Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
-
Gaboman
nagyúr
válasz runner 125 #44301 üzenetére
Én anno Fenyvesi Ferenc (föfő) I. osztály CrossEnduró versenyző haveromtól kérdeztem mit hogyan csináljak, ha valami tanulni akartam tőle szoktam megkérdezni.
Amikor kint voltunk nem kellett más mint egy 30 méter átmérőjű körben motorozni, ott megtanulod dönteni a gépet, nyomvonalban motorozni.
Rengeteget gyakoroltuk oda vissza, nem is kellett mást csinálni, kifingatott úgy hogy hitetetlen.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Integra
titán
válasz runner 125 #44301 üzenetére
nagyobbak? hehe, minek? ez is kicsinál, ezt sem tudod rendesen megülni, ezt borítékolom
paraszt egyszerű volt amúgy, indult a gyorsítással, mint első feladat. pálya végén megállsz, egyes, kettes, hármas, majd fék a végén, megfordul és vissza ugyanez. csutka gázzal lehet indulni ezekkel a kis szörnyekkel, megtanulod a gázt, a helyes testtartást a kigyorsításnál és fékezésnél, illetve a fékezést, a hátsófék blokkolását.
aztán jön a kanyar. ahogy Gabo is írja, körbe körbe, jobbra 4-5 kör, aztán balra 4-5 kör, több nem kell, mert kifingasz közben, annyi mindenre figyelsz, sok is gázkezelés, farolás, lábtartás előre, döntés tekintet, rengeteg minden.
aztán a harmadik feladat, a nyolcas, egy kör jobbra, átvezeted bal körbe, és ebből csinálod a 4-5 köröket, picit pihensz és tovább.
majd a teljes pályán különböző körök, az egyszerű körözéstől az egyre bonyolultabb kanyar kombinációkig.
ha az elején nem tanulsz meg helyesen ülni a motor elejében és szorítani, kanyarnál rendesen támasztani, akkor hamar leszállsz róla, mert úgy bedurrannak a karok, hogy hihetetlen. az elején nekem is görcs volt, aztán hála a sok aszfalt tréningnek és gyakorlatnak, 1 óra után már nem volt gond, hamar rá tudtam mindig vezetni magam, hogy ha nem ültem jól rajta, fizikailag semmi bajom, se izomláz se egyéb gond. de agyilag lenulláztam magam, már aludtam is egyet. annyi az info az agynak, annyira új ingerek, hogy én még tréningen így nem fáradtam el soha, ciki vagy sem, örültem a végének, már nem ment arra a gép amerre akartam, és kezdett már veszélyes lenni.
estem-keltem nem keveset, törtem váltókart, hajlítottam vissza hátsó féket és még sorolhatnám, baromi jó volt. fekete volt a nyálam, a taknyom, az arcom, ilyen por és mocsok még soha nem voltam.
arra elég volt, hogy az első ismerkedés meg legyen és a helyes alapokat megkapjam. nincsen mese, gyakorolni kell sokat. a motoros ruhám teljesen alkalmatlan ehhez, mind a sisak, mind a csizma, egyedül a testpáncél, az jelesre vizsgázott. ehhez kell az mx szerkó, nincsen mese. bátran ajánlom mindenkinek, mert rendkívül tanulságos és hasznos, már alig várom, hogy az rr-re pattanjak hétvégén és ezzel a tapasztalattal motorozzak. beszéltük, hogy szervezhetnének gyakorló napokat, délutánokat is, gondolkodnak rajta. kevesen vannak akik terepes gyakorlatozni akarnak, nincsen még az emberek tudatában, hogy mennyire fontos az aszfalt motorozáshoz. 20 ezer volt, kötve van a tréning az aszfalt tréning 1-es szintjének elvégzéséhez, amit absz megértek, nagyon kellenek az ott megszerzett alapok hozzá, mert ha itt kéne összeraknod a tekintet hordozást, testhelyzetet, egy óra múlva szét esnél. az Ákosnak crf230f volt az oktató gépe, az már 16le, azt meg se tudtuk volna ülni az ereje miatt... viccesen hangzik, de tényleg így van....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
doc
nagyúr
válasz Integra #44303 üzenetére
engem az aszfaltos trainingen szerzett tapasztalatok is erdekelnenek, tervezem hogy legalabb az elso, de inkabb mindketto (meg talan meg a paros is) szinten vegigtolom naluk
meg lattam hogy eleg sok vezetestechnikai oktatas van az orszagban (pl. a hungaroringes, stb), ezek mennyire kulonboznek egymastol? -
TayRol
nagyúr
válasz Integra #44303 üzenetére
biztos jo lehet. en is nagyon varom mar, hogy eljussak. csak basszus meg jovo honapig nincs koltes ilyenre - majd utana.
Doc: elegge kulonboznek, de barmelyikre mesz mar jol dontottel.
mod: ha valaki juniusban jonne safety 1-re, szoljon, mehetnenk egyutt.
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
ha elfogadod, akkor idén csak az első szintre menj, de arra minél hamarabb, hogy minél többet gyakorold amit ott tanulsz. ugyanis ülepednie kell. nem fogsz tudni annyit menni és nem fog úgy ülepedni, hogy érdemes legyen a második szintre is menned idén. ehhez egyszerűen idő kell. én is így kezdtem, aztán csak 2 év alatt végeztem a 2 szinttel és nem bántam meg, mert még így is necces volt a második szint.
a páros motorozás engem is érdekel, az lesz a következő, mert nincsen tapasztalatom és apám nem fogja a tehenet engedni használni, hogy csajommal mehessek vele és én sem szívesen használnám úgy.
a honda tréningje az első, ezt másolják a többiek, eltekintve a dodor féle tréningtől (erről Ali és Boci tud mesélni, ők megjárták), ez a tréning kifejezetten pályázásra hajaz és teljesen más tematika. a hungaroringes történet a honda másolása némi marketing blődlivel megspékelve (bukókeretes gsx-r lol), nem mondanak ott se amúgy hülyeséget, félre értés ne essék. igazából ez a kettő van, ami kiemelkedik. a hungaroringes suzuki pálya a spanyol honda centrum lemásolása egy az egyben. szóval nincsen új a nap alatt, bátran menj a hondához.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
doc
nagyúr
válasz TayRol #44305 üzenetére
pont ezert nem tudom, melyik legyen
itt a topicban lattam regebben, hogy a Safety Hungary-t dicsertetek, azota meg is van nyitva az egyik tabon itt a browserben az oldaluk, vegigolvastam rajta mindentIntegra: szerintem juniusban el is megyek ra, koszi a postot
ja es aruld mar el, hogy melyik moci az a 'tehen' -
Gaboman
nagyúr
válasz Integra #44303 üzenetére
Látod ezért mondtam anno másoknak is hogy aki terepen jól nyomja az nagyon ott tud lenni a közúton is.
Sokkal nehezebbek az útviszonyok, jobban egybe kell olvadod a motoroddal.
Mi is sokat gyakoroltuk ezeket, sőt akik versenyekre jártak azok még sokkal nehezebbeket csináltak, keresztfogás a kormányon, átülni az egyik felére és úgy kanyarodni ezek mind az egyensúlyozó képességeket fejlesztik.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
TayRol
nagyúr
itt egy cikk a hungaroringes oktatasrol.
-
Integra
titán
válasz Gaboman #44311 üzenetére
fúúú, én nagyon beleszerettem ebbe is, megy az eleje egyik irányba, a segge a másikba, 3 öklömnyi éles kövek mindenhol, de csak a kanyar kijáratot keresed és egyensúly érzékből meg helyes test tartásból kell összeraknod, hogy ne ess kurva nagyot.. örülök, hogy végre volt lehetőségem rá, már tavaly is örültem, hogy meghirdették, de akkor nem tudtam elmenni. én hatalmasakat estem, holnap kék-lila lesz a lábam több helyen, az biztos, a jobb combomon elég csúnya lesz, mert ott beragadtam és rá esett, na az fájt rendesen egy pillanatra, most kezdem érezni emberesen, holnapra tetőzni fog
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz TayRol #44310 üzenetére
nem tudok mellette felhozni semmit, mert eleve a sok súly miatt nem fog úgy viselkedni mint eredeti állapotban, kanyarodni úgysem fogsz megtanulni vele, mert már jól befosat, hogy látod a keretet, ami tudatja veled, hogy el fogsz esni, ha mégis megtart (ami a célja lenne) akkor meg nem esel el és fals beidegződést ad, szóval ez szvsz semmi más mint egy parasztvakítás és még rossz is, mert rossz ideológia alapján került megépítésre (marketing, vevő csalogatás) és megpróbálják eladni teljesen más céllal, ami szintén rossz végeredményben. ezt ők is tudják, és ezért ez számomra hiteltelenné teszi az egészet.
de mint mondtam ez szigorúan szvsz. ha a honda csinálná ezt, ugyanúgy ez lenne a véleményem.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Gaboman
nagyúr
válasz Integra #44313 üzenetére
Ez nem meglepő, terepen olyan nincs még aki nem esett én is hányszor elvágódtam, repültem a bokorba.
Crosspályán a rámpáról a pálya mellé, rossz volt az érkezés kormány keresztbe azt go ki merre lát, szóval voltak események rendesen de imádtam.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
beteg
őstag
válasz Integra #44314 üzenetére
de most teljesen belelkesedtem azon, amit írtál viszont nincs hely náluk csak juni 1.re pedig tök jó lenne kicsit tudatosabban motoroznom!
viszont a hungaroringes is jó lehet ezek szerint ha saját motorral megyek??? annak úgy sem sokat árt már ha esetleg megfektetemCsak futni kell!
-
Integra
titán
mint írtam, egyáltalán nem rossz a hungaroringes tréning, csak vannak részei ami nekem semennyire sem tetszik, ahogy a pályán azt a pár kört is, amire kivisznek felvezetéssel egy viccnek tartom és hasznosabban is el lehet tölteni. ha pályázni akarok akkor csak pályázni megyek. szóval nekem ez se füle se farka, de ez csak az én véleményem.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
beteg
őstag
válasz TayRol #44321 üzenetére
igen, csak látod, az a vélemény, hogy a felszerelt keret faxság. Hajlok rá, hogy igazat adjak. Szerintem is jobb inkább elesni a saját motorral, hogy megtapasztaljam, hol a vége. Kontrollált körülmények között az meg nem baj, mert látják, figyelnek, elmondják, megjegyzem... vagy nem.
de megvárom a júniust. találkozzunk!de jó lenne 7végén már egy kis ismerkedős jó idő! Udvarolnék kicsit a gépemnek
Csak futni kell!
-
Djuree
félisten
"Szerintem is jobb inkább elesni a saját motorral, hogy megtapasztaljam, hol a vége."
ilyet ne mondj, én elestem, de szívok is már fél éve miatta, javítás, utánajárás, pénz, idő
nekem egy szűk kanyarban volt a vége[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Gaboman
nagyúr
YZF könnyebb mint az FZR, ezáltal érezheted talán valamivel erősebbnek.
A motor karakterét, áttételezését is érdemes megnézni mert az is nagyon befolyásolja.
Az egyik lehet sportosan, tehát magasabb fordulaton dolgozik a másik meg túrásabb tehát alsó és középtartományon is jobban húzhat.
Ezt úgy is csak akkor tudod eldönteni ha vezetted mindkettőt.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Integra
titán
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
TayRol
nagyúr
uj tuono. kene. de milyen pici maga a motor.
-
zsoltee10
addikt
R1200R Classic 2011 Kéne ez a masina... (is...)
-
runner 125
nagyúr
válasz Integra #44303 üzenetére
Hm, komoly.
Tényleg nem gondoltam volna, h egy ilyen kis motor rá tudja világítani az embert az alapokra.
Ha, meglesz majd nekem is, biztosan elmegyek valahova - remélem a közelben is indítanak.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
Integra
titán
válasz runner 125 #44336 üzenetére
áááá, az utolsó amit szeretnél kezdésnek egy erősebb motor, így is össze töröd magad, ha tényleg tanulni akarsz, bőven elég ez a táltos is
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
doc
nagyúr
mas forumon is kerdeztem, meg itt is mar regebben, de szerencsere kezd nagyon aktualissa valni a tema
szoval:turasport mocit szeretnek venni, a keret 4-500ezer HUF
az altalam kinezett tipusok, kb. tetszesi index alapjan csokkeno sorrendben:ZZR 400/600
CBR 600 F
GSX 600 Fszivesen meghallgatnam a velemenyeteket az egyes tipusok ellen/mellett, illetve ha van meg javaslat mas tipusra, azt is
olyan gepet keresek, ami kezdo jogsival is biztonsagosan elterelgetheto, kenyelmes 2 oran keresztul rajta ulve is, es lehetoleg az utaskent kuporgo parom se kapjon gorcsot 10 perc utanegyelore az eszervek a GSX F mellett latszanak szolni (na ez se' magyarul volt ), de egyszeruen nem tetszik, eleg csunyacska szegeny bar feketeben egesz korrektul nez ki
-
Gaboman
nagyúr
Én a CBR600F mellett voksolnék havernak az van, 2 személlyel szokott motorozni és a párjának is kényelmes.
Könnyű kompakt motor, túrázásra is alkalmas, kényelmes.
Vaj puha váltó, halk, zörrenésmentes blokk, jó futómű és fékek jellemzik.Ez a CBR az övé!
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
beteg
őstag
szegény, olyan csúnya... de fogom szépítgetni, egyre jobban szeretem
lecserélem a rózsaszín lábtartókat, lefestem a kerekeket, leszedem a feliratokat, vissza kapja a nevét...
még kipufogót is cserélnék, csak az is egybe van heggesztev :S
meg mondjuk egy turbo sem ártana rá, mert elég lassucska szegénykeGaboman: nagyon pöpec!! 20 éve még anyámat is eladtam volna egy ilyenért
[ Szerkesztve ]
Csak futni kell!
Aktív témák
- Diablo IV
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Windows 10
- Mini-ITX
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Mesterséges intelligencia topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- További aktív témák...
- Annak, aki NAGYban gondolkodik: Jonsbo N3 ház (8+1 lemez), NAS alaplap Intel 8505 processzorral
- GAMER PC: Új i5-10400F/11400F -RTX 3080 GDDR6X -512GB-4TB NVMe SSD -Új 16/32GB DDR4 - GAR/SZÁMLA!!!
- Eladó ASUS ROG Strix G15 (G513RW-HQ035) - Erős hardver, hibátlan állapot, MacBook váltás miatt!
- Új Sony Alpha 7 IV BONTATLAN GARANCIÁS
- Új Sony Alpha 7 IV + FE 28-70 mm F3.5-5.6 OSS objektív BONTATLAN GARANCIÁS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest