- SkyShowtime
- Hálózati / IP kamera
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Facebook és Messenger
- Aliexpress tapasztalatok
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
bajnokpityu
félisten
-
TD87
újonc
Üdv.
Három autó között gondolkodom melyiket lenne érdemes megvenni.
A jelöltek Honda Civic 7. generácció (2004-2005 környékit)
Mazda 3
Toyota Corolla
Ezeknél olyan 2005-2006 környékit.
Mindháromnál : Benzinest. Ötajtóst.
Külsőre a Honda és a Mazda ami inkább bejönne, de a Mazdákról azt hallani hajlamosabbak rohadni, és kisebb a csomagtartója mint a Civic-nek.
A Toyota megfelelne minden szempontból, de Honda közelebb áll hozzám.
Viszont a Honda motorja Euro 3-as normának felel meg csak. Ez mennyire lenne probléma hosszú távon? Legutóbb az Euro 3 alatti kocsikat tiltották ki Budapestről
Egyébként mennyire megbízhatóak, mennyire ajánlott típusok, illetve ki melyiket ajánlaná?
Ja igen, és az ár. 1-1,3 millió, már ha ennyiből lehet jó állapotót találni a fenti típusokból( néztem persze a hirdetéseket)
-
-
theuprising
tag
Szia, ezeknél a Corolláknál szokásos mumus az olajzabálás, 1.4, 1.6, tökmindegy, szinte minden VVTi csinálja. Erre nem nagyon lehet egy megnézésnél, kiválasztásnál rászűrni. Ha volt dugattyúgyűrűzve, hengerfejtömítés-cserével (tehát egy kisebb motorfelújítás), akkor nincs baj, de szerintem ezzel nem nagyon foglalkozik senki, és inkább eladja ha már nagyon szomjas. Én kizárnám a Corollákat a képből, tényleg megbízhatóságra épül a Corolla-legenda, de a VVTi sajnos ilyenre sikerült a Toyotától. Bár javítható, nem szoktak foglalkozni vele, mert macera és olyan 80-100k Ft közötti a szervizelés (persze nem márkaszervizben).
Amúgy nem EuroX-re tiltják ki a kocsikat, hanem a forgalmiban szereplő környezetvédelmi besorolás alapján. Ez egy szám belül a papíron, legutóbb ha jól emlékszem a 4, vagy az alatti besorolású autókat tiltották ki. Ha ennél nagyobb a szám, akkor jó vagy.
Nekem egy 2001-es 2literes benzines Avensis 6-os besorolású, szóval ennél csak jobb lehet egy fiatalabb autó. -
Kornel
veterán
válasz theuprising #149705 üzenetére
Mazda rohad, biztosan.
Komplett lakatolas 2-300k, ha normális munkát akar, és utána megint rohadni fog.
7 gen civicek sem már a japán megbízhatóság mintaképei. -
theuprising
tag
válasz Kornel #149706 üzenetére
Szegénykének jól leszóltuk a 3 alapvetően jónak mondható autóját...
Corolla olajzabálós, Mazda rohad, Honda meg nincs jóban a környezettel és nem az a híres japán minőség... Mi lesz itt?Corollát csak akkor, ha igazoltan foglalkoztak az olajevésével.
Mazda 3-at csak akkor, ha nem rohad.
Ezt a 7gen Civicet nem ismerem. -
Kornel
veterán
válasz theuprising #149707 üzenetére
Igen, leszoltuk mindet, de legalább felhívjuk a figyelmét a lehetséges buktatókra.
-
TD87
újonc
Igen, igaz a forgalmiban lévő besorolás alapján tiltották ki az autókat, de gyakorlatilag ezeke az Euro 3-alatt lévők voltak A forgalmiban ezek a 6-8-ig terjedő kategóriák.
A 2001 körüli Avensis is Euro 3-as, ha jól tudom. Ami jelenleg egyáltalán nem gond, de már felvetették megszorítások lehetnek igaz az ilyen kategóriás dízelekre is.
És ha egyszer ez lesz az ilyen benzinesekre is? Ez nem biztató előjel.
A Toyota meg tényleg elég szürke, és hát a leírtak alapján ez a Corolla modell hozza az elvárt minőséget. Kár.
Csalódás, ha ez a Corolla ilyen már a japánokban se lehet bízni? Olajzabálás nem hangzik jól, de jó hogy megkérdeztem, nem halottam erről eddig. És egy ilyen 100 ezres motorfelújítás javítás mennyire oldja meg? Kis idővel újra előjön, vagy kitart azért.A 7. generációs Hondánál már halottam váltó gondokról a ráncfelvarrás előtt, de a 2004-2005-ös 1.6-osoknál állítólag már nincs ez a típushiba.
Apámnak 2005-os Jazz-e van, na az elég megbízható már csak azért is a Hondák felé húzok. Csak hát ez a motor dolog.
A Mazda meg, bár ízlés kérdése, de szerintem jól néz ki ,de csomagtartója is kisebb, és ügye a rohadás.
Ja, amúgy ismerősöm meg Mazda6-ost akar venni, 10 év körülit, gondolom a rohadás azoknál is ugyanúgy gond.
Tanulságos válaszok csak nem kerültem közelebb a döntéshez
-
vzsryl
nagyúr
Ha nem egy lerúgott fost veszel az E120-as Corollából, akkor egyértelműen az a legbízhatóbb a felsorolt járgányok közül, amire vélhetőleg a legkevesebbet kell majd költened. Egyébként ezt az ára is tükrözi, mivel átlagban magasabb áron fut, mint a többi...
Olajzabálás az 1.6-osnál nem tudom milyen mértékű, de pl. az 1.8-as verzió 2dl/1000km, és ez gyári adat, amit pl. az ismerősöm Avensis T25-öse tart is.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
theuprising
tag
Ha elmész és megnézed a kocsit, akkor figyelj oda, hogy a megérkezésed pillanatában az autó hideg motoros legyen (ezt beszéld meg az eladóval előre), hogy "pihent" állapotban be tudj nézni a motorháztető alá. Első dolgod legyen, hogy megkérdezed mikor volt olajcsere, vagy olajutántöltés, azután rögtön az olajszint csekkolása. Ha a motor meleg mikor odaérsz, akkor kézfogás és viszontlátás. Rendszeres átvágás ez az "épp nem rég értem vissza", meg "hirtelen le kellett mennem a hörcsögért a vonatállomásra", sajnos tapasztalat, haver akart venni egy benzines Saab-ot, és meleg volt a motor mikor odaértünk. Később kiderült, hogy hengerfal halálra kopott belülről, valami hülyegyerek 200ezer km-en keresztül úgy használta, hogy beült és hidegen padlógáz, városban. Úgy zabálta az olajat mint a benzint, egy kis költői túlzással persze.
Ami még esetleg plusz info lehet, hogy csak az 1.6-os motor legyen a listán, van sok 1.4-es is (meg régebbről 1.3-as is), de azok a klímától olyan szinten elpuhulnak ha bekapcsolod, hogy valami borzalom. Az 1.6-ossal hozzá lehet szokni, de az 1.4-es (ami alapból lomha) katasztrófa klíma mellett, előzni vele konkrétan esélytelen, max bringást. -
SzlobiG
félisten
válasz BigBlackDog #149692 üzenetére
Pont tegnap néztem az egy órás videóját a tc-n a lényeg #csakahonda.
-
dkaro
őstag
válasz theuprising #149694 üzenetére
Na annyit írt a nepper, hogy a Jazznél nincs jobb.
Van 2005-2006-os abban az árban ami számomra elfogadható, mert mint írtátok a 2005 előttiekkel azért akadnak gondok.
Mennyivel drágább a szervizelése egy Jazznek mint a Corsának? Csak körülbelül, hogy tudjak mire számítsak. -
Kornel
veterán
válasz dkaro #149716 üzenetére
Ha a jazz-nel maradsz, csak tőle vegyél, mert a piac 60-70%-a kintről behozott lelakott visszatekert óráju dűledező foskupac.
Ha tőle is veszed, én ettől függetlenül rászánnám azt a 15-20k-t egy komplett markaszervizes átvizsgálásra, elsősorban rozsdát keresve. Ha le van taknyolva az alja, akkor hagyd ott, 99%, hogy tüneti kezelés, elfedve a fajó igazságot. Futóművet alaposan nézzék át, legyen lengéscsillapító mérés, fék mérés, illetve rázópad is, kifejezetten nézesd meg a kormánymű állapotát, a kormányösszekötőket jobbra balra erősen mozgatva hallod, hogy kopog-e a fogaslec. Ha egy kicsit is mozog, tehát lóg a fogaslec, hagyd ott, vagy tervezd be az új kormánymű árát, 4-500k. Bontott ugyanilyen lesz, felújítani (rendesen) nem lehet.
Ezen kívül nézesd meg, hogy mikor volt gyertya csere, bár én azt is beterveznem első szervize, 8 gyertya 30-40k körül mozog, plusz az összes folyadék és szűrő csere esedékes már ilyen korban, és 99%-ra mondom, hogy az olajon és max. a fekolajon kívül nem cserélték rajtuk semmit.
Értsd: 10 évesen cserés a fagyallo, gyári Honda 5 literes kevert kedvezménnyel 10 ezer, csak hogy érezd az árakat
Váltóolaj szintén arany árban van a gyári, de csak gyárit szabad belerakni, a többitől megkotlik a váltó.
Nézz rá, hogy a kuplung hogy van megoldva, ha külön körön van a hidraulika, mint a civicben, akkor ugye a fekolajon függetlenül abban is folyadékot kell cserélni, mert sose szoktak.
Üzemanyag szűrő szintén cserés, mert nem szokták, a tankban van ott is elvileg, 2 órát biztos ellesz vele egy szerelő, ha nem többet...
Nagyjából ennyi jutott eszembe, ezekre figyelj, és tervezd be őket, hogy ne érjen meglepi. -
outsiders
aktív tag
válasz theuprising #149713 üzenetére
1.4 3 ajtós e12 corollám van 3 éve, egy csöpp olajat nem eszik két csre között, van benne igazolt 185k méter. LEHET vele előzni teljesen normálisan klímával is, baromság amit írsz. Van egy olyan csodálatos manőver, hogy visszaváltunk, illetőleg olvassuk a forgalom ritmusát és lendületből előzünk ha szűk a hely... 4000 felett nagyon szépen megindul az autó, még autópályás tempón is használható (bár nem odavaló alapvetően, hangos 130 felett).
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
dkaro
őstag
válasz Kornel #149717 üzenetére
Köszi a választ. Sajnos mint írtam semennyire nem értek a kocsikhoz, azt fogom elhinni amit a szerelő mond, ezeket én nem tudom ellenőrizni.
Ráhagytam 2-300e Ft-t azonnali szervizre, ezért akarok megállni 1.3M-nál szóval azt tudom, hogy rögtön kell rá költenem.Június vége felé lesz esedékes a vásárlás addig sasolok.
A Corsák is ilyen érzékenyek vagy azokkal nincs tapasztalatod? -
Kornel
veterán
válasz dkaro #149719 üzenetére
Ha jazz-nel maradsz, ezeket nézesd meg, keress egy olyan embert, aki ért hozzá.
És ha a becsneppertol veszed, talán megúszhatod a szándékos lehuzast.D korzika kisebb azért, mint a jazz, viszont biztosan olcsóbbak hozzá az alkatrészek, tehát összességében olcsóbban fenntartható autó, mert minden elromlik, ha más nem a futóművet fogod javíthatni.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Kornel #149717 üzenetére
Jazz-nél én még nem találkoztam a fogasléc kopásával. Fórumokról nem rémlik, hogy lenne ilyesmi.
A családban van egy 120 meg még egy 160k körül. Egyiknél sincs gond a kormányművel.
Szerintem az csak a Civicet érintette.(#149721) dkaro
A Jazz minden szempontbol sokkal jobb auto mint a D corsa. Egyetlen hibája a relatív gyenge zajcsillapítás. (bár a D Corsa se jeleskedik ebben)
(Importnál pedig a rozsda)[ Szerkesztve ]
-
ADAM1337
nagyúr
10 gen lancerekről mi a vélemény ?
1.8 2.0 szivó benya sedan, automatával ?Független az e39 cserétől, egy rohangálóst keresünk, mazda3 kizárva nekem az a kulcsosom a cégnél sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Nem nagyon találtam ilyenről leírást, ezért megkérdezném:
Tudnátok mondani példákat, milyen autók tartják általában az értéküket inkább a kor előrehaladásával? Mert tudtommal van olyan autó, amelyiknek pár év alatt felére-harmadára csökken az értéke, míg egy másik ugyanennyi idő alatt csak 20-30%-ot amortizálódik.
Tehát ha pl vennék egy autót 1 millióért, nem mindegy, hogy 3-4 év múlva (amikor majd esetleg jobbra cserélném) ennek az árnak a feléért tudnék csak megválni tőle, vagy visszakapnám az ár 70-80%-át.
Mert így két azonos árkategóriájú autó közül az egyik dupla annyi pénzbe kerülne nekem, mint a másik.Melyik az, ami jól tartja az értékét? Jöhet márka, típus, vagy bármilyen jellemző, ami által szűkíthetem a kört.
Remélem érthető, mire vagyok kíváncsi.
[ Szerkesztve ]
-
Dolby
senior tag
válasz Citroware #149726 üzenetére
Szerintem az tartja jól az árát amit sokan venni akarnak, tehát vegyél bármit amit TC-on erőszeretettel ajánlanak, az emberek nagy része ha nem is közvetlenül de részben onnan tájékozódik. Pl a sokat emlegetett Jazz sem csak a valós minősége miatt tartja jól az árát szerintem, hanem a híre miatt, és hogy sokan keresik/veszik.
Persze ez csak a sima amortizációra vonatkozik, ha kifogsz egy peches példányt ami szétesik alattad akkor hiába a jó hír, sokat veszítesz rajta pár év alatt is.- Nyugalom, a hosszú élet ritka!
-
vzsryl
nagyúr
válasz Citroware #149726 üzenetére
Japánok, VW konszern (VW, Skoda, Seat), modernebb koreai típusok.
Leginkább a következő típusok: Corolla, Avensis, Civic, Jazz, Accord, Swift, Mazda 3, 6, Golf, Passat, Polo, Octavia, Fabia, Ceed...
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
BigBlackDog
veterán
válasz Citroware #149726 üzenetére
#csakahonda
Viccet félretéve a saját véleményemet, tapasztalataimat meg tudom osztani Veled. Alapból az értékvesztés legnagyobb része szerintem az első 4-6 évben megvan, azután már relatív kisebb összeget lehet bukni egy autón, az újkori vételárához képest (persze, ha vigyázva van rá és rendesen megkapja a törődést).
Ahogy észrevettem francia, olasz márkák esetén relatív gyorsabban bekövetkezik az értékvesztés. Takarékosabb, benzines konstrukciók és megbízhatónak, alacsony fenntartási költségigényűnek titulált autók (pl. Swiftek, Jazz, Corsa) is jól tartják az árukat használtan az eddig általam látottak alapján. Szerintem igazából a kereslet-kínálat határozza meg ezt a dolgot eléggé nagy mértékben. Nagy kereslet és ehhez nem elég nagy kínálat esetén mászik felfelé az ár. Így aztán néha eléggé elborult árakat lehet (?jogosan?) elkérni egy szép, megkímélt hibamentes autóért, ami a márkájából/típusából kifolyólag egyébként is keresett, megbízható konstrukció. Nem sokban, de azért az is erősen befolyásolhatja, hogy mennyire volt megkímélve, ápolva az évek az autó, mivel vevői szemmel az aktuális állapotot érdemes nézni elsősorban.
Használt (8 évnél időseb), kis-közepes méretű autónál én 3-7% évenkénti értékvesztéssel szoktam kalkulálni.
Itt írtam le régebben még a véleményemet ezzel kapcsolatban. De a korábban írtak és a fentiek is csak a saját nézőpontomat adják vissza, ez meg nem feltétlen esik egybe a valósággal.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz meszi85 #149727 üzenetére
Ezzel az ábrával csak annyi a baj, hogy újkori állapothoz mérve vannak a %-ok. De lehet, hogy 10-15 év között már teljesen más a helyzet, minden bizonnyal sokkal nagyobb %-ban marad meg az ára egy 15 éves autónak ahhoz képest, amennyiért 10 éves korában vehető volt.
[ Szerkesztve ]
-
#94529552
törölt tag
válasz outsiders #149718 üzenetére
Köszi, ez hasznos volt. Én se akartam elhinni, hogy az összes Corolla egy közlekedésre használhatatlan ipari hulladék és olajzabáló lenne. Meg nem is az velük a tapasztalat, hogy a kék füstöt okádnák agyba-főbe.
dkaro A vélemények alapján én maradnék a Corsánál, vagy Polo, Corolla...ezeket is olcsóbb fenntartani.
A b. nepper nem szent, és nála is csak a profit a lényeg. A km óra állás szinte minden neppernél manipulált. Csak szakértővel menj hozzá, ahogy Kornel is írta. Szakműhelyben is érdemes átnézetni, ahol leírják az állapotot, és árajánlatot is adnak a szükséges javításokhoz, nem csak úgy odasúgják a füledbe. -
dkaro
őstag
válasz #94529552 #149733 üzenetére
Szia!
Szakszervizbe biztos viszem, már ha engedi ha eladó. Ha nem engedi akkor meg egyértelmű.
De nagyon elültették a fülemben a jazzt. Van egy ismerősömnek 2006os és nem nagyon van vele gondja. Van 1 hónapom dönteni kb. Szerintem az lesz amelyikből éppen jobbat/szebbet találok jó áron. -
#56691712
törölt tag
Sziasztok!
Szeretnénk a párommal idén "vásárolni" egy autót, de teljesen kezdők vagyunk a témában.
Első kérdésem, hogy lízing vagy hitel? Melyik a jobb?
Igazából pontos autómárkát sem tudnék írni, hogy mit néztünk ki, mert nincs. Opel, Skoda bármi jöhet. Annyi, hogy sűrűn járunk Budapest-Pécs közt, illetve itt Pesten is.[ Szerkesztve ]
-
tabaga
tag
Ha már hitel: Ford hitelre: mi lehet benne a trükk?
A ford az értékvesztésre is jó példa
Szerintem pont rossz oldalról közelíted a dolgot; használtan ennyiért inkább olyat kell venni, ami eddig szenvedett nagyobb értékvesztést, mert a továbbiakban az ebből eredő költség nem olyan nagy, ahhoz képest, hogy adott összegért fiatalabb kocsit kapsz.
Ha valaki pedig új autóban gondolkodik, akkor egyértelműen Skoda, Japán márkák, keiemeltem pl a Suzuki, akinek a vásárlóbázisa (akik újonnan veszik) miatt talán az egyik legkisebb költséggel járó újautó itthon.
Továbbá még jók lehetnek ilyen szempontból a "török szedán" kategória autói, ahol szinten a kisebb pénzű kezdő vásárlók tartják magasan a használt árakat. Ilyen volt pl a fluence, daciak stb. -
kkdesign
senior tag
Sziasztok!
Most fogok hamarosan forgalmi vizsgázni, remélem sikerül is Viszont mielőbb szeretnék autót is vásárolni.
Pasi létemre nem nagyon vagyok otthon az autók világában, mostanság kezdtem el nézegetni ilyen blogokat weblapokat, hirdetéseket, így eléggé amatőr vagyok úgy a komplett témában.Amikben én gondolkoztam első autónak, az sorrendben : Opel Corsa C, Opel Corsa B, Suzuki Swift.
Ezekről szeretnék véleményt kérni, hogy ezek jó választások lehetnek kezdőknek? 2000+osokat néztem. Benzineseket.
Összekalkulálva a plafon amit le tudok nyelni az 600 000 Ft. Rászámolással, tehát ebből le kéne jöjjön az, ami a biztonsági összeg a vásárlás feletti instant javításokra, vagy előre nem számolt költségre.
Amik jók lennének ha van bennük,
az ülés magasság állítás, kicsi vagyok(168cm). A tanulóautómban van ilyen és előszeretettel használom, szeretek magasan ülni vw polo 1.4 benzin gáz üzeműn tanulok
Szervókormány
elsősorban 5 ajtósat szeretnék de ha 3 ajtós, akkor sem hatódnék meg Nem igazán ülne benne más, első tanulóautónak kellene. Valamint arra, hogyha ugranom kell, akkor ott legyen. Városban használnám elsősorban, hétvégente pedig hazautazásra kb 50km táv főúton.
A többi plusz dolgot nem tudom, hogy mi érné meg mi az ami az árba beleférhet és jó plusz dolog lehet benne. ABS pl nemártana
Mire kellene ezeknél a típusoknál odafigyelni? mik a hibáik? milyen fenntartási költségeik vannak? Átlagban havi 20k ami nem fájna, de jólenne ha kevesebből megúsznám.
Remélem nem felejtettem ki dolgokat, örülnék ha tudnátok iránymutatást adni nekem
előre is köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest