Új hozzászólás Aktív témák
-
-
MasterMark
titán
válasz philoxenia #43901 üzenetére
Ne viccelj már. Ez kb. annyira valid, mint a moricka rajz.
Switch Tax
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz MasterMark #43902 üzenetére
Gyere el Szolnokra és nézd meg. De tudok olyan helyet sokat, ahol út nincs egyáltalán, csak járda. Akkor az melyik út része?
Egyébként itt is itt a kerékpárút. De gondolom a KRESZ csak pesti példákkal igazolható...[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #43901 üzenetére
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ezt nem értem, hogy mit rajzoltál?
b)378 Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része; a gyalogút azonban nem járda.
h)380 Kerékpárút: jelzőtáblával kerékpárútként megjelölt út.
Azaz a jelenleg hatályos törvény nem tekinti az út részének a vele párhuzamosan haladó kerékpárutat.
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #43905 üzenetére
Nem az a kerékpárút? Nem tudom, kérdem. Azt kérdezted melyik a kerékpárút, azért gondoltam, hogy arra célzol. Azt sem értem hogy min vagy fennakadva.
-
félisten
válasz philoxenia #43905 üzenetére
Itt össze van foglalva szövegesen is, hogy mik az út részei, mik az úttest részei stb stb. A kerékpárút, gyalogút stb az is az út része.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Olvasd el a linkemen a törvényt. Aszerint nem az.
Amit linkeltél, bíróságon nem hozhatod elő...
A kerékpársáv az út része:
f/1.379 Kerékpársáv: az úttesten útburkolati jellel kijelölt - kerékpárosok egyirányú közlekedésére szolgáló - különleges forgalmi sáv.
Gyalog és kerékpárút nem:
h/1.381 Gyalog- és kerékpárút: jelzőtáblával gyalog- és kerékpárútként megjelölt út, amelyen a gyalogos és a kerékpáros forgalom részére fenntartott útfelületet burkolati jellel és eltérő színű burkolattal is kijelölhető.Ezek lehetnek önálló utak.
Az előbb általam jelzett szakaszon például a kerékpárút folytatása két kerékpársáv. A Google képek még régebbi állapotot tükröz itt: [link]
Jelenleg keresztülvezetik a csatlakozó kerékpársávokra, egy gyalogátkelőhely mellett. Azonban a keresztező útnak nincs elsőbbsége, ezt tábla is jelzi.
Azaz kerékpárral meg kell állni. Gyalogosként csak a szokásos.
Tehát a jelenlegi állapotban van egy kerékpárút, két sávval, mindkét irányú kerékpárforgalommal, majd ez az út részeként folytatódik két kerékpársávban. Ahol sávonként elválasztottak nyilván az irányok.
Az, hogy egyes oldalak/portálok/oktatók saját jogértelmezést használnak, nem jelenti azt, hogy az így is van.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #43908 üzenetére
A kerékpársáv az úttest része, a gyalog és kerékpárút pedig az út része.
A második bekezdésre később.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz philoxenia #43908 üzenetére
A második bekezdésre így nem tudok reagálni. Ha lenne egy rajz, ahol pontosan lehet látni mi micsoda, kinek és milyen táblája van, az sokat segítene. Próbáltam kibogozni, lehet fáradt vagyok már, viszont butaságot nem szeretnék írni.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem, ez sehol nincs leírva a törvényben.
Azonkívül rendkívül logikátlan is. Olyan helyeken, ahová kocsi még közelíteni sem tud, léteznek gyalogutak és kerékpárutak.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #43911 üzenetére
Oké, részemről nincs mit hozzáfűznöm.
-
mezis
nagyúr
Az eredeti Totalcar cikkbelihez hasonló kerékpárutakat igen feltűnően kellene jelezni a keresztező autó forgalomnak. Ugyanis nagyon gyalogjárdának néz ki, zebra nincs, az egyenesen érkező autós könnyen gondolhatja azt, hogy neki van elsőbbsége még akkor is, ha észleli a kerékpárost, mert nem ritka látvány a kerékpáros a gyalogjárdán sem...
mezis
-
félisten
Láttátok a 09.04 -i kékfényben a riportot a bmw-citroen balesetről? Ha nem itt megnézhetitek. A bmw-s kb 135-140-el mehetett és kész a terv a kereszteződés átépítéséről. De nézzétek meg ha érdekel. Tetszett a riport, bár abban nem értek egyet a szakértővel, hogy a járművezetők főleg a másik jármű távolságát tudják megbecsülni. Meg tudják a sebességet is, de csak nappal. A járművek sebességét a környezetéhez viszonyított mozgásával tudjuk megbecsülni, emiatt nehéz, vagy inkább lehetetlen ez éjszaka. Nappal azonban semmi probléma nincs vele.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Tele a hócipőm sok Pesti motorossal, egy részük megérdemelné a f*szkorbácsot.
Szituáció.
Reggeli csúcs, 1 kocsihossz/perc haladási sebesség.
Üllői úton haladnánk befelé a városba, a Határ út - Könyves Kálmán körút közötti szakaszon.
Jobbról biciklisek suhannak el ész nélkül. Balról a kocsisorok között motorosok cikáznak 2 cm-re a visszapillantó tükörtöl.Ez vajon mennyire szabályos?
Bezzeg a facebook tele van, hogy vigyázzunk a motorosokra, meg mekkora oldaltávolságot tartsunk előzéskor.
[ Szerkesztve ]
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
Tegnap .. Bringás úgy húzott el a lámpától induló kocsisor mellett, hogy azt hittem ennek ott lesz vège. Előttem furgon, olyan tempóval ment be mellé, hogy centiken múlott, hogy nem kente a járdaszigethez... Csomagtartón meg ott volt az üres gyerekülès. Túl oldalon(balra) meg kerékpár út. Nagyon felelőtlennek a bringások "néha".
[ Szerkesztve ]
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
stefi76
tag
Egy ma délelőtti baleset:
Szörnyű fotók a reggeli ferihegyi úti balesetről
Képek a balesetről.
A balesetnél ugyan olyan helyzetben találkozott a két autó.
A képeket látszik az is, hogy mennyit jelent a karosszéria generációk illetve tervezéseik közötti lépték biztonság terén. -
mephi666
nagyúr
mai eset: csorgunk körforgalom felé, előttem egy autó, körforgalomban haladnak többen, erre jobbról elhúz a motoros (nem is vettem észre, hogy jön), el az előttem haladó mellett, be a körforgalomba (ott is jobbról előzött egyet) és ki az első kijáraton jobbra... ez is szabályos volt, ugye? engem is idegesít ez a "vigyázzunk a motorosokra" duma, amikor sorban ilyeneket csinálnak... ha meg valaki véletlenül úgy hajt be a körforgalomba, hogy a jobbról előzni szándékozó motorost betereli az árokba, még ő lesz felháborodva
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
8th
addikt
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
szebe
őstag
Kamera képe szerint xx.xx.42 a csatt, 46-kor megy el a motoros mellettük.
Miért nem kerülte ki? Helye szerintem lett volna. Záróvonal, oké, de ilyenkor inkább az...
Az Audis is megéri a pénzét. Büntetőfék? Elnézte a kút bejáratát?Nálam ez 50-50....
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
szebe
őstag
válasz amargo #43924 üzenetére
Igazad van, az 50-50 túlzás. Akkor fogalmazok úgy, hogy a kamerás szerintem nem tett meg mindent az ütközés elkerülése érdekében.
Szvsz befért volna a motoros elé, hogy kikerülje a Audit."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Popes
őstag
-
Drenadar
veterán
válasz MasterMark #43928 üzenetére
Aki utána indokolatlanul le fékezett. Semmi nem volt előtte ami miatt vész fékezésre volt szükség. Ezt a KRESZ tiltja.
Persze még megfelelő követési távolságot is elő ír de erre nem lehetett számítani.[ Szerkesztve ]
-
brd
nagyúr
Hát ebben aztán semmi 50-50 nincs. A hátulról jövő a hibás, ő váltott sávot. Ettől függetlenül az Audis valószínűleg szándékosan fékezett, de ezért max. csak a felmenőinek lehet jókat kívánni (kivéve, ha maga ellen vall).
Drenadar: Te mikor szerezted a jogsidat? Én még úgy tanultam, hogy az előttem haladó vészfékezése esetén is meg kell tudnom állni mögötte.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
Drenadar
veterán
válasz MasterMark #43931 üzenetére
Úgy gyűlölöm mikor valaki rendeletszámokkal jön. fúj.
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
27. § -a...
Nincs szükség ilyen követési távolság tartására:
...
az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy
...(3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.
Nincs ilyen mi?
Nah sziasztok
-
negroo
aktív tag
Csak akkor lett volna a hunyó az audis, ha Ő elé vág és satuzik be! Így buta volt, hogy elment még a kára is megtérült volna. És még bizonyítékja is lett volna rá. Mikor fékeztem azt hittem nincs mögöttem senki és le akartam volna kanyarodni. Mekkora cunami. Tudjátok mi lesz a kecske és a kacsa keresztezik?
-
nagyúr
válasz negroo #43934 üzenetére
Hunyó nem volt, csak tahó, amiért fékezgetett a semmi közepén (a következő kanyarodási lehetőség vagy 200 méterre van onnan), de legalább megszívta, mert kb. 20%-ot amortizált az autója értékéből, és még annyi esze sem volt, hogy valami kis pénzt kapjon a bácsi biztosítójától. A konfliktus nyilván korábban kezdődött, mert a lámpa után már nyomta a cicanacis pubi a dudát a bácsira - hogy azt megelőzően mi történt, arról ugye nincs infó.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
félisten
Itt nem az audis a hibás, hanem a hátul érkező. Az audis átsorolt balra szabályosan, a kamerás autónak nem szabadott volna ilyen szorosan mögé átsorolni, tehát nem tartott megfelelő követési távolságot. Az audis meg ráfoghatja, hogy belement valami a szemébe. Tiszta ügy.
-
biker
nagyúr
abban az audiban (is) van vészfékasszisztens, ha padlófékezett volna, bekapcsolt volna a vészvillogó automatikusan.
Szóval nagyon messze volt a satutól, a mögötte jövő röhögve megállhatott volna, és abban se hallatszik se az abs kerregése, se a vészvillogó, tehát ő se satuzottElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
mephi666
nagyúr
másodpercek telnek el a féklámpa felvillanása és a hátsó autó érezhető lassulása közt... a féklámpa és a koccanás között kb 3 másodperc... és nem is mentek gyorsan... jól bebambult a hátsó játékos, simán meg kellett volna állnia... az audis volt a hülye, hogy továbbállt: max csak akkor hozzák ki hibásnak, ha beletolat a másikba... (nem tudom honnan indulhatott az egész: amikor kifordultak, akkor még elől volt a kamerás, de úgy látom nehezen találta meg melyik sávban is akar haladni... külsőbe megy először, húzódna a belsőbe, csak jött ott már akkor az audi, erre visszamegy a külsőbe, onnan pedig vált az audis mögé a belsőbe és jön a fékezés)
reggel egy ráfutásos esethez érkeztem: itt jöttem a balra kanyarodó sávban, előttem 2 autó... elsőből kiszáll egy 30körüli nő és csóválja a fejét, aztán kiszáll a hátsóból egy kb 10-15-el idősebb, aztán elkezdték nézegetni, hogy mi is történt... (valószínű nem lehetett komoly) vészvillogót viszont elfelejtettek kapcsolni, ha már itt ledekkoltak... gyorsan tettem rükvercbe, aztán csináltam egy y-t, mert még nem jött senki és nem akartam megvárni, hogy beálljon a sor
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
amargo
addikt
válasz MasterMark #43928 üzenetére
Igen.
A sok önjelölt jogász, csak azt felejti el, hogy büntető fékezést is tiltja a KRESZ.. ez pedig az volt.
Érdekes, amikor korábban a topicban valaki azt írta, hogy ilyet csinálna, akkor fújj ne csinálj ilyet, mert milyen rossz vagy és amúgy is szabálytalan. Most meg hirtelen már nem is szabálytalan.
Azért ezen gondolkozzatok már el.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
MasterMark
titán
válasz amargo #43943 üzenetére
Az eset elég tiszta. Itt már nem arról van szó, hanem arról hogy akkor ezt hogy lehetett volna megoldani.
Mint már valaki írta "belement valami a szemébe" és kész passz. Ezen felül még mindig úgy van, hogy bármikor akármiért meg kell tudnod állnod az előtted lévő mögött.
Switch Tax
-
félisten
válasz amargo #43943 üzenetére
Tiltja az indokolatlan fékezést. Azt viszont, hogy indokolatlan volt be is kell bizonyítani.
Audis: Átsoroltam a bal oldali sávba, majd hirtelen erős szúrást éreztem a bal szememben. Úgy döntöttem megállok inkább, nem lett volna biztonságos így tovább közlekednem.
Bizonyítsa be bárki ennek az ellenkezőjét. Nem fogja tudni.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz MasterMark #43944 üzenetére
kiugrott elé egy mókus, ami utána el is szaladt gyorsan ...múltkor amikor kis híján elcsaptam egy kutyát (ott blokkolt már a kerék is) nem volt időm a tükröt figyelgetni, hogy van-e mögöttem valaki... ha valaki ott lett volna és nem tartja a követési távolságot, tuti belém jön... és valószínűleg ő sem értette volna, miért fékezek, mert vezetőülésből nézve kitakartam volna az út jobb szélén levő kutyát
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
amargo
addikt
Áhhá, most akkor azt írjátok, hogy autópályán 130-nál, ha egy gyökér beér, akkor simán fékezzek rá?
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- EA Sports WRC '23
- Tudományos Pandémia Klub
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Hálózati / IP kamera
- Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
- További aktív témák...
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest