Új hozzászólás Aktív témák

  • YanezTTrain

    tag

    válasz Pityu89 #5630 üzenetére

    Nagyon egyszerű a dolog.

    A váltóáramú mozdony áramköre: Trafó fázis kimenet, középsín, csúszószedő, motor, kerekek, pályasín, trafó 0 kimenet.
    .
    Az egyenáramos mozdony áramköre: Trafó egyenáramú kimenet, felsővezeték, tetőáramszedő, motor, kerekek egyik oldal, pályasín.

    Az egyenáramú trafó kivezetésének egyik pólusát üsszekötjük a váltóáramú trafó 0 kivezetésével, ez megy a pályasínbe, ez a közös vezeték, amin a két áramkör záródik. Mivel a középsín és a felsővezeték egymástól szigetelve van, így nincsen zárlat, viszont a két rafóval a két mozdony egymástól függetlenül járatható.

    Ez működik tisztán egyenáramos kétsínes üzemmel is.
    A Helyes vágányon a TT vasúttal c. kiadványban, megtalálható a kapcsolás leírása, magyarázó ábrékkal.

    A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

Új hozzászólás Aktív témák