Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz FeniX- #83685 üzenetére

    Jaja, dilemmáztam rajta én is, hogy fiatalabbat. Arra jutottam, ha ráfizetek az árára 1-1.5M forintot, olyat kapok, amibe a kilóméter is több, meg a sorstól is többet kapott. Annyival lennék előbbre hogy fiatalabb lenne.
    Amibe pótolhatatlan lenne, hogy horgászautónak használom, a hasmagassága miatt nehezen találnám az utódját. Télen garázsba áll, sót nem igazán látott, pár száz m. a munkahelyünk, hova is mennék....
    125e km van benne, úgy ment át műszakin 2 utóbbi alkalommal hogy oda lett vidve, megnézték, aztán műszaki..nem kellett semmit hozzányúlni. Tavaly kapott 4 évszakos új gumikat, évente olajcsere, pár évente fékolaj, váltó olaj....Fagyálló
    Kasznishoz elvittem, üregeket kifújkálta, azt mondta legalább még 10 évet ad a kasztnira.....
    Törve annyit volt, hogy 2 éve éjjel jöttem haza, kiugrott egy őz...Lökhárító sarka van fújva mindene gyári.
    A forgalom tempóját bírja, autópályát is, de mivel olyan a légellenállása mint a konyhakredencnek, szinte szemmel látni ahogy az üzemanyag szintmérő megy vissza. :)
    Horgászni járva elhagyatott utakon, max 80-al hajtva (nem is nagyon lehetne gyorsabban), öregurasan vezetve, közelíthető az 5,5 l-es fogyasztás. Amúgy jóval több, de megbízható autó, olajcserekor fullra van öntve olajjal, lecseréléskor is pont annyi van benne, kb 5-6 ezret megy mostanában évente.
    Ha elgondolkodom hogy cserélem, kollégák azonnal ugranak, hogy megvennék.
    Még a szélvédő is gyári benne.
    Ezért nem cserélem..Horgászni járni, néha kirándulni, anyámékhoz kiugrani 5km-re..Magyarán "A-ból B-be" elmenni....Mi a rossebnek egy új, újszerű autó? Lányom is megtanult rajt vezetni, aztán vett sajátot..na azt törte most össze.... Ignác megúszta.
    Ja, és ami pótolhatatlan, magas. Fater Tháliájában szlnte bezártságérzetem van.
    Egyetlen kritikus pont az ülés, azt szétülöm, 135 kiló voltam, ha nem több... :D Nem is viszem kárpitoshoz, fél év aztán megint szétülöm, ülés kellene bele.....
    Hűséges autó, 2x költöztünk, mióta megvan..Én sem gondoltam hogy ilyen sokáig meglesz....
    És tényleg, szeretem ha valami karban van tartva. Tavasszal-ősszel vaxolás, gumi alkatrészek átkenve glicerinnel....Zsanérok, zárak kenése....
    Valami fejbajom, szerintem.... ;]
    A régi, 105S Skodámat is messziről felismerték anno, fénylett mint a Salamon....őőő.... :D
    A feleségemmel mikor megismerkedtem, lánykorában egy Trabantja volt. Lelakott, tele karcokkal, garázskapu festékcsíkok az oldalán, rozsdás felnik.....
    Egyszer mondtam neki, adja ide a kulcsot, nem bírtam, hazamentem vele, nekiálltam, polírpaszta, keréktárcsa ezüst..szilikon..stb. Visszavittem neki. Azt kérdezgették tőle utána az ismerősök hogy másik Trabantot vett...?
    Na, a lényeg szerintem, mielőtt kidob a moderátor úr hogy szétoffolom a topikot, tessék, egy pár jó tanács, motorokhoz is:
    Kis odafigyeléssel, folyamatos tisztán tartással, gondozással fenntartható egy jármű jó műszaki állapota.Felgyülemlett sár, szennyeződés a zugokban a korrózió melegágya. Ha bármi gond van, azt mielőbb meg kell javítani, vagy javítatni. Nem szabad hagyni, hogy gyűljenek a problémák, nem szabad tologatni.
    Időnkénti alapos lemosás, waxolás nem csak védi a lakkot, utána könnyebben tisztítható, az üvegről, plexiről lepergeti a vizet. A waxolás arra is jó, hogy meg lehet találni a sérüléseket, leverődéseket. Műanyaghoz nem kellenek csodaszerek. Glicerin, gyógyszertárba, pár száz ft egy üveggel. Vízzel higítható, kell bele egy csepp permetezéshez használt tapadó, ezután jól elegyedik. Gumira, ülésre, műanyagra.....Ecsettel bekenve a gumiabroncsok oldalfalát nem csak újszerű lesz, repedezni sem fog.
    Fékolaj csere: Cseréljétek pár évente, nedvszívó, vizes lesz. Az ABS bánhatja. Tipikus Ignis betegség az ABS kocka hibája. Költői kérdés..Enyém vahjon miért eredeti, és semmi baja, míg másnak elpusztul..?
    Még annyi jó tanács: A suszter maradjon a kaptafánál.Mi férfiak ügyesek vagyunk, mindent megjavítunk. De előfordul, hogy nagyobb kárt okozunk, mint hasznot. Ha valami nem megfelelően működik, és nem ismerjük, akkor menjünk szakemberhez.
    Nem tudnám összeírni mennyi mindent b...m el életemben jobbító szándékkal. Az biztos, kevesebbe került volna, ha mindent szakemberhez viszek. És a bosszúságról még nem beszéltem! ;]

Új hozzászólás Aktív témák