- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz roberto211 #114898 üzenetére
Ellenben a ford tdci(1.6) meg az opel ctdi(1.7) motorjaival, amiknek rettentő rusnya hangjuk van.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Kollégám tervez autót venni. Volvo S40. Amiket nézeget: benzin 1.6-1.8, dízel 1.9, évjáratban 1999-2004-ig, maximum 600 ezerje lenne rá (+átírás,szervíz,stb). Egyelőre napi 20km, de ez egy év múlva lehet napi 60 is. Mik az ajánlottak? Típushibái esetleg? Kaszni,motor, futómű mennyire kényes ezeknél a típusoknál?Renault Megane IV Limited
-
LógaGéza
addikt
válasz bitpork #114894 üzenetére
Akkor jól gondoltuk elsőre, hogy úgyse találunk jobbat (fater még mindig emlegeti, hogy kár volt cserélni) - akkor marad az, hogy locsolunk erre egy kis pénzt, és megy majd megint egy darabig.
Köszönöm a segítséget8th
Vannak olyan napok, amikor úgy van használva, hogy megállunk egy helyen, ott van fél-1 órát, majd arrébbmegyünk egy utcát, és ez 8-12x ismételve - ergo sok a rövidmenet. Mindenki azt mondja, hogy ez nagyon nem tesz jót a turbósoknak, ezért lett SDI."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Kornel
veterán
válasz !Overdose! #114906 üzenetére
Koszi, ugynez ki kapok egyet, ha nem, akkor kereslek.
Amugy meg megrendelem mar inkabb, ne kelljen mindig keregetni, csak a multkor rosszat kuldtek, es a penzt se utalta vissza, de mar lenyugodtam -
gzbotii
veterán
Sziasztok. Pár adminisztratív kérdésem lenne.
Ha nincs nálam a személyim*, csak az útlevelem, tudok vajon így autót vásárolni Németországban (így ugye nincs lakcímem és személyi számom)?
Valamint abból lehet gubanc, hogy ha magyar papírokkal veszek itt kint autót, otthon meg romániában akarom beíratni...Másik: német piros rendszám mennyibe fáj?
*lejárt volt az érvényessége, indulás előtt nem sikerült cserélni, ezért nincs itt nálam.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Dio111
tag
Köszi a sok linket átnyálazom csak perrpill ausztriába közlekedem és nem nagyon van netwm.
Megnem mondom milyen civic de a kompjutere szerint az átlaga 4-7
Sminkesként dolgozik és ritkán jár csúcsforgalomba és azért járkál ide oda az egész országba.
Vezetni keveset vezettem igy csak a kompjuter fogyasztását tudom ő is azt nézi. Ja és az 1.4 es sport ha mond ez valamit mert ahogy néztem mostanában több féle van 😃 -
roberto211
őstag
válasz Dio111 #114909 üzenetére
Hát ha 1.4es akkor gondolom 7g ,ha sport akkor meg 3ajtós.
De hogy az 1.4 es 7g civic mitől sport azt mai napig nem értem
1.6vti re ráírnák oke ott bőven elfogadható.
De 1.4 90lónál erős túlzás volt gyár részéről. Jóformán egy regi 16 szelepes Swift jobbat megy 0-100 on. 8,5-9mp.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
válasz gzbotii #114908 üzenetére
Helytől (államtól) is függhet tudomásom szerint, meg attól, hogy magadnak intézed-e, vagy megbízol vele egy rendszámost helyben, aki fél-másfél óra alatt lezongorázza neked, no meg hogy fizikailag mennyiért nyomtatják ki a rendszámot. Az a pár darab, amit én láttam eddig ismerősöknél, ott 80-100 EUR körül megvolt (Hessen) az egész ügy, de nem vállalok árgaranciát.
Szerk.: Útlevelet természetesen elfogadja, lakcím amúgy sem érdekli (sose tudnak mit kezdeni a magyar lakcímkártyával sem, nem is hordom magamnál).
Osztrákokkal kell vigyázni, ők nem szeretik a piros rendszámot, ha visszakeresel, beszélgettünk erről korábban.
Forgalomba helyezés helyben történik, ahhoz sehol nem kellenek érvényes menetdokumentumok (forgalmi, rendszám), csak odáig jusson el legláisan az autó, tehát tuti biztos, hogy Romániában is forgalomba helyezheted, csak adásvételi szerződésed legyen, meg az autó eredetiségét igazoló doksi - kvázi törzskönyv).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz MPeter87 #114911 üzenetére
Ugyan a romániani szabálokat nem ismerem, de szerintem oda szóló személyazonosságot igazoló papír kell ahol az autó forgalomba lesz helyezve.
(#114912) peterkeT: De ha magyar útlevele van magyar címre kitöltött adásvételi(az útlevél alapján) amit utána Romániában akar forgalomba helyeztetni, nem lesz az ottani szerveknek kifogása hogy miért nem romániai a tulajdonos és a címe? Ha meg van ottani miért nem azok az adatok kerültek bele az adásvételibe?
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Dio111
tag
válasz roberto211 #114910 üzenetére
5 ajtós, hát a sportot én se értem föleg ennél mert kivülröl semmi sincs rajta na meg lemezfwlni de ezt vette annyit baj volt vele eddig hogy gyertya cserénél 4 et cseréltek és ez nem tetszett neki mert 8 kell bele 😃
-
válasz bitpork #114913 üzenetére
Az kizárt, hogy EU-n belül más EU-tagország állampolgára ne tarthasson üzemben, illetve helyeztethessen forgalomba autót bármelyik tagországban. Én magyarként legalábbis két német autót is forgalomba helyeztem, de német ismerősök között is van, aki tart Mo-n egy magyar rendszámú kisautót, hogy ha ismerősök viszik le, vagy tömegközlekedéssel megy, akkor se maradjon autó nélkül.
Szerk.: A személyi igazolvány, az útlevél, és a kártya formátumú EU-s vezetői engedély egyenértékű dokumentumok személyazonosság igazolására az egész Unióban. Tudom, használtam már mindhármat.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
gzbotii
veterán
válasz parandroid #114912 üzenetére
Értem. Tehát az lenne, hogy itt megvenném a kocsit mint magyar állampolgár (mivel csak magyar papírok vannak nálam) - haza érve Erdélybe, ott kerülne a nevemre - mint román állampolgárnak. Szóval az, hogy ki helyezi otthon forgalomba, és az, hogy a német tulajtól ki vette meg, nem lényeges?
Hát ha ilyen 80-100(+/-30) euro az nem gond, nekem valaki egyszer 400 mondott, úgy rémlik..na az húzós lenne.
(#114913) bitpork: én is épp ezen filózom. Gondolom legrosszabb esetben is kell magam közt csináljak egy adás vételit, amiben a magyar énem eladja az autót a román énemnek...vagy valami hasonló abszurditás... Gondolom én.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
válasz parandroid #114916 üzenetére
Amennyiben életvitelszerűen tartózkodik valaki egy EU tagországban, jellemzően rendelkeznie kell bejelentett lakhellyel, ahova az autóját is egy idő után honosítania kell. Az én kérdésem arra vonatkozik, hogy ha hivatalos lakcím igazolás nélkül próbálja megvenni az autót, és ezért nem a másik ország lakcíme kerül bele ahol él és lakik, akkor azt az adott terület hivatalnokai nem fogják-e zokon venni?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz bitpork #114918 üzenetére
Ja, értem, nyilván kell egy megadott lakcím (ami lehet külföldi is), ahol levelezni tudnak vele, de különben annyi a dolga, hogy érvényes biztosítást intézzen a jármű számára. A honosításnak ehhez annyi köze van, hogy német ismerősök pl Németországban német, Magyarországon magyar rendszámú autót használnak (mondjuk a magyar autóval nem szoktak Németországba menni, a némettel viszont nyilván gyakran utaznak Magyarországra, mert van ott egy kis házuk/nyaralójuk).
A konkrét példában ha jól értem a kolléga Németországban venne autót magyar személyi okmányokkal, amit Romániában helyezne forgalomba. Nem tudom, hogy ehhez a románok mit kérnek pontosan, de hogy magyar állampolgárként forgalomba helyezhetsz autót Romániában, román rendszámmal, az egészen biztos, nyilván ugyanazokkal a feltételekkel, ami a román állampolgárokra is vonatkozik (műszaki vizsga, bizosítás, regisztrációs díj, ilyesmik). Hogy a lakcímet hogyan oldják ők meg, azt nem tudom, de tutira kell lennie erre is processznek.
gzbotii: Ha az adásvételit a magyar irataiddal kötötted, és kettős állampolgár vagy, az végképp fogalmam sincs, hogyan működik, ennek neked kell majd utánanézned, de gondolom valahol meg van feleltetve a két okmány, gondolom erről kell majd valami igazolás - remélem a románnoknál nem tiltott a kettős állampolgárság, mint pl a szlovákoknál, mert akkor ez gondolom ott jó nagy öngól lenne.
A drágábbik ideiglenes rendszám 30 napra szól, és EU-n kívülre is viheted vele az autót (vámkezeléshez, ilyesmikhez kell az), a kisebbik ötnapos, sárga festéssel, én erről beszéltem.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Közben leszakadtam, de most esett le, hogy te a piros rendszámot kérdezted.
A krédés az, hogy a piros betűsre, vagy a piros szélűre gondoltál?
Az előbbit te nem fogod tudni kiváltani (ez a kereskedői próbarendszám), az utóbbi a 30 napos ideiglenes 'Ausfuhrkennzeichen', azaz az EU területéről exportálni szándékozott autókra kell ilyen.
Az olcsóbbik (100 EUR alatti verzió) a sárga szélű, 4 napos ideiglenes rendszám:
EU-n belül elvileg ezzel is közlekedhetsz, gyakorlatilag terjednek rémtölrténetek, hogy melyik ország rendőrei hogyan szállnak rá, de hivatalos verziót nemigen hallani - a németek szerint EU-n belül ezeket el kell, hogy fogadják, ha mégis belédköt egy osztrák rendőr, felőlem mutogathatod neki a posztomat, nem bitzos, hogy meg fogja hatni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
gzbotii
veterán
válasz parandroid #114920 üzenetére
Nekem arra kellene, hogy innen hazavigyem a megvásárolt autót.
A sárga rendszámmal el lehet hagyni az ország területét? Tavaly olyasmit mondott itt valaki, hogy mintha azzal nem lehetne kimenni Németországból - de ő sem tudta biztosra. -szerk: látom te is írtad.
És a harminc napos piros rendszám kiváltásának költségéről tudsz valamit?
Mivel München mellet vagyok, ezért eléggé kézenfekvő, hogy Ausztrián mennék át- nem is kis darabon- na most ezt sárga rendszámmal elég rizikosnak érzem...és ahogy olvasom még pirossal sem egy életbiztosításNem, nálunk nem tilos a kettős állampolgárság.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
kenguru99
aktív tag
válasz gzbotii #114921 üzenetére
"Ausztrián mennék át- nem is kis darabon- na most ezt sárga rendszámmal elég rizikosnak érzem...és ahogy olvasom még pirossal sem egy életbiztosítás "
A piros szélűn 30 napos eu biztosítás van, azzal nem lehet gond. Ez a hivatalos és teljesen szabályos megoldás.
A sárga szélűn pedig (ha jól tudom) csak német biztosítás van. -
kenguru99
aktív tag
válasz gzbotii #114923 üzenetére
Nem ausztria a probléma. Hanem az hogy a sárgán nincs az egész eu területén érvényes biztosítás. Magyarországon is megbüntetnek a sárgaszélűért.
"A panaszos beadványának kiegészítéseként előadta azt is, hogy öt napig érvényes „sárga rendszámmal” utazott haza Németországból Magyarországra az erre vonatkozó, német közlekedési hatóság által kiadott engedély (eredeti nyelven, fordítás nélkül) birtokában, valamint ismertette a gépjármű forgalmi rendszámát is. A panaszos csak az esetet követően szerzett tudomást arról, hogy az általa használt, ún. „sárga rendszámmal” 2012. november 1-től nem lehet Magyarországon közlekedni."
[link][ Szerkesztve ]
-
válasz kenguru99 #114924 üzenetére
Igen, ebben a "Határozatban", ez a kedvenc részem: "A panaszos megkérdezte a rendőrtől, hogy miért nem használható a rendszámtábla, amire a rendőr válasza csupán annyi volt, hogy „nem és ez tény”. A rendőr a panaszos további kérdéseire nem válaszolt vagy csak „elengedte a füle mellett”, azokat nem vette figyelembe. Ekkor a panaszos azt kérdezte, hogy hol élhet panasszal az intézkedés ellen, amelyre a rendőr szintén nem válaszolt." Kiemelés tőlem. Jellemző módon jogszabályi háttérre maga a Határozat sem tér ki. Valószínűleg egyébként a biztosítás hiánya van a dolog mögött, de addig, amíg a német Staatsverkehrsamt szerint egy nemzetközi megállapodás kapcsán ezek az ideiglenes rendszámok elfogadottak az EU egész területén, innét kezdve csak az a kérdés, hogy van-e kedved és mindenféle erőforrásod pereskedni - lásd még a magyar állampolgár nem vezethet külföldi rendszámú autót Mo-n című nótát, ahol hosszú távon megint csúnya nagy beégés lett a magyar állam különutas jogértelmezéséből.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Kornel
veterán
-
MPeter87
őstag
válasz parandroid #114916 üzenetére
Tudom, hogy egyenértékűek, de autó átírásánál is ugyanúgy elég az útlevél? Nincs vele tapasztalatom, de én tuti nem indultam volna el lejárt személyivel autót venni Németországba.
-
gzbotii
veterán
válasz MPeter87 #114929 üzenetére
1. Nem autó venni jöttem, itt dolgozom a nyáron.
2. Már leadtam a személyit, csak péntekre lett volna kész, én meg csütörtökön indultam - mivel már több mint egy hónapja le volt járva, és addig is útlevéllel boldogultam, annyira nem tartottam fontosnak megvárni.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
-
-
válasz MPeter87 #114929 üzenetére
Én hónapokig voltam itt kint személyi nélkól,. amikor lejárt, és otthon újat csináltattam, de nem tudtam megvárni. Általában a jogsimat használtam helyette, ha meg hivatalos ügyet kellett intézni, azért bekészítettem az útlevelemet. Olyan történetem egyébként van, amikor a személyimet nem akarták elfogadni, hanem útlevelet követeltek, merthogy ez nem német személyi, ez egy újságosnál/trafikban volt, ahol letett nekem az egyik kisebb futárszolgálat egy csomagot, ráadásul az ügyintéző talán még nálam is csúnyábban törte a németet, szóval csak egy kis magabiztosságra volt szüksége, meg egy tájékoztatásra, hogy miről is szól az EU Meg egyszer nem akarták odaadni a hülyeazértnemvagyokban a netre feltöltött és ott előhívott képeket a személyi bemutatásakor, mert nem tudok lakcímet igazolni, de ott is sikerült megegyezni a pénztárossal, hogy ha már eleve itt keresem a szépen szóló magyar nevemre kikért képeket, és éppen ki akarom fizetni őket, akkor miből gondolja, hogy valaki más képeit vinném magammal egy lezárt borítékban, ráadásul olyan névvel, amiből gyakorlatilag az egész milliós városban nincs több kb, ráadásul úgy, hogy én fizetem... Szóval túlkapások vannak, de jellemzően inkább tudatlanságból fakadnak. Ja, meg kértek már párszor tartózkodási engedélyt, de olyankor mindig sikerült olyan csúnyán néznem, hogy maguktól észbekaptak, hogy ja, Ungarn, az EU?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Satan_Claus
senior tag
válasz parandroid #114927 üzenetére
Én most vittem haza sógoromnak autót sárga rendszámmal, Ausztrián keresztül. Semmi gond nem volt. Régebben azért büntettek érte, mert ki lehetett váltani a sárga rendszámot olyan autóra is, amin nem volt műszaki, ezért vehették le a rendszámot róla itthon. Viszont jan. 1-től már csak műszakis autóra lehet tenni. Mondta az ügyintéző, hogy a rendszám csak Németországra érvényes, de a biztosítás EU, a többi ország dolga, hogy elfogadják-e vagy nem. Úgy tudom, eddig csak Lengyelország nem fogadja el, oda a piros szélű rendszám kell. Amúgy ha export rendszám kell, kicsit bonyolultabb az ügyintézése, hiába van rajta műszaki, a helyszínen átvizsgálják, plusz a vevőnek is személyesen ott kell lennie, vagy legalább a személyijének. Én ezért nem kérhettem ilyet.
[ Szerkesztve ]
Védd az állatokat! Egyél embert.
-
gzbotii
veterán
válasz Satan_Claus #114935 üzenetére
Erről tudsz esetleg valami hivatalos forrást linkelni?
Akkor export rendszám intézése bonyolultabb?When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
válasz gzbotii #114936 üzenetére
Ugyanaz a processz, ugyanott kell intézni, ugyanúgy megbízhatsz szinte mindenhol helyben egy rendszámos brókert, csak többe kerül, cserébe 30 napra szól.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
gzbotii
veterán
válasz parandroid #114938 üzenetére
Amit te írtál 200euro is vállalható, én 400al számoltam
(#114937) Satan_Claus: kösz. Az oldalon írja is, hogy útlevél is elég
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Satan_Claus
senior tag
válasz gzbotii #114939 üzenetére
Sárga rendszám kb 80-90, piros kb 130-140 Euro, ha te intézed, de a kereskedő is átvállalja, ha szépen kéred, de kell a piroshoz az igazolványod...
Ja, és ha kereskedőtől veszed, kell a számlának majd otthon a hivatalos OFI-s fordítása, ami 10 napra 14e, 1 napra 28e Ft. Magántól elég egy kétnyelvű szerződés.
[ Szerkesztve ]
Védd az állatokat! Egyél embert.
-
válasz Satan_Claus #114940 üzenetére
A sárgához is. Tőlünk legalábbis elkérték, merthogy a rajta lévő biztosítás személyhez kötött, nem a gépjárműhöz - ezért van az is, hogy akinek a nevére intézik, annak célszerűen mindig az autóban is kell tartózkodnia, mert ha bármi történik, őt fogják keresni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Satan_Claus
senior tag
válasz parandroid #114941 üzenetére
Nálam más volt a vevő, az ideiglenes rendszám az én nevemre szólt. Mivel a vevő nem volt ott (sem az igazolványa), csak sárga rendszámot kaptam.
Védd az állatokat! Egyél embert.
-
gzbotii
veterán
válasz Satan_Claus #114942 üzenetére
Tehat az ugyintezes alatt ott kellene hagynom az utlevelem? Ezt nem a legszivesebben tennem meg..
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
enginev3.0
félisten
Az eladó korrektnek tűnik, de maga az autó (típus) milyen?
http://www.jofogas.hu/pest/Ford_escort_1_3_benzin_sok_vizsgas_remek_alapotban_esztetikusan_el_32088599.htm?first=1
Bocs, telorol vagyok
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
kenguru99
aktív tag
válasz enginev3.0 #114945 üzenetére
Egyszerű. De nagyon szeret rohadni, 20 évesen meg pláne. Tehát alaposan meg kell nézni alulról. Őskövület 1.3-mas ohv motor van benne. Nem a legkulturáltabb járású és nem is a legtakarékosabb. 95-ben kapott az escort széria egy második faceliftet de ez még nem olyan. Megnézném az alvázszámot, hogy biztos 95-os az autó.
-
Arcképgyáros
Használt autó árakat jósolni nem lehet véletlen?
Vagy valahol valami statisztika, hogy 1-2 modell esetén, hogy estek/esnek az árak az évek folyamán?
Ami most érdekelne az:
BMW 525D (legújabb)
VW cc (új, és régi is)
Audi A6 / S6 (legújabb)[ Szerkesztve ]
-
enginev3.0
félisten
Esetleg erről vélemény? Kicsit tuning bajnoknak néz ki , de lehet nem vészes
http://m.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/swift/suzuki_swift_1.3_gls-9180364
10km-re van, erre ha nem sok rossz szót tudtok mondani akkor megér egy megtekintést
Vagy a másik még ez lenne, ez is kulturált, bár ez messzebb van
http://m.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/swift/suzuki_swift_1.3_glx_friss_vizsga-szep_allapot-9147447
[ Szerkesztve ]
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
roberto211
őstag
válasz enginev3.0 #114949 üzenetére
Én a másodikat megnézném. Igaz h a fapad verzió meg 96 előtti de sokkal osszeszedettebbnek nez ki mint az első.. Pont ezt mondtam múltkor,nem tudom ki keresett mar ilyesmiket. Elsőt is megnezheted de sok reményt nem fűznék hozza , második viszont korrekt darabnak tűnik.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen