-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Ha valóban minimálisan volt használva, akkor nem hinném, hogy kerekeket, fékeket meg váltókat kéne rajta cserélni, hacsak nem sérültek meg ezek az alkatrészek. Ennyi idő elteltével inkább a külső gumik, bovdenek, fékbetétek cseréje lehet aktuális, illetve a csapágyak újrazsírozása. Illetve az egész bicaj átnézése, beállítása.
Egy nagy szerviz, 8-10 ezer körül van, ez a munkadíj, ehhez jönnek az alkatrészek, külsők 3000/db-tól, bovdenek 500ft/db, fékbetétek 1000/pár. Esetleg fogaskeréksor és lánc csere, ezt is meg kell nézni, hogy milyen állapotban vannak. Gondolom menetes sor kell rá, az max 4-5 ezer, meg 2 ezer a lánc. Ha ennél komolyabb gond nincs vele, nem hinném, hogy 25-30 ezernél többet kéne rá költeni, de az is lehet ennyit se kell.Utána lehet vele sokat tekerni, de nem túl durva terepen, jó minőségű túraútvonalakon.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Pl: Suntour Jump Square
Elvileg ennek 175 ös a hajtókar hossza, és nem rossz minőségű. Másik linket nem találtam róla, de szerintem ennél drágábban tudok már csak megvenni. -
---Lasali---
Közösségépítő
Ez azoknak jó csak, akik képtelenek első fékkel normálisan adagolva fékezni, csak full erőből képesek betépni a féket majd átesni a kormányon. Szerencsére kevés ilyen nagy mértékű technikai analfabéta van.
Van abban a fém házba egy erős rugó, ami összenyomódik egy bizonyos fékerőnél, így nem leszel képes kifejteni akkora fékező erőt, hogy mondjuk átess a kormányon. De azért ez se minden esetre igaz, mert egy teljesítményorientáltra beállított jó méretű biciklin azért nehéz átbukni, főleg ha az ember tud biciklizni, képes a súlypontjával játszani, meg megfelelő erővel húzni az első féket. Na meg a fékpofa tapadásától is függ, meg sok dologtól, hogy mekkora is az a fékerő aminél átesnél a kormányon, nem beszélve a sebességről, mert általában az okozza a baj, ha már majdnem állóra fékezik a biciklit, és akkor satuzza túlságosan. Tehát azt akarom ezzel mondani hogy lehet túlságosan hamar lesz nyúlós a féked, és igazából a még a hasznosítható fékerőből fog elvenni.
Én ezeket inkább kiszedni szoktam a biciklikből, utána a tulaj meglepően tapasztalja hogy mennyire jó lett a fék..[ Szerkesztve ]
-
Newneed
tag
Szia!
Nekem tektro márkából van hasonló a biciklin(a.m.s), és teszteltem is hogy mi a különbség a sima illetve a fékerőszabályzóssal. Aszfalton a fékerőszabályzós bicikli stabilan, rövid féktáv után megállt, a szabályzó nélkülivel (shimano rendszer, kellys fékpofával) pedig blokkolt az első kerék, felemelte a hátulját. Fel borulhattam volna ha nem engedem ki a fékkart. Murván, zúzott kőn, szabályzóval nem történt semmi gond, megállt rövid úton, szabályzó nélkülivel, blokkolt, ill. csúszott az első kerék a kavicsba, hosszabb ideig tartott megállni.
Hasznos egy kütyü, de egy picit visszavesz a fékerőből, cserébe nem állsz fejre.
(A teszt kb, 20km/h-sebességnél történt.)aloha
-
Tomi_Sci
őstag
Igen. Ha ISO szabvány fejcsöved van (nem tajvani, és nem olasz) akkor 30,2/26,4 méretű csapágyat kell keresned. Ezek jó drágák, olyan 10k-val számolj. 1" nem menetes villák közül szinte csak outi karbon darabokat lehet találni, ha valami mást szeretnél, akkor elég esélytelen.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
_seth_
veterán
Avid SD5-höz nekem FR5-ös fékkar volt, a V féket azóta avid bb5-ös tárcsára cseréltem de azok a v fékek nagyon jók, nem is dobtam el, ment fel párom montijára, nagyon merev, volt olcsóbb V fékem is korábban de nem volt olyan határozott a fékezés azzal mint az sd5-tel.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
superecneB
őstag
A deore szerintem nem éri meg a felárat. Az SD5 jó kis fék, nekem SD7 van a másik bringámon, nincs rá panaszom. A tektroval nincs tapasztalatom, csak a régebbi modellekkel amiket a Konákra raktak. Azok mondjuk nem voltak rosszak szerintem. De már nem emlékszem az milyen szint volt.
-
syberia
veterán
A lánckerekeken nem teljesen egy síkban vannak a fogak kialakítva, ezért nekem is úgy tűnt hogy nyolcas van benne, de mivel hibátlanul működik és nem vertem neki semminek, nem foglalkozom vele.
(#22658) Tüzi nem csodálom, a minőségi alkatrészek örökké élnek
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
deicide
veterán
Imprezából azért nemigen látni automata váltóst
De én az a fajta vagyok, aki helyett egy gép döntse el, mikor akarok váltani. Majd én elváltom 7000-nél az Astra-mat, ha úgy van kedvem.Ez ugyanígy igaz bringára is, van amikor taposni van kedvem, van amikor pörgetni, eldöntöm, hogy mikor melyik.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Zola007
veterán
Ha valaki sportszinten akar kerékpározni és kizárólag csak a tekerés a lényeg, akkor az vegyen szobabiciklit, ott nem kell ilyenekkel szórakozni, tisztogatni, szervizelni
Mert elektromos váltó ide- vagy oda azzal még ugyanúgy kell törődni, szerintem semmi nem old meg és tényleg nem értem, hogy mi az a pozitívum amit az átlagembernek hozzáad egy mostani komolyabb váltószetthez (pl Dura, XT) képest?
Persze lehet hogy 10 év múlva nekem is az lesz.
Mondom még 1x, nem vagyok a technika ellen, szerintem 100 fölött van az elektronikus műszaki cuccaim száma csak itt a szobában.Boltba menet 3 sebességnél nem kell több
kevés sportkocsiról tudok, amelyik CSAK automata váltós kivitelben készül. Persze a gazdag idiótáknak mindig készül majd gyogyós verzió, de a sportkocsi nem arról szól, hogy gáz/fék.
A Porsche egyik kisfilmében nyilatkozta az egyik mérnök, hogy rendesen rosszul voltak a tervezőrészlegen, mikor a cégvezetés úgy döntött, hogy be kell tenni a 911-be is az automata váltót.Autós hasonlat pedig helytálló, mert kapásból mondok neked a legtöbb kategóriára analógot bringás és autós körből
közlekedési eszköz: Hauser / Suzuki
divat: retro fixi / Beetle
lazulós: cruiser / Lowrider
könnyű terep: Merida XC 700 / VW Touareg
terep: GT Fury / Land Rover Defender
átlag sport: országúti / Honda S2000
versenysport: carbon outi / Lancer Evo IX
pályaspor: időfutam bringa / Audi R18[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
#48525824
törölt tag
-
gergo5991
őstag
mindent lehet, csak rá kell jönni
Ha 40-50 éve eszméletlen dolgokat találtak fel kvázi a semmiből villanykörte meg mindenféle erőművek, a mai generáció miért nem képes erre? A kb semmiből valami NAGYOT allkoni, szóval a mostani technológiával Enstein meg Tesla meg mittudom még kik voltak, biztos többet tudnának felmutatni mint a mostani tudósok vagy akárminek is nevezik magukat
Szerintetek nincs igazam ebben?
-
Zola007
veterán
Ennyi pénzem lenne, nem én jàrnék kocsmàba, a kocsma jönne hozzàm
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-=RelakS=-
veterán
Vagy pont a legutóbbi postot jelentették, hogy uszítás, akármi.
Majd kiderül.
Az viszont gyanús/érdekes, hogy ha a keresőmezőbe elkezdem a nevüket írni, logóval mindennel feldobja őket. Nem tudom, hogy egy törölt fiók esetén ennek így kellene-e működnie...
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
reelc
veterán
Köszi. Nekem ajánlotta.
Ma voltam munka után a Decathlonban gondoltam szétnézek ott is, náluk is annyi! Ráadásul ez a típus nincs a webshopjuk oldalán.
A Hervisben hamarabb voltam, ott 5299Ft lett volna, ha van készleten. Utána bepróbáltam a Decathlont, és sikerült olcsóbban, mint reméltem.Ilyen szemüveget nézegettem, szimpatikus lenne... ez a fényre elsötétülős dolog hogy működik? Pl. este lehet vele menni, lehet látni benne? Sok a bogár, és jó lenne akkor is valami. Most normál napszemüvegem van, az ugye este használhatatlan.
Vagy jobban járok egy ilyennel a sötétben?[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Helyben váltásnál a boltban is érzékelhető a különbség.Picit olyan mintha egy japán meg egy orosz szerkezetet működtetnél! Sram tulajdonosok no offence.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
reelc
veterán
Írtad, hogy te is vettél egy Sigma BC 8.12-őt.
Nem találok róla infót... nem kellene kikapcsolódnia, amikor nem használom? Vagy az ilyen óráknál a Sleep Mode nem azt jelenti, hogy kikapcsol?
Azt értem, hogy írták Deep Sleep Mode-ban szállították, és feléledt, amikor beállítottam.
A sima Sleep Modeban is kikapcsol (ha jó az óra), vagy az idő mutatása ez a mód neki?
Előre is köszi, és bocs, hogy nem világos így hirtelen. Ez az első computerem, és a honlapján sem találtam rá értelmes utalást. -
Hasaggymeg
Topikgazda
Ha a merev versus alsó kategóriás teleszkóp a kérdés,az a használandó utak minőségétől függ.Ha nagyon rosszak,gyökérfelnövéses,puklis stb. bicikliutakon szándékozol tekerni,esetleg földutakra is tévedsz,még egy rugós belépőszintű teleszkóp is jobban kíméli nyakad/hátsód/kezeid mint egy merev,de ha véletlenül jók az utak arrafelé,nincs nyakproblémád és országúton nyomnád többet,akkor értelmetlen egy gyenge teleszkóp.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz evo87 #147655 üzenetére
Linkkel könnyebb lesz.
(#147694) flash-...ellenkezőleg,az szerintem elég komoly.Nekem is van egy ilyen rögzített menetem,~20km/800m,melyben vannak 10+%-os földutak is,nem kevés!...legalábbis amatőröknek nem.
(#147631) trialboj...ez érdekes,bár tény,hogy 12 sebességnél már pici pontatlanságok is gondot okozhatnak azon a temérdek,sűrűn felpakolt lánc-kereken.
(#147679) Csokicsibesz ...kompatibilis új újjal azonnal jól kell menjen,második új láncomat zabáló régi soron szokott olyan lenni,hogy egyik-másik kereken pár száz méter,pár kilométer tekerésig érzem,hallom az összeszokás gyötrelmeit,de az is nagyon rövid ideig tart.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
válasz evo87 #147784 üzenetére
Na most durrant el az agyam...
Hogy hónapokra visszamenőleg nem túrja fel senki a topic-ot, azt még megértem.
De most szó szerint naponta jön minimum egy kérdező, 1:1-ben ugyanezzel. Nem lehetne egy kicsit lapozgatni a topic-ban?Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz evo87 #147784 üzenetére
Ha alacsonyabb vagy és elég neked az M-es,akkor ezt venném meg. Kvázi el is árulja mitől is "női" egy kerékpár:
- Női alakhoz idomuló ergonomikus nyereg
- Testsúlynak megfelelően beállítható villa.
- Rövidebb kormány és állítható kormányszár.(ez utóbbit hála istennek nem látom sehol)
- A markolathoz közel helyezett fékkarok....pfff(#147792) trialboj ...nekem most egyik sincs,így én WCpapír kutya vagyok?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Friczy
senior tag
válasz evo87 #191725 üzenetére
Sok évig jártam Speederrel, teljes megelégedéssel használtam Budapesten. Ami jelentősen növelte a komfortot, az a villa karbonra cserélése volt. Ha teheted, vedd karbon villával a Speedert. A macskaköves utakat továbbra sem fogod szeretni, de az út azon apróbb gödreit, amik szinte észrevétlenek, de a kormányon keresztül nagyon megterhelik a csuklót, kiválóan elnyeli a karbonvilla.
-
Ringman
nagyúr
válasz evo87 #213210 üzenetére
ha bevállalnál koskormányt, akkor a decás rc520 továbbra is bestbuy (a drágulás ellenére), a női meg gyak. ugyanaz, mint a férfi, csak a színe más, meg talán a kormány keskenyebb 2 cm-rel, de az nem feltétlenül baj, sőt.
kicsit olcsóbban ott az rc500, de szerintem megéri a felárat az 520.
a microshift váltós rc120-as nem tudom milyen, de valaki használt már olyat a topikban. (bardi talán?)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz evo87 #213210 üzenetére
Itt voltál már?
ZolkoW...bészótá?!😳😬🤭 hát azért azt sem hiszem, hogy normális ha egy erősebb kezű ember össze tudja nyomni a kormány végét, annyira vékony, hogy már szinte éles. Aztán lehet tulajdonképp ez a könnyítés ára. 😕
Szerk. és ha már grammbuzulás akkor a tegnap visszatettem a BBB Vanguard nyergemet és így kiderült, hogy az arisztokrata nevű Natural Fit Venec Lite Cube gyári nyergem nem a hazudott 235, hanem inkább 295 grammos, és a nyeregcső sem egy pillebajnok a 335 grammjával. (27,2x400mm)[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...