- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- PR-Telecom
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Betiltja a közösségi médiát a 16 év alattiaknak Ausztrália
- OpenWRT topic
- YouTube
- DIGI kábel TV
- Facebook és Messenger
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
kkrisi
senior tag
Azon is kondolkodtam, h ennyi pénzért lehet egy motorral jobban járnék :/ Lerakom b125 aztán had szóljon, bár annyira nem csipázom a motorokat, mert ha lehet akk inkább autó!
ma suzunál glx felszereltség mit tartalmaz?
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
"Ottó féle" technikával két tank benyával 5.4-es átlagot tudtam csinálni 70% közút (80-100km/h), 30% város (50-55km/h)
És ennek nagy része már (új) téli gumival.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
k.
őstag
válasz Motion_Blur #5450 üzenetére
Uncsitesóméknak van egy 98as, napfénytetős, legeslegeslegeslegutolsó Németországban gyártott F astrája. No már az is nekiállt rohadni, és hiába 13 év, és csak 150k km, azért már rendesen látszik, hogy ez még nem a G széria minőségi karosszériája.
Úgyhogy én kerülném, és tényleg ennyiért olyan szép swifteket kapni.
-
k.
őstag
válasz Motion_Blur #5460 üzenetére
Szerintem 1.6-ot ne, egyfelöl többet eszik, másfelöl sok ennek a kaszninak.
-
kkrisi
senior tag
Jolvan értem! Köszönöm a fáradozásotokat, meg a gyors válaszokat, hamar eldőlt, hogy mit is fogok venni! Viszont olvastam hogy suzuknak elég ritkán van bajuk, jóformán megölhetetlen kis szerkezet, és elég megbízható. Ez igaz? (Gondolom nem töréstesztre értik ezt, de ennyiért ne is várjak egy Volvo S40 karosszériát)
Viszont egy ilyen 1.6 már mennyivel dobná meg a fogyasztást egy 1.3hoz képest amit ajánlottatok?
Egy 1.3-nak mennyi a vége városban, ha vezetéstechnikát nem nézzük, pl valaki szereti pörgetni a sárkányt?
[ Szerkesztve ]
-
k.
őstag
válasz hobizoli #5463 üzenetére
Fatter mesélte-autószerelő is volt, közlekedési felügyeletnél is dolgozott, stb, szóval van ismerőse- hogy sokan elszálltak ezekben a swiftekben, mert könnyű, nagyon megy, de a féke, a karosszériája nem ezen a szinten áll. És megvenné a srác, érzi, hogy megy a kocsi, mert 800 kg 90le-nek lótrugyi, simán viszi, aztán meg felkenödik a fára, mert a fék meg nem fogja.
68 lovas bőven elég.
-
opeter87
senior tag
Saját történet következik:
a családban volt/van rengetek 1.6-os (Ford,Opel,Nissan,Audi) egyik sem tudott 7,5-8 liternél kevesebbet enni városban (Budapest) országút talán 6.
volt/van swift is az tényleg 5-6 liter között.tudom most jön az, hogy de az 1.6 nagyobb nehezebb stb. (volt 1.6 Ford Focus forgalmi szerint volt 106x kg) szóval viszonylag közel a Suzukihoz és akkor vonjunk le 0,5-1 litert a súlykülönbség miatt.
#5467 hobizoli
az már úgy más, de én akkor is soknak érzem, főleg úgyhogy a kolléga első saját autóját keresi (biztos jobban nyomná neki - látatlanba megelőlegezem )[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
Azoknak vezetni kene megtanulni inkabb, mert amugy barmi massal is elszalltak volna, sot, nehezebb autot jobban viszi a centrifugalis ero kanyarban, meg a tomege miatt nagyobb a fizikai lendulete is.
Megsincs sokon semmivel sem nagyobb fektarcsa elol, erdekes modon.
Ha ez vkinek nagyon megy kategoria, akkor uljon be egy GTi-be. Elarulom, az sem "megy" igazabol meg sehogy.
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
k.
őstag
válasz hobizoli #5469 üzenetére
Nem vitatom, egy 1.8as-2.0-s G astraval is elszállnának, csak úgy értettem, hogy sok swiftet vettek, olcsó volt, elötte közük nem volt ilyen szintű "erőhöz" aztán az árokban -jó esetben- kötöttek ki.
Meghát, ha azt nézzük, nem okvetlenül álltak le 2-3 év után az 1.6os swift gyártásával.
-
Motion_Blur
félisten
De a 68LE-s autóval is tud menni 150-el az aki akar, szal aki normálisan használja az autót annak csak előny lehet a 90LE, előzéseknél illetve nem kell visszaváltogatni kaptatón.
Feltöltöttem a legfrissebb fogyasztási adataimat is: [link]
92LE/1050kg, szerintem nagyon jó fogyasztást produkál
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
kkrisi
senior tag
válasz hobizoli #5467 üzenetére
Akkor azt mondod, hogy ebből a szempontból nem spóróltak suzunál?
De én nem azért gondolkodtam el hírtelen egy picit az 1,6-on mert én nem tudok vezetni, csak gázt nyomni, hála apumnak megtanította, h a fékpedált a legnehezebb nyomni, így nem vagyok azaz őrült Csak abból a szempontból jó ha van tartalék erő, ha pl előzni kell, vagy bármilyen más helyzet, amikor jól jöhet! De ha ennyivel megdobja a fogyasztást, akkor 1.3 marad. -
opeter87
senior tag
válasz Motion_Blur #5471 üzenetére
Ezen adatok előtt dízeles létemre én is meghajolok
"De a 68LE-s autóval is tud menni 150-el az aki akar..."
szerintem pont ezért elég a 68 lóerő.
első egyedüli vezetésem anno egy 1.6-os Focussal volt, mit ne mondjak meglepődtem az első gázadásnál. (tanulóautó valami 1.6 szívódé volt, a Focussal mentem már előtte persze "szülő" felügyelettel - visszafogottan)
#5472 kkrisi
az 1.6 előnye csak országúton jön ki. Tényleg hol használnád az autót?[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
Errol van szo kb.
Van csaladban 1.3 3D Swift, elpruntyog vele fater egyedul vagy muterral, de abban central e.ablak-n kivul semmi extra nincs. A feke mondjuk egy fos, mert szervo nelkul eleg gaz lenne ra a 175-185-s gumi, amivel lenne tapadasi felulet is, ezzel meg eppencsak ralepsz a fekre es mar beblokkol. Az ABS sem segitene ezen, ha lenne, mert az auto csak addig fekez blokkolas nelkul, amig van eleg tapadasa.
Rovid tavon jar vele, meg ovatos, de 7.5-8 korul eszik igy is varosban (Bp) neki. Szerintem annyira nem keves ez. En mentem vele majdnem 10 volt , es messze nem ment ugy kozben, mint a Puttom.
OK, persze ha hosszabb tavra mennek vele akkor lemegy 5.5-re, de minden auto varosban "eszik" igazan es nem orszaguton, 90-re beallva Puttora is gyari adat 5.6 es annak rovid a valtoja a minnel jobb gyorsulasert, 100-nal 3100-t forog.
Az 1.3-s Swift 5. sebessege, meg qqqrrrvvvaaaa hosszu, 100-nal forog ~2300-t vele a motor, csak pont ez miatt meg gyorsitani sem igazan tud.
Orszaguton a nagyobb motoros auto is elpotyoreszik 90-nel jo fogyival, mert az ekkor a mas valtoja miatt kevesebbet is forog-----
En automban regebben volt 1.6-s motor is, siman lehet erezni a diffit az 1.4-hez kepest, sokkal jobban megy alul vele az auto, mert nyomatekosabb. Es semmivel nem evett tobbet, mert kevesbe volt terhelve.
több drón kell ;P
-
opeter87
senior tag
város és Budapest közt óriási különbség van. Melyik város?
az egy 1.6 biztosan többet eszik és biztosan több rá a biztosítás és a
súlyteljesítményadó is.
Ezeket is vedd figyelembe, mint költség.
Én első autónak biztos 1.3-at vennék inkább a 8 szelepeset, mert az alul is nyomatékos.Az országút is egy relatív dolog, mert pl. Somogy, Tolna vagy Baranya megye dimbes-dombos útjain, ahol a kanyar előtt van pár száz méter belátható útszakasz, mert aztán jön az újabb dimbes-dombos kanyargós 2-5 km, na oda pl. egy jó turbódízel kell azzal lehet jókat előzgetni, de az Alföldön meg elég az 1.3 is szóval az országúton sem mindegy, hogy hol.
[ Szerkesztve ]
-
kkrisi
senior tag
válasz hobizoli #5475 üzenetére
opeter87:
Bp.
És csak a 8 szelepes nyomatékos alul? Vagy úgy érted, hogy az a legnyomatékosabb az össz közül?Akkor szerintem marad az 1.3
Mert akkor bizonyos szempontokból 1.6 jobb lenne, de az 1.4 pénztárcakímélőbb, és azt mondjátok, nekem elég lesz bőven![ Szerkesztve ]
-
opeter87
senior tag
valahogy így...
az egyik erősebb, de több fogyi + költségek
a másik gyengébb, de kevesebb fogyi, kevesebb költségSZERK.
van 1.3 8v, 1.3 16v és 1.6 16v nem tudom melyik a legnyomatékosabb, ahhoz görbéket (görbe alatti területet) kénenézni.számolni, stb.
lehet, hogy az 1.6 nyerne, de nem biztos és ez csak találgatás így adatok nélkül.
az 1.3-asok közül a 8 szelepes a nyomatékosabb az biztos.kezdő autónak szerintem tökéletes lesz, aztán majd, ahogy alakul az életed (munka, anyagi helyzet, kocsi felhasználásnak a módja, stb.) szépen lecseréled (és akkor már lehet pl. erősebb is)
az én öcsém is az én régi autómmal (Polo 1.4) tanult meg vezetni 2 év alatt, aztán összegyűjtött még pénzt és vette egy 328i-t más világ persze, de nem egyből abba ült bele.
[ Szerkesztve ]
-
opeter87
senior tag
-
VR6-Fan
veterán
24le-vel is fellehet kenődni a palánkra, szvsz ez még mindig fejben dől el, értelmes ember kezében az "erősebb" autót, csak segítség, kerülgetni a barmokat.
sedan 1,6-ba meg asszem van már stabrúd kicsit combosabb a fék...
de akkor mit szólnál a kocka GTi-hez 700kg 101le....ami már harap az 6,5kg/le alatt van valahol, felette csak megyeket, enyim is valahol határon lehet, én pl nem vagyok hasra esve, tőle, megyeget, meg nem présel ülésbe, de még is a 160le-s tdi-ket lehet vele viccelgetni, hiába rosszabb érzésre.
de nekem kb olyan beleülni mint valakinek egy ilyen 1,3-as stiftbe, ez meg szokás kérdése...
a megy kategoria, az amikor mondjuk 3. frutin nem nagyon tudod megfogni anyósról a kesztyű tartót.ott már nem csak fejben kell rendbe lenni, technikaliag is igen csak, főleg ha az ember 3 betűs szarok nélküli elég nyers kocsiban ül.
ezt a bűvős 6,5/le-s határt, egy normális reflexekkel, fejbne értelmes úr sofőr is simán lekezeli, ha meg van 3 betűs szarság, akkor meg kb egy gyerek is :-)
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
opeter87
senior tag
-
nagyúr
válasz VR6-Fan #5482 üzenetére
Abszolút egyetértek. Fejben dől el a lényeg. Nekem segítség hogy van tartalék a kocsiban (igaz váltanom kell). Sokan biztos hülyének néztek hogy minek viszonylag friss jogsival egy 160Le-s autó kezdésnek de ésszel megyek. 90-es korlátnál nem tolom 120-al (így persze a siető Ignisek, Fordok elmennek mellettem de hadd tegyék, ők kockáztatnak). A lényeg hogy az ember időben induljon mindig el és akkor nem kell sietni se.
Més que un club!
-
kkrisi
senior tag
és am milyen izzó az, amelyik nem xenon, hanem rendes izzó kékes fehér erős fénye van?
És az ugyan úgy jó a foglalatba? Tehát nem kell egyéb cucc mint a xenonhoz? -
megema
őstag
Van valakinek tapasztalata Champion Easyvision ablaktörlőkkel kapcsolatban? Vettem egy 600/550-es párt a 406-osra, de nem valami nehéz levenni. A felrakása annyiból áll, hogy be kell akasztani a kar kampójába, picit még ráhúzni egy minimális kattanásig, és kész. Van rajta egy nyelv, ami gondolom a levételhez kéne, de a gyakorlatban a lenyomása nélkül is levehetőek a lapátok. Amúgy oldalirányból stabil, de tartok tőle, hogy egy viharban elviszi a szél. Álló helyzetben ez ugye nem lenne nagy gond, de menet közben szépen le tudná polírozni a szélvédőt a kampó...
-
VR6-Fan
veterán
válasz Napfénysüti #5487 üzenetére
én is közlekednék konstans 90-el meg 50-el meg 110-el stb... tankkal, mert amióta drágább a benzin, egyre több a lomha idióta barom.
ha valaki jön nekem a sporolnak mert nem nyomják neki felakasztom...
illelőtte nézzen utána a jellemzően kis CCM motorok jelleggörbéjének, hogy hol a legoptimálisabb a tüzelő anyag fogyasztás.17évesen 6.5/le és még itt vagyok, pedig vissza gondolva én is nyomtam neki, ill nem is az hogy nyomtam, "eszetlenül" minimal tapasztalattal.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
nagyúr
Az ilyeneket én is utálom. Másik kedvencem meg aki nem bír várni 10 másodpercet és kifordul elém. Nem lenne ez hatalmas baj de olyan autókkal teszik amik 1 perc alatt gyorsulnak fel utazósebességre. Múltkor egy Waresz tett így velem (fékezhettem egy szépet). Meg is "köszöntem" neki a kedvességét.
Més que un club!
-
Lokids
addikt
válasz Napfénysüti #5493 üzenetére
A Másik fajta sem jó, aki tököl az úton, majd mikor látja rajtad, hogy előzni szeretnél elkezdi nyomni neki.
Multkor 80-al döcög előttem, majd utolérem, kanyarban várok, majd elkezdek közelebb menni hozzá, erre kigyorsításon elkezdi tolni 100-110-el. Mondom akkor ha megy nem előzök, majd pár kanyarral arébb, hogy picitt visszavettem megint 80-al kezd menni. A köv egyenesben inkább visszatettem 2 fokozatot és elmentem mellette. Persze utána meg jött a seggembe.If you chase two rabbits you will lose them both.
-
Laraxior
titán
ha lejárt a műszakim, akkor mibe fáj az okmányirodában útvonalengedélyt kérni?
Már ha van még olyan..."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Szplöttyy
senior tag
válasz dízelracer #5457 üzenetére
F Astrával nincs tapasztalat(van, de a fogyasztással nincs) De X14SZ 1.4 8V 60HP-val, egy Opel Combo, 5-5.5ből megvan, pályán 165-170(hátszél+lejtő) meg mindenhol nyélen, úgy egy 10es kb. Corsa B ugyanezzel a motorral, nem gyilkolva, de dinamikusan, ~7l/100km. F astra 9liter hihető, mert a corsához, combóhoz képes az 1.4es F astra annyira nem megy, hogy az hihetetlen.
Smoke & Torque
-
Laraxior
titán
De nekem szervizbe kell mennem vele
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest