- Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
- Leváltaná a Google a sütiket, de ez nem elég
- Nem igaz, hogy indiaiak működtetik az Amazon pénztármentes technológiáját
- Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
- Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
- Windows 10
- Asustor NAS
- Hálózati / IP kamera
- Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
- Bittorrent topik
- A kínai telekomcégek megválnak az Intel és AMD chipektől
- Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
- Gmail
- Linux kezdőknek
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Na srácok lehet nyomozni aki kideríto kap egy virtuális sört.
Kérdés:
Mekkora a gyári hengerfejtömítése az E7J3764 es motorkódú Renult megane 1.4es Benzines 97'es évjáratú kocsinak.Találtam 5 féle méretet amiből persze a nagyobbak a túlméretesek amik síkolás után kellenek, de vajon az alap méret melyik az 1.35-ös vagy???
Renault power
-
Ck.
addikt
válasz rob210 #24497 üzenetére
Meglátjuk jövő heten mit sikerül intézni.
Mindenesetre törekszem ezután a minél kevesebb hiba lehetőségre. Visszatértem a szívóbenzinre, de ezúttal egy japánnal. Igaz, az újabb kiadások már kooperáltak a Renaultval, úgyhogy annyira nem idegenek egymásnak.Nissan Primera 2.0i (P11):
98-as évjárat, elektromos ablak, légzsák, klíma, láncos motor, a lábát is jól szedi. Mi kell még?
Több, mint 8 éve a kollegame, aki szerelo a cégnél, úgyhogy megkapott minden földi jót, csak bele kell ülni és néha tankolni.[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
Twingo immobilisre kikapcsolására senkinek nincs ötlete?
rob210?[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Ck.
addikt
Igen, ezt mindig megkapom.
Amúgy hiányzik nagyon a Laguna belső formavilága,az a beltér egyszerűen fenomenális volt. Egy kicsit furcsa atszokni, mégiscsak van 4 év különbség a 2 auto között.
Itt a belső tér azért jóval konzervatívabb és egyszerűbb.
Viszont az új szerzemény váltója egy alom. Kora ellenére, mint kés a vajban. Az ilyen váltókat hiányolom az európai típusokból. Tényleg egy alom, pedig nem mai csirke.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz DonThomasino #24504 üzenetére
a twingo elektromos részét nem ismerem, de a cimborámnak az van majd megkérdezem hátha tudja.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
Ck.
addikt
válasz rob210 #24509 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a jókívánságokat, legyen is így!
Rob, itt tényleg teljesen mások az árak, a használt autónak abszolút nincs értéke. Hogy élő példa legyen, ez a Nissan került 400 fontba. A minimálbér cirka 1000 font/hó. Másfél heti fizetésből kijön ez a kocsi, a Laguna két és fél hetiből, és akkor ez csak a minimálbér. De sokminden más viszont nagyon drága, többek között a lakbér, nincs itt se kolbászból azért a kerítés...de ez így már nagyon kezd offba átmenni...
Egyébként nem tudom mi legyen a Laguna sorsa, mert most beszéltem a kereskedővel, perrel fenyegetőztem stb., azt mondja, hogy megoldják a problémát, megjavítják vagy kitalálnak vmit jót, ami mindkét félnek oké, csak vigyem el a kocsit hozzájuk. A bibi, hogy kb. másfél órás út lenne, vontatva kéne megtenni, ami így inkább 3-4 óra, rengeteg idő, pénz, üzemanyag és egyáltalán nem biztos, hogy van is értelme. Lehet inkább a jogi utat kellene választani...? Nem tudom...
giigz:
Az volt a válasz, amíg nem látták az autót, erre nem tudnak semmit mondani.[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Német kollégáknál egy rönyós mini meet
-
Sly189
senior tag
Kipróbáltam milyen videót csinál az új téglám
-
Sly189
senior tag
válasz FRENK1988 #24516 üzenetére
Lumia 920
rakok fel mindjart még egy videót, nissan qashqai 1.6 dCi ről, belga rokonok vettek ilyet. 57.000 km van benne, de olyan a hangja mint az enyémnek (én videómon a motorháztető fel volt nyitva. )
Kipróbáltam, nyomtam neki, igen csak dinamikusan ment. ( Szerintem így még sose nyomta neki senki se )
Sajnos a csapatós részt nem vettem fel
-
rob210
Topikgazda
Tréler.
Én nem vontatgatnám azt a kocsit ki tudja mi esik még szét rajta.
A másik az, hogy ha kompromisszumra hajlik az eladó fél, akkor eszedbe ne jusson perelni, hiszen kiemelik, hogy ők hajlanak a megegyezésre, ami azt jelenti minden perköltség téged terhel.
A per akkor megoldás, ha elzárkóznak a helyzet rendezésétől.Renault power
-
Sly189
senior tag
válasz rob210 #24519 üzenetére
Viszont a tulaja azt sem tudta hogy milyen motor van benne, annyit csak hogy dízel
Megérkeztek belgiumból magyarországra, durván 3x álltak meg kb 700km után és hát így... nem nagyon hagyták visszahűlni a turbót kíváncsi vagyok meddig húzza náluk ( ilyen advanced tudással )
-
rob210
Topikgazda
De a trélert nem te fizeted.
Na mindegy a kinti szabályokkal nem vagyok tisztában, de minden esetre ha perre viszed, akkor nagyon jól beszéld át egy jó ügyvéddel a dolgot.Vagy keress meg egy ügyvédet, hogy egy keresetlevéllel tisztelje meg az eladót.
Amiben a feltételeiteket közlitek, ha ezt hajlandó elfogadni akkor oké, ha meg nem reagál lehet perre menni, mert akkor te megpróbáltad a peren kívüli egyezséget.
A lényeg, hogy mindenről papírod legyen.
De kösd fel a gatyád, kb 1 év egy ilyen per, és igazságügyi szakértőre is szükség lesz, ami mondjuk jelen esetben neked fog kedvezni.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Az 1.6 változó geometriás turbóval van felszerelve azaz elvileg nincs turbólyuk.
Én nem gondolkoznék rajta ésszel használva az egy örök motor.
Mármint 200.000km van benne addigra elszáll a turbó akár mit is csinál vele az ember de az a 2.0 is akkörül megy el.Renault power
-
Sly189
senior tag
válasz rob210 #24525 üzenetére
Na most nem akarok okoskodni, de pont tegnap olvastam a változógeometriás turbókról.
Na most ugye a változógeometriás turbóknál egy apró villanymotor állítja a dolgokat. Ha az behal, az egész behal. Nincs javítás. (maxx tákolás )
Turbólyuk annyit jelent, hogy nincs közvetlen kapcsolat a főtengely és a turbó között azaz csak a kiáramló gáz pörgeti. Így van egy kis késedelem. ( nekem ez a meglepetés öröme hogy kicsit később húz nekem tetszik )
Biturbót szoktak alkalmazni ennek a késedelemnek a kiküszöbölésére, ahol az egyik turbó kisebb így hamarabb feltud pörögni.
Én azért félnék a változógeometriástól feltéve hogy ismerek pár villanymotor tipust... hát, nem örök élet egyik sem.
Okoskodás vége
-
válasz Sly189 #24529 üzenetére
Meg van sima mechanikus is (abból is többféle...), a miénkben pl. az van. Mivel neked 86 lovas a géped, abban is változó geometriás csiga van.
Egyébként szerintem a 2.0dci is VGT.Egyébként a VGT valóban a turbólyuk kiküszöbölésére van, mint ahogy a dupla turbo alkalmazása, csak ugye előbbi módszer jóval költséghatékonyabb. (kis terhelésen, kis keresztmetszeten tol, nagyobb terhelésen nő a keresztmetszet, változik a belső geometria, így nagyobbat fúj --> ezzel csökkentve a lukat, hiszen az alacsonytól a magas terhelésig a legnagyobb hatásfokkal dolgozik - így konyhanyelven)
Már régebben linkeltem a gyűjteményem 1.5 dci-ről, most itt van még1x:
65: turbo
80: + erősített blokk + cooler
82: + változógeo. turbó + plusz töltőnyomás
86: + ???
100: + olajsugárral hűtött galériás dugattyú + olajhűtő + módosított befecskendezés és szivattyú(1600bar) + módosított EGR + módosított intercooler + 1.2bar töltőnyomás
106: + 6gangos váltó + ???(szerintem csak ECU)??? + 1.5bar körüli töltőnyomás
110: + ???(talán módosított hajtókar+dugattyúk)???[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
válasz Sly189 #24529 üzenetére
Ez a cikk elég jó olvasd el.
Érdemes.A videó is elég jó.
"A láncos vezérlésű motor gondozásmentes részecskeszűrőt kapott, a Renault az extrém fékpados tesztelés alapján legalább 300 ezer kilométeres futásteljesítményre tervezte az 1,6 dCi-t."
Renault power
-
Sly189
senior tag
Cáfolnék régebbi írásodra. Pályán 120 al döcögve 4,5. Max 5 liter, de mint pár napja raktam fel linket, HUN-GER-HUN menetemről ott valóban 4,5 volt a fogyasztás, padlózgattam rendesen mert tologattak le a killerek németbe
tegyük hozzá hogy én nem szeretem nyomkodni neki városba, mert tudom hogy úgy se jutok előrébb... pályán meg minek mennyek 130-140 el ha csak 10 percel érek oda hamarabb? inkább spórolok 2-3 liter gázolajat ha már ilyen drága a jóféle nafta
Viszont városban még jobb a fogyasztása, nem értem miért írod hogy rossz
NEM MEZEI GÁZOLAJAT KELL BELE TANKOLNI LEHET HOGY AZÉRT !!!!
[ Szerkesztve ]
-
Sly189
senior tag
"Csak megerősíteni tudom a korábbi véleményem, hogy ez nem való semmire. (aki az ellenkezőjét állítja, még nem vezetett ilyet)."
- bocsi csak szemezgetek a régi HSZ ből
Én vezettem elég sok kocsit eddig
2004 320d BMW - Hosszú úton kényelmetlen volt nekem.
2008 Mercedes E200 CDI - ez tök úgy ment mint a mostani megane om. Valószínűleg mert az E kaszni kicsit nagyobb és a 2000ccm kevés neki, még azt sem mondhatom hogy kényelmesebb volt a mostani kocsimnál.
26000km volt benne mikor mentem vele jó pár százat. Mégis 6 körül evett országúton, annyi hogy csillag van az orrán2002 Mercedes S400 CDI ( ezt jó sokáig hosszútávon is ) - ugyan úgy vitt el A-B -be mint a kis jelenlegi M2 1.5dci 86 os csak 6-7 körül evett minden élmény vezetési, stílus függő.
Laguna 1.9 dCi - itt nem érzek különbséget. 2001 es. - Tulaja sok gondal küszködik sok apróság jött elő már. Mert kannázik
[ Szerkesztve ]
-
válasz Sly189 #24533 üzenetére
Ezzel nem cáfoltál, hiszen az átlagod lett ennyi.
Normál pálya tempón óra szerint 130-140 körül a 86 lovas dci sz@rul eszik, 6 körül felett! (tehát nem átlag, hanem ráállsz 140-re, letolsz 200km-t, majd megnézed, hogy mennyit evett)Továbbra is az a véleményem, hogy a 86 lovas dci semmire nem való. Pályán a 106-os jobban eszik, városban a 106-os jobban eszik és ugye jobban is megy, sokkal használhatóbb.
Talán országúton tudja azt, amit a 106-os....talán, bár előzgetni elég vicces vele.Elhiszem, hogy sok autót vezettél már (énis), viszont nekem volt köztük egy rakat 1.5dci megane2 86 és 106 lovasok, tehát innen az infó.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
eTrade
tag
-
tresh
addikt
[link] ejj de megy ez a kis szarzsák clio
-
cila1
aktív tag
Sziasztok.
Kérnék egy kis segítséget.
Van egy Megane II Grandtourom és sajnos világít a motor illetve a service lámpa.
Rátették a gépre és vezérműtengely jeladó hibát írt ki.
Vettem bele egyet de sajnos nem javult meg.Igaz utólag néztem a dobozát,hogy 1.5dci volt ráírva az enyém meg 1.6 benzines.Gondolom ezért nem volt jó.
Amúgy ráraktam az ELM327 csodakütyüt és a hibakód az P0340
Utánanéztem a neten de sajnos nem látom,hogy mit is takar ez a kód.
Valaki tudna segíteni?
Köszönöm[ Szerkesztve ]
-
Josi
aktív tag
Ha jól tudom a vezérműtengely jeladót hívják "okoskeréknek"
Ez az 1.6 motorok betegsége.
Ezt az alkatrészt csak szervízben kapni, kb 40-60 ezer ft.
Cseréjénél a vezérlés cseréje is javasolt.
Te valami nagyon mást vehettél akkor.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
rob210
Topikgazda
Na akkor hogy értsétek miről van szó.
Ez a felső holtponti jeladó néven futó eszköz.
Ami az 1.6 benzinbe teljesen más mint az 1.5 dci-ben.
Szóval vegyél típus azonosat!!!Egyébként a befecskendezést vezérli, azaz leveszi a jelet a főtengelyről, és a befecskendezés ütemét adja.
Az ára 6-13.000.- között mozog.Egy adott motorkódon belül is két, három féle van, tehát kiveszed a régit elsétálsz az autósboltba megmutatod, hogy ilyet kérsz hazamész beszereled öröm boldogság.
Egyébként ha erre dob hibakódot, akkor nehezen indul reggelente illetve első indításkor?
Mert azok szoktak a tünetei lenni.Renault power
-
cila1
aktív tag
válasz rob210 #24542 üzenetére
Szia Rob.
Nem indul nehezen reggel.
A tünete nálam az az lenne,hogy kicsit rángat az autó de nem vészesen és mintha nem lenne benne elég erő.
Illetve ebből adódóan nem is úgy gyorsul ahogy eddig tette.
Köszönöm a tanácsot.Gondoltam,hogy a dci motoros nem jó azért is írtam le. -
lajo
senior tag
Sziasztok!
Valakinek M2-höz nincs véletlenül teljes szerelési útmutatója?
A klíma/rádiónál kell a műszerfallal valamit kezdenem, mert amikor kint hideg van, bent meg megy a fűtés akkor iszonyatosan ropog. Lassan itt a szezonja.
Meg egy tükörlapot kellene majd kicserélnem.Amúgy az én gépem eléggé rendben van, most volt egy gömbfej csere, meg egy kuplungozás érik, de szerintem még bőven ráér.
-
Sly189
senior tag
1.5 dCi olajcserenel erdemes motormoso folyadékot hasznalni? Szereti nem szereti?
-
rob210
Topikgazda
válasz Sly189 #24547 üzenetére
Ha úgy van elvégezve a motormosás ahogy azt kell akkor szereti.
Sokkal több szennyeződés jön ki mint egy egyszerű olajcserével.Egy nagyon fontos, dolog, kopott, sokat futott motornál nem ajánlja senki, mert olyan lerakódásokat is kimoshat amik már hátrányosan érinthetik utána a működést.
Renault power
-