- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
roberto211
őstag
Ha visszafekezi rendesen és úgy valt vissza akkor elvileg nem kene bajnak
lenni se a kuplung se a váltónál...
De ha nem lassít vissza ,nem esik vissza az rpm es ugy kapcsolja vissza az ember akkor gyilkolhatja a kuplungot. Ezt a szerelom mondta.En speciel nem csipem a szinte csak motorfekkel valo fékezést egy bizonyos sebességre mert addig is tétlen vagy s nem csinálsz semmit. Unalmasan meg utálok vezetni ezért sokszor váltok sokszor fekezek sokszor kuplungolok stb stb . Egy időben en is probalgattam ezt a "only motorfeket" szinte.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
veterán
Engem is elkezdett foglalkoztatni egy ideje az autovasarlas, de egyelore nagyon kezdeti fazisban vagyok, a lista: mazda 3, focus 2, civic 8gen, a mostaninal eggyel regebbi accord, golf v ami hirtelen eszembe jut, esetleg mondeo. Kiegeszitenetek meg valamivel a listat? Fokent varosban, napi szinten, meg nyaron ide-oda maszkalni, evi 10-12 k km, es olyan 4-5 evig szeretnem meg hasznalni. Nem letszukseglet a dolog, ha ezeket dragabban erdemes csak megvenni, akkor tudok varni a lenyeg egyelore, hogy eredemes-e meg mas tipusokat nezegetni ebben az arkategoriaban? Tenyleg csak kb. neztem utana, lehet, hogy az accord-mondeo mar valamivel dragabb. Tiz evesnel regebbi autot azert nem szeretnek.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz bandus #113508 üzenetére
Szerintem neked a legkomolyabb szempont az legyen, hogy melyik tetszik a legjobban. Nézz meg, próbálj ki minél többet, egyedül vagy, fiatal, első saját autó, most vegyél olyat, amit élvezni tudsz.
Szóval én a helyedben a különlegesebb autókat nézegetném, mint amilyenek pl a kis/kompakt kabriók, esetleg kupé-kabriók (Golf, Peugeot 207), esetleg egy MX-5, vagy valami nem hülyegyerekesített Golf/Polo GTi, esetleg Fiesta ST, vagy Cli RS, esetleg valamilyen háromajtós kupé (Astra, Megane, Kia Ceed), vagy egy kupé, vagy kabrió 1-es BMW, esetleg valamilyen változatban egy Mini.
De mondom, szánj rá egy évet, próbálj ki minél többet, már maga az is élmény, hogy minél többet megnézel, mérlegelsz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Kornel
veterán
nem gondolom, hogy hamarabb kellene emiatt kuplungot, vagy váltót cserélni, elvégre is ez az üzemszerű használata egy gépkocsinak, jobb helyeken így is oktatják, nagy kategóriáknál át se mész a vizsgákon, ha nem így vezetsz pl.
szerintem sokkal inkább hamarabb tönkremegy akkor, ha balfékek vezetnek, akik szétgyilkolják a kuplungot, és a váltót. -
j.bravo
addikt
Urak, magánszemély eladó esetén, ha a megnézés másnapján telefonálnátok hogy visszamennétek még egy pillantást vetni az autóra, és kereken nemet mondanak, meg hogy "tegnap megnézhette eléggé", akkor keresnétek tovább, vagy ha elsőre okénak tűnt, akkor belevágnátok? (nem, nem értek hozzá )
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz DeFranco #113513 üzenetére
Köszi, erre hajlok én is... mentség mondjuk kedden mondjuk utazik külföldre (munka), és akkor hétfőn vinné nepperhez ha én nem viszem el, de a time pressure-t sose szerettem.
Ha ma hagyta volna megnézni újra (még egy embernek megmutattam volna) akkor simán lehet hogy elvittem volna...
De ha simán azt mondja nem ér rá, nincs semmi rossz gondolatom, és lehet hogy akkor is megvettem volna.Whatever.
-
válasz gzbotii #113515 üzenetére
Tudod minek van még hátul hajtott kereke? Az elektromos tolókocsinak. Bár nem mindenkinek jön össze, aztán akkor fél évig kint van az in memoriam sticker a fórum jobb felső sarkában.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Kornel
veterán
válasz gzbotii #113515 üzenetére
minek hátul húzni?
http://totalcar.hu/tesztek/2015/06/19/honda_civic_type_r_-_2015./
ha lenne rávaló, egy percig se gondolkoznék -
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #113520 üzenetére
bazárinak bazári.
és?
menni kell vele.
a swift sport is bazári, mégis lehet vele ökörködni, egységnyi pénzből elég jólhobizoli: elég jó cucc, dolgoznak a kínaiak
-
nesa
veterán
válasz j.bravo #113511 üzenetére
Fasz elado az ilyen, de a vevok se kulonbek, ugy dontottem megis eladom a tipot es veszek helyette egy alfat belotem ugy az arat hogy majdnem a legolcsobb az orszagba, van is egy elkepzelesem hogy 100k er elviheti aki akarja, de pofatlanul mar a 3. bofog be 80k erte a telefonba latatlanba, valtozoan mind messze jarnak dolgozni napi 80-160km mennenek es egyiknek sincs + 20k ja csak 80 finoman mindet elkuldem valahova hogy akkor tankolni se lesz mibol hiaba eszik kevesset.
Es amikor mondom hogy varosba 6 korul elgurul orszaguton meg 4,3-4,5 akkor az x ismerosnek 4 eszik a dizel varosba... az enyem szar
Ennyi penzer normalis bicikli sincs.
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
válasz parandroid #113517 üzenetére
Mert ahogy Decide autozik, nem azon mulik, hogy elol vagy hatul huz
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
nesa
veterán
válasz Kornel #113523 üzenetére
Ezek azt hiszik hogy ez nekem kenyerre kell vagy mit tom en mire... megvehetnem az alfat holnap is csak nem akarok 3 autos gyujtemenyt itthon, jarni meg csak egyel tudok, es mivel nem akarom elkapkodni a 2. autot ezert nem kapkodok, de gondolkoztam meg kicsi 1,2 -1,4 TDI valami kis kocsiba, hogy ertelme is legyen a 2. autonak, bar nyomorogni nem szeretek.
-
KMT
addikt
válasz roberto211 #113507 üzenetére
Ezt nem értem. Adott sebességhez és váltóálláshoz egy motorfordulatszám tartozik. Mondjuk 80-nál 5-ösből 3-asba váltasz. Ilyenkor legyen mondjuk 3500 a fordulatszám. A váltáskor a motoré alapjáratra esik vissza, majd a kuplung felengedésével folyamatosan felpörög 3500-ra, miközben a tárcsák erősen súrlódnak, tehát kopik. Kisebb sebességnél, vagy nagyobb fokozatnál csökken ez a fordulatszám-különbség, így nem kopik annyira, de ekkor meg nincs, vagy csak nagyon enyhe motorfék. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a motorfékezés kizárja ezt: "Ha visszafekezi rendesen és úgy valt vissza".
(#113510) kornelka
Persze, üzemszerű, de ha mindig motorfékezel, tehát visszaváltogatsz, akkor nagyjából kétszer annyit használod ezeket az alkatrészeket, mintha nem így tennél. -
veterán
válasz parandroid #113509 üzenetére
van valami abban amit írsz, de ha őszinte akarok lenni, a sebesség sosem vonzott annyira. jussak el a kocsival ahova akarok, kényelmesen. talán ez az egyik fő szempont. jók a kis méregzsákok, de ha tehetném, akkor minimum valami középkategóriát választanék: accord, avensis, mazda6, vagy akár egy is lexus, bár ezekkel meg az a gondom, hogy egymagamnak túl nagyok, bőven megteszi valamelyik kompakt is (asszem ez a golf kategória). de ahogy szintén írod: nem hajt a tatár, bőven van időm nézelődni, próbálgatni, ha meg esetleg idő közben beesik valami tuti vétel, akkor le lehet rá csapni
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Kornel
veterán
dettó.
igaz nekem egy van, de akár enélkül is elvagyok jelenleg, most megvenném az utódját, ha akarom, de nem fogom odaadni ár alatt.
ez a 80 ezer tényleg vicc, ha nincs +20k-ja, akkor mit akar vele kezdeni, ha gumi kell rá, vagy bármi egyéb?(#113526) KMT:
ahogy mondtam is volt, szerintem sokkal többet árt, vagy használ, hogy milyen módon kuplungol és vált valaki.
személyes példa: majdnem újan vettem egy régi swiftet, 110 ezret raktam bele, mind a váltó, mind a kuplung hibátlan volt, pedig mindig használom a motorféket.
a splash-em (valós) 60k km-el vettem, és már akkor csere érett volt a kuplungja, mondjuk kihúztam vele 90k-ig, de nagyon necces volt már.
a női tulaj átlagfogyasztása 7,5 liter volt, szerintem a motorfék fogalmával se volt tisztában, ennek ellenére ki tudta nyírni ennyi alatt is.
én motorfékkel, és ésszel, de tempósan vezetve kijöttem vele 5,3 literrel nagy átlagban.ennél jobban nem tudom alátámasztani, hogy nem csak a váltások száma határozza meg az élettartamot, hanem az is, hogy valaki hogy használja.
[ Szerkesztve ]
-
j.bravo
addikt
Én is alkudtam, de nem pofátlanul hanem őszintén-jóhiszeműen, megmondtam előre mennyi pénzem van az autóra, ebbe bele is ment, csak valamiért a még max félórás második megnézésbe nem, franc se érti (csak sejtem. Értem hogy elfoglalt, csak rosszul mondta ezt el).
Majd a nepper eladja neki, lehet hogy rosszabbul, de lehet hogy jobban; valahogy majd lesz.Melyik Alfát nézted ki?
Whatever.
-
válasz bandus #113527 üzenetére
Nem feltétlenül kell ezekkel gyorsan menni, kabrióval főleg nem, no meg egy kisebbik fajta MX-5 is valami 128 LE, szóval az sem egy rakéta, egy Cooper is csak 122, Golf/BMW1/Pug207 kabrióból meg még dízelt is találnál, szóval nem feltétlen a tempó miatt ajánlottam ezeket.
Inkább arra céloztam, hogy elég ha az ember telefonja, laptopja business class, autóban én nem ragaszkodnék már ehhez annyira.
A nagyobb méretet én is azért nem említettem, mert tudom, hogy egyedül használnád egyelőre, de ha sikerül egy jól kiválasztott puncimágnest működésre bírnod ( ), azért nagyon valószínű, hogy egy akár kétszemélyes, vagy egy kisebb négyszemélyes autó még úgyis elég lehet egy darabig.
Kompaktból egybként szerintem a Mazda 3 most technikailag és dizájnban is szinte mindent visz, még a facelift előtti modell is, Golf túl steril, Astra túl nehéz, szegény koreaiakból még mindig hiányzik valami, Civic kicsit túlzottan is űrhajós, Corolla meg már nincs is. Ja, van még Ford, meg a franciák, well... Esetleg egy Volvo C30, vagy az új V40? Persze ez utóbbiakhoz is kell azért a gyomor, de egy business class laptopokon edződött szem talán be tudja fogadni. Lexus amúgy nem rossz ötlet, hátha még valami hibridet is sikerül belőle kifogni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
KMT
addikt
válasz Kornel #113528 üzenetére
Nem kell alátámasztani, mert ez most nem releváns, a vezető nem változik. Csak kiváncsi vagyok, hogy vajon anyagilag megéri-e. Hiszen, gondolom ezért célod/célunk a kis fogyasztás, nem pedig szimplán az, hogy kisebb számot láss ott. Vagy netán azt mondod, hogy béreljek sofőrt, aki jobban vált, mint én?
-
veterán
válasz parandroid #113531 üzenetére
kabriót kihagynám, nekem annyira nem jött át ez az életérzés, amikor próbáltam volvók is remekek lennének, de nekem még drága. új v40? imádnám, de ~4 millától indulnak. aminek nagyon maximum a felét szánnám kocsira jelen körülmények között. de szerencsére van választék az én pénztárcámhoz mérten is, el fogok még szüttyögni ezen egy darabig, aztán az is benne van, hogy még vagy 3 évig nem is veszek semmit
ha holnap kéne döntenem, akkor valami ilyesmit keresnék [link], a második generáció még szintén drága, de ha sikerül tartani ezt a növekedési ütemet fizetés terén is, akkor bármi előfordulhat"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Xmodule
őstag
Sosem voltam francia párti, (föleg hallásbol volt az az informáciom hogy elektronikusan eléggé érzékenyek) de a tegnap kiprobáltam egy 2012 -es C5 kombit 2.0 HDI motorral automata valtoval bör ulessel. Egy szoval full extras valtozat volt. En nagyon csipem ezt a hajos hintazast amit a kocsiban lehet erezni. Nagyon kenyelmes is. No de nem is ez a lenyeg. Mindig is vagytam egy automata kocsira ami nem eszik sokat. Nézegettem még a netet és találtam egy 2012-es Citroën C5 kombi 1,6Hdi, automata motorral szerencsere nem bör ulessel(en nem szeretem) és eléggé sok extraval, 70ezer km van benne 5.2 millió Ft- nak megfelel svéd korona (itt élek kint). Kicsit utana néztem éves ado fogyasztás stb. Ado a 1.6 os motor miatt nagyon kedvezö ( 2.0 asnal mar majdnem 2x annyi az ado itt) DE amin teljesen meglepödtem az a fogyasztasa! Igy adja: vegyes:4,5L/100km, hosszu uton: 4,1L/100km, város: 5,2L/100km. Oké ez tuti nem 100% igy van tegyunk hozzá +1L -ert. De még igy is eszméletlen alacsony egy automatához képest. Nem beszélve arrol hogy az egész kocsi majd 1.8tonna. Hogyan lehetséges ez? Amugy esetleg valami tapasztalat erröl a modellrol? 2012 C5 és erröl a motorrol 1.6 HDI?
ui: köszi a valaszt a kettös tömegüre.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Kornel
veterán
Szerintem mindenképpen megéri anyagilag is, emellett persze kisebb emissziód is lesz
több autón és 200+k km-en való tapasztalat alapján átlag 0,5 liter benne van abba, ha okosan használod a motorféket, ahhoz képest, mintha egyáltalán nem használnád, csak a gáz fék kombinációt ismerve.
Ez 100k km-en 500 liter benzin, ami cirka 200k HUF, és azért azt meredek lenne kijelenteni, hogy 100k km alatt kinyír valaki egy váltót vagy egy kuplungot azzal, hogy motorféket használ.
Emellett féktárcsát, és fékbetétet is kevesebbszer kell használni.
Hangsúlyozom, szerintem -
A szakvéleményt nem adhatja akárki. Igazságügyi szakértő kell vagy maga a váltó gyártója. Bíróság rendeli ki. A váltó hibája használt autónál a gépkocsi használatára vezethető vissza. Lehet bizonyítani egy jó ügyvéddel, de sokkal többe lesz mint megcsináltatni szerintem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz Xmodule #113536 üzenetére
Arra figyelmezz hogy az 1.6 dezsőkkel még viszonylag kevés az élettartam tapasztalat. Ami elmondható VAG ágon, hogy 100-150k km alatt az 1.6nak a turbója lekonyul Mágus2 szerint. Nem látom okát hogy miért lenne másként más gyártó modelljénél. Jellemzően két dologra vágyik az ember: kicsi fogyasztás és jól menő autó = kis motor gyilkolás.
A C5 nem kicsi, oda kell a 2.0. Nekem 3.0 tdi átlag 8 litert fogyaszt. Ha nem városban használom, akkor 7 liter inkább. Szerintem vállalható kompromisszum, de a 2 literes dízelek jellemzően inkább 6 literrel mennek. Hidd el, megéri az az 1 liter plusz.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
feco6512
tag
Azt szeretném kérdezni van egy autó amit a feleségem használ üzembentartóként szeretnénk eladni de a tulaj nem akar adni adásvételit minden féle kifogással jön most válik nem ér rá stb.Ilyenkor mit lehet tenni volt már valaki ilyen helyzetben?nem nagy értékü autó egy clio l es ezért nem is eröltettem az átirást most egy hete vár rá a vevö a törzskönyvet anno oda adta pedig nála kellett volna maradni tudok valamit tenni ilyenkor?
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
Tuti hogy a váltó a hibás? Valahogy nem hangzik logikusnak az, hogy csak melegen nem lehet váltani.
Itt írnak a váltó tipikus hibáiról, de nincs felsorolva ez a tünet. Viszont volt a VOX autodoktoren című műsorában ugyanez a hiba egy fordnál és ott ha jól emlékszem a bütykös tengely volt a hibás. (Oldalirányba is el tudott mozdulni)-Szerk-
Itt megtaláltam a rész ,de nem lehet lejátszani[ Szerkesztve ]
-
válasz feco6512 #113542 üzenetére
Ha van rá lehetőség akkor próbáljatok vele beszélni. Amíg nincs a neveteken tulajdonként, addig a másik fél mindent megtehet vele. Még hitellel is terheltetheti. Arról nem is beszélve, hogy akár a NAV is végrehajtás alá vonhatja.Ha viszont nincs a neveteken, nem adhatjátok el, csak az akinek a nevén van.
És semmi képen ne fizessetek neki előre pénzt! Csak ha már a kezetekben van az aláírt adásvételi.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
nesa
veterán
válasz Kornel #113528 üzenetére
Azota ketten hivtak es szinten 80 as ajanlattal eddig az utolso volt az akirol nem felteteleztem hogy fekete bevandorlo
(#113529) j.bravo
Leginkabb 156 ban gondolkodom de konkret szin elkepzelesem is van amibol nem engedek metal bordo, 2 tonusu muszerfalal fekete beige ....
-
Integrale
veterán
A muszerfali penelek csereje a legegyszerubb, en ezt a megkotest elvetnem. Csak a kesztyutartot es a biztositekok fedelet kell cserelni. Az a szin pedig talan a legjobb a 156-hoz, multkor talalkoztam egy Amoressal Papan, beultunk kavezni, aztan jol megneztem az autojat,mar a faceliftes bordo, 175 lovas JTD.
"Bad reklám is reklám too"
-
Xmodule
őstag
válasz bitpork #113541 üzenetére
nekem annyi bajom van csak a 2.0 hdi vel hogy itt svedben sok az ado a nagy ccm -es dizelekre.
1.6 hdi=44.800ft(atszamolva)
2.0hdi=122.000FtMint latszik majdnem 3x olyan drága. És a baj az hogy évröl évre drágábbak lesznek a nagy ccm -es dizelek adóba.
3 év alatt 230e ft a kulömbség.
Amugy én személy szerint nem vágyom verseny kocsira. Inkabb olyan "öregurasan" szoktam vezetni. Most a V70el (2.4D) olyan 5.6L körul szoktam járni. De itt viszont csak a 10 honap alatt miota megvan a kocsi 360ezret költöttem javitasra es ugy hogy en csereltem ki a dolokat szoval ez csak anyagár, plusz az eves ado 165ezer. :/Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
válasz Xmodule #113547 üzenetére
Ezt értem, és te döntesz ebben. Csak arra akartam felhívni a figyelmed, hogy egy normális turbó is kerül annyiba mint az éves spórolás. És akkor már nem éri meg, csak ha megtartod legalább 2-3-4 évig nagyon kímélő használattal!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
frame>24
addikt
válasz Xmodule #113536 üzenetére
Egy "félig autóbuzi" (Hyundai-os) ismerősöm erre (hsz első mondata) épp tegnap azt mondta, hogy nem hinném, a franciák mennyit fejlődtek elektronikában és hogy ezzel párhuzamosan a japók mennyit romlottak. Hogy szerinte ez egy 20+ éves beidegződés. (mint ahogy a hazai német autó kultusz is)
Szerintetek?[ Szerkesztve ]
▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen