- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- ASUS routerek
- AliExpress tapasztalatok
- F-Secure termékek
- Chiptörvénnyel készül Trump elnökségére Dél-Korea
- Egy vagyont költött a kriptoipar az amerikai választásokra, kilőtt a bitcoin
- Crypto Trade
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Netflix
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
Mintha az újabb tervezésű Seat utascellája látszólag kevésbé deformálódott volna. A túlélés fizika: nagyobb, nehezebb tárggyal kellett volna nekicsapódni az egyik félnek a túléléshez, és valamelyiküknek elrántani a kormányt, hogy tutira mindketten életben maradjanak, sokkal jobb lett volna kihajtani az árokba (ahol nincs szalagkorlát), és egy borulással megúszni A frontális ütközés a lehető legrosszabb, bár fának/oszlopnak sem túl optimális, egérutat keresni a kisebbik rossz. Pl. XC90, S80/S90, Q7, A8, Cayenne, Panamera, Tesla Model S/X konkrétan szerintem, amikben jó esélye van az embernek kis sérüléssel megúszni.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz molnarpeter #143101 üzenetére
S500
-
batai15
félisten
válasz SzlobiG #143102 üzenetére
mibe fájt ?mondjuk suzuki után azt mondom hogy egyenlőre bőven elegendő nekem, szépen lehet 5.be vele ellőzgetni.
egyébként hogy tudom kímélni jobban ? városba 50nel olyan 1100fordulattal szépen csorog, még egész jól meg tud indulni olyan 200korul,vagy a ha vissza váltok 4be nem gond ? mondjuk 4el meg aza bajom hogy pikk pakk 60al megyek ha nem figyelek oda.
ez a kérdésem valoszinuleg vicces de mivel valoban a hosszu tavu használat a cel es mint tudjatok suzukim van ,az meg kifejezetten igényli a porgetest, inkabb meg kerdezem.
ugy tudom a dizelt nyugisan kell felpörgetni nem szabad pörgetni nagyon, mert a max nyomaték hamar meg erkezik ,v nem jól tudom ? -
Mauzes
addikt
Sziasztok!
Utána nézett már valaki esetleg komolyabban, hogy mennyire érheti meg a Skoda privát lízing (most már gondoskodás programnak hívják)? Én azért nem tudom megítélni olyan jól, mert nem tudom pontosan, hogy melyik modellnek mennyi a havi díja, és azt sem, hogy mennyibe kerül egy ilyen autó fenntartása.
De mivel a Fabia-Superb vonalon 70-150 között mozognak a havi díjak, egy új Octavia 1.4 TSI/150LE Style havi bérlete 120-130 lehet, ami 3 évre mondjuk 4,5 millió. Cserébe benne van a szerviz, biztosítások, gumicsere, stb. És mégis csak egy új autót vezetsz, nem megy el időd-energiád az autóvásárlásra majd az eladásra, és nem futod egy használt autó megvételének a kockázatát sem. Viszont a futamidő végén továbbra nincs autód.
Na most összehasonlítás kedvéért ezt össze lehet nézni azzal, ha mondjuk összesen 4,5 milliód van egy használt autó megvételére, ami legyen egy Octavia. Ha belekalkulálod a regadót meg járulékos költségeket, plusz az első "kötelező" szervizt egy használt autó megvásárlása után, akkor ennyiből egy 3-4 éves autót tudsz venni, aminél maga a vételár legyen olyan 4,2. Ehhez kellene hozzánézni, hogy tulajdonosként mennyibe fog kerülni 3 év alatt összesen fenntartani ezt az autót (ugyanaz, ami a lízingnél benne van), és hogy 3 év után mennyiért lehet majd eladni.
Valószínűleg anyagilag még így is a vétellel jössz ki jobban, de vajon jelentős a különbség? Van olyan nagy az előnye, hogy megérje az utánajárás, a kockázat, és hogy régebbi modellt vezetsz?
A fenti csak egy gyors agyalás lenyomata, ezért kérdezem, hogy van-e olyan, aki már jobban utánajárt ennek a témának.
-
őstag
válasz Mauzes #143108 üzenetére
én is láttam a reklámot és jelentkeztem is a weboldalon, mert bár most biztos nincs rá szükségem, de kiváncsi voltam a feltételekre
de nem kerestek azóta semszerk: amugy eza magánszemélyként történő autóbérlés szerintem akkor lehet jó, ha a gyár jelentős összeggel támogatja
mert ha belegondolsz, akkor elveszted az autóbérlés legnagyobb előnyét, hogy vissza tudod igényelni az áfát, de mivel céges tulajdonban van a gép gyanús (bár nem vagyok benne teljesen biztos), hogy a cégautóadót meg fizetni kell.[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
-
batai15
félisten
válasz Luck Dragon #143113 üzenetére
gyakorlatilag sincs . kettős tömegu csak 1.6 110lovasba van. havernak az van most vette ő is. elinte enis gondolkoztam rajta,de e miatt meg a binyolultsaga miatt mondom csak az 1.4 jöhet szóba.
-
nagyúr
válasz Mauzes #143108 üzenetére
Ezzel 1 baj van: Kifizetsz egy valag pénzt, és nincs autód a végén, aminek az árát visszaforgatod a következő autóba. Nálam itt bukik a dolog. Ez annak éri meg, aki cégesen használja szerintem, sima magánembernek csak annak, aki simán 400k felett keres havonta (tisztán).
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
félisten
-
nagyúr
válasz szabonagyur #143117 üzenetére
Meglehet, pár hete olvasgattam, nem emlékszem már pontosan, de mivel a fentebb leírt dolog nem tetszik (lejárat végén nem az enyém az autó, kb. bérelem) így tartsák meg maguknak...
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
félisten
válasz Tsebacsi #143118 üzenetére
Ki kell számolni a részleteket, hogy mi van ha új kocsi kell mindenképpen és hitelre veszed vagy ezzel a formával és melyik a jobb
Használttal összehasonlítani elég nehéz, de nem lehetetlen, csak annyi relatív változó van benne.
Mi haverral számolgattuk pár hete és lehet nem jön ki annyival drágábbra, hogy ne érné meg éppen.
De igen ez annak érheti meg aki mondjuk amúgy is cserélgeti 3-4 év után a kocsiját és lehet kevesebbet bukik így, meg ugye egyből elmegy a kocsi és hozhatja ki az újat.
-
rbalint88
addikt
válasz szabonagyur #143119 üzenetére
meg van az az óriási előnye, hogy:
- nem áll benne a pénzed, azt be tudod fektetni
- nem kell attól félni, hogy jön egy jó kis több százezres javítás, akár egy évben többször is
- ha tk-ra vágják, nem neked kell hadakozni a biztosítóval
- nincs a használtautó vásárlásával járó para, hogy vajon mennyire volt törve és tekerve.
nyilván ezen előnyök kihasználásához kell rendelkezni egy jó fizetéssel és rendezett háttérrel, meg hajlandósággal arra, hogy autót hitelezz. nálam itt elbukna a dolog, nem való nekem a drága autóasszonynak felvetettem, hogy talán vennék átmenetileg 166-os Alfát, azt mondta ha még egy Alfát hazahozok, kicsontoz ráadásul nem mosolygott hozzá és kés volt a kezében... (főztünk)
-
félisten
válasz rbalint88 #143120 üzenetére
nyilván ezen előnyök kihasználásához kell rendelkezni egy jó fizetéssel és rendezett háttérrel
Igen ez így van, ahogy leírtad, bár azért bármilyen autó vásárláshoz/fenntartáshoz nem árt egy biztos háttér.
Én lehet beleugrok egy ilyenbe ha nem is jövőre de lehet utána (jobban megéri így venni mint hitelre).
-
Kornel
veterán
válasz szabonagyur #143122 üzenetére
Csak egy gyors ellenpélda, szerintem.
Renault megane 0% THM-el elhozod, ujan mondjuk 5M, 4 évesen ér majd 2M, annyit biztos nem költesz rá, tehát már előrébb vagy. -
félisten
válasz Kornel #143123 üzenetére
De azt nem raktad mellé, hogy az önerő ott 2,3M Ft, nem véletlenül 0% a THM. Tehát kell mellé egy szép pénzmag is, míg lízing esetében ha jól tudom nem lesz ilyen mértékű önerő.
Azért ha mellérakod azt, hogy a hiteles kocsinál te fizeted a kötelezőt, CASCO-t, szervizek, stb akkor lehet közel lesznek.
Illetve ott van amit írtál, hogy lehet ér 2M-t majd 4 év múlva. Csak ott van, hogy ki tudja mikor viszik el, elviszik e annyiért stb.
De ki kell számolnia mindenkinek mi éri meg jobban, van e most akkora tőkéje vagy azt be tudja fektetni jobban stb.
-
rbalint88
addikt
válasz Integrale #143125 üzenetére
nem sok szívás van vele, hanem egy nagy, de az is inkább időben. mondjuk pénzben is kurva sok lesz, de hát semmihez nem olcsó egy olyan kör, amiben a következők vannak: 4 új gátló, kapcsolt részek cseréje, új turbó, kettőstömegű, kuplung, hengerfejjavítás. eből azért látszik, hogy a nagyja kopó-fogyó cucc, az egyetlen hiba a vízfogyasztás, ami erősen hengerfejproblémára utal.
ez így összegszerűen 7-800k között lesz, minden frankóra megcsinálva, minőségi alkatrészekkel-, viszont remélem olajcseréken és pár apróságon kívül a következő pár évben nem kell rá költeni. eddig legalábbis nem volt gondom vele, most meg összejött minden egyben, ez van.
egyébként kb úgy vagyok vele, hogy most fizetem meg a vételárban jelentkező 4-500ezer forintnyi árelőnyt
asszony német (és svéd) autó párti, olaszból csak a Maseratik tetszenek neki, aztán viszonylag kevéssé meggyőzhető arról, hogy egy V6-os benzines 166 az nagyon jó lesz nekünk, mert szép, szép a hangja és különben is egyébként ha lenne neki is egy szívecsücske autója és adottak lennének a körülmények, nem lenne gondja vele.
ha lesz valaki hülye, aki jó árat ad a 156-ért, még akár át is ülnék egy 166-ba, de nagyobb a realitása annak, hogy megmarad a 156, pár évig használom napi járósnak, valamikor kap egy Q2-t és játszós autó lesz belőle, ha jön helyette egy Giulia. -
rbalint88
addikt
válasz rbalint88 #143126 üzenetére
az kimaradt, hogy tavaly azért cseréltem le az avensis d4d-t, mert azon is elfogyott már minden, ette az olajat (1l/3000km), erősen kartergázos volt a motor, kezdett szarakodni a váltó nyelestengelycsapágya, elfogyott alóla a futómű, viszont azt az autót nem szerettem, úgyhogy semmiképp nem akartam költeni rá.
az Alfát imádom, azért sem fáj ráborítani ezt az összeget. -
-
-
rbalint88
addikt
válasz KAMELOT #143130 üzenetére
Haha. 1 ev es 3 honap alatt egy gombfej csere volt a vasarlas utani kotelezo szervizen kivul. most van ez a komolyabb kor, aztan remelem megint hosszu ideig semmi, csak a kotelezok.
Plusz mivel nekem az autozas hobbi is, hajlando vagyok kompromisszumot kotni a szervizigenyesseg teren csereb azert, hogy ne vsak veleszkozt hajtsak, hanem elmeny legyen eljutni a-bol b-be. A fenntartasos dologra csak annyit, hogy 8. autom, elotte se epp suzukiztam, ugyhogy fenntartas teren nem hiszem, hogy nagyon meg lehetne lepni. A csoda ubermenschwagen passatomra ket ev alatt raborult ket misi es meg csak igazan komoly baja se volt... ugyanigy csak tisztessegesen karban volt tartva. Ezt a kategoriat ennyibe kerul fenntartani, el kell fogadni es ez nem megy sokaknak, ebbol vannak a megoldjuk okosba szerelesek es a kotvany fosok miatta.Ja es lehet rohogni: esetemben az alfa volt a racionalis valasztas. Tudtam mit varok az autotol, mennyi penzem van ra es a szoba jovo tipusok kozul ez gyozott meg eloben leginkabb. A legkomolyabb vetelytars az 1.gen A4 facelift volt, de az nem vezetesi elmenyre van hangolva.
[ Szerkesztve ]
-
mycso
veterán
válasz KAMELOT #143130 üzenetére
Amiket leírt, hogy megcsináltat/kicserél az bármilyen más hasonló cr dízelnél hasonló összeg lenne. Ha utánaszámolsz, nem is olyan vészes.
Illetve km is van benne szépen, így ami elkophat az el is kopott.
Nekem 360k km volt az 1.5dci-ben, amikor eladtam, előtte (kb. 320k km körül) volt turbó, kuplung, lendkerék, vezérlés csere, akik meghalloták a ráköltött összeget, majdnem rosszul lettek. De hát ez ilyen. (annó én is bőven ár alatt vettem)
Ja meg jött 1-2 kollégától a sz@rfranciázás, mert neki az ignise tip-top hibátlan ~90k km-el...
Mondom neki, ha majd belerak még 300k km-t, majd utána beszélgessünk.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
N3gro
aktív tag
Sziasztok!
Eddig csak Opel Astra G-ket nézehettem, esetleg ezt érdemes lenne megnézni?
-
Integrale
veterán
válasz Kornel #143133 üzenetére
Hozzá, persze, de nincs semmi ördöglakat meg olyan kiadás, ami máshol ne fordulna elő. De ez a havonta a szervizben kijelentés, kiakaszt. (van ami gyakoribb, ez tény, pl futómű.) Plusz nézd azt is, hogy ezek egy része már esedékes volt rbalintnak, nagy részük pedig kopó alkatrész.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Kornel
veterán
válasz Integrale #143137 üzenetére
Nem róla beszélek, hanem általánosságban.
Van is másik forumtars is, akinek már eladó az alfaja.Mondjuk nagy része ezeknek tényleg nem alfa specifikus probléma, hanem úgy érvényes az osszes modern dizelre 300k km felett.
Persze a gond akkor van, amikor azt hiszi a user, hogy az ovebe 150 van 😉 -
Integrale
veterán
válasz Kornel #143138 üzenetére
Mint kiderült a 145 is 300 felett jár már.
Az a baj, hogy az Amore is nagyon felhígult, sok ott a szétrúgom, hajtom, alfám van, dejóaközösség, hogy ültessem, angel eye, NFS stb egyén.
Az FB-s csoportokból pont ezek miatt léptem ki, keresik a kiskaput, mert hozzá jutottak egy 156-hoz olcsón, a fenntartása (szigorúan csak a kopó dolgokra szorítkozva) pedig nem lett jelentősen olcsóbb az évek haladtával. Belerakja az 10e Ft-os lengőkarokat aztán egy hónap múlva sírva és mocskolódva ír egy újabb bejegyzést, hogy szar, igaza volt a szomszéd Józsinak.
Erre nagyon jó példa, amit már leírtam korábban, terjengett egy jófogásos hirdetés FB-n, rádiók is szépen felkapták, hogy egy fickó, olasz pénztemetőként hirdette a 156-ot.
Felhívtam, mondja, hogy cserélt már lengőkarokat bal oldalon, kuplungot és társait, kipufogódobot, vezérlést (ez magában 120e körüli összeg egy TS-en), erre most kezd kopogni a jobb oldala, és csak önti rá a pénzt, fasza kivan már.
Ezek közül mi volt olyan tétel, ami egy autó fenntartásakor ne keletkezne?"Bad reklám is reklám too"
-
nagyúr
válasz rbalint88 #143131 üzenetére
Sulimba jar egy srac 156-ossal, estenkent egyszerre indulunk haza, amikor beroffenti mindig libaboros leszek, baromi jo hangja van, de nem tudom milyen motor van benne, kipuff full gyarinak tunik. Kar, hogy formara nekem nem annyira jon be a 156, a 159 sedan sokkal jobban tetszik.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Integrale #143139 üzenetére
Futómű felújításnál amúgy sem a bal és jobb oldalra osztunk, hanem előlre és hátra. Bármit kell cserélni a futóműben, azt célszerű megejteni mindkét oldalon egyszerre. Aki nem így tesz, fizetheti a beállítást és a szerelést 2x és soha nem lesz stabil az úton. 1x ha megcsináltatná rendesen, sokáig jó lenne, de az drága. A másik oldal is végig ki van fizetve...
Na, ilyen hozzáállással lesz minden autó szarkupaccá. Már vételnél elkövetik azt a hibát, hogy az ár és a futás határozza meg, hogy mennyire jó vétel. Pedig inkább az állapotát kellene megnézni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Azt nem veszik az olcsó jánosok, mert azt mr megvenni is drága. 4.2 régi A8-at már utánad dobják 2000-2500 euróért is, csak kérdés, mi lesz vele utána.
Szeretnék egyet nyárra, de az asszony megöl, ha veszek egy ilyen dögöt. Pedig ez fiatalabb is, mint az asszony, sokat kellene alatta feküdni.
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
azért munka helyen azért kaptam hogy fos franciát vettél, meg auto szerelő majd meg fogod bánni , stb. remélem nem lesz igazuk .
-
KAMELOT
titán
válasz mycso #143134 üzenetére
Nekem Ford escort combi van. 1.8D sima dízel.
5 ève vettem 189 000km 1500eu
Jelenleg 365 000km van benne.
5 èv alatt 1500eu költöttem rá ebben benne van az olajcserètől számítva minden.
Amit az 5 èv alatt javítani kellett nagyobb dolgot az a dízel pumpa tömítèse valamint 310 000km kapott egy tiszta új alternátort. Első fék tárcsák ès fèkbetèt. Első csapok ès hátsó kerèkcsapágyak.
Filterek ès olaj rendszeresen cserélve.
Dízel üzemanyaghoz rendszeresen teszek VIF super additiv diesel adalèkot. 10 liter / 10ml[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
rbalint88
addikt
válasz Mágus2 #143135 üzenetére
hehe, anno gondolkodtam W8-as passatban, aztán amikor felhívtam egy tulajt és elkezdte mondani a dolgokat, akkor azért keresgéltem a földön az állam. Az a vicc, hogy egy 4.2 V8 A6 fenntartása sokkal olcsóbb És ugye presztízsben, beltéri minőségben, de helykínálatban is előrébb van a Passathoz képest.
btw A6 C5 3.0 és 4.2, valamint Allroad 2.7T és 4.2 mekkora öngyilkosság? szigorúan automatával.tboy93: vannak gyártók, akik nem alibizik el a kipufogócsinálást szerintem nem harap a srác, kérdezd meg tőle, max meglepődsz, hogy egy sima 1.6-nak lehet ilyen hangja
-
8th
addikt
válasz Mágus2 #143143 üzenetére
Pedig ha volt gazdájuk ezek fantasztikusan jó autók még ma is. Sógornak is volt korábban egy D2 S8-a. Az erősebbik verzió, kézi váltóval első tulajtól tip-top állapotban. Mikor megvette rögtön el is vette a szüzességét egy reptéri szlalomversenyen. Néztek is a zsigulisok, hogy ki az az állat aki többet megy keresztbe mint ők.
[ Szerkesztve ]
...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest