Új hozzászólás Aktív témák

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz Qtya123 #26984 üzenetére

    Az attól függ konkrétan milyen rendszer van az adott gépben.

    A klasszikus japó megoldások (Honda, Toyota, Subaru, Mitsubishi, stb) egyszerűek mint egy faék. Két eltérő méretű bütyök van a vezérműtengelyen, ha elér egy X fordulatot átvált a nagyobb bütyökre, ami jobban benyomja a szelepet, több levegőhöz meg ugye több benyót kever az ecu. Ez olajnyomásra reagáló megoldás (tehát nem a fordulatszámtól magától vált mechanikusan, hanem a növekvő fordulat miatti olajnyomás növekedés váltja át a profilt) tehát nincs benne állító mechanizmus, mozgó alkatrész ami elkopjon. Amíg el nem kopik a tengelyen a bütyök az működik. Nyilván ez nem olyan kifinomult mint egy BMW féle megoldás, van egy váltási pont ahonnan hirtelen "meglódul". Bár a meglódulás mértéke erősen függ attól is mekkora a különbség a szelepnyitás két állása között, meg hogy a szívó és a kipufogó oldalon is változtatja-e vagy csak a szívó oldalon.

    A BMW féle valvetronic egy sokkal összetettebb rendszer, sokkal kifinomultabb, állandó a szelepnyitási változtatás, ezért nincs is szükség fojtószelepre sem. Ennek funkcióját maga a szelepvezérlés látja el. Ez az összetettsége révén sokkal több hibalehetőséget hordoz magában természetesen, ott azért adódhatnak gondok.

    #nincsbennetarcsi

Új hozzászólás Aktív témák