Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Fred23 #55264 üzenetére

    Én inkább valami értelmesebb bringát vennék. Erre túl sokat nem költenék, csak a minimumot amivel elgurul a-ból b-be.

    Egyébként az erdő valóban sok érdekességet rejt. :) Én is imádom, számomra a kerékpározás az erdőben az igazi, de ehhez kell egy erre alkalmas kerékpár is.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Fred23 #55266 üzenetére

    Az biztos, hogy annyira nem kell félteni a lopástól ezt a bringát. Viszont fejlesztgetheted ahogy akarod, ez akkor is egy paraszt bicikli marad, amit aszfaltra találtak ki, rövidebb távokra. Erdei használatra teljességgel alkalmatlan. Arra jó lesz, hogy megismerkedj a kerékpározással, de ha jobban megszereted a bringázást, magad is belátod majd, hogy ez alkalmatlan komolyabb bringázásra, akár aszfaltos túráról van szó, akár erdei túráról.

    BMW001: 140mm-es villa már kicsit túlzás bele. Inkább 120mm-en használd.

    bunddog: Komolyabb telókhoz előfordul, hogy gyárilag adnak telópumpát, de legtöbbször nem jár mellé. Új bringa mellé sem szoktak adni pumpát.
    Bármelyik kerékpárszervizbe bemész, valószínűleg lesz telópumpájuk és ingyen fújnak bele neked amennyit szeretnél. Vagy veszel egyet, 8-12 körül vannak. Egyébként egy sima autószelep van a telón, de nem ajánlom, hogy hagyományos pumpával megpróbáld felfújni. Kárt tehetsz benne. Egyszer kell megvenni, aztán jó lesz bármelyik telóhoz vagy taghoz.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz imyourfriend #55271 üzenetére

    Én is annak a híve vagyok, hogy az ember tegye el szép tisztán a bringát, téli álmot aludni. :) Lehetőleg fűtött helyen. Szezon kezdetén ismét egy átnézéssel érdemes kezdeni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    Minden tiszteletem a profi Downhill-es arcoknak, de amit némely bmx-es arc művel, na az nem viccel. :) Ezen aztán semmi teló, egy pöcsnyi, merev acél bringa. Itt épp a tripla előre szaltót gyakorolják: [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #55276 üzenetére

    Azért a jobb minőségű telók ki szokták mozogni az útjukat, lehet túl fújtad őket a súlyodhoz képest, vagy nem csapattad meg rendesen, hogy kimozogja az útját.
    Egyébként itt a beépítési magasság miatt írtam elsősorban, nem az a lényeg mekkora utat mozog ki. A 140mm-es villa feljebb emeli a bringa elejét mint a 120-as mert más a beépítési magassága. Ezért érdemes figyelembe venni a hátsó rugóutat és úgy villát választani hozzá. Elvileg 2cm eltérés még belefér. 110-es vázba a 140-es villa már necces. Nyilván lehet használni, de nem ideális geometria szempontjából, ez pedig kihat a stabilitásra és az irányíthatóságra. Illetve a hátsó rugózásra is, mert nem arra a villaszögre lett tervezve a váz. Ezért érdemes mindig a vázba tökéletesen passzoló villát tenni.

    Hasaggymeg: Tévedsz, ezeket a trükköket ilyen körülmények között begyakorolják, utána versenyeken is megismétlik. Én nem vitatom, hogy őrültek, de ettől még tisztelem a bátorságukat és a tudásukat, az összes profi DH-s és egy csomó extrém sportoló kicsit vagy nagyon őrült, ez egy ilyen sport. :)
    Van aki engem is őrültnek tart, pedig közöm nincs egy profi DH-s hoz, de jóval gyorsabban megyek le a hegyről mint az átlag és ez egyeseknél már kiveri a biztosítékot. Számtalanszor hallottam, hogy azt mondták rám túrázók, úristen ez nem normális, nem baj én így jól érzem magam. :) Ők meg úgy. Te meg úgy, hogy nyugiba túrázol.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ---Lasali--- #55287 üzenetére

    Na majd a legkozelebbi bringazasnal megmerem mennyit mozog ki a 120-bol a Fox F32. :)
    Nekem anno a marzo villaim ugy emlekszem kimozogtak az utjukat, gondolok itt a 66-ra pl.

    BMW001: Persze, nyilvan nem fogja normal terhelestol kimozogni teljesen magat.
    Ha gyarilag is szereltek 140mm-es villaval azt a vazat akkor ok, nyilvan ugy tervezte a scott, de nem jellemzo egyebken, hogy 100-110mm es vazba 140-es telot raknak gyarilag. 80-110 az inkabb XC, Maraton, 140mm meg mar Allmountain. Az egy 2 kategoriaval feljebb levo telo kb. 120 korul van a Trail kategoria. Én azt szeretem ha a vaz es telo rugoutja azonos, igy lehet a legjobban osszehangolni a rugozast.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #55295 üzenetére

    120/110 az teljesen jo. Epp ezt mondtam. En a 140/110-et kicsit tulzasnak gondolnam. Illetve, de ez mar abszolut egyeni dolog, 100-120mm korul jobban kedvelem a 29"-et mint a 26" vagy 27,5"-os meretet. 140 tol mar en is a kisebb kerekmeretet preferalom.
    Az RS villakat en is kedvelem, Fox-ot ugy szinten, kb egy kategoria a Fox es komolyabb RS cuccok is. DT villakkal nincs tapasztalatom, de szimpatikusak azok is,

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    Ilyen képek láttán mindig eszembe jut, hogy mennyire el vannak kényeztetve a mai montisok. :) Cedric Gracia valamikor a 90-es évek legelején, full merev géppel.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #55298 üzenetére

    Ha megnezed a Red bull rampage-t, ott is latni jo par arcot akik egy szal poloban ugratnak 30 metereket. Van akit zavar a mozgasban, jol tud esni, es megbizik a tudasaban. Persze hogy bolondok, de ezert szeretjuk oket! :)

    Crytec210: Mindenkinek mas az ingerkuszobe. Nekem ezek light gurulasok 50-60km/h korul, rovid naciba, poloba, masnak mar felelotlensegnek tunhet.
    [link]
    [link]
    Minden nezopont kerdese.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Pttypang #55312 üzenetére

    27,5" X 2.35-ös külsőkkel mentem. A bringa 140mm-es össztelós volt. Ezzel azért lehetett csapatni.
    Ki tudsz próbálni. Alpinbike.hu
    5000 ft egy teszt tekerés valamelyik túrán. Tavasztól őszig szinte minden hétvégén van rá lehetőség.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #55314 üzenetére

    Ha XC versenyeken is akarsz indulni, akkor 120mm felett gondolkodni valóban nincs értelme 10,9kg az egy jó súly.
    Egyébként Allmountain kategóriásnak azért nem nevezném egyértelműen, 110mm hátsó rugóút az manapság XC-Trail kategória között van. 130-140mm körül kezdődnek az AM bringák.
    A Fox nehéz? Egy F32-es 120mm rugóút mellett, qr15-ös tengellyel 1,45kg.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #55316 üzenetére

    A legújabb modell paramétereit néztem, ott bizony az F32-es 1,45 kiló. Angliában szerintem nem lehetetlen beszerezni.
    Hátsó rugózás általában adott, ott nem igazán lehet mit variálni, villából sem érdemes sokkal nagyobbat beletenni. 1-2 centi eltérés még belefér, de többnek nincs értelme.
    Jók az RS villák, de én még mindig jobban szeretem a Fox működését, bár az utóbbi időben sok kritikát kapott.

    Crytec210: Ezek a tesztek azért vannak, hogy kipróbáld, ez nem bérlés. Nem kell túlvállalni magad, akkor kicsi az esélye az esésnek. Ezért is jó egy ilyen hosszabb teszt, mert van időd ráérezni a bringára. Ha el is esnél vele, pár karcolásért biztos nem fizettetnének veled. Azért nem olyan könnyű komolyabb kárt tenni benne.

    ---Lasali---: Az újabb modellek könnyebbek. Bár nem mintha az a 100-200g olyan sokat számítana. :)

    Integrale: Deore agyak? Fene tudja, szerintem azok nem túl jó cuccok. Maga a Deore szett nem rossz, de az agyak szerintem kilógnak a sorból. Nem forog olyan szépen. XT-től már jók.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz maximilian4 #55335 üzenetére

    Attol is fugg, hogy hany kilo vagy es attol is hogy milyen szelessegu a kulso? Aszfalton en a gumin szereplo max nyomasra szoktam fujni. Terep kulsoket 2,5 bar fole nem fujok ha erdobe megyek vele, de van hogy kicsivel 2,5 alatt van.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bandi0000 #55342 üzenetére

    Én nem foglalkoznék vele, nem éri meg, hadd nyekeregjen, sok mindent úgy sem tudsz kezdeni azzal a műanyag forgáspontos, biliacél, kolbász vázzal. Használd amíg szét nem esik vagy vegyél valami értelmes bringát.

    ---Lasali---: Régebbi Manitou villákon volt zsírzó szelep.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #55344 üzenetére

    Van 1 1/8. nyakkal is. Egyebkent tulzottan ne merulj bele a kiadasokba, 26"-nak sajnos lealdozoban van.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ---Lasali--- #55353 üzenetére

    Még nem mértem le mennyi a súlya a 200ml teló olajnak, de egyébként annyira nem vagyok súly mániás, hogy 50-100g súlyokon fennakadjak. :)
    A nyílt olajos villákat szerettem mindig a legjobban.
    Egyébként azt észrevettem, hogy az új villákban sokszor kevesebb a kenőanyag és az olaj is mint kéne. Érdemes az első szervizt viszonylag hamar megejteni.

    Természetesen nem kell eldobni a 26"-os bringát. :D Nem a 26"-os mérettel van a baj, hanem a gyártókkal, akik abszolút ráálltak a 27,5" és 29"-es méretekre. Nem lesz alkatrész után pótlás a komolyabb 26"-os cuccokhoz.
    Jó áron még mindig érdemes 26"-os bringát venni, de ha most valaki viszonylag nagyobb összegből szeretne egy montit építeni, vagy kompletten venni, akkor már nem ajánlanám a 26"-ot, se az 1 1/8. fejcsövet.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    Kerékpár drága, nem drága kérdéshez. Kíváncsi lennék mennyiért vesznek telefont azok, akik szerint drága egy jó kerékpár? Amit ráadásul a legtöbben 1 év múlva cserélnek, de 2 év múlva szinte mindenki, mindeközben az adott teló kb értékét veszíti. Egy normális bringát nem 1-2 évre veszünk általában.
    Meg az, hogy mi a jó bringa az adott felhasználástól függ. Mennyibe kerül 1 hétre a sziget fesztivál vagy a Balaton sound? :) Nincs is több kérdésem. :)
    Még valami, az emberek Magyarországon úgy veszik az iphone 6-ot mintha ingyen adnák, addig nekem senki ne sírjon drága bringákról. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Integrale #55361 üzenetére

    Nem a hajtással lesz gond, hanem a kerékszettekkel, villákkal, külső gumikkal. 26" leszorult az alsó szegmensbe, itt valószínű meg is fog maradni, de aki komolyabb montit használ az gondba lehet ezekkel az alkatrészekkel ha 26"-ot szeretne fejleszteni. Ami meg marad elfekvőbe az aranyáron lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Sony P #55360 üzenetére

    Állapot függő is, de ilyenkor szezonon kívül kb 60-70k-t kaphatsz érte. Szezonban 80-90-et is akár. Feltételeztem a jó állapotot, ha fel kell újítani akkor az említett áraknál értelemszerűen annyival olcsóbban.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Integrale #55364 üzenetére

    Sajnos ez nagyon is aktuális téma. Már most is nagyon háttérbe szorult a 26". Ha megnézed a kerékszetteket, villákat. Rengeteg gyártó már rég lemondott a 26"-ról. Vannak még komolyabb 26"-os cuccok, de sokkal kevesebb mint 27,5" vagy 29". Használt piacon még van létjogosultsága a 26"-nak, lesz is még egy ideig, de ha új mtb-ban gondolkodunk akkor már kizárólag a nagyobb kerékméret mellett van értelme dönteni. Meg tulajdonképpen már most se nagyon találni komolyabb 26"-os új montit a gyártók kínálatában.

    Sokan sajnálkoznak is emiatt, én megmondom őszintén, hogy üdvözlöm az új méreteket. A 26"-ot tökéletesen kiváltja a 27,5", a 29" meg szintén egy olyan méret aminek meg van a létjogosultsága.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ---Lasali--- #55365 üzenetére

    Jaj de szeretem az ilyen embereket én is. :) Szerintem az alapvető probléma ott van, hogy magyarországon (most szándékosan kisbetűvel) a kerékpárnak még mindig nincs igazi kultúrája, bár már sokan kerekeznek, és egyre többen látják be, hogy a kerékpározni is úgy van értelme ha nem a "kínai piacos" fostaligát vesszük meg, de még mindig ott van a fejekben a tesco, auschan és társai, a 20-30 ezres csodákkal (már inkább ott is 40-50), de még mindig az a standard, hogy egy kerékpár az 19.990 vagy 29.990 az obiban vagy a madaras teszkóban, ami ettől drágább az már versenyzésre kell, neki meg arra nincs szüksége, szóval ne akard hülyének nézni. :) A tévedés ott van, hogy az obis, tescos stb vacak az nem kerékpár hanem egy utánzat.
    A másik probléma az, hogy nincs viszonyítási alapjuk, telefonban tudják mi a különbség, autóban is, de kerékpárban nem. Azt hiszik mind egyforma mert tekerni kell a pedált és nem motor hajt, csak a abban van különbség hogy a drágább erősebb, tovább bírja, de arra nekik nincs szükségük mert nem versenyzők.
    Én mindig a 90-es évek elejét szoktam felhozni példának, de lehet régebbre is visszamenni, amikor 1 havi fizutól indultak a bringák, akkor az természetes volt, de manapság az említett áruházak miatt már nem az.
    Egyébként én úgy kerülöm ki az ilyen helyzeteket, hogy szimplán nem vállalom el szervizre, se beállításra az ilyen hulladékokat. És most nem a régi, de minőségi bringákra gondolok, hanem az ilyen általad is említett nagyáruházi fröccsöntött szarokra. Annyi segítséget tudok nyújtani az ilyen tulajdonosoknak, hogy elvállalom ha nagyon ragaszkodik hozzá, de felelősséget a legcsekélyebb mértékben sem tudok érte vállalni és ha nem sikerül beállítani jól, a szerviz árát akkor is ki kell fizetni és reklamációt nem fogadok el. Meg szokták érteni. De ha nem akkor menjen Isten hírével, nem fog hiányozni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Integrale #55368 üzenetére

    Ami neked van, alap magellán azzal semmi gond nincs, ahhoz a kategóriához még sokáig lesz alkatrész ellátás. Én a komolyabb kategóriákra gondoltam.

    Újra megfogott, erőnlétem szépen visszajött (teljesen más igénybevétel mint az edzés)
    Ezt nem teljesen értem, a kerékpározás akkor mi ha nem edzés? :)
    Gondolom a súlyzózásra gondolsz mint edzés, valóban más jellegű. Én egyébként mindkettőt csinálom és szeretem is. Szerintem az emberek többsége a body-ra azért gondol csak edzés ként, a kerékpározásra meg kerékpározásként, mert a kerékpár az szórakozás is, a súlyzózás meg csak megfelelési kényszer, pedig az is tud szórakoztató lenni, én legalább is azt is szeretem. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz maximilian4 #55373 üzenetére

    Persze, hogy mindkettő edzés. Nem is állítottam az ellenkezőjét. Sajnos sérüléseket én is elszenvedtem az évek során, a legsúlyosabb talán a síbalesetem volt, mindkét lábszáram eltört és sérült a hátsó keresztszalagom is. Ebből a sérülésből kb 2 év alatt épültem fel. Gyógytorna után én is kerékpárral kezdtem, valóban iszonyú hamar elfáradt a combom. Tulajdonképpen újra kellett tanulnom járni, nemhogy kerékpározni. :) Aztán nagyon szépen megerősödött, olyannyira, hogy amatőr szinten XC versenyeken is indultam.
    Pár év elteltével megszerettem a súlyzós edzéseket, ekkor a bringa kicsit háttérbe szorult, a nagyon vékony, szálkás testalkatomat szerettem volna megerősíteni. 178 centihez voltam 60 kiló, ami igen vékony. Annyira elszántan csináltam, hogy 4-5 év alatt 88-90-ig fel tudtam menni izomban. Tulajdonképpen 30 kiló minőségi izmot szedtem fel és inkább bodys alkatom lett mint kerékpáros. :) Ezután ismét egy sérülés árnyékolta be a fejlődésem, volt egy szerencsétlen könyök törésem. Na ez aztán betett a bodynak, évekig szarakodtam vele, mire annyira rendbe jött, hogy ismét tudtam súlyzókkal edzeni. Mindeközben kb 70 kilósra fogytam. Borzasztó érzés volt. Amiért küzdöttem éveket, az szép lassan fogyatkozott. Annyiban szerencsém volt, hogy a visszatérésem gyorsabban megy, mint anno. Elég hamar felmentem 80-82-ig (jelenleg ennyi vagyok), működik az izommemória. Volt még egy plusz negatívuma a könyöksérülésnek és fogyásnak, a térdeim ismét nagyon bizonytalanná váltak. A combomról hatalmas mennyiségű izomtömeg fogyott el, nagyon szerettem guggolni és elég brutál combjaim voltak. Amikor lementem 70 kilóra egyszerűen nem volt a térdemnek rendes stabilitása, visszaköszönt a régi sérülés. Eleinte kerékpárral próbálkoztam, valamit segített, de nem volt az igazi. A guggolás rendbe tette, kellett neki az izomtömeg is. Nem azt mondom hogy 100%-os, de most már elég erős és stabilabb is. Egyébként a térd sérülések gyógytornája is a különböző guggoló gyakorlatokra épül, gondolom neked is végig kellet csinálni. Nem véletlen, kellenek ezek az izmok is. A kerékpár önmagában nem biztos, hogy elég lesz, hogy rendbe tegye a térded ha valóban rossz. Javaslom a guggoló gyakorlatokat, óvatosan, fokozatos terhelés növeléssel. Ha a porcoddal gond van, akkor meg konzultálj az orvosoddal és kérj hyaluron injekciót. Nekem az gyógyította meg a könyököm. A porcerősítő tablettákkal nem sokra mentem. Egyébként a guggolás annyira más mint a bringás izom, hogy hiába tudsz letekerni több száz km-t, egy alap guggolástól, 15-20 perc alatt másnap olyan izomlázad lesz, hogy menni is alig bírsz. :)

    ---Lasali---: Valóban érdemes mindig átgondolni, hogyan válaszoljunk ezeknek az embereknek, akik fejében a 20 ezres kerékpár van. Az értékesítés is szakma, és kicsit pszichológia, mint ahogy mondod. :)
    Vannak azok akik csak érdeklődően kérdeznek, hamar megérti amit mondasz, de van az aki szentül meg van győződve arról, hogy a kerékpár márpedig 20-30-nál indul és ne akard átverni. Na ez már keményebb dió, vitatkozásba nem érdemes belemenni, elmondom az ellenérveket, majd kitérek a szervizháttérre, ez általában elegendő szokott lenni. Amikor közlöm vele, hogy 10-ből 9 Budapesti kerékpár szerviz nem vállalja a legalja áruházi bringákat, vagy ha el is vállalják nem felelősséggel. Akkor azért elgondolkodnak.
    Munkatársak figyelmetlenségből volt, hogy elvállaltak nekem ilyen borzalmakat (nagyon örültem neki), de én vagy elküldöm, vagy csak kötelezettségek nélkül veszem át, bármilyen beállításra vagy szervizre.
    Ez a tehenes sztori jópofa. :) És mit válaszolt az öreg amikor mondtad neki, hogy 200-400 ezer között van egy tehén? :)

    Egyébként valóban sokat drágultak a bringák és alkatrészek, de ezt nem is tagadom. Viszont ebbe azért nem szoktam belemenni, mert ilyen erővel bármire kitérhetünk. Minden drágult, ha bemegyek a spar-ba, ott is egyre többet fizetek mindenért.
    A Magyar bérekhez viszonyítva minden drága, ettől függetlenül még is fogynak a drága szórakoztató elektronikai cikkek, telefonok stb. Szóval a legtöbb ember megveszi azt ami igazán érdekli. Az iphone is egyre drágább, még is fogy rendesen, idehaza is. Kiszorítják rá valahogy az emberek, épp ezért álszent dolog a kerékpárokat szapulni, hogy milyen drága a 100-200 ezres kerékpár. Nem is beszélve a 70-80k-n fennakadó emberekről.
    Illetve ha visszagondolok a 90-es évek elejére, még a bóvli áruházi kerékpárok megjelenése előtt. Akkor a teljesen alap mtb kerékpár kb 18-20 ezret kóstált. Igen ám, csak ekkor kb ennyi volt egy havi fizetés, jó esetben. Ezért a pénzért kaptál egy alap, de használható merev acél vázat, merev acél villát, alap kerekeket, szimpla falú felnikkel, kantiféket, és a legolcsóbb shimano váltórendszert 18 sebességgel.
    94 tájékán jutottam hozzá életem első komolyabb bringájához, ez egy GT karakoram volt, minőségi acélvázzal, teljes Deore LX szettel, LX kantifékekkel és Marzocchi XC400-as olajpatronos teleszkóppal. Ez gép így ahogy van 122 ezer forintba került akkor, 1994-ben.
    Ki lehet számolni, hogy mai pénzre átszámítva ez mit jelent. Nagyjából 5-6 havi átlag fizetés Magyarországon. Egy hasonló kategóriás kerékpár manapság akció nélkül, teljes áron kb ennyi: [link] Nagyjából 2 havi átlag kereset, de maximum 3, ha még egy kicsit jobb felszereltségű bringát is veszünk alapul. Ha ebből indulok ki akkor azt láthatom, hogy még olcsóbb is lett, nem is kevéssel. Az azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy 94-ben az a GT kb akkora szám volt Magyarországon mintha ma vesz az ember 1,5 millióért egy bringát, de inkább csak azért mert még gyerekcipőben járt a hegyi kerékpározás idehaza. Ár-értéket figyelembe véve ma jobb a helyzet a bringáknál.

    Napfénysüti: Én épp ezért szoktam javasolni a kerékpár teszteket, rendezvényeket, ahol van rá lehetőség ki kell próbálni, viszonyítási alap nélkül nehéz erről beszélgetni bárkivel, amíg nem tapasztalja meg mi a különbség, nem is fogja igazán megérteni.

    Because: A 27,5" valóban nem terjed olyan ütemben Magyarországon, mivel merev vázban nem is olyan sok értelme van, akárcsak a 26"-nak manapság, de a 29" gyakorlatilag tarol ebben a kategóriában. Persze lehet kivételeket említeni alacsonyabb embereket figyelembe véve, de nagy általánosságban elmondható, hogy a legtöbb ember, alap merev vázas montiból a 29"-el jár a legjobban. Még a kisebb rugóutas össztelós kategóriában is a 29" egy jó választás. 27,5" inkább közepes-hosszabb rugóutas fullyban kelendő külföldön is, azok meg drágák a magyar bérekhez. Illetve én inkább a felsőbb kategóriákról beszéltem, ha megnézed a komolyabb gyártókat, felsőbb kategóriás alkatrészeket, akkor azt láthatod, hogy a kerékszettek és villák is elég foghíjasan vannak 26"-os mérethez. Ez persze nem jelenti azt, hogy a használt piacon és boltokban, nagykerekben elfekvőbe, nem lesz még sokáig 26"-os komolyabb alkatrész, de ha új évjáratban gondolkozol, akkor már most jelenleg is gondba lehetsz a komolyabb 26"-os monti fejlesztésével, nem kell erre éveket várni. És ez csak egyre rosszabb lesz.
    Épp ezért zuhantak a 26"-os bringa árak is a használt piacon, nem véletlenül, aki kicsit is ért hozzá az tudja, hogy nagyobb pénzeket már nem érdemes 26"-ba áldozni. Sokan szabadulni akarnak tőle és nagyobb kerékre váltanak.

    Cathfaern:
    Na igen, van benne igazság. :) De azt ne felejtsük el, hogy egy 30 éves, egysebességes, kontrás bringán nem is nagyon van mi ami elromoljon, mindene acél, még a felnik is. Ebből adódóan persze dög nehéz is.
    Egysebesség miatt, meg az akkori túlméretezés miatt szinte elnyűhetetlen valóban. A mai bringák több törődést igényelnek, de precízebbek is. És minél drágább egy bringa, annál több törődést igényel, mert annál precízebb alkatrészei vannak. Sajnos sokan azt hiszik a drága bringa azért is drága mert soha nem kell foglalkozni vele, mindent kibír. Ezért látok sokszor 100-150 ezres telós villákat, komolyabb levegős tagokat, amik néhány év alatt teljesen leamortizálódnak a karbantartás hiánya miatt. Illetve szarrá nyúlt láncokat, amik az egész hajtás tönkretették.

    Na ez egy jó hosszú hsz lett. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ati007 #55383 üzenetére

    Nekem is nagy kedvencem a YT industries. Ez a Capra váz egyébként már nem friss fejlesztés, használják pár éve. Ezzel a fényezéssel és ezekkel a BOS telókkal jobban tetszett, de azért a mostani sem rossz. :) Sok tesztet is nyert, választották az év Enduro bringájának is 2014-ben.

    Ez egy Enduro kategóriás kerékpár, abból is a komolyabb, 165/170mm rugóutas a top verzió. Ez a rugóút, meg úgy általában az Enduro kategória inkább a Downhillhez van közelebb mint a túrázáshoz. Persze egy ilyen top kategóriás, full carbon, 12-13kg körüli össztelóssal lehet hosszabb távokat is tekerni, egy alap merev vázas monti, alu vázzal, 10 centi rugóúttal, ennél még nehezebb is, aztán lehet azzal is túrázni. Illetve van lock is rajta. Csak azért érdemes talán nem 1 X 11-es váltással használni, ha túrázásra is használva van.
    De nem ennyire felső kategóriás Enduro már nem annyira jó hosszabb tekerésekre, mert nehéz. 15 kiló körül is vannak. Összességében azért elmondható, hogy a 130-140mm körüli Allmountain kategória jobb választás, ha egy mindenes gépet keresel, kiegyensúlyozottabb a működése, könnyebben megy felfelé, de már nagyon jó lefelé is.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Pttypang #55384 üzenetére

    A legnagyobb fostaligák mindig az "össztelós" tescos bringák voltak. Na ezek azok amik kb a használhatatlanság szintjén vannak és nagyon hamar tönkremennek. A merev változat egy hangyafasznyival jobb, nincs rajta egy jobbra balra nyeklő műanyag forgáspont. Meg azok a "telók" is inkább plusz nehezéknek jók. Ehhez képest a legolcsóbb suntour rugós villa is egy űrtechnika. :)
    Egyébként meg ezek a tescos, obis szarok annyira gázosak, hogy beszélni sincs értelme róla, viszonyítási alapnak sem érdemes emlegetni őket, mert nem kerékpárok. Ilyen erővel egy sörösüveget is hasonlíthatok egy kerékpárhoz, annak is ugyan annyi értelme lenne kb. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Pttypang #55387 üzenetére

    A tescos az mindig fos volt, régen is és most is. Mostanában a neuzer egyébként szállít a tesconak, olyan fékekkel szerelik a felnőtt bringákat, amik még egy gyerek bringán is harmatosak. Valami 40 ezeré. Egészségére annak aki megveszi.

    Régebben egyébként én is sokat szidtam az alap suntour villákat, de az utóbbi időben már ezek is fejlődtek. Nem annyira gagyik már. Városi használat mellett, vagy kényelmesebb túrázás mellett akár évekig is működhet. Egész tűrhetően mozognak.
    Ettől függetlenül túl sokat én sem áldoznék a szervizelésére, szilikon zsírokat szoktak ajánlani hozzá. De csak valami olcsót vegyél, drága teleszkópzsírt semmiképp, akkor inkább új villát érdemes venni. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz maximilian4 #55389 üzenetére

    Reggelente nekem is kicsit érzékenyebb, de ez normális, mint ahogy írja más is.
    Nekem szerencsére a térd porcom jó, a szalagokkal volt probléma. Nem tudom milyen jellegű műtéted és vizsgálatod volt, de ha az orvos megállapított nálad porckopást akkor hasznos tud lenni a hyaluron sav injekció. Nekem a könyököm rendbe tette, ott volt egy kis porckopásom és meszesedés, ami a sérülés hagyatéka, de ez gyógyulás is sajnos hosszú folyamat lehet. Térdbe 5db injekciót szoktak adni, 5 héten keresztül, heti 1-et (könyökbe csak 3-at kaptam).
    Már az első injekció után érezni a hatást, de ez akár pár hónap után gyengülhet. Fél év vagy 1 év után lehet ismételni általában. Nekem három kezelés kellett, Tehát 3 X 3 injekció mire azt tudom mondani, hogy rengeteget javult, ez 3 évembe telt. Mindenképpen tapasztalt doki kell hozzá, aki beadja, olyan akinek van artroszkópos műtéti tapasztalata. Amúgy nem különösebben fájdalmas, kicsit kellemetlen. De ha a dokid nem ajánlotta akkor vagy felületes, vagy neked más jellegű problémád van, amire ez a kezelés nem jó.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #55396 üzenetére

    Én nem azt mondtam, hogy nem lehet 26"-ot fejleszteni már, hanem, hogy az újabb évjáratos alkarészekben egyre inkább mellőzve van. Épp ezért mennek az aprón olyan áron a 26"-os komolyabb cuccok, hogy kapkodod a fejed. :) Azt sem mondtam, hogy nem éri meg a 26", csak annyit mondtam, hogy komolyabb pénzeket nem tennék bele. Egyébként a sima QR-hez és az 1 1/8 hoz se nagyon ragaszkodnék, vastagabb tengely elöl hátul és a tapered is sokat dob a merevségen.

    Persze nem mindenkinek jön be a 29", de azért az elég nagy butaság, hogy csak 190 felett ideális. Az már eleve inkább XL-es váz abból is. Nekem is van ismerősöm aki nem szereti a 29"-et, én sem szeretem nagy rugóúttal, de 120mm-ig szerintem kiváló. Meg azért az sem kell elfelejteni, hogy a 29" tipikusan egy olyan méret ahol a jó vázgeometria hatványozottan számít. nem minden 29"-es lomha, az enyém nem lomha, pedig szeretem csapatni és nem vagyok egy túl magas ember a 178cm-el. Nagyon jól forduló, stabil gép.
    27,5"-nek számomra 140mm és felette van értelme. 140mm alatt csak is 29"-et vennék, persze akkor ha jó a geo és fordulékony.
    Nézd meg az XC maraton versenyeket, hogy mennyien mennek 29"-el.

    zoli03: Én a túra alatt a monti túrát értem, ráadásul AM meg Enduro bicajokról volt szó, maximum egy kisebb vagy közepes hátizsák ami szóba jöhet. Csomagtartók meg kulacsok nem igazán, csak ivózsák. A tipikus csomagtartós, túrazsákos túráktól most tekintsünk el, én nem arra gondoltam. Egy jó monti túrán vannak komolyabb csapatós, meredek részek is, azért vesz az ember Am vagy Enduro gépet, hogy bárhol le tudjon jönni. Ezzel azért vitatkoznék, hogy nem számít a bringa súlya. A pilóta súlyát meg megint felesleges említeni, ha izomban nehezebb akkor feltehetően meg van az ereje a nagyobb testsúlya mozgatásához. Ha nem számítana a bringa súlya ennyire akkor miért lenne annyival drágább a könnyebb? Itt megint csak azt tudom mondani, hogy nincs viszonyítási alap. Próbálj meg 12 kilós bringával hegyet mászni meg 15 kilóssal. Ráadásul az egész bringa irányítása, dinamikája más.
    Sokat mentem az Alpinbike-os csapattal is túrázni, hát fel kell kötni a liberót lefelé is, ha nem akarsz lemaradni. :) Elég komoly túrákat szoktak szervezni, nagyon meredek csapatós szakaszok is vannak. Ha feltüntetik a túraleírásban hogy magasabb technikai szint a követelmény, akkor biztosak lehetünk benne, hogy észnél kell lenni lefelé. :) És akinek nincs meg a kell technikai tudás, meg bringa az csak letolja vagy kikerül bizonyos részeket.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Lenkobold #55406 üzenetére

    Ha kevésnek érzed a 100mm-es telót elöl, akkor lehet inkább fullyban kéne gondolkodni.
    Cube Stereo 120 HPA Pro
    Bikediscount-ról rendelve 1600 euro, van 23"-as vázzal is.

    truefx: Nekem is vannak ilyen lámpáim, töltöttem én már ezt mindennel, amit csak rá lehetett dugni, és épp kéznél volt. Semmi baja.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Lenkobold #55411 üzenetére

    A 29"-es kerék miatt mindenképpen kényelmesebb lesz mint a 26". Kevésbé ráz. A felhasználási területet említve, valóban felesleges neked az össztelós. Bár egy 120mm-es 29" fully még elég haladós tud lenni, az elmondottak alapján erre semmi szükséged. Azt hittem inkább terepezni szeretnél vele. Jó lesz egy merev vázas 29" is a 100mm-es villával. Mint már előttem is említették, nem lesz vele gond, mert fel lehet fújni a levegős telókat kb 120kg-os testsúlyig. Ha csak nem vagy ennél jelentősen nehezebb akkor nincs gond.
    De erre akár egy minőségibb cross trekking is jó lehet.

    maximilian4: Ha tényleg szép állapotú, akkor ilyen 80k körül érhet.

    BMW001: És kompletten nem néztél? Építeni mindig drágább.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz zoli03 #55421 üzenetére

    3 literes ivózsákom van, nekem ez még idáig elég volt. Egy AM vagy Enduro bicajra max egy kulacsot tudsz rakni, vagy egyet se. Ezt a kulacs dolgot nem is igazán értem.
    Hidd el én is tapasztalatból írok. :) 3 liter víz nekem még mindig elég volt a következő kútig. Ezen egy plusz kulacs nem sok mindent változtatna.

    "Ha nem számít a nehezebb ember, akkor miért számít a nehezebb bicikli? Akármit írsz, ez egyszerű fizika, tök mindegy, hogy a bicikli, a biciklis, vagy a hátizsák nehezebb 3 kg-val, összességében ugyanott vagy."

    Nézd, soha nem voltam túl jó fizikából, de szerintem ez egy orbitális baromság. Ha jól értem akkor a te elméleted szerint teljesen mindegy, hogy egy 12 kilós bringával tekerek plusz egy 3 kilós hátizsákkal, vagy egy 15 kilóssal hátizsák nélkül? A másik meg az, hogy ha van egy adott hátizsák, amit mindenképpen magammal cipelek, mondjuk legyen 3kg, ettől miért lenne mellékes, hogy a bringa hány kiló?
    Nem tudom mennyi montis tapasztalatod van, meg milyen pályákon szoktál menni, de az baromi sokat számít, hogy a bringa hány kiló. Nyilván vannak még egyéb szempontok is. A könnyebb bringát, könnyebb mozgatni. Volt már pár bringám azért, van viszonyítási alapom.

    BMW001: Az kb 600 ezer ft. Én ennyit biztos nem tettem volna bele egy 26"-os gépbe, de nem vagyunk egyformák. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #55425 üzenetére

    1400 fontot írtál, az jelenlegi árfolyamon kb 630 ezer ft.
    Az a bicó amit most összeraktál, maximum 300k-t ér most a használt piacon. És még úgy sem lenne könnyű eladni.
    Ez itt a gond. Az a Scott váz se mai évjárat. Ne érts félre, nem leszólni akarom, mert biztos remek bringa, de szerintem túl drágán vetted. Bár nyilván az Angliai fizuból ez nem akkora érvágás. :)
    Kompletten, esetleg még alkuval együtt, sokkal jobb üzletet is össze lehet hozni.
    Egyébként ha nem ragaszkodsz a karbon vázhoz, ez se lett volna rossz alternatíva, nem sokkal nehezebb: Canyon Nerve AL 7.0 Kb 1200 font átszámítva euro-ból. 27,5"-ös, tapered fejcső, átütős hátul. Modern gép. Bár a villa sima gyors záras ahogy látom. Vagy esetleg egy kategóriával jobb, az AL 8.0.

    Azért kíváncsi lennék, hogy milyen 29"-et próbáltál, mert nagyon nagy különbségek vannak a 29"-ek között is.
    Hidd el, vannak remekül irányítható gépek ebben a kategóriában is.
    A 27,5" valóban minimális különbség a 26"-hoz képest, nem is ezért éri meg, hanem azért mert értékálóbb, jobb az alkatrész utánpótlása. Egyébként én egy kicsit jobbnak éreztem a 27,5"-ös méretet mint a 26"-ot, volt ilyen gépem, kicsit jobb a tapadása, mindeközben ugyan úgy kanyarodik mint a 26".

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #55427 üzenetére

    Nyilván való, hogy újonnan nem fogok tudni olcsóbban linkelni karbon 27,5"-ös fully-t, mint amennyiért te építetted részben használtan, kb egy 5-6 éves vázzal a karbon 26"-ot. Nem is erről van szó. Hanem amit már többször leírtam, hogy a 26"-ot a gyártók kezdik mellőzni, ezért az új alkatrészekkel gondba lehet lenni. Most ez valakinek vagy probléma vagy nem, nem vagyunk egyformák. Illetve ha megnézem azt, hogy kompletten milyen áron szoktak menni a top 26"-os gépek, akkor is úgy gondolom, hogy túl sokba került a tiéd. Ezenkívül se átütő tengely, se tapered fejcső, ami nekem bizony sokat számít. A tiéd is egy álláspont és az enyém is. :) Én jobb szeretek haladni a korral. Pláne ha már ilyen összegekben gondolkodunk.
    Megbontva valóban többért lehet eladni mindent, de jóval macerásabb is.
    Azért az túlzás, hogy megveszed azt a canyont amit linkeltem, újonnan és 4 alkalom után már a felét éri, mivel újabb, sokkal kelendőbb is, hamarabb eladod és jobb áron is, de bukó nyilván van. Ez mindennel így van.
    Véleményem egyébként pont az, hogy mivel hosszú távra tervezel, épp ezért nem 26"-ot vettem volna.
    Egész más lenne a dolog, ha kompletten 300k-ért vetted volna, akkor semmi kritikát nem írnék, de 1400 fontért szerintem nem az év üzlete volt, ettől még tényleg komoly alkatrészekből van és jó bringa, ezt nem vitatom.
    De én inkább veszek egy modern aluvázat, mint egy régi karbont. Amúgy semmi bajom a karbonnal.
    A fék dologhoz pár szó, szerintem jelenleg a Shimano-nál jobb ár-érték arányú fék nincs a piacon. Kiváló fékeket gyártanak, még a Deore is baromi jó. Én a Magurákat nem szeretem, ha már extra jó fék akkor inkább Hope. Amúgy csakis Shimano.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz zoli03 #55433 üzenetére

    Van több táskám is, van olyan amiben 1,5 literes az ivózsák és kevesebb a tárólórekesz, van amelyikben 3 literes van és több tároló rekesz, attól függ, hogy mekkora túrára megyek.
    Nézd, nem mindenkinek jelenti a túra ugyan azt, nekem a túra az AM, Enduro bicajozást jelenti. Ahol van felfelé tekerés is, és vannak komolyabb csapatások. Átlagban 40-50km táv és olyan 1200-1400m szint. Kizárólag össztelósokat használok erdőbe, nem szeretem a merev vázakat. Nem mindig megyek ismert pályán, sőt, sokszor voltunk ismeretlen utakon, meg az Alpinbike-os túraútvonalakat sem ismertem mindet, de mindig nagyon csapattuk lefelé ahol csak lehetett. Egyébként abból a szempontból nem értem a problémád, hogy ha van rajtam egy amúgy is 3-4 vagy legyen 5kg-os felszerelés, akkor onnantól kezdve már mindegy a bringa súlya, vagy most hova akarsz kilyukadni? Egyébként abban egyetértek, hogy a gördülő részeken a nagyobb gond a plusz súly, kerék és hajtás, de azért jobb ha minél könnyebb a bicaj, nagyobb komfortot ad felfelé, mint egy több kilóval nehezebb.
    Az Alpinbike-os srácokkal tervezem megcsinálni jövőre ezt a túrát:
    Cross Alps 2015
    Túrabeszámoló
    1 hetes túra, 380km-es össztáv, 11900m szint. Persze van kísérő autó, aki átviszi a cuccokat az egyik szállásról a másikra, de az egész napos túrára, (ami átlagban 80km-t és 2500m szintet jelent, igen durva és változatos terepen) a felszerelést magunkkal kell vinni. Ez senkinél sem jelent többet mint egy hátizsák, amiben esőkabát, szükséges túlélőfelszerelések benne vannak. Nagyjából 3 liter folyadék, amit után töltesz. De még pluszba egy kulacsot mondjuk fel lehet tenni a bringára ha van rajta hely. Gondolom ez már kimeríti szerinted is a mtb túra fogalmát. :)
    Voltak egyébként nagyon hasonló kategóriás bringáim különböző súllyal. A könnyebbet mindig megéreztem, hogy lazábban megyek vele felfelé. Szélsőséges példa, ott volt a régi kona stinky-m. Volt vagy 18 kiló. Irdatlan nehéz volt vele túrázni. Ezt a bicót felfoghatjuk egy régebbi, de komoly enduro-nak 180mm rugóútjával, volt nálam kölcsön egy Canyon enduro, 170mm rugóúttal, 14 kiló körüli súllyal, ég és föld volt a kettő.

    szjoci: Az ebike-ot ne keverjük ide. Az rásegítéses, könnyebben megy fölfelé magas rásegítésen mintha egy 9 kilós csoda karbon xc-vel mennél. Amúgy 21 kiló, van rajta plusz kb 8kg-nyi elektromos cucc, aksi és motor. Lefelé viszont azért jó, mert a súly elosztás nem szokványos, alul, középen összpontosul a plusz 8 kilós súly, mint egy tőkesúly, ezáltal komoly stabilitást ad. Érdekes érzés amúgy.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz razzorr #55510 üzenetére

    Nekem erről az a véleményem, hogy menjen a jó édes anyjába az a Juliet Macur vagy ki a franc, Armstrong ma is legenda!

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Napfénysüti #55514 üzenetére

    Érdekes, nekem inkább az jött le, hogy bűnbakot akartak találni, és aki tudta mosta kezeit. Követett el hibákat Armstrong, ezért bocsánatot is kért mindenkitől, de nekem ne akarják bemesélni, hogy mindenért ő a hibás.
    Csúful elbántak vele, pedig jó pár embernek börtönben lenne a helye.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #55516 üzenetére

    Ilyen erovel mindenkitol el kellett volna venni az eredmenyt, mert mindenki csalt. A legnagyobb szarhaziak a kerekparsport vezetoi, akik csak a penzt nezik.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #55521 üzenetére

    Értettem elsőre is. :) Én azért értékeltem benne azt, hogy mindenkitől bocsánatot kért, akinek valaha is rosszat tett. A büntetése mindenképpen súlyosabb mint amit elkövetett, nincs arányban a kettő. Nem olyan rossz ember, mint amilyennek próbálják beállítani. Vagy mindenkit meg kellett volna büntetni hasonlóan, akinek bármi köze volt a doppinghoz és az ezzel kapcsolatos ügyekhez, vagy senkit se.
    Armstrongnak is sok pénze volt és nagy hatalma, de az ő farvizén jó páran megszedték magukat, akik meg ellene fordultak, hogy mentsék magukat, az szerintem sokkal aljasabb.
    A másik meg a köztudott betegsége és gyógyulása, az akárhogy is nézzük, de egy csoda volt, gondolom abból felépülve egy más ember lett belőle, azt hitte halhatatlan, sérthetetlen.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz razzorr #55524 üzenetére

    Az a nő aki írta azt a könyvet, az is csak a pénzt látja ebben az egészben, elad jó pár könyvet, neki ez a biznisze ebből, olyan áron, hogy bele rúg még egyet a már földön fekvő emberbe, nekem meg ettől kell hánynom.
    Ettől függetlenül azért szerintem így is sokan maradtak, akik szemében Armstrong továbbra is egy példakép, és nem a rossz tetteire emlékeznek, hanem a sikereire. Az a szakasz lezárult az életében, szerintem így is sokan fizetnének azért, hogy egy Armstong kaliberű ember átadja a kerékpáros tudását mint edző. Anyagi gondjai azért biztos nem lesznek így se, de az tény, hogy már egy teljesen más életet kell élnie. És biztos akad sok ellensége is.

    ígyvanferi: Na igen. A bringázás azért elég konkrét sport, hacsak nem reszelik meg a vázadat, hogy menet közben kettétörjön, vagy nem adnak be valami gyógyszert sunyiba az ellenfélnek, amitől legyengül, akkor azért a pályán az nyer akinek erősebb a lába, meg jobban bírja, nincs mellébeszélés. :)
    A doppingot azért nem írom, mert az alap, hogy mindegyik tele van, így erre felesleges is kitérni, ebből a szempontból kiegyenlített a küzdelem. Teljesen mindegy, hogy 100 tiszta, vagy 100 doppingolt sportoló csap össze, ettől még igazságosak a feltételek. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Valkűr #55531 üzenetére

    Van amit össze lehet hozni, de nem lesz ideális. Az mondjuk a rosszabb ha 9-es hajtóművet akarsz a 10-es rendszerhez, de jobban jársz ha 9-es hez 9-est nézel.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Valkűr #55534 üzenetére

    A legfontosabb kitétel mindig az, hogy a váltókar és a hátsó váltó fokozatai megegyezzenek. 9 fokozatú kar hogy lenne jó 10 fokozatú váltóhoz? :)
    A hajtómű tányérok kicserélése nem megoldás, mert más a távolság is.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Slownz #55568 üzenetére

    Leárazások szezon vége felé szoktak lenni. Mivel a Magyar piac nem dübörög, a kerékpár eladásokat tekintve, ezért viszonylag hamar, Július körül elkezdődnek a leárazások az adott év modelljeire, de van aki előbb is akciózik.
    Legjobban talán mindig az 1-2 évvel régebbi modellel jársz, az a készlet erejéig, egész évben akciós.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz andrisbandi #55570 üzenetére

    Régebbi modellekre kifoghatsz komolyabb akciókat Ausztriában. Ott nagyon pörög a kerékpár biznisz, tehát amikor ott raktárkisöprés van, akkor az tényleg az, és nem ritka a 40% körüli leértékelés egy 1-2 éves modellre, vagy kiállított darabra. Érdemes kilátogatni. A használt pedelec is lehet alternatíva, de ott nagyon észnél kell lenni a vásárlánál. Érvényes garancia legyen amennyiben egy viszonylag újabb modellt veszel. Aksi es motor problémák nem biztos, hogy a helyszínen kiderülnek.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz rétisün #55575 üzenetére

    Azért azt érdemes szem előtt tartani, hogy karbon váz és karbon váz között is van különbség, nem is kevés.
    Egy 500-600k értékű karbon gép nem ugyan olyan minőségű vázzal készül mint mondjuk egy 1,5 milliós gép, vagy drágább. Nem csak a felszereltség különbözik. A karbon minősége, mennyisége, gyártástechnológiák.
    Én inkább veszek egy prémium alut mint egy alap karbont.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz concret_hp #55579 üzenetére

    A leértékelésekre gondolsz? Persze, vannak webshopos akciók is, nem is rosszak. Viszont egy csomó kisker üzlet akció nem kerül fel a webre. Mivel némely boltnak hatalmas készlete van, nem frissítik napi rendszerességgel a webshop-ot, hacsak nem olyan a programjuk, hogy az eladott tételek autómatikusan frissülnek weben. De sok helyen nem ilyen programot használnak (nálunk egyébként ilyen a program).
    Így simán lehet olyan, hogy csak akkor látod a jó kis akciókat ha kimész. Egy bringás paradicsomhoz közeli városba elmész, kb minden sarkon van egy kerékpár bolt. Egyébként szezonáron előfordulhat, hogy Magyarországon jobb az ár mint külföldön. Nálunk is olcsóbbak kicsit a Bergamont bicók mint a Német ajánlott kisker ár. Akárcsak az Uvex cuccok.És a sícuccok is. Itt a piac megkövetelei.

    andrisbandi: Egyébként van fatbike pedelec is. :) Ha 3-4 ezer euro körül nézelődsz és montit szeretnél, akkor javaslom, hogy össztelóst nézzél. Illetve középmotorosat (Bosch, Yamaha, Shimano, Brose), az agymotoros terepre nem igazán való, a középmotoros merev vázas meg irdatlan merev, mivel a középrésznél komoly merevítések vannak a motor miatt. Baromira tud rázni.
    fatbike-ból nem baj ha merev vázas, ott csillapít bőven a külső. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz andrisbandi #55585 üzenetére

    Mi az, hogy nagyon zajos? Ez mindenkinél mást jelent. Az agymotoros bringák 100%-ban zajmentesek, gyakorlatilag csak azt hallod amit egy normál bringán is, a lánc és gumi hangját. A középmotorosnak van egy kis hangja. Ezt városban egyáltalán nem hallod, ha erdőben mész, vagy egy csendes kis utcában akkor van némi hangja. A középmotorban vannak fogaskerekek és ezeknek a hangja hallatszik egy kicsit. Gyakorlatilag egy halk villanymotor hang, semmi különös.

    1. Ha agymotorost próbálsz, az mind ugyan olyan lesz, teljesen hangtalan. Ha középmotorost akkor a Bosch, Yamaha és Shimano motorok kb ugyan olyan hangúak lesznek. Ha a Brose motort próbálod akkor kicsit halkabb működést tapasztalsz. Brose motor a Bulls és a Specialized gyártóknál van. Legalább is amikről tudok jelenleg.

    2. A fatbike külső nincs kikönnyítve, ugyan olyan mint egy normál terep külső, csak orbitális méretben. :) A felni van kikönnyítve.

    3. Az ebike-nál is ugyan azok a kategóriák vannak mint a hagyományos bringáknál, csak van benne egy elektromos rásegítés.
    Rugóút függvényében változnak a kategóriák általában. 2.3-as külső 100-120mm rugóúttól kb az összes fully-ba belefér, ez egy jó AM, vagy akár Enduro méret is lehet.
    A 29"-es méret, is lehet "lejtőzős" attól függ, hogy mekkora a rugóút. 29"-ben is van 2.3-as külső.

    BMW001: Ez így nem teljesen igaz, komolyabb gyártók sem gyártanak azonos minőségű karbon vázat minden árkategóriában. Kínai karbon vázak meg eszembe sem jutottak. :) Meg semmilyen kínai karbon alkatrész, az kb egy öngyilkosság. Arról van szó, hogy az olcsóbb karbon vázakban kevesebb a karbon szövet és több az üveg, ez még nem feltétlenül jelent rossz minőséget, csak nem jobbak a premium alu vázaknál. Ez a legnevesebb gyártókra is igaz. Egyébként dolgoztam karbon gyártó üzemben, nagyjából ismerem a technológiákat.
    És itt most nem a te Scott vázadról van szó, a Scott igen drágán adja a bringáit és magas minőséget képviselnek. Én úgy általánosságban beszéltem a karbon vázakról és gyártókról.

    concret_hp: Michi Knofp-hoz nézz ki, mást nem nagyon ismerek mint határ menti.

    JackFeryll: Sajnos sok boltnak nem frissül naprakészen a weboldala. Szerintem is elvárható lenne a mai technikai szinten.

    Hasaggymeg: A Kilimanjaro számomra nem márka, ha az alkatrészei miatt érdemes megvenni akkor ok, de az a váz, inkább hagyjuk. :) Az kb úgy karbon váz, hogy van egy díszítő karbon réteg az üvegszöveten. Ezáltal ránézésre karbonnak néz ki, de se súlyban, se merevségben se semmiben nem hasonlíthat egy minőségi karbonvázra.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Normi™ #55635 üzenetére

    Az agymotor eleve nem való terephasználatra. Ez inkább városi bringákban lehet életképes. Súlyelosztás szempontjából a középmotor való mtb kerékpárba. Felszereltsége alapján is inkább egy városi bringa ez mint terep kerékpár. Amiket írt a rásegítésről, az is egyedi eset lehet. Minőségi ebike hajtás az úgy segít ahogy szeretnénk, precíz nyomatékszenzorja van. Ez egy gyenge minőségű ebike, minden szempontból. Ebből a tesztből nem vonnék le messze menő következtetést. A tesztelő véleménye is szerintem más lenne, ha valami rendes, minőségi ebike-ot kapott volna. A sportértékről annyit, hogy ez is attól függ, hogy használjuk. Ugyan úgy lehet sport értéke, ha tudjuk, hogy kell elektromos montival menni. Illetve azt is érdemes szem előtt tartani annak aki újonnan venne elektromos montit, hogy a belépő kategóriáknak a legrosszabb az ár-értéke, érdemes inkább többet adni érte, meghálálja minden szempontból.

Új hozzászólás Aktív témák