Keresés

Aktív témák

  • Gaboman

    nagyúr

    válasz runner 125 #44301 üzenetére

    Én anno Fenyvesi Ferenc (föfő) I. osztály CrossEnduró versenyző haveromtól kérdeztem mit hogyan csináljak, ha valami tanulni akartam tőle szoktam megkérdezni.
    Amikor kint voltunk nem kellett más mint egy 30 méter átmérőjű körben motorozni, ott megtanulod dönteni a gépet, nyomvonalban motorozni.
    Rengeteget gyakoroltuk oda vissza, nem is kellett mást csinálni, kifingatott úgy hogy hitetetlen.

    Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

  • Integra

    titán

    válasz runner 125 #44301 üzenetére

    nagyobbak? hehe, minek? ez is kicsinál, ezt sem tudod rendesen megülni, ezt borítékolom:))

    paraszt egyszerű volt amúgy, indult a gyorsítással, mint első feladat. pálya végén megállsz, egyes, kettes, hármas, majd fék a végén, megfordul és vissza ugyanez. csutka gázzal lehet indulni ezekkel a kis szörnyekkel, megtanulod a gázt, a helyes testtartást a kigyorsításnál és fékezésnél, illetve a fékezést, a hátsófék blokkolását.
    aztán jön a kanyar. ahogy Gabo is írja, körbe körbe, jobbra 4-5 kör, aztán balra 4-5 kör, több nem kell, mert kifingasz közben, annyi mindenre figyelsz, sok is :) gázkezelés, farolás, lábtartás előre, döntés tekintet, rengeteg minden.
    aztán a harmadik feladat, a nyolcas, egy kör jobbra, átvezeted bal körbe, és ebből csinálod a 4-5 köröket, picit pihensz és tovább.
    majd a teljes pályán különböző körök, az egyszerű körözéstől az egyre bonyolultabb kanyar kombinációkig.
    ha az elején nem tanulsz meg helyesen ülni a motor elejében és szorítani, kanyarnál rendesen támasztani, akkor hamar leszállsz róla, mert úgy bedurrannak a karok, hogy hihetetlen. az elején nekem is görcs volt, aztán hála a sok aszfalt tréningnek és gyakorlatnak, 1 óra után már nem volt gond, hamar rá tudtam mindig vezetni magam, hogy ha nem ültem jól rajta, fizikailag semmi bajom, se izomláz se egyéb gond. de agyilag lenulláztam magam, már aludtam is egyet. annyi az info az agynak, annyira új ingerek, hogy én még tréningen így nem fáradtam el soha, ciki vagy sem, örültem a végének, már nem ment arra a gép amerre akartam, és kezdett már veszélyes lenni.
    estem-keltem nem keveset, törtem váltókart, hajlítottam vissza hátsó féket és még sorolhatnám, baromi jó volt. fekete volt a nyálam, a taknyom, az arcom, ilyen por és mocsok még soha nem voltam. :))
    arra elég volt, hogy az első ismerkedés meg legyen és a helyes alapokat megkapjam. nincsen mese, gyakorolni kell sokat. a motoros ruhám teljesen alkalmatlan ehhez, mind a sisak, mind a csizma, egyedül a testpáncél, az jelesre vizsgázott. ehhez kell az mx szerkó, nincsen mese. bátran ajánlom mindenkinek, mert rendkívül tanulságos és hasznos, már alig várom, hogy az rr-re pattanjak hétvégén és ezzel a tapasztalattal motorozzak. beszéltük, hogy szervezhetnének gyakorló napokat, délutánokat is, gondolkodnak rajta. kevesen vannak akik terepes gyakorlatozni akarnak, nincsen még az emberek tudatában, hogy mennyire fontos az aszfalt motorozáshoz. 20 ezer volt, kötve van a tréning az aszfalt tréning 1-es szintjének elvégzéséhez, amit absz megértek, nagyon kellenek az ott megszerzett alapok hozzá, mert ha itt kéne összeraknod a tekintet hordozást, testhelyzetet, egy óra múlva szét esnél. az Ákosnak crf230f volt az oktató gépe, az már 16le, azt meg se tudtuk volna ülni az ereje miatt... viccesen hangzik, de tényleg így van.
    :)

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

Aktív témák