-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Balli
őstag
milyen egyedire gondolsz: indításgátló, váltó-kormány zár?
Athens 2004
-
FF23
senior tag
válasz dízelracer #4141 üzenetére
Hogy mikor kapcsol fel az nem azt jelenti hogy negyvennel megy.
Ehhez a fogyasztáshoz több trükköt is bevet, pl.: az előmelegítés, ahol árammal helyettesíti benzin energiáját, meg, ha jól értem az ohne generator-t, akkor kiiktatta a generátort hajtását/töltését is, tehát az akkut is naponta töltheti.
Itt látszik, hogy mennyi áramot használ el még hozzá: [link]
6.523 km-re 58 kWh -nem is sok.RT-AX58U v1
-
npp
csendes tag
Zewa & Qru
Az autó bp-vidék útvonalon lesz használva, szinte csak munka miatt. Általában egyedül fogok menni, így kis autóra gondoltam.
A gázszett ára most sajnos tuti nem fog beleférni.A két Rio és a Punto közül melyiket választanátok, figyelembe véve, hogy az olcsóbb Rio (103k km) és a Punto (92k km, klíma) esetén belefér egy ~ 60-80k-s szervíz + téligumiszett, míg a drágább Rio (34k km - ha igaz -, ABS) esetén a gumi dec, a szervíz jan. elején férne csak bele.
-
DarthRoni
tag
Qru, nyogo83, VR6-Fan, Rick4 Köszönöm a hasznos válaszokat tényleg jó az az opel majd megérdeklődöm
Illetve a példáknak is hasznát veszem, meg mindegyik hsz-nek, nagyon köszönöm! : ))[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
Mi a véleményetek a Daewo Kalosról? Haver vitt a saját 1,2-esével, elég jónak tűnt. Nem tűnt billegősnek, de kényelmes volt mind a futómű, mind az ülés, és 1,2-es létére hasított (városban, kb 60-ig nyomta). És meglepett milyen csendes. Ahogy néztem, 1,4-esből klímásat is kapni nem sokkal 7 kiló felett, olcsóbb alternatívája lehet a kinézett Ignisnek is akár...
-
neduddki
nagyúr
HI!
azert arra figyelj, hogy a rio futomuve igencsak billegos, ha sportos hajlamaid vannak nem az lesz az igazi partnered, ha birsz vele elni jo kis oto./foleg a 1.5dnel feltuno, mert az megy mint a meszes:- ) /
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
kisza25
félisten
válasz Vesztor87 #4211 üzenetére
jók az ázsiai autók, bár a Kalos nem egy élményautó, de A-ból B-be jutásra megteszi,
ha haladni akarsz vele 3ezer felett kell pörgetni és előzésbe is csak hosszú egyenesben lehet vele kezdeni, más baj nincs vele, váltó kicsit pontatlan, a műanyagok elég olcsó hatást keltenek benne(mert azok is) okosan 6,5lityivel ellehet vele járni, típushibáról nem tudokEladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Dare2Live
félisten
válasz neduddki #4212 üzenetére
Nemcsak az, hogy billegős... az is... más autón is van "kényelmes" futómű... és mégse érzed bennük azt, hogy vissza kell venned jóval a Yaris féle tempobol mert különben csúnya baleset lesz belölle. Senkinek nem ajánlom.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Jadro
veterán
válasz Vesztor87 #4218 üzenetére
Szerintem Kalos-szal jobban jössz ki fogyasztásilag. Már csak a felépítmény okozta légellenállás miatt is. Ignisem van, Kalost sosem vezettem és imádom az autóm. Teljesen szuper.
Alkatrész árakban gondolom nincs túl nagy eltérés, műszaki megbízhatóságot meg passzolom. Mármint a Kalosét. Az Ignisé rendben van.
Mondjuk érdemes lehet olvasgatni a népítéletben vagy az autónavigátoron a véleményeket. Autónavigátoron az összesítés Ignist hozza ki jobbnak, de ez csak egy dolog. Az egyéni preferenciák számítanak úgyis.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
kisza25
félisten
válasz Vesztor87 #4220 üzenetére
ignis-re nagyon sok a panasz, hogy 8-9lityit bekajál(főleg a rossz légellenállása miatt), amúgy megbízhatóságban kb. ua.
a szuzukik nagyon billegnek, vékonyabb lemezekből van, meg elég érdekes benne az üléspozíció, persze van akinek bejön.
csatlakozom az előttem szólóhoz totalcar népítéletre eléggé lehet hagyatkozni, mert néhány elvetemültet leszámítva valós dolgokat írnak, legalábbis az általam ismert/használt autókról elég valós képet adott[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Jadro
veterán
válasz kisza25 #4222 üzenetére
Szerintem az üléspozíciója pont pozitívum. Oké, ezt csak akkor értékeli az ember ha már elég öreg ahhoz hogy örülni tudjon a könnyebb kiszálásnak. Viszont amit írtál a fogyiról az valós. Vezetem a tankolásaimat, amióta megvan a gép. Igaz, hogy szinte csak városban autózom, de vidéken és így nyáron 7.5 körül alakul. Most hogy hűvösebb az idő már egy bő fél literrel megugrott és lesz ez még rosszabb is a nagyobb hidegekben. Ez még aránylag óvatos vezetés mellett van.
Ja még valami eszembe jutott. A csupasz Ignis nem is szép. ( "szoknya", tetősín és hátsó "légterelő" nélkül. )
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
kisza25
félisten
azért írtam, hogy van akinek bejön (üléspozíció)
a hondáét én sem szeretem, mert ott a földre ülsz, nekem a középmagas jön be,
pl a kia pro ceed-ben ami nekem van az pont jó, viszont aki ilyet tervez az készüljön fel rá, hogy a hatalmas első ajtónak legalább annyi hátránya van, mint előnye,
pl. szűk parkolóban alig tudsz kiszállni, mert a sokkal hosszabb ajtó még csak résnyire van nyitva, mikor egy normál ajtón már simán ki tudsz szállniEladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Vesztor87
senior tag
Szüleimnek Ignise van, 1,3-as, nagyjából ismerem. Szoknyája nincs, csak tetősín, ablak légterelők (4db) és az oldal védő csíkok. Szerintem szép autó (övék grafit szürke metál) de feldíszítve még szebb). Azt hogy vékonyabb a lemeze nem tudom, de a fogyijuk rendben van. Apu óvatos vezető, 2500-3000 körül elváltja, kisebb vidéki távokkal (10-30km) néha kicsi várossal, és pályával vegyesben 6 körül van a fogyi. Nem nagypapásan vezet, 100 körül megy országúton, néha meg is van hajtva hogy ne hogy ellustuljon, a legjobb fogyija bejáartósan volt, akkor tényleg tojással a pedál alatt 5,3 volt a fogyi. Ausztriába pályán tartós 120-140-el jött ki valami 6,3 körül. Szerintem Ignisek közt ez jó. Főnökömnek is volt Ignis, ő hajt állandóan, tipikusan nagy gázzal közlekedő ember, neki Pesten 10 körül evett...
Haver Kalosa Pesten (1,2 benzin) normál tempóban vmi 6 körül van, vidéken mondta hogy 5,5 körül van... Fene tudja. Kalosban a belső az ami kicsit óccó hatású, az Ignisnek pont a belseje az erőssége... Másrész viszont kicsit billegősebb a Szuszka, és eléggé pattogós a feneke, bár nem kell annyira tolni ha szar az út Neeeemtom -
kisza25
félisten
válasz Vesztor87 #4225 üzenetére
szerintem mindhárman leírtuk kb. ua. kisautónál mindig is volt/lesz kompromisszum azt már a vevőnek kell eldönteni neki mi a fontosabb, belső/ külső/ fogyi, amiben kevesebb a kompromisszum az meg annyival drágább is
nekem amúgy egy fabia kombim volt, nekem az tetszett külsőre(annak is kell a tetőléc, hogy mutasson, meg a hátsó szárnyacska), a belseje is elég jó anyagokból volt, még az ajtók is kárpitozva voltak, műszerfal puha volt csak alul volt kopogós(nem a clasic), foglyija átlag 6,5 lityi, nagyon finoman 5,5lityi mint állat 7littyi az 1,2 12szelepesnek[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Motion_Blur
félisten
válasz Vesztor87 #4225 üzenetére
Ignisnek egy nagy problémája van:
A merev-tengelyes hátsó futómű, ami miatt iszonyatosan ráz és pattog az autó hátulja.
Kalossal szemben viszont ott van a fasza motor és a valóban emészthetőbb belső tér. Nekem egyik se tetszik, de ha megbízható és hosszú távon olcsón fenntartható autót akarsz, akkor Ignis.
off: teletankoltam az autót (még 387-ért), kezdődik az Ottó-féle teszt, kíváncsi leszek az eredményre... persze tükrök és ablaktörlők a helyükön maradtak
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
kisza25
félisten
válasz Motion_Blur #4227 üzenetére
muternak kalosa volt, nagybátyámhoz került tőle, kalosal sincsenek gondok, de tény ignisnek pörgősebb a motorja, cserében többet is eszik, mint írtam mindkettőnél kell kompromisszumot kötni.
off: én is elkezdtem Ottó-féle tesztet, de fedélzeti sz.gép szerint 1500-2000 fordulat között tartva többet eszik, mint 2000-2500 között, ezt én a kihegyezett motornak tudom be(6300 max ló és 5000 max nyomaték) nekem fedélzeti jelzi mikor váltsak, de az még magasabb értékeknél vanEladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Motion_Blur
félisten
válasz kisza25 #4228 üzenetére
Nálam is ha megyek fel egy emelkedőn és mondjuk 5-be forog 1500-at, többet eszik mivel sokkal jobban kell nyomni a gázpedált (mivel nulla nyomaték van), mint 4-be 2000rpm felett. Tempó tartásához jó az 1500 körüli rpm, de ahogy kicsit gyorsítani kéne, "olcsóbb" visszaváltani egyet.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
kisza25
félisten
válasz Motion_Blur #4229 üzenetére
nekem dombon sokszor még3-ban is kevesebbet mutat, mint 4ben,
és sima úton 50-hez is 4-ben kevesebb nafta kell, mint 5-ben,
55-60-nál fordul át, hogy kevesebbet eszik 5-ben, mint 4-ben(számítógép meg 65-nél jelzi az 5-öt)Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
aphra2
senior tag
-
Beerwolf
senior tag
DarthRoni: Ha valahonnan sikerül még kríteni egy kis pénzt: [link]
[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
válasz #10726912 #4233 üzenetére
tényleg egy 50-es faszinál van, de TC-n is rálehet keresni, ez az amelyiket winkler is (szét) hajtotta.
viszont kis pénznek A->B kocsinak tuti nem KR-eset vennék, elég sok pénzt rá lehet szórni, még ilyen lesz:[link]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
kisza25
félisten
válasz #10726912 #4233 üzenetére
apósnak is van egy 22 éves golf 2 220-230e km el, tudod az ilyeneket egy idő után már csak helyben használják pucolgatják fényezgetik..., neki is van mellé egy 4-es golf is
[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Rövid kérdés: Az első és 2. generációs Ford Focus között van nagy érdemi különbség? Melyiket éri meg jobban megvenni?
-
-
_NCT
őstag
válasz Typhoon47 #4239 üzenetére
Rendben, a 2. jobban tettszik úgy is Csak hát ez még mindig spórolásos móka lesz :S
Sajnos alám nem tolnak autót, mint egyesek alá....
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz Typhoon47 #4241 üzenetére
Nem a pénz miatt idegesített fel, hanem a 3 tényező: 17 éves, friss jogsi, sok lóerő. Sajnos MO-on a vezetési morál miatt nem feltételezhetem, hogy szigorúan városban 50-el fog közlekedni, városon kívül meg 90-el... Bár az is lehet, hogy csak egy unatkozó troll írt be, hogy sokan felháborodjanak
Tanuljon meg vezetni valami 1.3-as kis 70-80 lovas szutykon, ne kapásból Bömbin. Sajnos ismerőseim között is van olyan, hogy a saját fiát temethette az apa, mert megvette neki amit szeretett volna...
Update: ez így van Lehet hogy ő karcolásokkal kiszáll az autóból és (kér egy szál cigit ), míg szerencsétlen másik autóst a tűzoltók vágják majd ki a roncsok közül... No mind1, ahány ház annyi szokás...
[ Szerkesztve ]
-
Typhoon47
senior tag
-
Blen86
csendes tag
Sziasztok!
Autó vásárlásban gondolkozok nagyjából 600,000 ft körül /inkább alatta mint felette/ Nézegettem az autókat és elég bizonytalan vagyok, ezért kérném a segítségeteket! A paraméterek amik fontosak: Alacsony fogyasztás!, Ne legyen túl öreg /olyan 10 éves körüliben gondolkoztam/, megbízhatóság, és mivel 2 cm híján 2 méter vagyok az se hátrány ha 1esbe tudom rakni anélkül hogy a térdemet le kéne csonkolni.
Amikkel eddig szemeztem azok a Fiat Bravo/Brava-k, nem tudom mi a véleményetek ezekről?Előre is köszönöm a segítséget!
-
nyogo83
senior tag
Ha Bravo-Bravaba gondolkodsz, akkor csakis 1.6-ost keress. 1.2-es kicsi, kevés ahhoz a kasztnihoz, 1.4-es majd annyit eszik mint az 1.6 és gyengébb, ráadásul nem a legjobban sikerült motorjuk(alulméretezett olajozó furatok, stb.)
Alacsony fogyasztásnak mi számit nálad? Mert ennél átlag 6,5-7 országút és 8,5 városi között mozog a fogyasztása. Tipikus hibája nagyon nincs, alkatrészek viszonylag olcsón beszerezhetők.
10-11 éveseket már lehet szép számmal kapni 500 körül.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Ha csak a sajátból indulok ki, 11éves, 172 ezer km valós futással.
Szinte majdnem minden gyári alkatrész volt benne eddig(Kuplung már cserélve volt 1x, női tulaja volt )
Amit cserélni kellett, első lengéscsillapitók 24 ezer egy pár, termosztát 12 ezer, féktárcsa +fékbetét 20 ezer, vezérműszij csere ha jol rémlik 40-be volt munkadijjal együtt+ kuplung csere 35 körül munkadijjal.Nem vagyok annyira képbe más autóknál ezek milyen árban mozognak, de szerintem átlagos árak.
-
Blen86
csendes tag
válasz nyogo83 #4247 üzenetére
Hát nem nagyon tudok más autót elképzelni ilyen paraméterek mellett, de ha tud valaki hasonlót akkor szívesen fogadom az ötleteket! A baj azzal amit leírtál hogy ugye most ezt használtam megveszem és mindezt rá kell költenem akkor már lehet elgondolkodtató egy 100 assal drágább kategória :S Nehéz ügy ez az autó vásárlás, nincs tökéletes döntés valamiből mindig engedni kell sajna.
-
kpal
nagyúr
Valaki nem tudja mi annak aa német oldalnak a neve ahol a minden autó márka/típus fogyasztása fen van ??
-
nyogo83
senior tag
Félreértetted, ezeket nem KELL rákölteni, csak nálam ezek a költségek jöttek elő, mivel ennek tudatában vettem meg az autót hogy ezekkel számoltam. Simán lehet olyat találni, aminél max a vezérműszij cserével kell számolni(ha netalán volt benne cserélve előtte, akkor ezzel sem) esetleg a fékek cseréjével. Ezeket simán bármelyik másik használtautóra is ráköltheted egy-két év alatt(nálam a vezérlés+fék volt amit rögtön cseréltem. a többit szép lassan 1,5 év alatt).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest