- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- ASUS routerek
- AliExpress tapasztalatok
- F-Secure termékek
- Chiptörvénnyel készül Trump elnökségére Dél-Korea
- Egy vagyont költött a kriptoipar az amerikai választásokra, kilőtt a bitcoin
- Crypto Trade
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Netflix
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
DeFranco
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #100644 üzenetére
Nekem a végére már ilyen lilás rózsaszínes lett a fénye. De végülis nincs ok panaszra, 8 évet kibírt a gyári izzó, az elég korrekt szvsz. Pedig egész sokat volt kapcsolgatva amit ugye pont nem szeretnek a xenon izzók.
#nincsbennetarcsi
-
dabadab
titán
válasz Tsebacsi #100660 üzenetére
???
Te azt írtad, hogy "A nagyobb kerék lehet átgördülne rajta, nem beleesne, nem?! ", amiből én a magam szerény eszközeivel arra jutottam, hogy szerinted a felni mérete befolyásolja a kerék méretét (máskülönben nem vetődhetne fel, hogy csupán a felni méretének megváltoztatásától nagyobb lesz a kerék)
DRM is theft
-
nagyúr
válasz dabadab #100662 üzenetére
Ne szöszözzünk már komolyan! Elég egyértelmű szerintem amit mondtam: Nagyobb kerékkel átgördülhet bizonyos kátyúkon a kocsi. Ez ugye mivel jár? Nagyobb felnire nagyobb méretű abroncs tehető fel. Mit nem lehet ezen érteni?
Mielőtt fölöslegesen belekötsz: Természetesen lehet 14-es és 16-os felnire is tenni 185/60-as kereket.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
footy
addikt
-
nagyúr
válasz footy #100664 üzenetére
Mit írjak? Egy 225/55 -ös gumit nem tudsz egy 14"-os felnire feltenni, mert a gumi belső átmérője ugye nagyobb mint a felnié. A váltóméret megint más, mert ott egy azon méretről van szó, csak a gumi keskenyedik, a felni mérete nő, én arról beszélek, hogy azonos oldalvastagság mellett a felni méret növelésével lehet a kerékméretet magát is növelni! Kapís????
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
szőröscica
addikt
válasz Tsebacsi #100663 üzenetére
lefordítom konyhanyelvre, amit dabadab írt. Pizzát rendelsz, de maximum 50 centis lehet, mert nincs nagyobb tányérod. DeFranco kolléga magyarost rendel, jó vastag tésztával, aminek a szélén nincs semmi, csak tészta. 40 cm átmérőn van feltét, a peremen csak tészta. Te olaszost rendelsz, 48 centin van feltét, 2-n nincs. Mindkettő 50 centis, mert akkora a legnagyobb tányér.
A példában a tányér a gyári kerék átmérője, a feltét a felni, a perem a gumi. Hiába lesz több feltét, azaz nagyobb felni, a pizza nem lehet nagyobb, mert a tányér azaz a gyári kerék átmérője meg van szabva 50 centiben.
-
nagyúr
válasz szőröscica #100667 üzenetére
Nekem ez eddig is stimmt volt, nem is volt vita tárgya, erről szól a váltóméret. Én NAGYOBB MÉRETŰ KERÉKRŐL beszéltem, hogy értse végre mindenki, ahol nem változtatom az abroncs százalékos szélességét, azaz a 215/55 R17 és a 225/55 R17 közül az utóbbi nagyobb átmérőjű kerék (gumiabroncs ha így jobb nektek) ugyebár?!
Így már értitek? Mert én értem, csak nem értem ti miért nem
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-
nagyúr
válasz dabadab #100670 üzenetére
Veled többet nem beszélek Csak belédfájdul a fejem, hogy direkt nem akarod érteni azt, amit az ember közöl veled/veletek.
(#100669) deicide: Természetesen, ez igaz, itt arról volt szó, hogy egy 14"-os autókereket kicsinek tartok. DeFranco meg mondta, hogy sajnos erre tellik, plusz a kátyúk. Erre mondtam, hogy kicsit nagyobb kerékkel talán átgördülne a kerék a kátyún, nem beleesne. És innen indult a lavína
És persze mindent addig növelünk, amíg a lehetőségek/pénztárca/józan ész tart, nem észnélkül!
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
DeFranco
nagyúr
válasz Tsebacsi #100671 üzenetére
Azért nem érti senki amit írsz, mert nem akarja érteni. Pontosabban azért nem akarja úgy érteni ahogy írod, mert a gyakorlatban ez csacskaság, sem nem lehet, sem nem szabad megcsinálni.
Tehetsz fel szélesebb kereket, nagyobb átmérőjű felnit, papucs orrán pamutbojtot, de a kerék külső átmérőjének változatlannak kell maradnia (bizonyos minimális tűrésen belül).
Ha nagyobb kereket raksz fel, akkor alap, hogy szabálytalan vagy, alap, hogy elkalibrálódik a sebességmérő, de jó eséllyel bele is fog érni a gumi a kasztniba kanyarodáskor (ha szemmel látható a méretkülönbség akkor biztos) amivel adtál a sz.nak egy pofont.
Mivel ez irreális elképzelés, mindenki a jobbik verziót feltételezi, hogy nem erre gondolsz.
Ne értsd félre, nekem mindegy, az a véleményed, ami neked tetszik, csak ez a gyakorlatban elég necces elképzelés a fenti okok miatt.
reszerk: az ugye megvan, hogy a felni 14"-os nem a teljes kerékátmérő? (185/65R14, ki tudod számolni az átmérőt ha akarod)
rakhatok én erre 20%-kal nagyobb átmérőjű kereket is, akkor is megfogja a kátyú, az R16-os BMW kereket is megfogja, tök mindegy, monster truckot meg nem csinálok a kocsiból, gondolom érthető okokból.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz DeFranco #100672 üzenetére
Ti nemtudom milyen elméleti síkon látjátok a dolgokat, én a gyárilag megadott értékekkel való játszadozást mondom, nem azt, hogy ész nélkül fel rá egy 18-ast és hadd szóljon... Ha a Fókára felmegy a 14-es, szerinted nem megy fel gond nélkül egy 17-es? Hisz gyárilag is jön olyannal... AZ ST/RS-ről már nem is beszélek.
Megvan, hogy 14-es, nem véletlen írtam többször, figyelek én! 20% meg nagyon sok, persze ha tankcsapdákkal van tele az út, akkor tökmind1, csak felvázoltam egy megoldást az adott kátyús problémára. Csak kb. senkinek nem jött le, mert kitudja hova gondoltok rögtön...
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Declare
őstag
A külsö atmerö marad, de szerintem erre gondol Tsebacsi
Azaza egy 14 collos kis virsli gumi a keskeny futofelületevel könnyebben "belesik" egy lyukba, mint egy 17 es mondjuk. Nyilvan mm-ekröl beszelünk, de azert ott a tapadas elöny is, a nagyobb stabilitas a nagyobb kerek mellett. Szerintem 16-17 coll az ertelmes es jo kompromisszum.
-
nagyúr
válasz dabadab #100676 üzenetére
Még mindig nem váltóméretről beszélek, de DeFranco igazat mondott azzal, hogy egyféle kerékméret a bevett a gyártóknál, és váltómérettel megy 16-17 között pl. DE, még mindig nem erről beszélek.
Declare: Majdnem, ez ugye a szélesség, ami szintén számít, de télen pl. kevésbé, ráadásul a nyomvályú megvezeti a szélesebb gumit
Az abszolúte kerékméret növelésére gondoltam, ha fogsz egy centit és leméred a teljes átmérőjét, akkor ha nagyobbat teszel fel (márha lehet) akkor a nagyobb kör nagyobb esélyel fog átgördülni a kissebb lyukakon, mintsem hogy beleessen.(#100675) DeFranco: Ez igaz, de ha nem változtatható, akkor az szerintem jelen esetben probléma, ha kijön egy alap focus 14-es kerékkel, ami szerintem pici, akkor nem tudsz rá nagyobb átmérőt tenni, hogy ne "ess el vele"? Rossz-rossz nemtetszik, ettől persze még lehet igaz.
Természetesen nem peres gumira gondoltam, én is tudom, hogy az télen halálosabb, az említett vékonysága miatt!!!
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
DeFranco
nagyúr
válasz Tsebacsi #100674 üzenetére
itt vannak a gyári méretek
látható hogy mindegyik "kerék" ugyanakkora, kátyúk szempontjából tök mindegy, egyik sem gördül át rajta jobban, mint a másik. max. annyit érsz el, hogy a nagyobb felnijű, azaz értelemszerűen "peresebb" gumit hamarabb kicsípi egy komolyabb úthiba, ami azért is jó, mert utána a gumi biztosan kuka.
szerk: "nagyobb kört" meg egész egyszerűen 1: nem tehetsz fel, 2: bele fog érni a kasztniba, aztán adhatod el a szettet 50% bukóval.
re szerk:
(#100675) DeFranco: Ez igaz, de ha nem változtatható, akkor az szerintem jelen esetben probléma, ha kijön egy alap focus 14-es kerékkel, ami szerintem pici, akkor nem tudsz rá nagyobb átmérőt tenni, hogy ne "ess el vele"? Rossz-rossz nemtetszik, ettől persze még lehet igaz.
súgok valamit: ez minden autónál így van. nem tehetsz rá más átmérőt, max. minimális eltérés lehet ha engedi a kerékvájat, de inkább nem mint igen. és kösszép örülök hogy ilyen frankó méretem van, majd lesz sírás a 16-17-es felnikkel az új autóknál a következő gumicserekor, aztán megy rá a 8-9 éves gyári pirelli helyett egy dayton. én meg annyiból megveszem a top3-at és 5 évente cserélem
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Tsebacsi #100678 üzenetére
De ha 14 helyett 16-ot teszel fel váltóméret gumival akkor a kerék kerülete ~pont ugyanannyi lesz mint a 14-es kerékkel. Ha meg a 16-osra nagyobb kereket raksz fel mint a váltóméret (ez esetben lesz nagyobb a kerület a 16-os felnivel mint a 14-el) akkor mást fog mutatni a km órád mint a valós sebesség.
"ha kijön egy alap focus 14-es kerékkel, ami szerintem pici, akkor nem tudsz rá nagyobb átmérőt tenni"
nagyobb átmérőt nem tudsz rárakni, vagyis tudni tudsz csak nem ajánlott[ Szerkesztve ]
-
TayRol
nagyúr
Nem tudom mit nem lehet érteni azon, hogy a 14'-es felnivel szerelt Focust jobban megfogja a kátyú, mint a 23'-ossal szereltet...
Ennyi.
-
tresh
veterán
-
nagyúr
-
nagyúr
-
Dare2Live
félisten
Mindenkinek igaza van.
Egy 14es könyebben beleesik ja. Mégis nem a 14esek járnak gumishoz, felnishez hanem a peres gumival szerelt csodák.
Uígy nagyobb sebességet jól megválasztva kvázi "átmegy" a kerék a kátyún. Ja logikus. Csak ha nem lehet menni gumishoz.Most a jól müködő EPS/fékerőelosztó utállok jutottak eszembe. És biztos van egy 0.1%os réteg akinek jobb ha nincs. 99.9% viszont nem fogja egy időben a jobb elsőn nagyon jobb hátsón kevésbé csökkenteni a fékhatást miközben a bal hátsón elsőn erősen, bal hátsón kevésbé növeli vagy hasonló. Elsőnek is kéne hozzá 4db láb.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
atos19881101
senior tag
válasz DeFranco #100691 üzenetére
Hát nem érted? A 14"es kerék az 14"es, a 17"es meg 17"es. Ez 3col különbség a felniméretben na. Az nem fog beleesni semmibe sem. A gumi az kit érdekel ami rajta van. Az nem számít a kerék (értsd kerék = felni+gumi) átmérőjénél.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
nagyúr
válasz Mágus2 #100692 üzenetére
De izé a kátyú-úthiba 3 dimenziós, van szélessége/hosszúsága/mélysége, most egy nagyobb átmérőjű kerék lehet könnyebben átkördül egy keresztirányú résen, mint egy kisebb átmérős. A szélesebbel könnyebb "kikerülni", mert a fele rálóghat, még nem "esik" bele, szerintem itt más is számíthat, nem pusztán a szélesség.
A másik, a 14-es nem gumishoz megy akkor, hanem futóműveshez, a 17-es meg gumishoz, tökmind1. A megoldás: kerüld ki! (Ha tudod, ez a kihívás is)
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
lenox
veterán
Nekem 17-es van, szerintem kevesbe esik a katyuba, mint masnak a 14-es (265/65/r17) .
Új hozzászólás Aktív témák
- Lassítanak a hajlítható kijelzős telefonok fejlesztésén a kínai márkák
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen monitort vegyek?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Autós topik
- PlayStation 5
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Elektromos cigaretta 🔞
- Akciókamerák
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest