
(klíma, 2 személy)Itt meg 1-2 emberke az 1.6benzinre ír ilyen fogyikat
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
tresh
addikt
Nem akarok beleszólni de ez a fogyicsökkentő akkor fogja a hatását kimutatni ha az autón alapból minden úgy működik ahogy az a nagy könyvbe meg van írva, pl egy rossz lambdaszonda érték mellett. (De ha rosszul gondolom majd rob kiigazít) plusz azért azt is tegyük hozzá hogy ez is lábfüggő dolog pl én az enyémmel ha hímes tojás van a gázpedálon akkor 6 liter az átlagom ha dinamikusabban mászkálok 6,5-6,8 ha taposom 7-7.5L és ez 90% város Szóval amire ki akartam lyukadni lehet robnak fogy ugyan azzal a motorral fogy csökkentő nélkül is jobb fogyasztása lenne min 1 literrel mert "jó a lába" jó kor jó helyen vált el stb stb.. pl a céges 1.4 tdci vagy mi fene ford fiesta amit a női kollégák használnak kulcsos autónak alattam 4-4,5 liter náluk 7
mycso : laguna 2 ph2 1.9 dci 140 Le >> 4 személy tető box fullra pakolva horvátország-Budapest oda vissza folyamatos klíma 2,5 óra dugó oda és vissza is 2 óra így lett 8 liter/ 100km a fogyija igaz pályán haladtak faterék. Azt mondjuk hozzá tenném hogy 225/45/R17 es papucsokon gurult
Ehhez kapcsolódóan aki azt mondja hogy a nagyobb kategóriás autók mint pl Laguna,a6,406,5ös bmw stb 5-6 literrel megy el az hazudik..haverom régi 1.9tdi 80-asa az tényleg elmegy 5 literrel de ott se klíma se semmi[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
hűha lehet m2-t kéne venni ha mindegyikhez jár egy ilyen szervizes hölgyike
-
giigz
veterán
Nem tudom mennyit fogyaszthat az 1.9 palyan, sokkal kevesebbet szvsz nem. Orszaguton szinten nem hinnem, h kevesebbet fogyaszt, az 1.5 is sok orszagutra, fel sem kell rakni 6-ba.
Szerintem palyazni is tokeletes az 1.5 dci 106 6 gang.
Szerk: Ja igen, szoval azt akarod mondani h a vezetesi stilusom nem megfelelo? Manapsag ugy csinalom, hogy a fordulatszamot nem engedem 2000 ala, es 3-3,5k körül valtok, neha 4k... Motorfeket pedig 3-ban hasznalom. Nem hinnem, h mas kevesebbol ki tudna jonni dinamikus tempo mellett, de sosem lehet tudni
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz kalapacsolok #23408 üzenetére
Ilyen használatra az 1.5 106 LE-s 6 sebességes teljesen tökéletes választás, az 1.9 sem enne kevesebbet szvsz, legalábbis nem tudom elképzelni, hogy az majd 4 literrel megy el...
-
giigz
veterán
Szerk: "Utánajártam", még 140-nél (óra szerint) sem pörög az 1.5 3000-et, hanem 2.750-et, és a fogyasztás 5 liter alatt marad. Ha te 120-130-cal fogsz menni óra szerint, akkor simán beférsz 5 liter alá, és tökéletes választás neked az 1.5, az 1.9 ilyen tempó mellett 1 decivel sem fog kevesebbet enni.
-
rob210
Topikgazda
Ki fedezi fel a hirdetésben a hibát???
Renault power
-
tresh
addikt
válasz rob210 #23405 üzenetére
Hát jelenleg én elég ramatyul vagyok (sikerült egy jó hangulatú hétvége után lebetegedni ) szóval nem tudom mi legyen én a 25-ikei francia talit gondoltam ki de sokaknak nem jó sajnos Viszont az örvendetes hogy ha drágán is de átment a gépsárkány a műszakin
FRENK1988: francba , akkor kénytelen leszek külön opciós csomagba mellé venni
giigz: 3-4 k nál elváltogatni 8 szelepes autót ? 1. full felesleges mert ha kipörgeted a halál f*szára se fog jobban menni (főleg a tied ) 2. nem 16 szelepes így nem kell pörgetni 3. dinamikusan 2-2,5k ig bőven elég ha pörgeted én 2k nál váltok mindig és sose nyomnak dudálnak le No meg ha nem sietek és folyamatos 60-as tempó van akkor 5be vágom és pörög 1500-t és szinte termeli a benzint.
(#23412) rob210: az ülések és a gyári könyöklő kéne
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Az hogy 8 szelepes, nem jelenti azt hogy alul jól húzna, kb. olyan a görbéje mint egy 16 szelepesnek. 4000-nél van meg a nyúlmókus, 6000-nél a 75 paci.
Én 2000-nél kezdek el gyorsítani, és általában 3000-3500 körül váltom el, ilyenkor már szép hangja van, és az erőből is áll rendelkezésre
-
tresh
addikt
kb. olyan a görbéje mint egy 16 szelepesnek.
ha teljesítményről beszélünk akkor fordulat/nyomaték/lóerő játszik itt egyik se egyezik a 8 szelep vs 16 szelep.. röviden a 8 szelep alulról nyomatékos nem kell rommá forgatni hogy megjöjjön az erő míg a 16v-t forgatni kell Konkrét példa ként egy 1.6 16v-s golfot mire elindulna és megjönne az ereje én más a másodikat rakom mert nálam 2000től húz az autó nála 4000 től kezd el dolgozni viszont én 5000 környékén már váltok mert nincs több erő a kocsiban míg ő vígan leforgatja 6500ig
-
giigz
veterán
Nem egyezik, de hasonló. Nekem 4000/6000 a 16 szelepesnek 3750/6000, és ezt a gyár adta meg, gondolom ők sem tudják rosszul, tehát a maximum teljesítményét pontosan ugyanott adja le a 8 és a 16 szelepes is, a nyomatékot meg a 16 szelepes egy picit hamarabb, de ez elenyésző.
Nekem karakterisztikára a 16 szelepest is ugyanolyan vezetni, mint az én 8 szelepesem, talán egy hajszálnyival ez alulról jobban húz, viszont lassabban pörög fel...
-
_NCT
őstag
És akkor most a tények: 1.6-os 16V is szar lassú alul, 5500-ig el kell pergetni, hogy tudjál vele egy kövéret előzni, vagy a mutogatós f*sszopó mercis bámuljon, hogy előzöd Mint tegnap nálam. Nem értem mit gondolnak az emberek, ha 20 éves Mercedes-ben ülök, az akkor is gyorsabb, mint egy 10 évvel fiatalabb autó?....
Szóval nekem a 120 ló is gyenge, kikapcsolt klímával is, alul nagyon nyomatékszegény. Azt hiszem erre mondták az autós topikban, hiába a sok ló, ha nincs nyomaték. Lehet előzni, nem azt mondom, de nem bátran. Meg kell gondolni, hogy merjek-e előzni vagy ne. És ez gáz, mert így nem lehet sietni.
Viszont klímával halál a gyorsítás 1.6-osnál is, hiába pörgetem. Skoda Felicia úgy húzott el előlem, hogy csak pislogtam. No de mikor kikapcsoltam a klímát, büntettem
Fostam is nehogy mérjenek....
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Valamelyik nap engem is egy Mercis nő akart megelőzni a városban, index nélkül bemegy mellém, visszaraktam 3-ba, padlóztam, olyan 80-90-ig nyomtam, és nem is előzött meg, de vagy 70-ig biztos jött velem Aztán a következő lámpánál csak nézett...
Szerk.: Ja és igen, ezek a szívó 1.4-1.6 motorok nem sportos vezetésre lettek kitalálva, eszik a benzint rendesen, de cserébe nem mennek, viszont "olcsó" a fenntartása, legalábbis elméletben.
Na jól van, megyek folytatom a kocsi takarítását, aztán pedig eljön a végzet, az alapjárat utolsó (vagy talán utolsó előtti) esélye...
[ Szerkesztve ]
-
Óra szerinti 140-nél nem lesz 5 alatti a fogyi, inkább 5.5-6 körüli.
Azt írtam én is, ha csak 120 körül használja, akkor 5l körül ki lehet jönni.
Illetve attól is függ, hogy hányan utaznak majd. Ha teleülik és telepakolják +klíma, akkor enni is fog, menni sem fog.
Éppen ezért én pályázásra nem 1.5dci-t vennék, szerintem nem arra való, max 120-al gurulgatni egyedül.
Sőt most már egyáltalán nem vennék ilyen kis motort!!!Ez az országúton 5 vagy 6, meg megint érdekes, óra szerinti 100-nál 6.-al használva, tökéletes.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
tresh
addikt
Szépek a gyári adatok de a tied még eléri a 4000-et ahol a maximális nyomaték van már jóval előtte 2000 fölött húz míg a 3750-es 16v-s onnantól kezd el élni alatta mintha állna az autó nincs erő benne. Az a baj hogy te a nyomaték/ LE csúcsot nézed miközben a csata ez alatt dől el ha gyorsításról van szó.. pl garantálom neked hogy MMA87 1.6 16v jét is meg eszem az enyémmel ha ugrani kell.
Itt a görbe az 1.6 16v -re
Szerintem itt jól látszik hogy miről beszélek 4000től kezd élni az a motor -
rob210
Topikgazda
Uram mondjuk ha egy ilyennel akadsz össze akkor ne csodálkozz majd.
Meg fog enni reggelire.Szerintem te egy ilyet fogtál ki.
De ha odalépett volna neki ezzel is okozott volna meglepetést, mert jóval könnyebb a kaszni.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Elkeserítelek a dieselel nem lennél partiban még a másik hengerfejjel sem.
Azaz az 1.6 90 lovas 8V seket ugyan nehézkesen de ez a diesel megveri.
A 16 szelepeseket meg reggelire szokta elfogyasztani.Volt a kezeim között egy ideig ilyen felicia, ha nagyobb lett volna a csomagtartója lehet meg is tartom.
Alig eszik és nagyon megy könnyű a kaszni rohadtul.Nem egy nem két golfos gyerek száját kentem el vele.
Itt is megmutatkozik, hogy a nyomaték számít nem a lóerő.Renault power
-
Reaper04
aktív tag
jó kis autó, de akkor a fekvőrendőrnél valami ilyesmiket kell mindig eszközölni
-
giigz
veterán
Olyan szinten ideges vagyok
Ma mentem volna ugye 3-ra a szervizbe, végre valahára kaptam egy időpontot... Délelőtt az udvarban kijjebb álltam pár métert, takarítgattam a motorteret, és a belteret, porszívóztam, törölgettem, stb. Nem is volt baj, szép lett.
Persze a java majd később jön, de azért egy kis érdekességre lettem figyelmes. Miközben a motorteret tisztogattam, a motorblokk hátulján észrevettem, hogy üresen áll egy csatlakozó, tehát nem megy bele semmi, pedig gondolom nem azért tervezték oda, hogy ott álljon. Na mondom ez aztán a meglepetés, ki tudja minek kellene oda mennie, és hogy miért nem megy oda semmi... Elkezdtem nézegetni a kábeleket, hogy nincs-e valahol egy kábel, ami nincs bedugva, és láss csodát, találtam egy kábelt, ami rohadtul nincs bedugva, csak lóg a levegőbe... Viszont! Nem illik bele abba, ami üresen van csatlakozó. Tehát összegezve találtam egy csatlakozót amibe mennie kellene valaminek, és találtam egy kábelt, aminek mennie kellene egy csatlakozóba. Majd ezeket is megkérdezem a szervizben, mert igen érdekes dolog ez.
Most pedig jöjjön a java: 2 óra után gondoltam akkor ezt befejeztem, és indulok a szervizbe, egy bő félóra kell az útnak, és inkább ne késsek, meg még enni is akartam, pont jól kijött volna az idő. Bemegyek, elkészülök, kimegyek, kinyitom a kaput, beülök a kocsiba, ráadom a gyújtást, eltekerem a kulcsot, és láss csodát, nem indul!
Tehát a gyújtás megvan, elalszik a sárga lámpa, de amikor a kulcsot tovább fordítanám, akkor nem történik semmi, a kulcs elfordul, de semmi. Aztán visszaengedem a kulcsot, és következő próbálkozásra már el sem tudom fordítani. Közben a gyújtás megvan végig, tehát akksi szvsz. kilőve.
Mi a rosszseb lehet ez?
A szervizt az előbb mondtam le, a szerelőm meg nemsoká jön, még egy másik kocsit próbál életre kelteni, utána majd elnéz hozzám...
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz rob210 #23427 üzenetére
1.6 90 paripásat oda verem az enyémmel ugyan az a bodé barátomnak az van.. tudom hogy nagyon megy azért vicceltem Mondjuk nekem ilyen élményem az ismerősöm 3as golfjával volt 1.9 tdi gyári 110 paci na az volt még a meglepetés autó amikor az emelkedő jött és a 1.6os civic-es a régebbi 120 pacis talán pislogott hogy az érdi emelkedőn nekem 100 nál 3 emberrel húzott az autó felfelé az övé meg visított és lemaradt
giigz: gyújtáskapcsoló így első tippre
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
semmit ha az meg hal akkor új kell vagy bontott Abba dugod be a kulcsot és forgatod el
szét kell szedni és ki kell mérni ott van e a gond ez csak egy tipp.. mert ha minden ok de elfordított kulcsnál semmi se történik akkor a gyújtás kapcs szokott meghalni..ha nafta van én ott kezdeném keresni a hibát kivéve ha a motortérbe nem húztál szét valami csatit stb Nem akarsz pestre költözni komolyan ingyen megcsinálnám neked az autód mert ilyen nincs hogy nálad valami mindig meghal
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
A zár persely esik szét nem a kapcsoló elektromos része.
Nem a kábelezéssel van baj, mert akkor semmi nem látszana a műszerfaladon.Egyébként a jelenséget nem értem, mindent visszaraktál amit levettél?
Meg egy képet igazán lőhetnél a szabadon kószáló kábeleidről.
közben olvasom a fejleményeket.
Szerintem motortér takarítás közben az önindító egyik kábelét eltéphetted vagy letéphetted, vagy elmozgathattad.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Ha van bika kábeled, tedd üresbe a kocsit és add rá a gyújtást.
Utána bikakábellel adj az önindítóra áramot de ésszel és csak épp érintsd oda (szikrázni fog ne ijedj meg), ha elkezd tekerni akkor a kábeleket kúrtad el a nagy takarítás közben.Renault power
-
giigz
veterán
Ott kezdődik a dolog, hogy nem vettem le semmit, nem húztam szét semmit, nem téptem szét semmit, nem mozdítottam ki semmit Mindenre figyeltem, és nem egy nagy takarítás volt, csak egy kendővel törölgettem végig, de igazából nem is azt a részt, tehát az önindító közelében sem volt, és kábeleket sem húztam szét, ez biztos Na jó, nem biztos, de ha igen, akkor eret vágok magamon...
Egyébként az önindító kábelei rendben vannak ránézésre, kb. mozdíthatatlan.
Itt vannak a képek, lehet látni a kábeleket, amikről szó volt.
Kábel
Kábel feje Ahogy látom elég rég volt utoljára bedugva
És az árva csatlakozóÖtletek?
Itt pedig egy videó a nem indulásról: [link]
Továbbra is
-
giigz
veterán
Most hogy nézem a képeket, ez mi? Ennek így üresen kell lennie?
-
FerNandor
őstag
Üdv.
Szuperjó lett a szélvédö. Nagyon tetszik az új üveg, legszívesebben lefóliáznám, mint a telefon kijelzöjét, nehogy baja legyen Olyan tisztán látok ki rajta, hogy eszméletlen
Rettentö rendes volt mindenki, nagyon ritka az ilyen cég. Nagyon elégedett vagyok, úgyhogy bátran ajánlom öket.
Hövédös (szolár), hangszigetelt és szenzoros. Mindennel együtt 56000Ft.és az elmaradhatatlan fogyiadat
427,4km - 17,4l -- 4,07l/100. BP dugók, elkeveredtem, mert a hülye telefon nem talált jelet.. visszafelé ugyanez. Nagy dugók, telefon kezdettöl nem volt jó. De örülök, mert szerencse vagy nem, de frankón kitaláltam a városból visszafelé 50%-ban klíma.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
rob210
Topikgazda
válasz FerNandor #23447 üzenetére
Nem akarok ünneprontó lenni de tudod milyen ideges leszel az első karc megjelenésénél.
Én is amikor kicseréltettem olyan szép volt aztán megjelent az első karc aztán a második.
De 2-hónapig nagyon szép volt.(még a skodámon cseréltettem nem a meganeon, de lassan ezen se ártana. )
Renault power
-
FerNandor
őstag
válasz rob210 #23448 üzenetére
tudom
de nem baj, az elözöböl nagyon elegem volt. vigyázok rá, amennyire csak tudok, külsö tényezök ellen meg úgysem tehetek semmit."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."