- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
- ASUS routerek
- Leváltaná a Google a sütiket, de ez nem elég
- Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
- Hálózati / IP kamera
- Mikrotik routerek
- Crypto Trade
- Rendszergazda topic
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
-
IT café
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Terapeuta
őstag
És akkor mivan ha műanyag már megbocsáss? Semmivel sem rosszabb mintha magnézium lenne...nem tudom általános használat közben mit vesztesz??? Gondolom nem dobálni szeretnéd
Felraksz rá egy 17-55-öt, egyből elveszik a műanyag fíling, ezt garantálom
[ Szerkesztve ]
Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...
-
*Ropi*
félisten
válasz Terapeuta #1506 üzenetére
350D-t pölö nem mernék felcsavarni a 70-200 2.8L IS végére, mert egy svungosabb mozdulatnál esetleg kiszakadna a bajonett a vázból...És az még nem is nagyon combos üveg.
Bár Hydrát kellene megkérdezni, az ő 100-400-a hasonló súlycsoport.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
kiskornel
addikt
Én csak a 450d műanyag vázáról tudok nyilatkozni, de ha te svungolni akarsz, hogy az objektív leessen róla, akkor azt frontálisan kell tenned a betonfalnak.
Vagy esetleg basebal ütővel oldalról.Mondom: 450d-ről beszélek!!!
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
Dtomi
őstag
válasz kiskornel #1508 üzenetére
Nem tudom mennyi különbség van a 450D és a 350D között de nekem a 350D úgy nyekergett ha netán a váznál emeltem a gépet és az 50-500 olt rajta, hogy "svungolás" vagy betonfalbaverés nem nagyon kellett volna, de szerintem ha a lépcsőfokot kettesével szedem akkor minimum kettétörik. Az illesztéseket mindenesetre önsúlytól is gyönyörűen nyitotta.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
kiskornel
addikt
Akkor úgy látszik különbség van ilyen szempontból a 450D és a 350D közt. Én simán emelgetni szoktam a 100-400L-t, és a 450D bírja. Nem vettem észre, hogy akárhol is baja lenne a váznak. Habár a te obid + 1 kg az enyémhez képest...
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
*Ropi*
félisten
válasz Terapeuta #1514 üzenetére
Ez két különböző dolog. Amikor váznál fogva meglendítek egy nehezebb obit, jóval nagyobb erő hat a bajonettre, mintha az objektívnél fogva mozgatnám. És a műanyag vázból jóval könnyebben szakadnak ki a csavarok, elnyírva a menetet... Nehogy aztán így járj:
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz eastsider #1520 üzenetére
Bár mondjuk már én is gondolkoztam rajta, hogy leszigszalagozom a kiálló bütykös kapcsolókat, mert amikor a vállamról lóg a cucc, az AF/MF kapcsoló mindig átcsúszik MF-be és eléggé kellemetlen, amikor eksön közben a szememhez kapom, hogy "lőjek", de nem megy az AF...
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Terapeuta
őstag
Oké, köszi az intelmet (sose lesz 70/200/2.8-am az beza )
De azért mégegyszer megkérdem. Miért van az objektíveknek/objektív alatt az állványtartó gyűrű? Elképzelhető, hogy a rendeltetésszerű használat megkívánja, hogy egy másfélkilós obi használatakor ne a váznál akarjuk megtartani a teljes gépet?Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...
-
Dtomi
őstag
válasz Terapeuta #1522 üzenetére
Rendeltetésszerűen a sigmáknak szépen kialakított állványtalpuk van amit meg is lehet fogni de pl egy 100-400 nak vagy egy 70-200-nak ritkaszar állványtalpat sikerült ebből a szempontból gyártani. És 5000+1 űolyan helyzet van amikor nem esik kézre az állványtalp és a géphez nyúl az ember először. Ezért készülnek a rendes gépek fémből.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
zirigy
tag
Sziasztok.
Tanácsot szeretnék kérni tőletek.
Elérkezett számomra az az idő, hogy szeretnék venni végre egy nem digitális, hanem 1 tükörreflexes gépet. Ebben szeretném a segitségeteket kérni.
Abszoludt kezdőnek kéne, de ha már 1x veszek akkor már vennék azért olyat ami 1 jó ideig ki is birja alattam, mint technikailag, mint használatban.
Mindenképp jobb gépet szeretnék mint a 45O D, csak hát nehéz dönteni meg hát nagyon nem is vagyok ott a témában. Optikából pedig 2-t szeretnék, 1 hagyományost ami hozzá jár (átlagban 3x optika ha jól tudom), meg valami komolyabbat (legalább 1O-2O közötti zoommal).
Előre is köszi -
Terapeuta
őstag
Értem. Sőt, megértem. De én a magam részéről azon értetlenkedek, amikor valaki azon sopánkodik, hogy szar műanyag fíling. Nem értem, hogy egyesekmek mi a célfüggvény:? Ha szar a fogása, és ez nem tertszik, azt aláírom. Azt is, ha nem tetszik neki. Egy alapnikon ugyanolyan szargagyi. Ne D80-hoz hasonlítsuk, nem egy pálya.
Amúgymeg az a véleményem, hogy a kenon olcsó obijai néznek ki úgy, mint egy játéknézőke. Ezért írtam, hogy tessék rátenni egy 17-55-öt, egyból nem lesz probléma a gyatyifíling . Aki pedig speciális helyzetekben akarja a gépet használni, az nem itt kérez...és nem ezen fog fennakadni.
[ Szerkesztve ]
Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...
-
t-bali3
senior tag
Sziasztok!
Egy ismerősöm Amerikában van és szeretne venni egy kezdő tükörreflexes gépet. Esetleg tudnátok segíteni, hogy melyik típust lenne érdemes neki a Canon kínálatából és annak mi az amerikai neve?
Ahogy néztem 2 típus van a kezdő kínálatban:
itthoni neveik
- EOS 450D
- EOS 1000D -
Szten Márs
nagyúr
válasz t-bali3 #1530 üzenetére
Ha Canont akar, akkor egyértelműen az EOS 450D - kb. minden tekintetben jobb az 1000D-nél, bár ez természetesen az árában is látszik. Az amerikai neve Canon EOS Digital Rebel XSi
-
Stitch
őstag
Hátha valakit érdekelnek; (ELADÓ) EF 28-105, Tokina 200mm/f3,5.
[ Szerkesztve ]
-
sanyixXx
senior tag
hétfőn a szívemhez kaptam kicsit. ellátogattam egy cimborámhoz, akinek az apja fényképész (volt). járogatnak együtt esküvőket filmezni, fotózni. gondoltam megnézem már az obiparkjukat, mégiscsak profin nyomhatja az öreg.
a masinája egy 40D. a kereső üvege van kicserélve valami faszára, de kicsit furcsálltam, hogy egy tamron 18-200 lóg róla. mondta, hogy sima ügy, mert ekkora átfogás van egy obival és nem kell cserélgetni, így por sem kerül a gépbe. erre már pislogtam, hogy fényképész a cserélhető obis gépen nem cserélni az obikat és egy utazózoommal dolgozik. de hát szíve választása.
akkor kezdtem el aztán borogatni magam, amikor bejelentették mindketten, hogy tiszta hülye vagyok, ha a 40D-vel ISO1600-ban is fotózok, mert akkor már szart se ér a kép a zajtól. azért még csendben rákérdeztem, hogy színházban vagy éjszaka szabadtéren mit kezdenek a csodás turistazoommal 200 mm-en 5.6-on, alacsony ISO-val. mivel erre válasz nem érkezett, megnyugodtam, hogy nem biztos, hogy én vagyok a helikopterRumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
-
*Ropi*
félisten
válasz sanyixXx #1536 üzenetére
Annak, aki analógon szocializálódott, furcsa a digitális világ...A Práterben is lassan haladnak a korral: tavaly már elkezdték a digitális technikát a vizsgakérdések közé felvenni. Az esküvőfotózást, mint olyat pedig elintézték annyival, hogy "esküvőt fotózni mindenki tud, lépjünk a következő fejezetre..." Ideje lenne a cimbidnek és az édesapjának belekukkantani a mostani fényképészmédiákba, hogy rájöjjenek, mire is képes a cuccuk. Én szemrebbenés nélkül hagyom ISO 1600-on a 40D-t: ha szépen ki van exponálva, teljesen jól használható a képe és van, hogy még zajt sem kell szűrni. Én a természetes fények megőrzése érdekében általában vaku nélkül fotózok, csak akkor veszem elő, ha nagyon de nagyon muszáj. Persze ezt fényerős üvegekkel sikerül csak kivitelezni...A minőségi rendezvényfotózás megkövetel bizonyos minimális befektetéseket. Ilyenkor mindig elgondolkozom, hogy az emberek általában csak a pénzkeresetet nézik benne, de belefeccölni persze nem akarnak. Turistazoomal is lehet fotózni, max. nem képek lesznek, hanem kulimász...Hogy is volt a reklámban, hogy "Mi ez itt a képen, karácsonyfa?" "Nem, az én vagyok a Mount Everest csúcsán..." Na kb. ez a szitu. Ilyenkor felkapom a vizet, mert a hasonló kontárok rontják a szakma renoméját és az ügyfelek vizuális kultúráját...
Milyen mattüvege van, Katzeye?
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
sanyixXx
senior tag
a srác pedig pont digitális fotótechnológiákból írta a szakdogáját valamilyen 2 éves képzés végén, apuka meg, ha minden igaz, műtermi fotós volt. ezért is értetlenkedtem.
a befektetés része náluk inkább a videós szerkóban van (kamerák, átjátszók, lámpák meg millió más). van pár lámpájuk, de az is inkább össze van sufnizva, fotózásra nem is használnám szívesen (bár voltam már rákényszerülve).
az üveg márkáját meg nem kérdeztem. verték rá magukat, hogy milyen jó, én mondtam, hogy inkább tisztességes objektívet tennék a gépre és ennyiben maradtunk.
Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
-
*Ropi*
félisten
válasz sanyixXx #1542 üzenetére
Mindannyian tudjuk, hogy attól még, ha valakinek papírja van valamiről, még nem biztos, hogy szívvel-lélekkel csinálja. Viszont van olyan barátom, aki ugyan "csak" hobbifotós (nem keres pénzt vele), de az üvegjeinek az árából egy elég szép kacsalábonforgó palotát lehetne venni...Mert az igényessége megköveteli magával szemben is a minőséget. Pedig ő csak pár éve kattintgat.
Vagy náluk ilyen apu videóz, gyerek fotóz all in one szolgáltatás van?
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
sanyixXx
senior tag
Vagy náluk ilyen apu videóz, gyerek fotóz all in one szolgáltatás van?
az a gyerek is 23 már
egyszerre csak egy valamit csinálnak. apu dolgozik kb., srác meg asszisztál főleg, ill. félúton szerepcsere újabban. de mint mondtam, a videós szerkó zsír meg minden, ezért nem is értem, hogy a fotós cuccra miért nem igényesebbek kicsit.
3/4 éve még tolták az infót tükrös gépekből. abból arra következtettem, hogy úsznak az L-es obikban meg a frankó cuccban, aztán nesze nekem, 18-200... mostanra már jobban fel vagyok szerelve (állványok és fények nélkül), mint ők.
ettől függetlenül apuka eléggé érti a szakmát, de ez az ISO1600 meg utazózoomos dolog meglepett.Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
-
*Ropi*
félisten
válasz sanyixXx #1544 üzenetére
Hogy is mondjam csak...Nálam az a fogalom, hogy valaki "érti a szakmát" azt is magába foglalja, hogy maximálisan tisztában van az általa használt cuccok minden paraméterével, felhasználhatóságával. Halálpontosan tudja, hogy mit lehet vagy mit nem lehet megreszkírozni azzal a váz-üveg kombóval azok közt a fényviszonyok közt, amiben éppen dolgozik. Az esküvőfotózás pont olyan, mint a sportfotózás: a pörgésben nincs időd gondolkodni a beállításokon, zsigerből kell jönnie mindennek, mert ha elt*k*l*d az időt gombnyomogatással, akkor nem tudod elkapni a pillanatot. És az sem mindegy, hogy melyik pillanatot kapod el az időfolyamból, mert mindig a csúcspont a lényeges. Ráadásul itt csak és kizárólag megismételhetetlen pillanatok vannak, így hibázni nincs lehetőség. A jó sportfotósnak és esküvőfotósnak van egy különleges tulajdonsága: mindig megérzi néhány tizedmásodperccel előre, hogy hol fog történni valami és így oda tud koncentrálni. És miközben odafordult, röptében állította be a blendét, a záridőt, az expozíció,- és a vakukompenzációt, stb...Persze a modernebb vázakon már van nagyon sok "mankó" (blende,- és záridőprioritásos üzemmód, auto ISO, safety shift, higlight tone priority, stb...), ami nagyban egyszerűsíti a dolgokat, de ez sem pótolja a fotósnak a felszerelésére vonatkozó ismereteit, hogy mi mennyit bír...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
sanyixXx
senior tag
válasz Terapeuta #1546 üzenetére
szerintem ez nem sznobkodás. ha valaki igényesen akar dolgozni esküvőkön vagy akárhol, akkor a megfelelő felszereléssel is kell megjelenni. el tudod kompaktosítani a cuccod, hogy 1 váz, 1 vaku, 1 obi kombóval jó vagy egész estére, illetve sikítozol, hogy ha ISO 800 fölé kell tekerni, de ez a minőség rovására tud menni elég könnyen.
a dolog alapja meg az (#1536), hogy kvázi le lettem hülyézve, hogy én ISO 800 fölött is fotózok a 40D-vel és hogy 18 és 200mm között 3 db fényerős obim van az egy darab helyett, mert hát csak koszolódik a szenzor, ha cserélem őket.
Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
-
Csaba105
csendes tag
Sziasztok!
Olvasgatom a fórumot és sokszor csak csodálkozom, ámulok-bámulok!
Sok "fotós" mert már a digitálisok világában sajnos egyre többen vallják magukat "FOTÓS"-nak ha már több ezer kattintás van az ujjukban .
Elolvasnak több magazint, géptesztet, esetleg hozzászólást és költségvetést nem kímélve megveszik első méregdrága SLR gépvázukat, jobb esetben alapobjektívvel, rosszabb esetben egy gagyi zoommal!
Sajnos nem terjed ki a figyelmük az objektívre! Pedig aki komolyan gondolja annak rendszerben kel gondolkodnia! Hiába van szuper géped gagyi zoommal a végeredmény nem lesz jobb egy jobb kompakt géptől - de azt hiszem egy páran tudjátok miről kvartyogok- és utána lehet szidni a technikát
Aki rászán 2-300.000 Ft miért nem rágja át alaposan a témát?!
1.Gondold át mit szeretnél fotózni.
2. Kötelezd el magad egyfajta márka iránt ( hosszabb távon olcsóbb)
3. 1db fix gyári objektívet mindenképp szerezz be hozzá ( 50/1,4 v. 1,8)
4. Vakura szükség van-eRöviden érdemesebb a gépváz rovására jobb minőségű objektívekre dönteni és ha ismét gyült a pénzből akkor a gépvázat cserélni mint fordítva! Mert megöli a fotózás sikerélményét!
Én még ilyennel kezdtem mikor áttértem fenntartásokkal a filmes világból
Üdv
Csaba[ Szerkesztve ]