Új hozzászólás Aktív témák
-
MasterMark
titán
válasz amargo #43951 üzenetére
Nem. Csak itt mindkettő érvényes, és mivel az egyértelmű hogy meg tudtál-e állni vagy nem, ezért az lesz a hibásabb. Az hogy előtted miért fékezett valaki azt utólag megmondani nem nagyon lehet.
Megállíthatatlan golyó vs. elpuszíthatatlan fal esete.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Elemental
addikt
válasz amargo #43948 üzenetére
Etikai oldalról közelítve neked van igazad, aki csak azért fékez be, hogy szopassa a népet az egy majom. De ha biztonságosan közlekedik valaki, akkor meg tud állni, kivéve, ha bevágnak elé fékúton belül és ott satuznak.
Én csak azt mondom, ha normálisan megy valaki, és az előtte haladó befékez, akkor meg kell tudni állni. -
titán
válasz tibcsiworld #43955 üzenetére
A bácsi már előbb is át akart húzódni, csak észrevette, hogy előzik. Ahogy elhaladt az audi, azonnal húzódott át.
-
Pickit3
aktív tag
válasz MasterMark #43949 üzenetére
Ilyenkor nem kell féktávot tartani és nem mellesleg ez előzésre is vonatkozik. [link]
Egyértelmű az eset, a két barom az úton rendezi le az egymás közti feszkót. -
titán
válasz Pickit3 #43957 üzenetére
Megfelelő követési távolságot mindig tartani kell. Az idézett rész a megnövelt követési távolság részből való, ezt ne keverjük ide, mert csak a 3500kg illetve 7 m feletti járművekre/szerelvényre vonatkozik lkt-n kívül.
A 27/1 az mindig mindenkire vonatkozik:
27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Pickit3
aktív tag
válasz MasterMark #43961 üzenetére
A második bekezdés alá tartozik. Bár ha már megcáfolod és ami benne van a második bekezdésben... Nincs szükség ilyen követési távolság tartására ha az úton az előzés tilos. Szóval előzni tilos táblánál 1,5cm-re jöhet mögöttem egy 3,5t-nál nagyobb jármű míg nekem olyan követési távolságot kell tartanom, hogy simán meg tudjak állni?! Gondolom érted mire akarok kilyukadni. Na de léptem.
-
MasterMark
titán
válasz Pickit3 #43963 üzenetére
Ügyesen összeollózátok a hülyeséget, és aztán "léptek".
Ott arról van szó, hogy a féktávon felül még egy plusz távolságot kell tartson. És ebben a mondatban: Nincs szükség ilyen követési távolság tartására ha az úton az előzés tilos.
Az ilyen pont erre a megnöveltre vonatkozik, amit a 2-esben leír...És nem, nem jöhet mögötted 1,5 cm-re semmi... A féktávot tartani kell, a 2-es pontban egy bővítés van, hogy egy plusz autónak ott helyet kell hagyni. A kivételek erre a plusz helyre vonatkoznak.
Na léptem.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
amargo
addikt
válasz MasterMark #43952 üzenetére
"Csak itt mindkettő érvényes, és mivel az egyértelmű hogy meg tudtál-e állni vagy nem, ezért az lesz a hibásabb"
Ki lesz a hibásabb? Aki hátul volt?Pont ezt írom, hogy a következetesség kell (ami itt hiányzik).
Ha jól értem, akkor te is azt mondod, hogy mehet a büntető fékezés 130-nál? mivel a mögöttem lévő lesz mindig a hibás.. Király!“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
titán
válasz MasterMark #43966 üzenetére
Így van pontosan.
-
amargo
addikt
válasz MasterMark #43966 üzenetére
Szerintem mind a két eset kimeríti a közúti veszélyeztetés fogalmát, ami bizony büncselekmény.
Javítsatok ki, ha tévedek.
Persze erre mondta Lauda, hogy ha éppen megcsípi egy bolha az egomat, akkor ezzel semmi gond nincs, mehet a büntetőfékezés. Mert az "áldozat" úgy sem bizonyítja be az ellenkezőjét, hiszen szellemek nem léteznek, csak is jogos szándék vezethette az előtted haladót, hogy beleálljon a fékbe.Szerencsére a jog nem ennyire fekete vagy fehér és egy büntetőfékezést nem csak morálisan ítélik el.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
amargo
addikt
"Audis: Átsoroltam a bal oldali sávba, majd hirtelen erős szúrást éreztem a bal szememben. Úgy döntöttem megállok inkább, nem lett volna biztonságos így tovább közlekednem."
(#43971) brd: Gondolom erre vannak a szakértők, eddig is sokat voltak emlegetve a helyszínelők, tanúk vallomása, stb. A büntetőfékezőnek is bizonyítania kell, hogy jó okkal satuzott a másik előtt (emlékeim szerint a 130-al közlekedek és a gyorshajtókra ráfékezgetek esetben is felmerült annak bizonyítása, hogy nem csak a leckéztetés volt a cél). A bácsinak a reakcióideje pedig bitang lassú, de jól felmérni a helyzetet se egyszerű. Mint a kamionos esete, aki belecsattant az előtte haladóba. Ott is rengetegen azt írták, hogy direkt ment az autósba. Ellenben mind a két oldalt bizonyítani kell.
(#43969) MasterMark: Én nem mondom, hogy igazam van - ellenben már többször észrevettem, hogy páran nem következetesen írnak -, de egy fontos részlet marad ki. Az audis büntetőfékezett = közúti veszélyeztetés - igen ezt bizonyítani kell -> mind a két félnek, pereskedés is lehet, hosszú idő. Pont ez írtam, ha nem hagynak neked távolságot, tehát a féktávodba jönnek be és ott állnak meg, akkor a fizika azt fogja mondani, hogy összeütköztök. Érzésem szerint itt az audis indokolatlanul veszélyes környezetet teremtett. Mint a 130-nál a seggembe jövőre ráfékezek.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
brd
nagyúr
válasz amargo #43972 üzenetére
Igen, az eljárást nagyjából ismerem, engem az érdekelt volna, hogyan bizonyítanak olyasmit, amelyre (vagy az ellenkezőjére) nincsen bizonyíték? Azért az problémás lenne, ha egy utastérbe berepült darázs esetén nem fékezhetnék kedvemre, csak azért, mert mögöttem a hülye nem tud közlekedni. Remélem, itt azért még nem tart a világ elhülyülése. (Félreértés ne essék, nem az Audist védem, a videón látottak/hallottak alapján erkölcsileg vastagon benne van.)
The only real valuable thing is intuition.
-
amargo
addikt
Erre írtam, hogy akkor autópályán is kedvünkre büntetőfékezhetünk, de érdemben erre senki nem akar reagálni. Vajon miért?
Hova tovább pont ezen elv alapján kerdeztem rá a kettős mercére, de érdekes módon ebben is nagy a hallgatás.. fura, eddig csak terelés jött.Lauda, az a gond, hogy eddig sem írtál érdemben semmit, abból amit felvettetem.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
philoxenia
MODERÁTOR
Igazából büntetőfékezés akkor lenne, ha a bácsi nem tér át az audis sávjába...
-
amargo
addikt
Két (remélem) egyszerü kérdés következik:
- mit nevezünk buntetőfékezésnek?
- 130-nál autópályán, ha a seggembe jönnek és ráfékezek felvillantom a féklámpát, minek minősül?“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
rushty
őstag
1.motorfék (semmi feklampa), majd jól lefékezett és elmaradt a padlógázzal kimenekülés az ijesztő potencialis ütköztetésből (Audi) (1*)
Erre nem számított a dashcames, a fékezés olyan, hogy a második részben darált csak az ABS.
(2*)
A büntetőfekezessel nem szoktak megállni, itt se hihette el a cames ezt, ezért nem blokkol már az elején a feklampa felvillanasara.Ha a reakció nem is a legjobb, meg sávot valthatott volna, persze akkor nehéz meggyőződni róla, hogy mi van mögötte, nemhogy indexszel szabályosan. Ha nincs ott éppen zarovonal.
Szumma ez olyannak tűnik, hogy egy átlagosan mérlegelő, reagalo autós belemegy (nem tartanak képességükhöz mérten megfelelő követési távot). Kár volt akkora lendületet véve beállni az audi moge.
1*: nem csak buntetofekezes, hanem megtévesztő is azzal hogy nem villant, ráadásul nemhogy padlóval megindulna! mikor lecsökken a távolság drasztikusan, hanem ez egyszerűen megállt, ez lett a veszte, belemennek. Nem ezt akarta lol.
Hülye volt a -figyelmezteto- buntetofekezes kivitelezese. És nem volt célja törést szenvedni, tehát hülye volt a kivitelezés azzal hogy megáll felkínálja a törést a nem sportautotol.Az egész abból indulhatott ki, már pirosra váltva kanyarodik ki a cames a kereszteződésben. Audisnak jobbról derogal lassítani egy lámpás kereszteződésben, neki zöldre váltani, dudal.
Mondjuk ha így van esetlen a bekanyarodas bal sáv - jobb sávba ki, audit elenged így... Vissza bal sáv. Ám a legnagyobb hiba beszólni az ablakon mellette, erre mutogat az Audis és hülyeséget csinálva megáll maga se tudja miért áll!
Ha nem szól ki még zsörtölődve a cames ez nem történik meg, nincs megállás.[ Szerkesztve ]
Revolut meghívó pü-ben
-
mephi666
nagyúr
válasz philoxenia #43976 üzenetére
ez a büntetőfékezés ...a minist el is meszelték érte (11 hónapra ugrott a jogsi+pénzbírság), ahogy kell és itt tényleg ment a satu azonnal, audisnál pedig fékezéssel simán elkerülhető lett volna a koccanás... felvétel alapján simán kimagyarázható, csak hülye volt, hogy betétlapot nem gyűjtött be az eset után... más lenne a felállás, ha az öreg marad a külsőben, záróvonalon át elé vág az audis féktávon belül és akkor satuz (ott az öreg mehetett volna perre a felvétellel)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz mephi666 #43981 üzenetére
Elém vágtak be így 2007-ben, egy Audi TT, nem akartam lemenni előle a sávból már, mert abból a sávból kanyarodtam balra 500m múlva, aztán, mikor a kanyarodósávba kimentem előle, bevágott elém és állóra fékezett. Szerencsére gond nélkül megálltam mögötte. Aztán elment. Nem értettem mi van, aztán kiderült, hogy mikor ment el mellettünk, a fiam beintett neki a hátsó ülésről.
Másik esetben egy román villogott mögöttem, de ott még csak két sáv volt. Pici féklámpa, nem sokkal később négysávossá válik ott az út, jobbról bejött elém, és megállt. Ott sem volt gond a megállással, kiszállt a faszi odajött, benézett, aztán visszaszállt és elment. (Nem tudom mit akart, ő szabálytalankodott, egy másik országban ráadásul... )
De mindkét esetben előzés után álltak meg előttem, itt viszont a követő autó váltott sávot. -
tibcsiworld
aktív tag
Kanyarodáskor ezt nehéz megállapítani, mert akkor még nem előzhetett az audis, mert még nem lehetett ott. A sáv szűkössége miatt! Ez csak a bácsi helyzetét súlyosbítja, mert igazából azt sem tudta, mit akar csinálni! Ez önmagában veszélyes tud lenni!
Megnéztem még párszor, és a bácsi mintha visszaengedne a fékből, vagy nem nyomta jobban be a pedálját. Mintha szándékosan ment volna bele az előtte haladóba! Vagy fel sem fogta, mi van, ami még veszélyesebb! 40-50-es tempónál ez nem történhetne meg! Szerintem megvolt a féktáv. A bácsi nem fékezett eléggé!
Az, hogy az előtte levő tahó, de hát belement a szemébe 1 légy, ...
-
mephi666
nagyúr
ezt bírom: fb-n egyesek a szemből érkezőt hibáztatják azonnal, miért nem próbálta elkerülni a balesetet, mert elfértek volna kényelmesen mind el lehetne venni pár embertől a jogsiját és ünnepélyesen elégetni...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
...ja, de hát 10millió schumacher országa is vagyunk, tudnia kellett volna 1-2 kommentelő szerint azonnal reagálni
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
kék teher egyenesen elhagyja a főutat, majd követi a balra kanyarodó piros szgk, aztán zöld troli, majd a motoros, akik nem a főúton érkeztek és ott volt nekik a medvesajt?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
titán
https://www.youtube.com/watch?v=Q1eQw4ycgQM
Vízrakétás triciklivel döntöget rekordokat Francois Gissy. A francia férfi háromkerekűje igen egyszerű, még rendes ülés sincs rajta. Van viszont hátul két, elöl egy kerék, jókora Brembo-fék, és persze egy tartály harmincöt liter esővízzel, ami brutális nyomással tör ki a palackból. Így nulláról százra fél másodperc alatt gyorsul, végsebessége 261 km/h [link]
[ Szerkesztve ]
-
-
titán
válasz MasterMark #43995 üzenetére
A főútvonalról való letérést jeleznie kell.
-
titán
válasz MasterMark #43997 üzenetére
Azt reagáltam a kérdésedre, amit előír a jogszabály.
-
titán
válasz MasterMark #43999 üzenetére
Elhiszem, hogy szerinted megtévesztő lenne. Ha a jogszabály részét nézzük, köteles jeleznie , ha elhagyja a főútvonalat, tök mindegy hogyan és mily módon teszi ezt, jeleznie kell. Az elsőbbségadásra kötelezettnek pedig elsőbbséget kell adnia, ha erre kötelezi a táblája. Tehát nem hivatkozhat ilyesmire. Az a dolga, hogy elsőbbséget adjon és megvárja mit is akar az a jármű, akinek elsőbbsége van.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fujitsu LifeBook E756 i5-6300u I 8GB I 256GB SSD I IPS 15,6" FHD I jó akku
- Elitebook 850 G3 i5-6300u I 256GB SSD 8GB I 15,6" I Win10 I szép állapot
- Legion 5 15IMH6 15.6" FHD IPS i7-10750H RTX 3050 Ti 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- L15 Gen3 27% 15.6" FHD IPS i5-1235U 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- GF65 Thin 9SD 15.6" FHD IPS i5-9300H GTX 1660 Ti 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest