-
IT café
Manual, analóg, filmes, MF objektívek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rapid136
őstag
válasz boomba335 #10277 üzenetére
A legtöbb obi fekete, a régi távmérősök ezüstök, na azok fényesek :-)
Mft-n egy 50-essel azért elég szűk lesz a kivágás közelről, 40-50cm táján van a közelpontjuk. De minél nagyobb a látószög, úgy csökken a közelpont is, lehet hogy egy 2,8/28 is jó lehet.
Videonál meg a felbontás miatt az obi minősége sem annyira számít, Minolta, Nikon, Canon alapobjektivek vagy a Helios 2/58mm 4-6-8 ezer Ft-ért beszerezhető, a 28-as is 10000 alatti összeg.
Léteznek 2-es fényerejű 24/28/35mm-es obik, de azok 30 ezernél kezdődnek.
Vagy keress Helicoid adaptert, azzal lehet közelit csinálni egy mozdulattal.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
MrChris
nagyúr
válasz boomba335 #10279 üzenetére
Nálam sok om50/1.4 megfordult, általában amit kerülni kell az ezüst tubus peremű, barna lencse csillogású. Ezek nagy valószínűséggel csak SC bevonatosak. Nyitva lágyak. Van vörös MC-vel jelölt és jelöletlen multi coated is.
Van apámnak egy Canon fd50/1.4 obija is, elég jó az is. Itt a fényviszonyok kedvezőek voltak. om50/1.4 nyitva, f2-n, FD50/1.4 nyitva, f2-n. Ez pedig a Helios 44 nyitva f2-n, ezért írtam, hogy szerencsés volt a fény, mert nem ilyen a Helios, inkább rosszabb[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz boomba335 #10281 üzenetére
Az canon fd-k szinte mind jók.
Akárcsak az smc pentax-m-ek, olympus om-ek, minolta md-k is.
Az oly om és smc pentax-m obik nagyrésze híresen kicsi és könnyű.
Nekem mindegyik márkából van md 50/1.7-ből kettő is lassan racianizálnom kéne a készletetA manuálok a foguk fehérjét viszont igazán FF vázon mutatják ki. Amióta megvan az A7 manuálból mft-re max a makrót rakom csak a crop miatt
Manuálokból a nagylátó téma felejtős cropos vázon sajnos.
-
p_adam
addikt
válasz boomba335 #10286 üzenetére
Konica Hexanon 50/1.7 is abszolút bestbuy kategória (v1 közelebb fókuszál, v2 kompaktabb) eddig ennél jobb ár/élesség arányú obit nem találtam (a torzítása is alacsonyabb mint az átlag 50-es SLR obiké).
Itt egy videó teszt -
jjeahh
nagyúr
válasz boomba335 #10286 üzenetére
Szerintem ez és a Pentacon 50mm f1.8 ugyanaz az üveg és a Pentacont próbáltam, nem kiemelkedő, az om zuiko 50mm F1.8 meg a minolta md 50mm F1.7 jobb nála, ha meg a karakter fontosabb a képélességnél, akkor inkább helios 44-2.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
tvamos
nagyúr
válasz boomba335 #10290 üzenetére
Ha modern obi, miért nem olyat veszel, ami a gépedre való? MFT-d van, nem? Arra azért árulnak. És akkor ott van az af is, (persze, ki is lehet kapcsolni,) faszán kitöltve az exif adatok, ha fényképezenél, tudja állítani a váz az apertúrát, és valószínű kisebb is egy mft obi, mint egy fx, vagy dx.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
jjeahh
nagyúr
válasz boomba335 #10290 üzenetére
Ezek, amiket írtál szvsz nem csak nem jobbak, hanem egyenesen rosszabbak, főleg, ha manuál fókusszal használod. Szerintem mindkettő képe egy gyengébb vagy átlagos filléres manuáléval van max egy szinten, a fókuszgyűrű messze nem olyan közvetlen és smooth, mint a manuálokon, mert ezek autofókuszos használatra lettek kitalálva, rekeszgyűrű nincs és az építési minőségük fasorban sincs a régi manuálokéhoz képest. A canonok full műanyagok, az F1.8-as konkrétan szinte egyhasználatú, tejfölöspohár feeling, ezzel szemben a legolcsóbb manuálok is full fémházasok, kb. elnyűhetetlenek. Szal canon vázon max az 1.4-es még megfontolandó lehetne, de m4/3-ra adapterezni szerintem fölösleges, akkor inkább egy régi direkt manuálfókuszra tervezett üveg...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
masterful87
senior tag
válasz boomba335 #10290 üzenetére
Nem 100% amit mondok, csak saját gondolatok.
Az EF-S meg a full frames EF obiknak elektronikus a blende állítása. Akkor a blende állításhoz eleve egy elektronikus adapter kell, és a te vázadnak is úgy kell a jeleket kiadnia, mintha ő egy Canon váz lenne. Ilyet eddig tudtommal csak Sony A7-re csináltak, ott közel teljes értékűen használhatod a modern Canon obikat. (AF-fel együtt, talán még a IS is megy)
A másik ami nem annyira jelentős probléma, hogy a manuál obiknál változó, hogy a fókusz gyűrűt mekkora köríven tudod állítani, viszont a modern AF-es obiknál ez egészen minimális, hiszen nem manuál állításra tervezték. Tehát a teljes fókusztartomány egy 2-3 centis köríven van, így nehezebb a finomhangolás. (vannak manuálok, amik majdnem hogy körbe érnek a gyűrűn, közel 360 fokot tekerheted az élesre állításhoz) -
Matska
senior tag
válasz boomba335 #10290 üzenetére
A bevonat az régi objektívnél is tud remek lenni.
A karácsonyi családi találkozót egy SMC Pentax-m 50mm 1.4-el fotóztam végig, folyamatos ellenfényben. Becsillanás szinte nem volt, és a dinamika sem zuhant össze. Messze túlteljesített pl az Mft Oly és Canon 18-55 kitobjektívhez képest.
Azzal azért számolj, hogy egy fényerős, jól bevonatolt manuális obit is meg kell fizetni.A többit mások leírták.
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
Rapid136
őstag
válasz boomba335 #10297 üzenetére
Az egyik válasz az hogy a feles érzékelő miatt nem nagyon találsz megfelelő obit.
A filmes korszakban a cserélhető objektives gépekben 24x36mm a film, ennek fele van a Panában. Következésképp ami a filmes gépen extrém nagylátószög 20-24mm, az a Panánál megfelel az "alapobjektiv"-nek. Valamiért ezek a legfényerősebbek, filmesen a 50mm-ből van 1,2-1,4-1,7, MFT-re meg ott az 1,7/20mm. Filmes obiból 2,8-4 kezdő fényerővel találsz csak 20mm körülit.
Ami előnyös, az portré-kistelénél kezdődik, egy 2/35mm vagy 1,7/50, de alatta nem sok lehetőséged van és videonál azért nem lehet csak azt használni.
A manuális obiknak van még annyi előnye hogy némi hozzáértéssel kiszedhető az a golyócska ami a rekeszgyűrűt lépteti, igy fokozatmentessé tehető a rekeszelés.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz boomba335 #10300 üzenetére
Nagyon egyszerű :-)
Adapter nélkül tudod a vázadra rakni és legtöbbször a rekeszelés és az AF is működik :-)
(kivéve a távolkeleti gyártók manuálfókuszos lencséi, amit többféle bajonettel is gyártanak)Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
jjeahh
nagyúr
válasz boomba335 #10300 üzenetére
Ezek pl. mind natív obik, nincs itt az összes, de a nagyja igen.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
LélekVándor
tag
válasz boomba335 #10279 üzenetére
A legjobb 50mm-hez közeli fix manuál objektív, véleményem szerint a Canon FD 55mm 1.2 SSC Aspherical. Masszív az ára de régen még tudtak objektíveket építeni, minőségi alkatrészekből, nem tették bele a számított elavulási tényezőt, mint napjainkban, szóval ha az ember kifog egy jobbat belőle, az Minket is túlélhet simán :-).
http://www.canonclassics.com/canon-fd-55mm-f1.2-ssc-aspherical/10-29/[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz boomba335 #10332 üzenetére
Igen , jól értelmezted
Én nem jutottam el a reducterig de én Canon EF-eket néztem. És arra elviekben még egy adapterrel rámennek az m42, , Pentax PK , Contax/Yashica C/Y , és Olympus OM objektívek is.
Olympusokon tán van valami bibi a reducterrel de panákon tökéletes
-
Rapid136
őstag
válasz boomba335 #10332 üzenetére
A focal reducer leszűkíti a kirajzolt képkört, tehát a nagyobb 24x36mm érzékelőn használva úgy fog kinézni a kép, mintha egy APS-C obit raknál fel a gépre. Azzal a különbséggel, hogy a nagyobb képkör kicsinyitett képét látod, nem pedig levágva a kép szélét.
Miután a fény kisebb területen koncentrálódik igy ebből adódik a plusz fényérték. Nem lesz jobb a háttérmosása, mert az nem változik. Tehát a 2,8/28-as obi nem nem lesz egyenértékű egy 2-es fényerejű FF vázon használt obival.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz boomba335 #10420 üzenetére
Azt kéne megérteni hogy a filmes korszakban a fullframe, a 24x36mm volt a legelterjedtebb képméret.
Ebből adódóan ott a 17-20mm már extrém nagylátószög volt. Ha felrakod egy m4/3 vázra akkor pont nem értél el semmit, mert maximum enyhe nagylátószöged lesz belőle. És mellé ezek az obik még drágák is és ritkák.
A megfigyelőkamerák objektivjei közt keresgélj inkább, vagy régi 8-16mm filmfelvevők táján.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz boomba335 #10423 üzenetére
Nem tudom, talán C mount a neve. De miután A7-em van így nem annyira érint :-)
Három dolgot soroltál fel, olcsó, manuálfókuszos és nagylátószög, de valahogy ebből egyszerre csak kettőt tudunk teljesíteni :-)
Valószínűleg a legjobban a gyári nagylátókkal jársz ha átállítod manuálisra őket :-)Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
jjeahh
nagyúr
válasz boomba335 #10737 üzenetére
Pöppet itt tényleg off, de ez eléggé ízlés, igény és pénztárca kérdése sztem. Személy szerint én az oly-t választanám, mert annak a leg "élőbb" a képe, a pana meg a sigma számomra túlságosan lapos, agyonkorrigált. De ezt a legtöbb felhasználó pont előnyként könyveli el, szal... Sigmám amúgy van és itt porosodik már egy éve (?) a polcon, kár, hogy 700km-re laksz tőlem, mert fillérekért odaadnám, egyáltalán nem használom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
80hun
addikt
-
MrChris
nagyúr
válasz boomba335 #10888 üzenetére
Eddig nem sok jót olvastam erről. Roboter játszott Canon obikkal Olympus vázon, tudtommal eladta, mert nem sok értelme volt, nagyon rosszul muzsikált. A pdaf-re tervezett obik tudtommal elég lassúak a caf rendszerrel, pár ezer forintnyi olcsóság miatt nem ugranék bele.
Miért nem veszel natív obit? Mit nyújtana számodra egy ilyen adapter?[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz boomba335 #10891 üzenetére
A jó obik minden rendszerben drágák. Még a manuálokból is. Ha nem 50-est akarsz, de jó minőséget máris röpködnek a tizesek, 40ezer alatt jót csak szerencsével találsz.
A PL25-ös elég penge, elég jó áron van/volt a zindexen, mint ahogy a 20-as is. Ha hosszabb is kell akkor a sigma 60/2.8 nagyon éles obi, tesztekben egy szinten van a 75/1.8-assal 2.8-on. Egy 5000ft-os elektronyos közgyűrűvel talán makróra se rossz, én a 45-öst makrósítottam így. Telére manuál OM100/2.8-t 'használok' ami igen éles nyitva is, de ennek rögtön ára van. Olyan nem nagyon lesz hogy valami csellel olcsón összelegózol egy drága obi megfelelőjét. Nagylátóra optimálisan van a 12-32, ilyen optikai képességű, méretű... ennyiért nem sok van más rendszerben sem. Persze lehet finnyáskodni, csak akkor tessék virítani a lóvét. Vagy beérni még a 12-50-el, 12-60-al. Ha azt az obit keresed a rendszerben ami nincs vagy elérhetetlen árú akkor tovább kell lépni, vagy a meglévőből választani, vagy mégis összedobni a rávalót. -
faki_
senior tag
válasz boomba335 #10896 üzenetére
Kicsi az esély, hogy az autófókusz oda állítson élességet, ahová szeretnéd. Minél nagyobb a leképezés, annál problémásabb. Az AF kb. arra jó, hogy gyorsabban oda áll a kívánt élességi sík környékére, mintha kézzel tekernéd a fókuszgyűrűt. Onnan finomíthatsz, ehhez legjobb az élőkép, ha lehetséges, akkor belenagyítással.
Másik előnye egy natív obinak, hogy teljes nyíláson komponálsz, fókuszálsz és a gép elintézi a rekeszbeugratást. Manuálisnál ez a legjobb esetben is egy plusz mozdulat (preset, Canon FD adapter beugrasztása...), ami kézből már kis elmozdulással járhat. Vagy a lerekeszelt, sötét képen állítasz élességet.
-
Muerte68
addikt
válasz boomba335 #10900 üzenetére
Néhány 10-ért max orosz makró obi van industar 65-12-15000 pld vagy Volna-9 MC 2.8/50 az pld 25000
[ Szerkesztve ]
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
80hun
addikt
válasz boomba335 #10900 üzenetére
Bemozdúlsz. A rövid záridő a kulcs, minnél nagyobb a nagyítás annál rövidebb záridő kell még a lepkefing is bemozdítja a témát ha nem jó.
Ez pl kézből úgy hirtelenjében lőttem , ja meg az oly szenzorstabi kiszedi a kézremegésem ami nagy áldás
faki által ajánlott industar 61 L/Z
[ Szerkesztve ]
-
tailor
őstag
válasz boomba335 #10900 üzenetére
Na AF makróval lesz aztán sok "mellément" képed... A makrózás kifejezetten "manuális" műfaj, csak ugye modern világunk embere megköveteli az automatikát mindenhol...
Szinte bármilyen manuál makrót vehetsz, kezdésnek mindegyik penge: OM Zuiko 50/3.5 macro, Canon FD 50/3.5 macro, Yashica ML 55/4 vagy 55/2.8 macro, stb. Ezek mind 20-35 ezer között kaphatóak és 1:2 leképezést tudnak.
És ugye egy jó állvány sem árt... -
80hun
addikt
válasz boomba335 #10906 üzenetére
Van itt egy álványos tesztképem is egy régi manuál obival
A nikkor 55/3.5-re keress rá az egy jó eltalált kis obi
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz boomba335 #10909 üzenetére
A flickr erősen ráélesít. Tavaj készítettem összelövést OM50/1.4+közgyűrű és OM50/3.5 makróval. Képileg nem sok előnye volt a makrónak, hangyányival nagyobb nagyítást adott. Persze alátéve aközgyűrűt már bitangul nagyít. Inkább a hosszú fókuszjárata volt előnyös. Viszont úgy általában marhára megnehezíti a manuális makrót, hogy 8-11-16-ig is ajánlott rekeszelni a nagyobb mélységélességért, csak épp így sötét a kijelző, viszont az élesség állítás meg csak nyitott rekesznél ajánlott/látható. No meg a záridő is megnő. OM esetében meg lehetne csinálni hogy manuális blendebeugrasztás legyen, de akkor meg fogni, nyomni kell a gombját, csak rövid záridővel menne. Készíthetnének elektronikus blendebeugrasztós adaptert. Kényelmeseknek még olyan funkciót is, ha éles a kép elsüti
Amúgy én kézből manuális sorozatot lövök, kicsit még expók között mozgatom is a fókuszpont körül előre/hátra, egyik csak éles lesz
Most AF-t is használok, mióta megjött a jelátvivős közgyűrű. Tapival pinpoint, nagyon pontos, aztán mehet a fókuszsift sorozat. Az IS is sokat segít, meg szeretnék beszerezni valami körfényt, bár nem vagyok nagy makrós, csak hébehóba. -
tailor
őstag
válasz boomba335 #10907 üzenetére
Nincs közöttük hűdenagy különbség, bármelyiket is veszed. Nekem a Zuiko 50-es makróm volt, illetve a Yashica 55/4-em van most is (na meg a Volna-9 50/2.8), mindegyik penge. Pixelbuzerálva lehet, hogy kijönnek a különbségek, de az engem soha nem érdekelt.
A kolléga által említett Nikkor makró is nagyon jó (sőt, talán az "a legjobb" ezek közül). Szóval nem nyúlsz mellé, bármelyiket is veszed. Amúgy vehetsz 90-100 mm-es gyútávúakat is, de persze azok drágábbak - cserébe rovarokat ezekkel jobban tudsz fotózni, mivel nagyobb tárgytávolságot tesznek lehetővé.MrChris
"...8-11-16-ig is ajánlott rekeszelni a nagyobb mélységélességért, csak épp így sötét a kijelző..."
Nem tudom, mivel fotózol,de élőképes gépen ki lehet kapcsolni, hogy a blendéhez igazítsa az élőképet, így bármilyen rekesszel világos előnézeti képpel tudsz élességet állítani. -
tailor
őstag
válasz boomba335 #10913 üzenetére
A gyútáv soha nem lesz 2x, a látószög változik meg (szűkül) ilyen mértékben És attól még ugyanolyan közel kell menni az obival a tárgyhoz, mintha full frame gépen használnád, tehát a fizikai tulajdonságai nem változnak az obinak.
Igen, normális ha laggol, nálam is ezt csinálja A7-en. Kevesebb a fény, erősítenie kell a jelen, azért.
Ha nyitott blendével fókuszálsz, majd ezután szűkíted le, az megoldás erre a problémára (ahogy az AF obik is dolgoznak). -
tailor
őstag
válasz boomba335 #10915 üzenetére
Ha nem tekered a fókuszgyűrűt, nem állítódik el az élesség. Rekeszeléssel a- mélységélesség a tárgy előtt és utána is nőni fog - a tárgy utáni területre esik a nagyobb mértéke.
A zuiko digital 35 macro egy 4/3-os obi, inkább statikus témákra jó, mivel nagyon kicsi a közelpontja, de cserébe 1:1 leképezést tud. Én inkább egy 50-es makrót vennék kezdésnek.
-
fattyu
veterán
válasz boomba335 #10920 üzenetére
felejtsd már el. közgyűrűvel az af tartomány az obi frontüvegétől mondjuk 13 centitől 15centiig tud lefedni. de az hagyján de nincs az az af ami leköveti a makró által felerősített kézremegést. tessék gyakorolni, és megtanulni hogy makrót nyakból fókuszálunk. ennyi.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
MrChris
nagyúr
válasz boomba335 #10920 üzenetére
Ezeket 45/1.8+16mm-es villanyátvivős extension tube-al csináltam kézbül, tesztelésnek, mert új a gyűrű. Nekem ekkor azért jól jött az AF, persze a fókusz tartomány ilyenkor lencsétől mérve csak 120-155mm-ig terjed. Legnagyobb nagyításnál 36mm a kép alsó éle. A 16+10-es gyűrűvel már csak 90-100mm a tartomány, 31mm a kép alsó éle. A 10-es gyűrűvel 165-245mm a fókusz tartomány és 50mm a kép alsó éle.
Géptartással fókuszálok, LCD-n kb élesnek láttam aztán AF és sorozatlövés Lehetne fókusz sorozatot is lőni, még nem próbáltam. Pedig pont stacking miatt vettem.[ Szerkesztve ]
-
-
tailor
őstag
válasz boomba335 #10937 üzenetére
Szia!
Igen, ilyen, csak későbbi sorozatból. Keresnem kell képeket, de csak a hét vége fele fogok tudni, mert most nyomdai leadások vannak, hajnalig tartó melóval. Írok majd - bár azt vedd figyelembe, hogy m4/3-on a nagy pixelsűrűség miatt máshogy fog rajzolni az obi, mint FF-en!
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Ford topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Asus ROG Phone 8 Pro - az élet nem csak játék és mese
- Opel topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Parfüm topik
- Házimozi belépő szinten
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest