- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Crow
tag
válasz MasterMark #229200 üzenetére
Jogos, de az előző a harapóssága ellenére is sokkal precízebben adagolható volt, mint a mostani. Én is azzal vígasztaltam magam kezdetben, hogy ha már a sportos karaktert buktam, ez majd biztos szépen lineárisan fog működni. Nem így lett. Sokkal tágabb határok között változik, hogy addott szituációban a pedál azonos lenyomása milyen fékerőt eredményez. Kanyargós hegyi utakon csapatva sokkal rövidebb féktávokat tudtam venni a régivel, mert tudtam, hogy mennyi lassulásra van szükség, és ahhoz mennyire kell rátaposnaom a fékre. Most gyakorlatilag az van, hogy szándékosan hamarabb kell elkezdenem fékezni, hogy legyen időm utólag rákompenzálni, ha szükséges - és szinte mindig szükséges. Az ideigeimre megy.
Crow
-
brumi1024
veterán
válasz Puma K #229195 üzenetére
Foleg a Teslahoz hasonlitjak a minoseget, ami ugye nem feltetlen az etalon ebben, de erdekes, hogy mar a szalonban toredezett az elso ules egyaltalan nem magas combtamasza. A hatso ajto meg vicces azzal a karosszeriadarabbal a tetejen. Ettol fuggetlenul biztos jo, csak igy elso blikkre ertheto, miert nincs magatol akkora hirveres mogotte, mint a Tesla mogott. Kulsore nekem kicsit Lincolnos beutese van, kivancsi lennek mennyi ra a casco, mert egy szelvedocserenel az auto teljes teteje cserelendo.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #229200 üzenetére
Jazz-e is olyan, hogy az elejen harap aztan felpuhul ha jobban benyomod a pedalt. Bubi-e jol adagolhato,viszont kicsit kevesnek erzem.
#nincsbennetarcsi
-
opr
veterán
Ez alapjan nekem gyanus, hogy az lesz ott a baj, hogy levegos a rendszer. Mindenkeppen elvinnem egy szervizbe, nezzenek ra, meg a fekfolyadekra is.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
iceQ!
addikt
Nekem hasonló volt a Passat-nál. 1 az 1-ben lecseréltem a fékfolyadékot ( 2 évente ezt is érdemes), azóta fasza lett. Előtte nekem is hasonló problémám volt( talán erről még írtam is)
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
Crow
tag
válasz iceQ! #229209 üzenetére
Rendeben, akkor első körben rendelek egy kékfolyadék cserét + légtelenítést. Köszi a tippet. (Kértem én már korábban is új folyadékot, de nem igazán voltak kaphatóak rá a szervizben. "Ezek az mai típusok már olyanok, hogy nem kell ilyen gykran cserélgetni..." Hiába emlegettem én is anno a standard 2 éves ajánlást. Tudtommal 7 éve volt utoljára cserélve, akkor sem azért, mert az -akkori- szerviznek eszébe jutott volna, hanem mert kifejezetten kértem. Na jó, nem puffogok tovább... csak bosszant ez az általános, hanyag hozzáállás.)
Eredetileg DOT4 van előírva nekem. Érdemes lehet DOT5.1-re upgradelni? Vagy közúti körülmények között úgysem fogok különbséget érezni közöttük? (A worst-case terhelést nálam egy-egy hosszabb alpesi szerpentines huligánkodás jelenti, nyaralások alkalmával.)[ Szerkesztve ]
Crow
-
grizlisandor
addikt
Ez a fékfolyadékcsere nagy kereszt a szerelőknél, én cseréltetni akarom, de a szerelő beletette a forráspontmérőt, hogy még jó ez ATE került bele, bírja címszóval.
Mind1, akkor viszem máshová, ahol remélhetőleg le is cserélik, ha már megvettem hozzá az ATE fékfolyadékot.Ha Dot 4 kell bele, akkor csak Dot 4 fékfolyadékot szabad beletölteni.
Mágus2 a vag topikban írt anno egy kis magyarázót hozzá. -
Qru
MODERÁTOR
ATE Sl6 jo lesz, az esp kompatibilis es dot4-es is. Jah es jo minoseg, raer 3 evente cserelni.
Azert nem szeretnek fekolajat cserelni mert ha a legtelenito csavar be van rohadva az eleg nagy szivas. Marpedig ha ritkan vt cserelve akkor eselyes, hogy a csavar be van rohadva…
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #229215 üzenetére
Koznyelv olajnak hivja de talan ma mar elterjedtebb a fekfolyadek elnevezes.
Amugy nem savas, hanem lugos kemhatasu a fekfolyadek (hidraulika olaj), mert a savas kozeg erosen korroziv.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
radi8tor
MODERÁTOR
Megjelent a Mazda CX-60 PHEV. Az árát meglátva hanyatt estem.
16,5 - 18,5 misi az alapára kiviteltől függően, de lehet még extrákat kérni bele 2,8 millióért ha jól értem az árakat.
Nagyon szép kocsi, de így már nem tetszik annyira.
⭐ Stella
-
opr
veterán
válasz radi8tor #229217 üzenetére
Nekem általában nagyon tetszenek a mazdák, de ez sztem nem túl szép, és finoman fogalmaztam.
Mondjuk amúgy is tele van a tököm azzal, hogy lassan a gördeszkának is suvnak kell lennie, kb lassan nem is árul autó alakú autót senki, vagy ha igen, akkor is az a mostoha modell, amire szarnak, meg lassabban kapja meg az új technológiákat meg stb. Annyira elegem van ezekből a lépcsőház alakú autókból, rossz rájuk nézni...
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
cOxeR
Ármester
Bőven van mit javítgatni, kell egy új pdc, de a gyári 65 ropi, az utángyártott meg nem pont olyan formájú. Így maradt egy bontott, de mivel színre van fújva… ezüstöt tudtam szerezni, fújni kell.
Első lökös is szegény picit leharcolt, azt is le kellene vennem akkor már és rendbe tenni… meg a lámpákat is időszerű lenne felújíttatni. -
opr
veterán
válasz radi8tor #229222 üzenetére
Megmondom őszintén, addig nem jutottam el.
De mivel maga a mazda féle phev platform nagyon érdekel (hátha jön egyszer valami klasszikusan szép kocsijukban is), fogok róla nézni teszteket úgyis."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz radi8tor #229217 üzenetére
Amikor van olyan fiesta ami 9mFt-t súrolja listaáron, akkor annyira nem is tűnik soknak. De a legjobb a Kia árképzése: Adnak egy árat, leokézod, amikor kijön a gyárból az kész autó, akkor adnak egy végleges árat, ha nem kell, akkor eladják másnak az autót...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
szabonagyur
félisten
Nem vezetek annyira régóta, 14-15 éve... de még ilyenem nem volt.
Autó mellett elhaladtam, és kinyílt a parkoló autó ajtaja magától, éppen nem vittem le
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz CactuS #229226 üzenetére
Ja igen, előző vagy az azelőtti héten majdnem elcsapott engem is egy pilóta:
Pont a kis táltossal voltam, ha beleállok és megyek vele, akkor kinulláz...
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
dethroner
veterán
Pár hete írtam hogy szerintem a frissen felrakott féktárcsa rezonál. Nos, úgy néz ki, mégse a féktárcsa a gond. Mentem 1500 km-t autópályán, és pályatempónál ugyanazt a finom vibrálást érzem a kormányon, mint a normál fékezés esetén. Mi lehet a gond? Új gumik, új (használt) felnik vannak az autón, és persze új fékek. Centírozás volt, kisebb sebességnél nem érzek hibát. Ma kíváncsiságból ellenőriztem a kerékanyák mekkora erővel vannak meghúzva, 168Nm-én kattan át a nyomatékkulcs. Hétvégén lazítok rajtuk, de nem tudom ez okozhat-e vibrálást Bár ha a szerelő ekkora erővel húzta meg fékcsere alkalmával a kerékanyákat, talán a féktárcsákat, nyerget is túlhúzhatta.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Reggie0 #229236 üzenetére
90 fokos balos kanyar (2 sávos), behúzta a belső be, ahogy előzött, majd megpördült, bal oldallal nekicsapódott a padkának, az kitörte a kereket, futóművet, onnan egy oszlopnak, az meg visszadobta az útra miközben forgott egy jó 180-at. Ez város, a kanyarban 40-es tábla van. Mázli, hogy láttam, hogy jön, mint a veszedelem és nem álltam le vele egy hegyeset menni.
Melóba sietett a srác. Miután beszélt a rendőrökkel, hívta a főnökét, hogy balesetezett és nem tud bemenni. Hallottam, ahogy ordít vele a telefonban, srác meg mondta, hogy nem érted, hogy kitört a kereke. Egyébként korrekt volt, mindenkitől elnézést kért, aki megállt (egy másik autós meg én).
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rbalint88 #229239 üzenetére
Kicsit felment a srácban az adrenalin. Mikor kijutott az autóból, utána mondta, hogy tök jó, itt vagyunk hárman, fogjuk meg és húzzuk le az útról, mondtam, hogy relax, ezt nem húzzuk sehova. Itt nézte az autó alját. Egyébként TK, motor, váltó is repedt, elfolytak az olajok, hátsó tárcsánál eltörött a kerék, az elrepült, az elsőt a rugós rész fogta igazából az autóhoz.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
33 farol télen, mi? Élőben közelebbinek tűnik a 90hez, mint térképen, főleg ha nem 40 a tempó, de ja. Pont az íven húzta be a külsőből a belsőbe, aztán lendületből vissza. Egyébként itt rengeteg a baleset, beton kerítés, oszlopok, fák, törik minden rendszeresen. Volt aki a másik irányba a buszmegállót törte szét és beesett a telephelyre.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rbalint88 #229244 üzenetére
Megvolt, én mentem kb. annyival és nagyon jött. Képen annyira nem látszik, de csúnyán kapott az autó, az ajtót is alig tudta kinyitni.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
dethroner
veterán
Hogy a gumi rendben van-e azt nem tudom, Kumho, az van rájaírva, méd in kína
Nem találok olyan ismerőst, akinek lenne féktárcsa ütés mérő szerkezet. Futóműves szervizben gondolom ezekre mind rá tudnak nézni, ugye?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #229248 üzenetére
Ha van valakinek indikátorórája és hozzá egy mágneses tartókonzolja, akkor az már elég.
A féktárcsát leszerelve ugyanígy az agyat is meg lehet vizslatni.Nekem is kéne egy ilyesmi tartó… 🤔
Indikátorórám van, cirka 40-50 éves magyar gyártmány, még az ETZ előgyújtásának beállításához vettem.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Le Mans Ultimate
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Futás, futópályák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- iPad topik
- Vicces képek
- Politika
- További aktív témák...