- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Programozás topic
- Synology NAS
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Apple TV+
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #252833 üzenetére
Mindenki azt visz magával amit akar... Úgy van, én pl. ezeket a szigszalagos módszereket rühellem, olyan porhéjasnak, buherálásnak érzem, hogy előbb feltennék egy nyeregtáskát mintsem nézzem ahogy majd alámegy a szutyok, sirül az ezeréves mocskos, poros szalag, vagy esetleg majd kaparjam maradványait a felületekről...pedig tudom a profik is így csinálják, de hát...én nem vagyok profi. A multikulcsot pedig, mely bár tényleg eléggé húzza a mezem, ugyanakkor kiegyenlítve a másik oldali zsebet húzó telefonnal, nem tudom elhagyni. Minap is nyekergett valami, vagy korábban egyszer pl. elmozdult a telókizáró kar, vagy előtte a váltókar lazult le a fékről 2x is (lassan menetrögzítős lesz, I-Spec EV rögzítés ) amikor nagyon jó ha helyben megvizsgálhatom mi recseg (ráhúzva, vagy éppen lazítva valamin) meg persze rögzíteni azonnal ha valami esetleg lelazult, így nem cseszi el a napomat, vagy legalábbis nem annyira mintha végig recsegne, vagy esetleg lötyögő karral kellene váltanom.
#252835kutga...szerintem is jó az az erőátvitel kábé mindenre, nagyon erős kell légy ahhoz, hogy pár lejtőt, vagy rövid sprintet leszámítva, ne legyen elég mindenhol a nagy áttétel vége a 36-11...a kicsivel, 26-42, meg kábé felmész a falon...ha nem dőlsz el.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #252843 üzenetére
Én elég sokáig hordtam, benne pótbelsővel, foltozó készlettel, multikulccsal és egy patentszemmel...most is így áll, kivéve a foltozó mely helyett kukacozó van. Amióta tejet öntöttem gumiimba csak multikulcs van nálam, a nyeregtáskát felteszem ha elutazok.
#2528446030D...lehet úgy gondolja, hogy ha 2 sráccal összefut az erdőben legalább gumi legyen nála.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz jjeahh #252843 üzenetére
Én az országútira is lelkiismeretfurdalás nélkül felcsatolom a nyeregtáskát. Tök mindegy, hogy az a kis extra súly mezzsebben van, vagy az ülés alatt, ott meg senkit nem zavar. Van benne egy kis multitool, egy hármas szett gumileszedő, tartalék belső, egy szelep-adapter, ha kútnál kéne rápumpálni, egy ragtapasz, egy szem fájdalomcsillapító, meg 2-3 zsepi egy bontott 10-es csomagban. Gyakorlatilag minden biciklire összeraktam egy ilyen csomagot, így nem kell a belsőt cserélgetni (ugye a 29-es MTB-n, meg a szélesebb gumis cross trekkingen is másik belső-méret kéne).
Ezen kívül van egy mini-pumpa a vázon, a többi cucc meg tényleg mezzsebbe megy: telefon, tárca, némi apró, még pár zsepi, hosszabb útra gél, vagy müzliszelet.
Ha meg ennél is több minden kell (zár, váltás póló, mez, széldzseki, hely a kesztyűnek, vagy karvédőnek, ahogy melegebb lesz, esetleg első lámpának, ha már nem kell), akkor viszek egy kis futós hátizsákot.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #252843 üzenetére
Nem tűnt ilyen nehéznek, de az én SKS-em is közel 200 g. Középső zsebben hordom, mellette a pumpával, egyik szélső zsebben a mobil (szintén 200 g), másikban az elemózsia, zsepi. Én is többször adtam kölcsön a pumpát vagy a multit, mint amennyit használtam, de igazából elfér. Egyszer estem a Vértesben, és elfordult a nyereg, akkor használtam, meg egyszer havernak adtam oda meghúzni a stoplicsavart. Azon kívül talán csak a sarat kaparászom vele a stopli mellől. Csapatos tekeréseknél szokták elkérni.
Azért ez mégis csak egy szerszám, szóval én nem mennék rá asúlyratömegre, mert inkább húzza a zsebed, mint az elszakadt láncod bontása közben meghajoljon.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #252863 üzenetére
Látod, éreztem én azt a 12 grammos gumit rajta. ...amúgy meg nem fölöslegesen nagy, ha ne adj isten a pedált kell meghúzni/lazítani (amennyit bírsz a negyvenig ), vagy esetleg nyeregcsövemen a pálcarögzítést (Pro Koryak, 13Nm), aztán ott vannak az átütősök (9-13Nm) akkor kellhet az erőkar és a robusztus felépítés. Minap is kissé állítottam a nyergen, billentettem, aztán korábban többször vettem ki a kereket úton mint otthon ( ), pedál is volt, hogy rápróbáltam, hátha az recseg...nagyon robusztus ez a CB, ezért is vásároltsam azonnal újra amint elhullattam az előzőt (a nyitva maradt nyeregtáskából. )
#252863jjeahh...nálam is ledörzsölte a festéket a nyeregcsőről, zörgés ellen is mindig ki kellet tömni (pzs., rongy, ez utóbbi még jól is jött mikor 35°C-ben mászás után hirtelen defektet kellett javítani és folyt a sós izzadság a szemembe ) meg tényleg mindig sáros lett, bár ezt egy nedves ronggyal hamar orvosolni lehetett....ja, és 800 grammot nyomott.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
válasz jjeahh #252867 üzenetére
willhaben? Kb legnagyobb osztrák adok-veszek oldal, kb mint az itthoni jófogás, vagy a face marketplace. Minden is van rajta.
Tudtommal nincs saját postai szolgáltatása, csak ahogy megállapodsz az eladóval, vagy elmész érte.
Osztrákok valahogy máshogy viszonyulnak a használt dolgokhoz, nagyon sok mindent olcsón vagy ingyen adnak, csak vidd el, sógorom szeret jó dolgokat találni (medence, kapálógép, láncfűrész stb... ingyen). Meg van a másik véglet ahogy én láttam amikor bringát kerestem, hogy sokan a 10-15 éves bringájukat akarják újkori árán adni, mert anno 3000€ volt, mondván akkor most is ér 2500-at...[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #252896 üzenetére
Igen, én is linkelni akartam valami Rose, vagy Canyont, de nem átütősek...ugyanakkor azzal ki is fújt a Rockrider minden előnye, szépen elolvadt a nagy káoszban a jó ár-érték arány jó része.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz jjeahh #252889 üzenetére
Az elég szar érzés, amikor szemüveg nélkül nemigen látsz, meg a bogarak, szél ellen is véd, de van rajta két zavaró csík, mert rácsöppent az izzadtság, és lefolyt róla. Mondjuk én ezt a papírzsepivel meg szoktam tudni oldani. Ami egyébként szerelés utáni kéztörlésre, seb lepucolására, vagy egyéb higiéniai vészhelyzet esetére is jól jön.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
zsocy
őstag
válasz jjeahh #252896 üzenetére
Ez a Cannondale tényleg átütős? Elöl látom hogy az, de hátul nem ismerem fel a képről annak. Leírásban mondjuk azt írja 12x148mm, az meg átütő tengely méret... Nem értek a montikhoz
Az a baj hogy nálam is elindult a hangya, el kellene adni minden félmontimat és N+1-edik bringámat, aztán venni egy rendes montit a rendes országúti mellé. Ez a Cannondale pedig elég jó áron van.
jjeahh mester, mennyire számít ez jó geonak? -
zsocy
őstag
válasz jjeahh #252905 üzenetére
Én most a hegyen egy Kellys Cliff 90 cross trekkingel tekerek amit úgy legóztam össze magamnak monti szerűre. 1x hajtás, max gumi ami belemegy az a 28x1.75, rugós RST Omega teló, ilyenek, és elvagyok vele egész jól.
Arra gondoltam hogy ha egy ilyen modernebb igazi montira lecserélném az olyan lenne mint egy űrhajó, nem hiszem hogy egy darabig nagyon upgradelnem kellene.
Köszi a tippet, a használtpiactól most egy kicsit kivagyok, jó látni hogy az új, márkás gépek közt is van élet.
Amúgy az 1-1/2" - 1-1/8" tapered fejcső ami ebben van az valami spéci Cannondale dolog? A "normális" tapered az nem 1.5" - 1-1/8" ? Vagy ez a kettő ugyanazt jelenti, csak tényleg ennyire nem beszélek modern montiul?[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz jjeahh #252910 üzenetére
Köszi az infókat, rétisün neked is!
914 euró lenne magyar áfával, szállítással az egész, ha jól adja az árakat a bike24.
Az valahol 335 ezer körül van. Ennyiért még használtban sem találtam igazán jókat a magyar piacon, ahogy írtad a Decathlon sem a régi már.
Minden szép és jó lenne, de ha hazahozok mégegy bringát engem tényleg kinyírnak -
fulton
addikt
válasz jjeahh #252863 üzenetére
Övtáska na én pl akit az is zavar ha kelleténél erősebb a kantár, övtáska veszett ügy lenne.
Én azt szeretem ha minél kevesebb a reteg, a kényelem, a"rajtam sincs" erzés visz sztem úgy az igazi. A pulzusmerő is úgy van beallítva szorossagra hogy éppenhogy megáll rajtam(menet közben am is "megtapad" es mintha rajtam sem lenne.[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz jjeahh #252843 üzenetére
egyébként ez a boost kinek-kiknek jó leginkább?
persze tudom mi az de a gyakrolatban milyen felhasználásnál-terepen-kiknek jelent nagyobb előnyt és ki az akinek a gyakorlatban nem releváns?fulton:
"Egy kérdés lenne a topikosokhoz.
Elsősorban országúton közlekedők, túrázóknál - mióta komolyabban toljátok (méritek a megtett távokat stb... ) volt már nagyobb bukásotok?
1. kb mennyi km mentetek eddig.
nemrég léptem át a 20.000km-ert 7év óta mióta elkezdtem edzésszerűen-túraszerűen stb. kerékpározni2. hányszor volt bukás
tini koromban sok,de azok városban poroszkálások alkalmával általában user error( elengedett kézzel kacsázás,szatyor belibbent a küllők közé,ilyesmi..utóbbi ájulás-fej összevarrás..
Az elmúlt 7 évben mióta elkeztem kerépározni ugy edzés-sport-túra gyanánt az alatt 1 eset volt.3. mi történt
Az az egy eset amit fentebb írtam, 37-es Schwable energizer plus tour külső volt a trekkingen, én meg 40 el lejtőn hirtelen homokra futottam, azonnal fejreestem.A semmi közepén sötétedésnél 1 órát feküdtem eszméletlenül,aztán tudtam hívni haverokat akik terepjáróval megközelítették a helyet és ügyeletre vittek,az pedig mentőt hívott és a közeli kórházba vitt.4. milyen vonzata volt"
3 nap kórház agyrázkodással, 1hétig szédülés,gyengeség vagyis 1hét táppénz,valamint picit elmozdult csigolya (azt csonkovács helyretette)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #253019 üzenetére
nekem kicsit az is magas, hogy aszfalton, ahol nagyobb a sebesség, több az autó (jó, versenyen nem nagyon van autó, de sebesség az van), olyan sisakokat hordanak, ami inkább csak a lelkük megnyugtatására jó, egy közepes montis fejvédőhöz képest
(tudom, aeró, súly, kinézet.... de a legtöbb outis sisak egy kis valami a fejtetőn, aztán kész)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #253046 üzenetére
jó, tarkó még csak-csak, de oldalt én vékonynak érzem a legtöbb outis sisakot.
Talán nem véletlenül van trail fejvédőm montira, túlbiztosítom
Amúgy a korábbi sisakomban épp a fülem sérült terepen, pedig az XC sisak volt.
De ja, a trail cuccot rendesen érzem a fejemen, hogy húzza a szél, ezért is vettem már külön az aszfaltozáshoz, szellőzésben szerintem mindkettő jó.ilyesmim is volt, ez nekem tipikusan fejtetős fíling.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #253068 üzenetére
az eddigi legkényelmesebb sisakom, persze ez fejfüggő. nekem tojás fejem van, szóval hiába 58 centi a kerülete, legaláb 59 centisre való sisak kell. Korrekt cucc, amit vettem, de nyilván a drágább típusai a még menőbbek. A napellenzője, ami amúgy elég pici, normálisan lepattintható, és még vakdugót is adtak a két rögzítő helyére. Kicsit zörögnek
minimál bogáháló is van. Hátul szemüveg betolható.. ez amúgy urbán sisak, kár, hogy több félét nem árul a bolt.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
chubby2o6
senior tag
válasz jjeahh #253116 üzenetére
Bekentem tejjel a szelepet, és ott nem is ereszt. Vízbe tettem a kádban , jól lehet látni, hol jön ki a levegő. Igen, autószeleppel nem lehet úgy átfúrni, mint a prestával, de nincs nagy lyuk, alig tudtam belekínlódni, pláne, hogy már két kör gorilla van rajta. Jól rásimogattam, és igazából tök könnyen felragadt, az előző, amivel próbáltam, 27 mm volt, azon látszott, hogy túl széles. A második kör után gumileszedővel a felni pereme alatt még átsimítottam, de mégis ereszt .
Gondolod, hogy a tej megfogná? Az a gáz, hogy ha mégsem, akkor vissza tudom ugyan tenni a belsőt, csak mire kitakarítom a gumiból a tejet...Azt szívesen kihagynám az életemből[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz jjeahh #253131 üzenetére
Hááát, sokadjára már biztos egyszerű lesz, egyelőre inkább szopatósnak mondanám . Meg ha nem teszed vízbe, akkor csak hallod, hogy ereszt. Vízbe téve viszont elég ijesztő volt, ahogy szinte ömlött ki a levegő a küllők mellett, akkor azt hittem, ebből soha nem lesz tl. De a kádból kivéve nem eresztett le olyan hamar, mint ahogy a látvány alapján gondoltam volna. Kíváncsi vagyok, holnapra mennyi marad benne, most direkt 3,8 baron hagytam, majd holnap rámérek.
-
chubby2o6
senior tag
válasz jjeahh #253137 üzenetére
Csak éjszakára akartam úgy hagyni, tekeréshez kiengedtem volna belőle 2 bar környékére. De most beparáztattál rendesen , azt hittem, csak fújás közben robbanhat, ha akkor megúszom, akkor már oké.
Meggyőztél, kiengedek belőleSzerk.: Engedtem belőle, most 2,18, így már csak nem robban fel nekem éjszaka Ha holnap az időjárás is úgy gondolja ( itt napok óta esőzések vannak ), majd tekerés előtt még megnézem, és 1,9-2 körülre belövöm. Meg persze megcsinálom a hátsót is.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz jjeahh #253167 üzenetére
Nekem azért kellett tej nélkül összerakni először, mert tudni akartam, alkalmas-e rá egyáltalán a felnim, nincs ráírva a tl-ready.
Ha tej nélkül is tart valamennyire, akkor tejjel valószínűleg jó lesz. De ha tej nélkül a kádba téve azt láttam volna, hogy a felni pereme mellett ezerrel jön ki a levegő, akkor hagytam volna továbbra is belsővel, és nem a tejjel feltöltött gumit kellett volna leszedni/kitakarítani.
Most állok neki a hátsónak, a tegnap szerzett rutinnal remélem ez már simább lesz.
Az elsőben megmaradt a 2,18, nem eresztett semmit egy éjszaka alatt.[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz jjeahh #253167 üzenetére
Én mindig tej nélkül rakom fel a gumit, eddig mindig egyből sikerült egy tartály nélküli legolcsóbb Lidl-ös kompresszorral.
Pont tegnap szereltem egy pár maxxis-t műanyag kínai kerékszettre, na ott tej se kellett volna, 3 bar körül bepattant mindenhol és nem eresztett sehol.
Engem egy dolog zavar: ha valaki gyakran cserélgeti a gumit, mit csinál a régi tejjel? normálisan összeszedni nem lehet úgyhogy én kimosom a régi gumiból, az újba meg megy új tej. Na ez összemocskol mindent.
Nem mintha nagyon cserélgetném, de most muszáj volt, akkora a sár itt, hogy esély nem lenne azokkal az xc verseny gumikkal megmozdulni, amik fennt voltak.
-
chubby2o6
senior tag
válasz jjeahh #253170 üzenetére
Az én felnim profilja is ilyen, és a Gorilla is szépen, bubik nélkül felment
Viszont tej nélkül, kádba téve látszik, hogy az illesztésnél ereszt. Tettem oda még egy réteg szalagot, de nem lett sokkal jobb. Teszek bele tejet, hátha, bár Hasaggymegnek is ezen dőlt meg a tl.
Nekem egy Bell sisakom van, abban még háló sincs, de igazából nem zavar, még egyszer sem ment bele bogár . Tulajdonképpen kettő van, anno Édesapámnak vettem a másikat, de sajnos neki már nem kell. Így, amíg ezeket "el nem használom", nem veszek másikat. -
Phülöp
addikt
válasz jjeahh #253167 üzenetére
Ahogy ezt leírtad, tiszta perverzió :)
Az meg, hogy fel kell fúrni a felnit, külön jól hangzik. Ha picit megszalad a fúró, kuka a felni? Tisztára megéri egy kezdőnek bevállalni az előzőleg felsorolt kezdeti nehézségek mellé. :)Park Tool Super patch + Topeak Micro Rocket Carbon minipumpa az én fegyverem (pajzsom inkább).
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #253271 üzenetére
Szerintem tul van tolva ez a geo b*z*las. Itt mar nem alkotsz ujat, csak az eddigieket kombinalod. Szerintem 2020 -tol mar nem lehet arrol beszelni, hogy valami elavult. Van egy pont, amitol mar nem lehet jobbat hozni, maximum mas karakterisztikat adsz a bringanak, amitol az folfele jobb lesz, lefele meg hasznalhatatlan, vagy forditva, vagy ennek a balance -a.
Nagyon jo a Supercaliber, de a rugout maximum arra jo, hogy folfele a gyokereken van tapadasod.
Scott Spark a mai napig a legjobb, es az sem friss. Jo a balance, folfele is eros, lefele meg nem halsz meg rajta.Bicaj itt mar masodlagos, Rockrider -el elert eredmeny az elo pelda erre.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #253271 üzenetére
Vagy a Treknek van akkora line-upja, hogy tud választani másik bringát, ha úgy ítéli meg a heyzetet.
A többi Trek Factory racinges mind Supercaliberrel ment, szóval ez egyéni döntés volt.Szerintem túl tolod ezt a geo buzulást, olyan bringákat fikázol, amik a jelenlegi csúcskategória. Specilazides kiscsaj is az előző WC-on, az új S-work Epic helyett a tavalyi, hosszabb rugóutas bringát választotta, de arról nem volt poszt
Olyan pályán mennek ezekkel a bringákkal, ahol lehet le se nagyon tudnánk jönni, főleg nem ekkora tempóval. Itt nem a bringa a szűk keresztmetszet.
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #253280 üzenetére
Csak a Supercalibernél direkt nem a hosszú rogóút volt a koncepció. Korábban 100mm volt a Trek XC bringája és azt cserélték le. A down country vonalnak csináltak egy másik bringát.
A Supercaliber soha nem akart hosszú utas down country lenni, mert nem ez a koncepció.
Ez kimondottan egy szűk rétegnek szóló bringa, ami egy átmenet a HT és egy rendes nagy rugóutas gép között.De egyébként meg lehet nézni pont a WC-ken, hogy nem a bringa dönt a helyezésekről, mert hatalmas a szórás. Az egyik véglet a Supercaliber a 60mm rugózásával, a másik pedig a 120mm mozgó új down country gépek és nyilván közte a minden is.
Elhiszem, hogy sok tesztet olvasol, meg sokat foglalkozol ezzel, de Te valójában nem mentél olyan sok bringával annyit, hogy releváns tapasztalatod legyen. Nincs az, hogy miden héten kapsz egy top bringát verj bele 100-200 kilit, írj róla valamit, aztán a következő héten megint.
Nyilván van különbség a topp gépek között is, csak ez már nem az az árkategória, ami szar lesz.
Továbbá azt is érdemes figyelembe venni, hogy mindenki más terepen, más stílusban teker. Ezért az egyéni preferenciák is sokat számítanak a teszteknél (mivel egy szubjektív műfaj). Ha valaki enduro hátérrel jön, akkor neki azok a bringák lesznek a viszonyítási alapja, abból fog kiindulni. Aki versenyző volt és 15 évet ment HT-n neki megint más lesz az alap.Azt is érdemes figyelembe venni, hogy lehet, hogy a WC pályák változnak, de az a terep, ahol Te agy én tekerek nem változik érdemben. Nem fog beépülni egy sziklakert vagy rámpa, mert a természet nem ilyen. Ahol most elcsapatsz az alu HT-del oda nem kell 66 fokos fejcsőszög, meg 120 mm-es villa.
Persze vágyni lehet bármire, biztos tök jó bringa, csak olyan mint az ágyúval verébre lövés. -
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #253280 üzenetére
Még szerencse, hogy nem a fórumok alapján fejlesztenek a gyártók. Az viszont igaz, hogy annyira ki lettek már hegyezve a biciklik, hogy nehéz újdonságot kitalálni és akkor jönnek a kevésbé fontos fejlesztések. Például nagyon szép a teljesen rejtett vezetékelés, de még lennénk nélküle.
Az XC meg átmegy más valamibe pl. downcountry. A gravel is egy új találmány, így megint lehet fejleszteni egy kategóriát, ami évekig biztosítja a fejlesztéseket.
Az viszont igaz, hogy átlag biciklisnek vajmi kevés szüksége van ezekre. Persze sokan mennek bikeparkba, ez is egy nagyon jó hobbi és fejlődnek ezek is a biciklikkel.csokicsibesz: Én is erre gondolok. Nekünk ezek fölöslegesek, bár ha valakinek van rá keret miért ne? Ha lenne fölös 5 millám, simán vennék egy Scott Sparkot.
fulton: Ki kell szedni télen az akkut és be kell vinni a lakásba. Pót akkut meg érdemes beszerezni, így vész esetén csak csere. Bár van alkalmazása a Shimano Di2-nek is az kijelzi ha merül.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #253280 üzenetére
Szerintem probalj ki egy SC -t, mielott barmit leirsz rola. Mar most megmondom, hogy a Scalper HT4 -et egy technikas folfelen is megenne ugyan azzal a riderrel, hiaba irjak azt a Cannondale -re, hogy a felfelek kiralya. A geo egy gyokeres, sziklas folfelen maximum kirakat, ha nem tudsz hatulra tapadast vinni. Lefele meg nincs kerdes, oda kell a hatso rugozas. Az SC az tulajndonkeppen egy hard tail kategorias bicaj. Az a hatso rugozas pont arra eleg, hogy legyen tapadasod.
Amihez te hasonlitod, az kulon kategoria, aminek a kiralya a Scott Spark a mai napig.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
flash-
veterán
válasz jjeahh #253273 üzenetére
mondjuk most a decathlonos 9s alap kmc lánc van rajta,nem egy nagy összeg, de akkor már sort is kéne cserélni szerszámom meg nincs, (és még nem is csináltam ilyen cserét) 2000km-nél járok és a parktool cc-4 láncmérő még csak most kezd néhány szemnél beesni 0.5nél, egyébként ez érdekes, ti is tapasztaltátok már láncnyúlásmérésénél hogy nem mindenütt esik be? (természetesn mindig a belső lukba dugom ahogy a videóban meg külön a kérdések résznél külön ki is emelik a parktoolos srácok- le is irják hogy a cimkére hibásan nyomtatták mert azon úgy szrepel hogy a lánc külsö szemébe kell helyezni..)
tehát vannak belső szemek ahol amikor berakom beesik 0.5ig valahol meg nem, csak érdekes hogy nem egyformán kopik "nyúlik" a lánc
de azért 3000ig jó lenne kihúzni
szokták mondani hogy a jobban kopik aki taposósabban megy, azon gondolkodtam hogy hiába tapossa valaki alacsonyabb áttéten is mert nem olyan erős, ha egy erősebb ember pörgeti nagyobb áttételen akkor ugye nagyobb wattok érik a láncot tehát akkor ez ebből kiindulva nem inkább azon múlik hogy ki milyen áttételt hajt milyen pf-el (tehát mennyi wattot nyom a pedálba?) ez lenne nekem logikus viszont akkor az lenne hogy az elég erősek pár száz km-enként cserélhetnék a láncot szóval akkor lehet hogy mégsem az erő-nyomaték okozza a nagyob kopást, hanem csak más tényezők(kenőanyag, tisztitás, felhasználhási hely, alkatrész minsőég[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
válasz jjeahh #253280 üzenetére
Azért tolod túl, mert amit a nagyok használnak a világversenyeken, annak semmi köze ahhoz a felhasználáshoz, ami az egyszeri beingásnak kell. Pontosítok: amit az egyszeri bringás használni képes. Sem technikában, sem erőnlétben. Meg szüksége sincs rá, illetve csak egy elég szűk, kissé perverz rétegnek. Tetszik, nem tetszik, a MTB-ok 70+ %-ával városban balfaszkodnak, vagy síkon, aszfalton túrázgatnak velük. Ez meg egy akkora réteg, hogy nekik valami divatos, menő geo kell, nem valami kezelhetetlenül agresszív. Pont ugyanaz megy, mint az autóknál az SUV-kkel. Aki igazi terepjárót akar, annak van egy nagyon szűk piac a célszerszámokkal, méregdrágán.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
mauimagic
aktív tag
válasz jjeahh #253357 üzenetére
A hétvégi versenyen az egyik versenyző pl 69.5 fokos fejcsőszögű HT bringával ment. A master 2-t így is behúzta, de összetettben csak 3. lett...
A sok edzés helyett kicsit olvasgatna itt a fórumon, egyből jönnének az eredmények, de nem...mindíg csak a biciglizés, tanulni meg lusták...[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #253370 üzenetére
Akkor itt most te vagy az, aki megkerdojelezi a hardtail bringak letjogosultsagat.
Feletek nincs sok trail-enduro bringas, az latszik. Lefeleken sok helyen bent vagy a legjobb 10 -ben, vagy KOM -al, egy HT bringaval, mikozben tenyleg nem is szurod neki. Itt a Mecsekben szerintem az elso 50 -ben nincs HT, de meg ossztelos XC sem.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
mauimagic
aktív tag
válasz jjeahh #253370 üzenetére
Ha beneveznék a helyi Güdüc MTB vagy MTB M-Ciuc versenyekre, esélyes, hogy én is felállnék a végén a dobogóra néha a jelenlegi őslelet geós hardtail bringámmal.
Konkrétan Buruczki Szilárdra hivatkoztam, ő ment az "ősmontival", kicsit guglizz rá, mert szerintem pár számmal nagyobb a mellényed.
Érdekes módon a mezőny jó része " oldschool" HT-vel ment, de XCM-ben sokszor ez a trend pl az elmaradott Ausztriában is, bizonyára a pénzhiány mellett a német Bike magazint sem hozza ki a postás, hogy képbe kerüljenek a labancok az aktuális MTB trendekkel
Én modern trail bringáról ültem át downcountry-ra, a kettő között nyúztam kb 1 hónapig egy 70 fokos HT-t, és képzeld, nincs ég és föld különbség érzés egyiknél se annyira, mint ahogy promózod. Pedig én próbáltam mindet. Mondjuk szakértő nem vagyok, azt aláírom, 25 év koca montizás kevés ahhoz
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- E-roller topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Jogász topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen