-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
andrisbandi
őstag
-
parandroid
nagyúr
válasz
jjeahh #221433 üzenetére
Én ha egyedül tekerek kint, akkor sajnos mindig az lesz belőle, hogy küszöb környékére kerülök, ami olyan 160-as pulzus körül van. Ez 2-3 óra alatt olyan 1000-1500 kcal, de ehhez az is kell, hogy hozzá legyen szokva a szervezet, így sokkal hatékonyabban képes dolgozni. Ha valaki nincs hozzászokva, sokkal hamarabb leürül, kevésbé hatékony az anyagcsere. A szomorú az, hogy azt az 1000-1500 kcal-t kb egy kis pizza visszatölti, az alkoholmentes búzasörrel már pluszba is kerülök. Na, így akarjon az ember lefogyni.
Az állóképességi sportok sajnos olyanok, hogy ha tényleg fogyni akarsz vele (normál anyagcsere mellett), akkor istentelenül sokat kell csinálni, és nagyon keveset utántölteni, de azt jókor, és megfelelő mennyiségben, mert egyszerűen megtanul a szervezeted takarékoskodni, és raktárazni. Persze ha elkapod a megfelelő ütemet, meg rá tudod magad szoktatni a megfelelő(en kis) adagokra, akkor egy elképesztően jó állóképességet lehet kihozni egy igazán vékony, de erős testalkattal. Cserébe body builder formája sose lesz az embernek, mert a fölösleges izom meg folyamatosan leépül.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
válasz
jjeahh #221603 üzenetére
Úgy van hogy 1L kulacsom most van, es vettem még egy 550ml set is. Na az lesz a "másik" vázra (nyereg sikjában levő váz).
----
Egy ilyet vettem végül: Lezyne zecto driver Max 250. Jó az ha nappal is észrevehető. Egész jók az üzemidői, néztem az alarm versiont de azt ugysem tudják értelmezni az autosok, max némi figyelem felhívás, viszont szerintem országuton nem sok haszna. Nem igazán vagyok tisztában hogy mi az elég nappalra mint (szemfelkeltő fényerő).[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
válasz
jjeahh #221608 üzenetére
“Előre annyira nem látom értelmét nappal a lámpának.”
Pedig van. Ha elöl megy a villogóm, kb megszűnnek a kihajtások, elindulások. Tekintve, hogy ütött már el párhuzamos parkolóból elinduló autó (nem volt még villogóm), és az autósok előszeretettel jönnek ki a kereszteződésből, ha “csak egy bicikli” jön, én nem szívesen megyek ki az útra enélkül. Sajnos lezyne villogót még mindig nem sikerült szereznem (nem kapni, mert a helyi kresz nem engedi
), pedig az lenne az igazi.
Szerk.: Ma Frankfurtban a biciklis rendőrök bőszen bírságoltak, egy apuka volt az áldozat, utánfutóban a gyerekkel, meg egy öregúr hőbörgött, vele ketten is foglalkoztak. Gondolom, piroson áthajtás, mert amúgy komplett biciklis sáv van minden irányban, sok sávval, villamossínnel, buszsávval, külön zebrával, meg full lámpás az egész. Nem maradtam nézelődni, csak addig álltam, amíg nekem zöld nem lett. Amúgy fincsi ez a 32-33 fok így délelőtt, délutánra meglesz a 36-37, amit ígértek. Majdnem 2 órát voltam kint, meló után jó nagy kerülővel jöttem haza, de ez így elég is volt mára. Utána álltam a hideg zuhany alatt, és még mindig izzadtam.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
MPowerPH
félisten
válasz
jjeahh #221659 üzenetére
A mutatott kepen szereplo sziklas osvenyt en csak laposabb gumikkal, es kiengedett hatso rugozassal tudom ugy megcsinalni, hogy biztosan nem dolok el. Tapadasban is ez a legidealisabb, es stabilitasban is.
"De szeretem, mert kihívás, igaz már szinte sehova nem kell nekem a két legkönnyebb fokozat, 20%-os technikás emelkedőkre sem. "
Az szep.
. Az elejen nekem sem kell, utana mar de, mert faradok. Foleg 12%+ -osra. Felfele nekem kell porogjon a labam.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
MPowerPH
félisten
válasz
jjeahh #221687 üzenetére
KOM -ok itt nem lesznek, az a resze mar elment. Talan, ha a Strava megoldja, hogy a sok pudding elektromossal ne tolthessen fel eredmenyt analogok koze. Az meg lehetetlen.
Egy stopper kell, a tobbi eronlet kerdese. Ilyen 1-2km -es 10% folotti kaptatokon mar konnyen eldurrantod magad.
Don't Tread On Me
-
parandroid
nagyúr
válasz
jjeahh #221690 üzenetére
Minap találtam egy csókát az egyik szegmensemen 60 fölötti átlaggal (síkon). Neztem, alig van activityje, de mind olyan 40-60 közötti teljes átlag, 60-80 km-es távon. Szerintem motoros, csak bicajra rögzít stravával. Na, ennek minértelme van?!?
Flagelni meg sajna csak pc-ny lehet (illetve böngészőből), az appban nincs benne a funció. Amúgy meg meg kell tanulni leszarni az ilyet. Sokat segít, ha amúgy is olyan környéken laksz, ahol rengetegen tekernek olyanok, akik ellen úgysincs semmi esélyed.
Én ha valamelyik szegmensen 3 jegyű helyezést kapok, már borzasztó büszke vagyok magamra. Népszrű szegmenseken itt tízezres nagyságrendű usernek van mért ideje, néha csak az ismerősök közöttre szűrve sem férek be az első 10-be, akkor sem, ha kihajtom magam.
Országúton amúgy sem tudnak bezavarni az ebikeok, max ha valami tört szoftveres szar, egy jól sikerülr ride-on 30, fölötti lesz az átlag, ha az ember meghúzza az emelkedőt, mert PR-ra hajt, ott is hozható a pedelec tempó, alapon egyszerűen nincs esélyük. Terepen nyilván más a dolog azért. Illetve a futóknak szoktak bekavarni, sok tehetséges biciklivel kirándulgat, aztán futásnak rögzíti, de az meg nagyon könnyen kiszúrható.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
MPowerPH
félisten
válasz
jjeahh #221709 üzenetére
Miert nem 1x esitesz? Fura, hogy pont en irom, mert en 3x10 -rol jottem at, de reszemrol soha tobbet elso valto.
Microshift -el eleg olcso mutatvany az atalakitas, es jol mukodik, a hatso legnagyobb 49T is eleg mindenre. Sot, jobb is, mint nalam az 52T. Az mar tul lassu. Az azt megelozo ketto fogaskerek meg 36, aztan 42, szoval oriasi a kulonbseg. Lehet, kiprobalok majd elol egy 34 -es tanyert.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #221714 üzenetére
Szerintem nem lenne kevés aszfaltozni sem az 1/11, legalábbis montin 2+ gumikkal, mifajtánk félmugliknak... meg tudod nézni az áttételeket használsz-e most nagyobbat is mint 11/32-34,és ha igen mennyit, nélkülözhető-e neked kis csapásszámnöveléssel. Én elég sokat aszfaltozok is (Zasszony miatt illetve kényszerből a terepig) de ritkán van a lánc a 10/32-áttételeken,akkor is lejtőn és/vagy durva hátszélben.
2,2 gumikkal és a nem túl combos 80 csapásszámmal még a második, 32/13 is ~28km/h körül van, ami egyedül, stréherezés nélkül, egyenesben, szélcsendben is combos órákig tartani, és akinek ez megy annak talán nem is itt a helye hanem valahol versenyeken.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #221804 üzenetére
Az már kissé igénytelenség is, nem vagyok és sem techbuzi, sem autó rajongó de tévém, telefonom, hifim, vagy autóm nincs éppen olyan rommá hajtva, lelakva, széthasználva, hogy azt már szégyelljem.
...bár Toobee biztos másképp vélekedne gumiimról.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #221918 üzenetére
Én is csak Decas félfémest próbáltam, na meg nejem korábbi bringáján Hayest, de nem tűntek jobbnak a Shiminél.
Zoliwrc... még nemtom igazán, majd talán holnap, egyelőre tetszik.
6030D...a Tyuxar magyar bajnokokat támogat? 🤔🤭... amúgy meg nem baj, hogy a kici óccóék próbálkoznak, ha sikerül nekik könnyebbet előállítani ugyanolyan minőségben akkor a nagyokat is fejlesztésre kényszeríti...ugyanakkor nem hiszem véletlenül olyan súlyú a drágább amilyen, van egy optimális vastagság, anyagminőség és mennyiség ami kell. Kíváncsi vagyok milyen lesz neked.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #221950 üzenetére
Azért gyanítható, hogy az ilyen lájteszt bájk in dő vörd, meg drímbild vasakat, ahol mindent a végső mérlegelésnek rendelnek alá nem biztos használni is olyan faxa mert pl. a nyereg kábé vesén szúr ha elé kerülsz, a kerék meg az első lazán kezelt sziklánál kuka lesz, nem véletlenül nehezebbek az igazi profik versenybringái.
#221956reggi...a GPS aktuális sebességmérés pontatlan, vagyis késik a pontos sebesség kiszámolásával, ráadásul árnyékolt helyen, sűrű épületek, erdő stb. lassul a mintavételezés a műholddal, így bemész harminccal az erdőbe és bár lelassulsz tízre még hosszú másodpercekig harmincat mutat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #222010 üzenetére
Az RD-M8100-nál tetszés szerint állítható a dörzsfék (mert ez inkább az mint kuplung) ellenállása és azt jó feszesre állítva (én úgy szeretem, véletlenül se csapjon egyet se a láncvillára) valóban "ront" a váltás minőségén, ha azt, hogy a 12-es rendszereknél amúgy nagyobb ugrások miatt nagyobbat mozgó kanál ellenállásának leküzdését (talán pár tizedmásodperc késés és egy érdekes, kerregő hang a kuplung ellenállásával szembe, előre mozduló kanáltól) egyáltalán rontásnak lehet nevezni. Most a Balatonon, ahol sokat aszfaltoztam én is kikapcsoltam, mert minek, de tényleg elenyésző, ugyanakkor határozottan érezhető ez az ellenállás...főleg állványon, ha kézzel hajtod miközben váltasz felfelé rendesen oda kell nyomni, hogy felkapasd a láncot a legnagyobbakra...ugyanakkor egy jól beállított váltóval és minőségi pöcögtetővel ez nem lehet gond, a Shimi honlapon is a bekapcsolt állapotot tartja az "üzemszerűnek" és csak kerék kivételénél, váltó pucolásnál stb. írja, hogy ki kell kapcsolni.
#222019zsocy...én mindig úgy rakom le, hisz megyek jó esetben mondjuk 10 órát egy héten és áll, mennyit is?...168-10=158 órát feszülve?
Innen nézve van értelme. Nekem is 3060D kolléga hívta fel egyszer rá figyelmemet, de logikus, hisz én terepen csapkodó lánc miatt cseréltem már kanálrugót is régi XT786 SGS váltómban.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz
jjeahh #222046 üzenetére
Eh, tárgytalan asszem, látom a haverom 5100-as Deore kazettáján is műanyag a távtartó.
Más: a gyári gumis Garmin konzolból elegem lett, mert rázós terepen lassan elfordult a Garmin. Kicseréltem Sramra, abban meg zörgött. Nosza, előkerestem a kínai konzolokat, mert van 3, Toseek, noname, hidemybell másolat és mindegyikben atom masszívan ül a Garmin
. Csak annyi a bajom velük, hogy a kormány elé nyúlnak, jobban szeretem a top cap konzolokat, vagy amelyik a stucnira jár.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
aktív tag
válasz
jjeahh #221976 üzenetére
Ha választanom kéne, hogy egy 4 csavarral rögzített normális tárcsára bízzam az életem, vagy egy 6 csavarral rögzített agyonkönnyített valamira, nem kérdés, még a 3 csavart is inkább bevállanám
De igen, rövid lejtőkre jó lehet pont a gyors hűlése miatt, de én inkább levágnám minden harmadik bütyök felét a gumin, minthogy a tárcsa meg fék súlyán spóroljak.'92 Honda VFR 750
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #222094 üzenetére
Folyton okoskodok, nézzétek el már nekem...
Amúgy tényleg egy dörzsfék, az nem feszít semmit csak simán nehezebben engedi vissza onnan a kanalat ahova a sima feszítésű rugó hátrahúzza...nem is lenne jó csak egy simán erős rugó oda, képzeld el hogy csattogna mikor lefele váltasz ha ugyanolyan erővel tépné lefelé is a kanál...ha megnézed látszik is, hátrafelé könnyen, előre meg nehezen megy a kanál amit, legalábbis a Shiminél, egy állítható szorosságú fémpántba mozgó egyirányúsított görgős rendszer szabályoz.
#222095
Ringman...tudtommal a kakaóvaj jelenléte/aránya határozza meg lehet-e csokinak nevezni valamit.#222096
Fall-N...terepen természetesen még fontosabb, hogy rázkódás alatt is szépen fusson a keresztben álló lánc a fogakon, aszfalton viszont (legalábbis enyém) kuplung nélkül is faxán fut előre, hátra mindegyiken leesés nélkül...sőt terepen is, hisz volt mikor csak a csattogás emlékeztetett, hogy nem kapcsoltam be takarítás után mert amúgy nem vettem észre.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz
jjeahh #222094 üzenetére
20 éve volt egy ukrán vendég a családnál, akinek ebéd közben mondták, hogy a desszert madártej lesz. Kikerekedett a szeme, lerakta a villát és kérdezte, HOGYMIII???
rétisün: a hosszúlépés viszont pont jó, mert amit elvesz, azt duplán visszaadja.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #222187 üzenetére
Nem tudom milyen van éppen nekem (asszem 3 féle is) holnap megnézem, de én olyan Shimano betéttel még nem találkoztam mely Shimano tárcsával ne lett volna tökéletes... sem a BR-M615, sem a mostani 8100 fékkel.
... a sort meg sajnálom nem jött be, benne van a pakliban, csak nehogy a lejtőn szakadjon le a betétről is a ferodo, vagy gyűrje be a tárcsa a rugót. 😬. Mondjuk 3060D kollégának talán pont Shimivel sikerült az utóbbi. 🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz
jjeahh #222187 üzenetére
Ennyi kellemetlen hátrláltató tényező során csodálom, hogy nem fordultatok vissza.
Tegnap előtt találkoztam itt nálunk egy földiddel. Fiatal srác, egyesületi XC versenyző, most kapott vacsa új Scott spark-ot az egyesületétől. A lényeg viszont az, hogy techikai tudásban nagyon ügyes volt, dropper nélkül fix magas nyeregcsővel azzal a bringával úgy ugrált végig mindent, hogy öröm volt nézni és még rakta is a bringa hátulját a levegőben. Még hogy XC és downcountry bringával nem lehet vadulni... wowww
A másik megfigyelésem pedig az volt, hogy egy versenyzőnek milyen az erőléte és állóképessége. Nem mondom, hogy tartotta a tempót az ebike-al felfelé, de nem kellett számomra nagyon zavaró mértékben lassabban mennem ahhoz, hogy együtt tudjunk bringázni, ráadásul neki is belefért közben a beszélgetés.
Nagyjából azt láttam rajta, ha otthon lennének ilyen ugrókkal tűzdelt pályák a közelében, venne egy másik bringát is.
Új hozzászólás Aktív témák
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Külpolitika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Microsoft Surface
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Automata kávégépek
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...