A múlt hét végén tett új keresési funkciókat a népszerű ChatGPT-be az OpenAI, miután úgy döntött, hogy inkább a chatbotba integrálja az újításokat, és nem külön terméket ad ki.
Ezzel az újítással a Google keresője és a Microsoft Bing ellen szállnak ringbe, de rivális még a Perplexity is, amely egy keresésorientált AI-cég, chatbottal (és Jeff Bezos, valamint az NVIDIA támogatásával).
Az OpenAI szerint a ChatGPT keresője átkutatja a webet és a partnereik tartalmait a felhasználói kérdés alapján, majd gyors válaszokat ad hivatkozásokkal együtt a releváns forrásokhoz.
A keresőmodell a GPT-4o finomhangolt változata, és már minden ChatGPT Plus és Team felhasználó eléri. Heteken belül az üzleti és oktatási ügyfelek is. Az ingyenes felhasználóknak még pár hónapot kell várniuk.
Idén több kiadóval is leszerződött az OpenAI, köztük van a Condé Nast, Time, Financial Times, Axel Springer, Le Monde és Prisa Media. A kereső fejlesztésében nem csak figyelembe vették a híripar visszajelzéseit, de együtt is dolgoztak velük. A jövőben pedig bárki eldöntheti (weboldal és kiadó), hogy akar-e szerepelni a ChatGPT-s keresőben.
A SearchGPT nevű AI-alapú keresőmotor prototípusa júliusban indult el. Októberben pedig már 157 milliárd dollárt ért az OpenAI.