- Mobilinternet
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Hálózati / IP kamera
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Microsoft Outlook topic
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mr.Csizmás
félisten
üdv,
félig on, félig offtopic:
közúti elsősegély vizsga Pest megyében: szeretném megcsinálni, de sehol nem találok semmi elérhetőséget se, vagy címet, ahol hozzákezdhetnék az intézéséhez. (melóból egyszerűbb átmenni a legközelebbibe, mint bemenni pestre ezért)
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
vmk
tag
válasz Mr.Csizmás #26351 üzenetére
Vöröskeresztet kell keresni.
-
tomiii.
aktív tag
válasz MunezXBK #26300 üzenetére
'91-es autó(december), de ugyan ez a motor volt már '87-ben is. Euro 3 nem is rossz
------------------
Mai nap hív anyum, hogy jól vagyok? Reggel korán eltűntem és attól fél, hogy ladázni vagy bmwézni' vagyunk a bükkben. Mondtam, hogy leteszem, mert akció van és menjen Skype-ra. Elküldtem neki ezeket a képeket:[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
mdani01
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #26351 üzenetére
Nocsak egy ismerős arc
Ha nem tudod nálatok elintézni (vöröskereszt) akkor próbáld meg Pesten.
iPhone 6S SpaceGray
-
mdani01
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #26358 üzenetére
fritz urat ösmerem (vasraj meeting)
Szerintem jobban jársz inkább ott intezed el
iPhone 6S SpaceGray
-
Morris
veterán
Urak, Fuchs Titan GT1 olajjal van valakinek tapasztalata? (5W40 vagy 5W30)
-
-
Kornel
veterán
válasz Morris #26364 üzenetére
Facsén a 10 eves gumik meg ujszeruek...
Eddig nagy eneos parti voltam, de extrem terhelesnel szerintem egyszeruen megegett, es utana csipegette a motor.
Na most LM topc tec 4300-nal ez nem jelentkezett, pedig az eneos sutina volt.
LM-nak a parameterei is jobbak, hetekig hasonlitgattam az adatlapokat, es ugy lyukadtam ki a LM-nal. -
zack
nagyúr
válasz Morris #26360 üzenetére
Perfekt. Nekem is ez van az autóba.
Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5w30
Csak a Fuchs, és Motul... A többi felejtős.
Ha sok lé van a zsebben, akkor 0W, és 5000km-ként csere.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Kornel
veterán
válasz tboy93 #26368 üzenetére
Azert a sustinat mindenhogy promozzak, de tenyleg nem birja az extrem terhelest.
Bitpork: en ertem, amit mond...
A sustina 5w30 higabb, mint pl. az elobb emlitett lm 5w30.
Ezt adatlapbol szepen ki lehet olvasni.
A sustina 5w30 az egyik leghigabb 5w30-as olaj, ergo hidegen jobban szivattyuzhato, tehat jobban ken.
Viszont a hths viszkozitasa nincs az elvonalban, ami extrem terhelesnel jol jon, ha meg van kenes, es nem szakad meg az olajfilm, es vagy eg meg az olaj.[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz bitpork #26372 üzenetére
Hideg jaratnal kapja a motor a kopas 90%-at, ezert kell a jo 0 vagy 5w olaj. A sustina a magas fordulatot vagy az emiatt fellepo nagy hoterhelest nem birja valoszinuleg, kornelkanak is ott egett meg es nekem is ott csipett belole kicsit.
De sorry, szarul fogalmaztam az elozo hsz-ben
[ Szerkesztve ]
-
Természetesen minden ember napi szinten alakítja át 1500+ lóerősre az autóját és teszi padra csak hogy felrobbanjon Rój meg amiért nem elég pontosan fogalmaztam, de azért feltétlenül sarkítani nem kell
(#26371) kornelka : én is értettem, ugyanakkor a hideg járat is extrém terhelés amotronak hiszen az ideálistól nagyon messzi vannak a működési paraméterei nem csak az indulás pillanatában, hanem hosszú percekig utána. De lehet én látom rosszul
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Morris
veterán
505.01 kell. Abból csak 5W van.
De elég is.
Most még azon gondolkodtam, hogy hiába van 505.01-es 5W30-as olaj ha megeszi a motor.
Anno még Mági mondta, hogy nem kell bele 30-as mert az illesztések az 5W40 - es olajhoz passzolnak.To all: Értem én, hogy csak a motul meg csak a LM, de nem fogok 10k fölött költeni egy kanna olajra. A motul 15k-s ára meg pfff. Nekem ezeknek az ára a lélektani határom fölött van.
[ Szerkesztve ]
-
zack
nagyúr
válasz tboy93 #26373 üzenetére
Nem csak ott. Hidegindításnál fontos a jó kenés, de ott nincs fordulatszám. Szívatóval max 1500 ami aztán rövid időn belül beáll 800 környékére. Indulás után aki forgatja, az önthet bele bármit. Ha 1500-2000 fordulaton el van váltva, nem lehet gond.
Nagy igénybevételnél 4000-5000+ fordulatnál, illetve nagy melegben a vékonyabb olajok nem jók. Illetve amíg friss, addig nincs gond, de extrém gyorsan elhasználódik.(#26376) Morris
Ne variálj a viszkozitáson, azt tedd bele, amit a gyár előír. A jó olaj drága, de a motor meghálálja.
Persze ez autó függő is. Egy 1.2-es Fabia nem igényel olyan teljesítményszintű olajat, mint egy 150-300 lovas pörgős autó.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz tboy93 #26380 üzenetére
Bitang olaj. GSXR1000-be 6 évig használtam. 55e km-rel úgy adtam el, hogy gyári hangja volt a blokknak.
Ellenben 4L 25e környéke. Az utsó 2 évben a Fuchs váltotta, mert kedvezményesen jutottam hozzá (Race Synth 10W50). Még kedvezményesen is 4e/L környéke volt.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Kornel
veterán
Egyebkent azon is gondolkozok, hogy nem kell sportos auto, meg semmi extra, veszek egy sx4 sedant, meg majd nyaron egy gyorsasagi motort, aztan azzal ellennek
-
zack
nagyúr
válasz Kornel #26384 üzenetére
Azt hiszed, így olcsóbban megúszod?
Sportmotorozás pénznyelő. Én pályáztam is vele, nyilván annál extrémebb nincs (Hring 4x20p-hez csak benzinből 1 tele tank kellett). Utcai üzemmódban 8-9L beérte...Pálya üzemmódban 11L.
Egy jó gumi ami kellően puha, 160LE+ motoron 4e km, és vehetsz újat. Darabja 40-50k.
Lánc, lánckerék, betétek, a kötelező szervizek 6e km-ként... Na. Viszi a pénzt.GSXR-hez a D.I.D lánc, lánckerék szett 50-60k között volt. 20-30e km-ként csere.
(#26383) Morris
Én még a drága olajak mellé Gnolorp/Prolong adalékot is használok, ami az olajcserénél +7k.
Egy dolgot ne felejts el. A motor az autó "szíve". Ezt csak egyféleképpen tudod megölni. Ha nincs benne elegendő olaj, vagy ha nem megfelelő a minősége. Ha ezeket betartod, 6-700e simán elmennek.
A motor generál pedig drága. Drágább mint az olajok közötti ár differencia.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
TheProb
veterán
Sziasztok!
Ha percek alatt se szedi le a párát a szélvédőről a klíma, akkor klíma tisztítás/töltés megoldja a gondot? Marha idegesítő, hogy kb elindulni se lehet, mert az egész szélvédő full pára és nemhogy lefújná, mint ha még párásabb lenne... Még letörölni se tudom, az wtf?
(természetesen csak szélvédőre fújatok, külső levegő beömlésre állítással)
Az is fura, hogy eddig össz-vissz 2x fordult ez elő. Először semmi probléma nem volt, majd otthagytam a kocsit kb negyed órára, mire visszaértem az összes ablak belülről full pára és kb 5perc kellett mire végre úgy ahogy kiláttam a kocsiból...
Valahol radiátor lyukasságot -> cserét emlegetnek.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
zack
nagyúr
válasz Kornel #26386 üzenetére
Ha mindenképpen motorozni akarsz, és van rutinod komoly motorok kezelését illetően, akkor csak 1000ccm+.
Itt van nyomaték. 600-as kategória, hiába gyors, nincs nyomaték. GSXR1000, CBR1000RR, S1000RR, ZX10R, YZF R1. Ezeket nézegesd, de ha nincs rutin, eszedbe ne jusson. GS500 gyakorló motor, és 1-2 év után ugrás sport 600-ra, majd 2-3 év és mehetsz 1000-re.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
runner 125
nagyúr
válasz tboy93 #26380 üzenetére
VFR-be én is azt tolom, mindenhol azt javasolják, kifogástalan, leírtak szerint még a váltó is máshogy dolgozik vele.
zack
Literes motorok alatt is van élet, a VTEC-kel simán tartom a tempót az 1000-es 1200-es sport - sportúra motorokkal is, extrém esetben max. igényel egy visszaváltást.
De ez megint felhasználás kérdése. Mi nem szoktunk ringezni, inkább haladós túra, arra pedig bőven elég már egy sor 4 vagy V2 600-650 is.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Kornel
veterán
válasz pit stop #26391 üzenetére
Megneztem eloben, es hat nem az igazi.
Sajnos a swiftnel is rosszabb az anyagminoseg, es a belso ter dizajnja.
Par tizezer ft raforditassal parades autot faraghattak volna belole a tervezok, mert a muszaki alap nagyon jo, de a korites pont az ellentete.Zack: rutinom nulla, meg jogsim sincs, de terveztem mar reg.
Almom egy honda 1000 cbr rr, de anyam es az asszony is azt mondta, hogy ha merek egyet venni, akkor nem allnak szoba velem
Lehet ismernek, es jobban tudjak, hogy mit lehet a kezembe adni
Lenyeg, hogy elsonek ilyen 600 koruli lenne max. szerintem.[ Szerkesztve ]
-
zack
nagyúr
válasz runner 125 #26390 üzenetére
Persze. Tudom én, hogy van. De amikor átülsz egy sor4 1000-ről egy sor4 600-ra, nem az a gond, hogy a 600 nem elég gyors, hanem hogy nincs elég nyomaték ccm-ből adódóan, és élményben meg sem közelíti azt, amit az 1000-es ad.
Én képtelen vagyok 600-ban gondolkodni, mert tudom mit tud az 1000-es.
Ettől függetlenül a túrázni jó a 600-as, és a lépést is tudja tartani, ha nem elvetemültek a többiek. De egy GS500 is tudja tartani a tempót, ha nem 200-220 az utazó. Itt inkább arról volt szó, hogy sportmotor, és sportmotorban az 1000+ ccm adja azt, ami csak rajta ülve jön át.GSXR után ha maradok motor vonalon, Hayabusa lett volna a végállomás, csak mindig lebeszéltem magam erről, mert városban túl nagy és széles.
(#26392) kornelka
Jaj. Akkor GS500 kezdésnek. nehogy vegyél 600-as sportot, mert le fog dobni magáról. Nagyon hirtelen jön meg az erő, ami rutin nélkül életveszély. 8000-ig semmi, de 9-10000-től hirtelen indul meg. Sportot felejsd el 600-ban első motornak.
GS500-nál komolyabb paripában ne gondolkozz.
Van kezesebb 600-as pl a CBR600F ami bár sport, de túrázni is lehet vele, de szerintem ez a 110LE is erős lesz elsőnek.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Skillet
addikt
válasz Morris #26360 üzenetére
Ez melyik fuchs, a Horst Fuchs?
Mi ez a füstgáz utánkezelő, ez valami dízel dolog? De akkor ez most jó benzineshez is?
(Közben a magyar oldalán utánaolvastam, jó benyáshoz, turbóshoz is... kishaszonba is locsolható )
Amúgy én sok olcsóbb olajjal is meg voltam elégedve. A sustina ugyan nem olcsó, de azzal sem volt bajom.
Volt már a vasban castrol, motul, eneos (sustina, premium ultra), mannol (0w40, 5w40)...Nemsokára lemegy a fél év, újra olajcsere... kipróbálnék valami újat.
Akkor szerintetek horst fuchs mehet? megér egy próbát?[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
zack
nagyúr
válasz runner 125 #26390 üzenetére
VFR800? Jó kis gép.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
runner 125
nagyúr
Világos, mentem én is 1000-es sportokkal, tudom h miről beszélsz, de nekem egyszerűen kényelmetlenek. Az erejük tényleg brutális, utcára már már extrémen sok, s ahogy írtad, komoly rutin, tapasztalat kell hozzájuk, de legfőképp fejben kell ott lenni.
Kezdésnek én is egy sor 2-t mondanék, 1 szezon alatt úgyis kinövi.Busa azért nem supersport, ringre tohonya, ilyen felhasználásra szerintem nagyobb élmény a literes sportgép.
Egyéként igen, az.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
rbalint88
addikt
válasz Kornel #26392 üzenetére
ha az anyagi oldalát nézzük csak, akkor is előrébb vagy egy sportos autóval, mert egy normális motor normális védőfelszereléssel és a jogsi megcsinálása alsó hangon másfél millió, de mivel gondolom ebben is hifiznél, inkább kettő. és akkor napi szinten valami fosban vagy kénytelen ülni, mert arra nem marad pénz. arról nem beszélve, hogy szerintem -és itt fontos megjegyezni, hogy ne motorozom, de nagyon-nagyon sokat bringáztam anno, nem kimondottan tb-kompatibilisen - 25 felett megtanulni azért motorozni, hogy kiélhesd magad motoron, ergo menj mint az állat, nem tartozik a legjobb ötletek közé a hosszútávú életkilátásaidat illetően. egyébként is veszélyesebb sport a motorozás az autózásnál, de ezt tetézni a rutintalansággal és a sebességgel -mert úgyse tudja megállni az ember- elég rövid úton fájdalmas következményekkel szokott járni. vagy halálossal.
vedd meg a lehetőségeidhez képest legpóverebb, legjátékosabb autót és élvezd azt hosszútávon. én is nagyon szeretnék motorozni, de beláttam azt, hogy anyagilag is kiba* nagy luxus -kb pont olyan, mintha egy második autót tartanál fenn- és négy törött csigolyával inkább ne hívjam ki a sorsot magam ellen. pedig egy ducati monster a felhúzott dupla termigoni dobbal már csak az esztétikai értéke miatt is kellene -
zack
nagyúr
válasz runner 125 #26396 üzenetére
Busa az más. Nem gyorsabb mint az 1000-es sportgépek, de azért a nyomaték és a 200+ LE...Odavág. Tipikus sporttúra, iszonyat nyomatékkal. Ez az ötlet akkor született, amikor már kezdtem megnyugodni, és nem feltétlen a súly/LE arány lett volna a cél. Egy tekintélyt parancsoló bivaly erős sporttúrával fejeztem be volna a motoros karrierem. E helyett lett egy 400-as luxus robogó, ami a saját szintjén kellemesen lépegetett, aztán pedig jött a gyerek, és szögre akasztottam a motoros pályafutásomat.
Szép, vigyázz rá!
(#26397) rbalint88
Monster nagy élmény, ebből is az S4R.
Ducati-t nem kevés fenntartani, bár a Monster még az olcsóbb fenntartású Ducatik közé tartozik.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
-
Kornel
veterán
Utolso gondolatkent hozza tetszem, hogy evek ota meg akarom csinalni az A kategoriat
Es hogy on is legyen:
Tuti van egy tegla koztunk
Amugy (ha lesz autom) tuti veszek egy ilyen cuccot.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Opel topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- Mobilinternet
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- További aktív témák...