Új hozzászólás Aktív témák

  • szőröscica

    addikt

    válasz Declare #8953 üzenetére

    Leírnám 100 ezer km üzemeltetési tapasztalatait olajcsere tekintetében. Előzetesen annyit írnék, hogy egyetlen olajat sem evett az autóm, viszkozitástól függetlenül, pedig ki szoktam forgatni 4000 felé is ha gyorsítani kell (dízel, 1.9 dci motor). A csereperiódus 10-11 ezer km volt minden esetben.

    Eleinte a gazdaságos 5W40 Elf olajakkal használtam az autót. Az egyetlen dolog ami feltűnt, hogy csere után mindig sokkal finomabban és halkabban járt a motor. Ezt követően nőtt a hidegen megtett kilométerek száma, ezért átálltam először 0W40 majd 0W30 Castrol Edge Turbo Diesel olajra. Ezek esetében sokkal kevésbé lehetett érezni a csere hatását, nem volt olyan drasztikus változás járáskultúrában. Ebből azt a következtetést vontam le, hogy az olajgyilkosabb használat (sok hidegindítás és rövid távok) ellenére is kevésbé használódtak el, mint az olcsó Elf. Tavaly nyáron Total 5W40 olajat tettem bele, a lakásvásárlás projekt megnyirbálta a lehetőségeim, ezért olcsóbb olajat kerestem, ez volt kéznél. Árban kb. az Elf szintjén mozog. Teljesítményben is. Ismét érezhető változás volt, mikor ledobtuk és megkapta a friss 5W30-as Eneos Sustinát.

    Konklúzióként annyit vontam le, hogy a drágább olaj vélhetően nem véletlenül kerül többe. Laikusként kb. ebbe és az olajfogyasztásba tudsz kapaszkodni, hogy megítéld egy olaj minőségét. Mind az Elf, mind a Total olajak teljesen szintetikusak voltak.

    A Transitokba mindig Ford olajat teszünk, szóval ott nem tudok ilyesmiről írni. Mennek, teszik a dolgukat.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák