- Aliexpress tapasztalatok
- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI internet
- Videó stream letöltése
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- SkyShowtime
- Erőszakos tartalomba fut a gyerek, ha internetezik
-
IT café
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
PNP
őstag
válasz rumos14 #2148 üzenetére
Ezeket a görbéket én is nézegettem, aztán rájöttem hogy faszság. Leírtam hogy szerintem miért életszerűtlen egy ilyen objektívről ez alapján dönteni. Teleobi pl. rögtön más kérdés, de ott nem is szokott így lerohadni a képszél.
(1.4 és 1.8 között azért akad különbség tervezést, vételárat illetően)[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
Hát, nálam azért az F2.8 alatti obik (sőt, a 2.8-asok is) szeretnek bakiparádét játszani. Főleg, ha kevesebb a fény, de még nem elég kevés az AF segédfényhez. Pedig nem 1-2 Canon vázat használtam már, sajátból is volt kapásból 2. Volt 50/1.4, 1 hét után eladtam. Próbáltam 85/1.2L-t, 50/1.2L-t, elég kaotikus volt az AF velük.
De elég volt kb. 1 percig használni a 7D-t, hogy lássam a különbséget AF pontosságban...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
rumos14
nagyúr
persze nem szentírás, meg nem csak ez dönt, de azért mond vmit. egy portréra használatos obinál sem mindegy, hogy ha arcképet lősz, ne csak a száj legyen éles, hanem a szem is.
alap zoom-oknál pedig sztem igenis tök fontos a képélesség a széleken. és bizony van olyan tele, főleg a tele végénél, ami behal a széleken. -
KTTech
veterán
válasz rumos14 #2153 üzenetére
Hát, ilyen elvárásoknál a lerekeszelés fog ígyis-úgyis játszani és a szem legyen éles első sorban...
Egyébként a 30-as szerintem nem az igazi portréra, végülis az a "klasszikus" - és szerintem nem is túl jó látószöget adó - 50-es alapobi APS-C-s "kiváltása". De FF-en is jobb szerintem a 35mm, ami APS-C-n már rögtön 24mm...www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ha azt látom, hogy a megszokott objektívvel az adott körülmények közt nagyságrendekkel jobb a találati arány, nem olyan nehéz... pedig nem belépő szint a 40D sem, és a középső pont ott is nagy érzékenységű, valamint mindegyik AF pont keresztérzékelő.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
BLOODSHOT
senior tag
válasz rumos14 #2137 üzenetére
Én a megbízhatóságról beszélek.
De komolyan mondom annyira szánalmas h írok valamit és akkor mindenki előjön evvel h, elitista, sznob, stb.Lehet h produkál olyan vagy jobb képet a sigma de nem véletlen nem használják olyanok akik ebből élnek, mert nem megbízható.
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz BLOODSHOT #2132 üzenetére
"Én nem veszek ilyen sigma és társait. Láttál már valaha profi fotóst sigma lencsével?
Nem véletlen."MOon sok profi rohangál Sigmával. Külföldön nemtudom. Hogy véletlen e vagy sem vagy ilyen fogalmunk sincs dolgokba meg nem mennék bele....
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
BLOODSHOT
senior tag
-
BLOODSHOT
senior tag
Tudja valaki hogy van-e a Canon 50 1.4-nek egy esetleges gyári szórása, vagy jó széria és mind éles?
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
*Ropi*
félisten
-
PNP
őstag
válasz Dare2Live #2162 üzenetére
Vannak kivételek mindenhol, és vannak olyan obik is, amik kuriózumnak számítanak, pl Sigma 12-24 (nem mondom hogy jó, de nincs alternatívája). Azért az jellemző hogy dolgozni nem láttam még senkit 3rd party vakuval, és obiknál is erősen dominál a vázzal való egyezés. (Sőt táskában is meg tudom nevezni a legelterjedtebb márkát/típust)
Lehet azt mondani hogy ez sznobizmus, meg egymás majmolása, de a legtöbben saját úton jutnak el a saját felszerelésük összeválogatásáig, esetenként sok mellényúlással. -
máyköl
veterán
Na, végre beindult a topik. Elmentem otthonról 11 körül, 4-kor hazaértem, és nem győzök olvasni.
Megvettem az akksit. Végre tudtam fotózni, bár eléggé igyekeznem. Ismerkedem a géppel.
-
Dare2Live
nagyúr
no meg ár/értékben nagyon durva tud lenni.
Az emlegetett Tamron 17-50 2.8 botba 110KFt, a Nikor 17-55 2.8 meg 380KFt. A Tamron bár nem fém de nagyon rendben van ha nem heti 5000képet csináló esküvőfotós vagy 10év múlva se lesz vele baj, képminőségben pedig hajszálnyi a difi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
BLOODSHOT
senior tag
Nem USM motoros, csak az van ráírva? Azt meg hogy? Ilyet megenged magának a Canon?
Ropi: A 70-200 2.8 IS terén milyen a szórás? Mert láttam már abból is éles/életlen példányt 2.8-on.
Egy olyanra is fáj a fogam, de annak nagyon érne egy frissítés.
"Lehet azt mondani hogy ez sznobizmus, meg egymás majmolása, de a legtöbben saját úton jutnak el a saját felszerelésük összeválogatásáig, esetenként sok mellényúlással."
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz BLOODSHOT #2171 üzenetére
ez olyan marketingátverés
OFF:
Lightroomban ha képet edit in photoshopra klickelek, akkor ezutána lightroom az utolsó képre ugrik mindig. Ez nagyon idegesítő, nincs rá vmi megoldás, hogy annál a képnél folytathassam ahol abbahagytam?[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
kiskornel
addikt
válasz Dare2Live #2170 üzenetére
Pl még egy szempontot mondok. Ha valaki vidéki, akkor megéri az interneten rendelnie az obikat.
Úgy viszont nem szívesen megy bele egy 3. fél hibás fókuszba, mert mire a 2-3 példányt ide-oda küldözgetik az postaköltségbe 30-40e Ft.
Én minden obimat az internetről rendeltem, és csak az egyik volt fókuszhibás. A Tamron (canon) 17-50/2,8. Közel 15e-et buktam a postán + a levásárolt canono-os csereobi is 15-tel többe került, mint másutt.
Ezek után nem fogom ajánlani senkinek. Akkora backfókusza volt, mint ide Nagykáta. És még örülhetek, hogy visszavették, mert azt mondták: hát ez közismert ezekről az objektívekről.
Gyanítom a Nikor 17-55-öt meg meg lehet rendelni, és nem kell rettegni (bár én Canon-os vagyok, azért ennyi jót feltételezek a Nicon cégről is)http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
KTTech
veterán
válasz BLOODSHOT #2171 üzenetére
Kiskornel már megadta a választ: az 50/1.4 nem az általad megszokott ring-USM motorral van szerelve (mint pl. a 17-40, 70-200 összes), hanem mikro-USM motorral (gyakorlatilag ez a motor van az USM-es 18-55 kitobjektívben is), amit egy kuplungos megoldású áttétellel láttak el, hogy megmaradjon a FTM (ez a különlegesség a dologban). Igazából se nem halk, se nem gyors, de nem hazugság a ráírt USM karaktersorozat.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz kiskornel #2174 üzenetére
Én rendeltem kintről Canon obit, amit aztán ugyanúgy vittem a Camerához beállítatni, mint a többit... ráadásul nem az olcsó kategóriából. Szóval szerintem mindegy, mit csak legyen jól kipróbálva (és azért mechanikailag is jól legyen összerakva)
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
BLOODSHOT
senior tag
OFF:
Mivel tisztítsam le a szennyeződést a frontlencséről ha a mirkoszálas kendő csak maszatol?
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
Dare2Live
nagyúr
másik ami erről eszembe jut, hogy nagyon nagy a DOF. 1.8on az orra éles a szeme már nem. De még 2.8on is ügyesnek kell lenni.... Amikor több ember vana képen legyen a feje 5cmel előrébb és 100%on már ordít.
és ennek semmi köze az obihoz ez fizika.
Ameg más kérdés, hogy ügyfél igyis szuper képminőséget kap, messze jobbat mint ami neki 18-13hoz kéne...ha egyszer FFre szenvedni fogok vagy rekeszelek F4re vagy alapból F4es obit kéne vennem? vagy én rontok el vmit?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
KTTech
veterán
válasz BLOODSHOT #2177 üzenetére
Nekem a szemüveghez való tisztítófolyadék vált be legjobban - az tuti nem támadja meg a bevonatot, mert ugyanolyat tesznek a szemüvegekre is -, végszükség esetére. Szerencsére nem sokszor kellett használnom még...
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
BLOODSHOT
senior tag
válasz Cassidey #2183 üzenetére
24-70 frontlencséjét kellene kicsit visszavarázsolni ragyogó tisztára, mert a mikroszálas szirszarral csak összemaszatoltam, amikor egy ujlenyomatot próbáltam leszedni.
valaki szidta h karcol. Ez lehet? Ennek a pamacsán van valami folyadék?
[ Szerkesztve ]
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
máyköl
veterán
Üdv! Végre megvettem a gépemhez az akksit, ma már voltam is egy kicsit fotózni. Nagyon tetszett a gép... Az nem jött be, hogy szinte mindenhol vakuzott. Egy utcafotónál is vakuzott. Persze ki tudom állítani, de úgy meg általában bemozdult, és egy utcafotónál, mikor az őszt szeretném kihangsúlyozni, nemigazán áll jól neki a vaku, állvány meg nem mindig van ugye az embernél, meg nincs is, eladtam. Akkor tanácsot kérek. Ilyen helyzetekben mi a teendő? Makrónál viszont szinte mindig jól jött a vaku, nélküle szinte mindig bemozdult.
Viszont nagyon tetszik a gép, jó kis masina.
Máyköl
-
Szten Márs
nagyúr
Húha. Igen, a gép megvétele csak az első lépés, utána jön az, hogy meg is kell tanulni bánni vele és az alapokkal tisztában kell lenni. (Mondjuk célszerűbb, ha előbb utánanéz az ember az alapoknak és ha azok már tökéletesen mennek, utána vesz gépet - jobb esetben csak-csak így csinálják az emberek, és akkor nem történnek ilyenek, mint amiket meséltél. A kompakt is jó gyakorlás/felkészítés DSLR előtt. )
A fotózás alapjait úgy, ahogy van, most nem fogom elmagyarázni, úgyhogy csak röviden:
Van ugye a záridő, ami azt mutatja meg, hogy a szenzort mennyi ideig éri fény. Ez idő alatt történik az exponálás, tehát ha ez idő alatt bemozdul a gép, akkor bizony bemozdult képet kapsz. Minnél rövidebb ez a záridő, annál kisebb az esély arra, hogy be fog mozdulni a kép. Viszont minnál nagyobb gyújtótávolságot használsz, annál nagyobb az esély arra, hogy egységnyi idő alatt bemozduljon a kép.
Ökölszabályként azt szokták mondani, hogy a kitartható leghosszabb idő az objektív kisfilm-ekvivalens (tehát esetedben az objektívre írt számokat 1,6-al felszorzott) gyújtótávolságok reciproka - másodpercben. Tehát 100mm ekvivalenset 1/100-ad sec záridővel még ki lehet tartani, ennél hosszabbal (mondjuk 1/60-al) már nem. 50mm-ert 1/50-eddel, 200mm-ert 1/200-addal, stb. Namost, ez nyílván mindenkinél más, valamint még egy adott személynél is változik aktuális állapotától függően, szóval ez a szabály több, mint pontatlan, azt, hogy rád úgy általában mi érvényes, magadnak kell kitapasztalni, ez csak egy nagyságrendi útmutató hozzá.Azt megbeszéltük, hogy a záridőt kell csökkenteni ahhoz, hogy ne mozduljon be a kép. Ezt egyrészt lehet az érzékenység növelésével. Ha egyébként azonos beállítások esetén ISO200-on 1/30sec volt a záridő, akkor ISO400-on csak 1/60sec lesz, ISO800-on pedig már csak 1/125-öd, tehát jóval nagyobb esélyünk van bemozdulásmentes fotót csinálni. Persze csak óvatosan az érzékenységemeléssel a zaj miatt, de ha muszáj, akkor muszáj.
Másrészt ott van a blenderekesz, az sem véletlenül lett kitalálva, az objektíven keresztülhaladó fény mennyiségét szabályozza. Ha csökkented az F melletti számot, akkor tágítod a blendét, több fény fog átjutni rajta, kisebb záridőket kapsz. Ha mondjuk egyébként azonos beállítások mellett F/8-as rekesszel 1/30 sec a záridőd, akkor F/5,6-os rekesszel 1/60sec, F/4-el pedig 1/125-öd, így is lehet tehát jelentősen csökkenteni a bemozdulás veszélyét. Cserébe kisebb lesz a mélységélességed - minél kisebb az F melletti szám, annál kisebb a mélységélesség, annál nehezebb a témát a DOF-ban tartani.Na ezt a két ismeretet összevetve, ISO200-on és F/8-on adva van 1/30sec záridő. Ha az érzékenységet is emeljük, és a blendét is tágabbra vesszük, akkor ugrásszerűen csökkenni fog a záridőnk: ISO800-on és F/4-en mindössze 1/500-ad sec lett. 1/30 és 1/500 pedig nagyon nem mindegy.
Az érzékenységet bármilyen módban tudod állítani a gépeden, rekeszt meg legegyszerűbben Av módban tudsz állítani. Érdemes ebben a módban használni a gépet, ebben a módban a megadott blenderekeszhez a gép automatikusan hozzárendeli a megfelelő záridőt. Így a kezedben tartod a mélységélességet, illetve, ha látod, hogy hosszú lesz a záridő, a blende tágításával egyből tudsz ezen segíteni.
Egyébként nem hallottam még olyan DSLR-ről, ami automata módon meg a motívummódokon (meg esetleg P módon) kívül más módban is akarna magától vakuzni. Szerintem nem azért vettél DSLR-t, hogy automatában fotózz vele, szóval szokj rá valami olyan módra, ahol tényleg te alakítod a képet, úgy, ahogy te szeretnéd, nem a gép, úgy ahogy épp ő látja jónak.
Ja: és hiába az ISO emelés, meg a blendenyílás növelése, fény nélkül nem lehet fényképezni
-
Cassidey
senior tag
válasz BLOODSHOT #2185 üzenetére
Egyik fele ecset, azzal lesepergeted a szoszoket, a masik fele meg filctoll szeru, csak kerek a vege, az at van itatva valamivel, gondolom alkohollal. Gondolom ugy karcolhat ha nem sepergeti le az ember rendesen es ott marad vmi homokszem vagy ilyesmi amit vegigdorzsolsz a stifttel.. nezd meg elotte egy uveglapon h mit csinal ha tartasz tole, nekem ezer eve ez van.
ps.: megjott az obim )))
[ Szerkesztve ]
-
sanyixXx
senior tag
anyám... elmegy az ember előadásra és 100 új hsz-t kell végigolvasnia iccaka...
Cass: gratulálok. újabb fícsör, ami kb. az egész szettem árával vetekszik
máyköl: csak a fototrendről meg tudnál tanulni annyira fotózni, hogy ilyen problémáid fel se merüljenek... fotósuli rovatot javaslom meg a guglit. kisebb akadémiát lehetne itt üzemeltetni...
Bloodshot: attól függ kit tekintünk profinak. noha magamat nem tekintem profinak, szoktam pénzért fotózni. ha megnézed az adatlapom, akkor láthatod, hogy sok canon obira nem futotta...szóval lehet dolgozni vele. persze nem is playboy címlapot fotózok mindenesetre aki teheti, vegyen nyugodtan canonhoz canon obit, legalább egy gonddal kevesebb (optimális esetben )
ami meg a használt és 3rd party obikat illeti. szándékosan olyantól vettem az üvegeimet, aki nem csak alkalmi hirdetést adott fel. nincs is baj az obikkal szerintem. megérte az 5-10k-val többet, hogy szakavatott kézből vásároltam és nem produkálnak az obik pl. fókuszhibát. ezzel is lehet tenni a szórás ellen. illetve nem ellene, de így nem nyúlok rögtön bele a szarba
[ Szerkesztve ]
Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
-
1010
őstag
válasz Szten Márs #2187 üzenetére
Ez nagyon durva hogy ezt valakinek igy el kell mondani akinek 20D van
Visoznt rendes vagy, hogy igy elmondod neki
es sporlosz 3000ft ami kb egy kezdo fotos konyva ara
ami ugy kezdi...mi az objektiv,mi a zar,mi a....
-
KTTech
veterán
Szerintem a szövegértéssel lehet a gond, mert a Könyvajánlós topicban folyamatosan írja, milyen könyvet olvas... egyébként meg nem véletlen a fotósuli rovat sem az oldalon, lehet, az alapokat is el kéne olvasni..? (ja, és esetleg a felhasználói kézikönyv sem véletlenül van a gép mellett...)
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Pleiad
csendes tag
Máyköl,
egy kis ajánló: katt
Javaslom, vedd meg, és Szten Márs rövid ismertetőjét ezzel kiegészítve elmondható, hogy szinte mindent tudni fogsz a technikáról. Nem a komponálásról, nem a beállításról, nem az aranymetszésről, hanem az alapokról.
Például az is érdekelhet Téged, hogy a mélységélesség miért csökken, és miért nő, ahogy a rekesz tágabb vagy szűkebb lesz. (Csak példa kedvéért). Nagyon jól szemléltet ez a könyv, ábrákkal, grafikákkal is.
Kezdésnek a 20D nem volt rossz választás szerintem.. sokat tud, ára kedvező, úgyhogy.. szép fényeket !
Próbálj meg úgy élni, hogy ne vegyenek észre ott ahol vagy, de nagyon hiányozz onnan , ahonnan elmentél. (Victor Hugo)