-
IT café
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz Dan-szan #56348 üzenetére
Elvileg két opció van, az egyik hogy kézzel beállítod az irányt, de így csak olyat lehet hogy lábra is megy, ekkor viszont ugyanúgy kézzel tudod ,illetve kézzel kell beállítani mindent: hőmérsékletet, ventilátor erősséget, és hogy menjen-e a klímakompresszor. Az automata leolvasztás módban ő mindent maxra fog állítani (hőmérséklet, ventilátor), és bekapcsolja a klímakompresszort, viszont csak ablakra nyomja. Azonban elvileg ebből is van lehetőség annyit módosítani, hogy kézzel beletekersz a ventilátorba, de nekem pl. ha már akár hőmérsékletet állítok, akár kinyomom a klímát, akkor teljesen kilép az automata olvasztás módból, és visszaáll normál üzemmódra ami előtte volt.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Dan-szan
senior tag
válasz BlacKSouL #56351 üzenetére
Akkor úgy látom a maxos-klímás megoldás ami mindenhol megtalálható és használható, főleg ha tudnám csökkenteni a ventilátor erősségét. Ha nem kénytelen leszek kiszállni addig a pár percig.
Kösz az előtted hozzászólóknak is
tboldi : Lehet már kérdezték, van corgi-d ,vagy csak tetszik ez a kutyafajta?
[ Szerkesztve ]
Az igazság csak nézőpont kérdése ! ** Xiaomi Mi MIX 3 ** "Mert játszani jó!" #csakaHONDA
-
zolynet
addikt
-
JoolsNOS
veterán
Amúgy a klíma "visszafelé" is működik? Tehát előbb lesz meleg ha használom?
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, GTX1060 6GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
Dan-szan
senior tag
-
BlacKSouL
addikt
válasz JoolsNOS #56355 üzenetére
Az utastér, vagy a motor? A motor valamivel előbb, mert plusz mechanikai terhelést ad neki, (sőt igazából ha a ventilátort beindítja, a generátornak elektromost is ami mechanikossá változik) viszont mivel a klíma kompresszor ha megy, és nem áll le a fagyvédelem miatt, akkor másodpercek után hideget nyom, a motor meg még hideg, nincs ami a radiátorba meleget adjon, eleinte sokkal hidegebb is lehet. Ha a fagyvédelem leállítja, akkor lehet hogy észre sem veszed, hogy nem megy a klíma, csak ekkor már nem beszélhetünk a plusz terhelésről.
Máshonnan megközelítve, a klíma mindig csak hűtheti a hőcserélőjét, ha megy a kompresszor, a hűtővíz meg amikor már kering, mindig fűti a fűtőradiátort. A hőmérséklet állítás akár gomb, akár automata, csak annyit tesz, hogy az ezeken keresztülmenő levegőt keveri össze különböző arányban. Alapból a klíma hőcserélőn mindig keresztül megy a levegő, a fűtőradiátoron csak akkor ha melegre tekerjük. Ebből adódóan 3 üzemállapot lehet:
1) megy a klímakompresszor, hőcserélő hideg, átmegy rajta a levegő, ezért lehűl és kiszárad, de a fűtőradiátoron nem, tehát marad száraz hideg a befújt levegő, pl. nyáron.
2) megy a klímakompresszor, hőcserélő hideg, átmegy rajta a levegő, ezért lehűl és kiszárad, a fűtőradiátoron is keresztül megy, vagyis a hideg de száraz levegő felmelegszik, és ez megy az utastérbe, pl. üzemmeleg motornál ősszel-tavasszal
3/a) nem megy a klímakompresszor, hőcserélő környezeti hőmérsékletű, átmegy rajta a levegő, de ugyanolyan marad mint amikor bement(nem hűl le és nem szárad ki jobban), a fűtőradiátoron is keresztül megy, vagyis a sima kinti hőmérsékletű levegő felmelegszik, és ez megy az utastérbe, pl. üzemmeleg motornál télen.
3/b) az előző, csak letekert fűtéssel, a különbség, hogy a fűtőradiátoron nem megy keresztül a levegő (ez magyarul a sima hűtés és fűtés nélküli szellőztetés)
Az 1-es és 2-es állapot a hőmérséklet szabályzóval egymásba átjárható, mondjuk automata klíma a beállított hőmérséklet elérésekor elkezdi átterelni a fűtőradiátor felé a levegő egy részét, így már nem teljes hűtéssel megy befelé a levegő.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
JoolsNOS
veterán
válasz BlacKSouL #56358 üzenetére
Csak az utastérre gondoltam. Mert igazából hidegben akkor nincs értelme, hogy klímával nyomja az ablakot. Mert egy adott hőmérséklet alatt nem a pára okoz gondot, hanem a külső ráfagyás amit meg csak az ablak melegítésével lehet eltüntetni. Ez meg kicsit ördögi kör, mert ha nem indulsz akkor alig melegszik a motor, ha meg elindulsz (ezt szoktam tenni) akkor meg állhatok meg párszáz méter után, mert sz*rt se látok. Bár pár hét múlva lesz mobilgarázsom, azzal szerintem csak az első jégkaparást úszom meg.
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, GTX1060 6GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
BigBlackDog
veterán
válasz JoolsNOS #56359 üzenetére
Mondjuk nálam nem nagyon volt ilyen "kívülről ráfagy" probléma. Mondjuk én motorindítás előtt jégoldóval le szoktam fújni a teljes szélvédőt, ha lefagyott és le is húzom a keletkezett trutyit ablaklehúzóval. Indulás után, mozgás közben meg ha akar jegesedni, akkor kicsit spriccelek rá téli szélvédő mosóból (amiben asszem van valami jégoldó adalék is).
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz BigBlackDog #56360 üzenetére
Nagy hidegben a -20 fokos ablakmosó is durván ráfagy a szélvédőre. Csak a meleg utastér a gyógymód rá, vagy folyamatosan pazarlod az ablakmosót.
"csak a zene van"
-
hülyegyerek
addikt
Valamire csak jók a faszbuk csoportok is :
[Új civic gyártósor]
Gyutub alert !hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
func93
senior tag
Ahoy,
Némi segítségre volna szükségem. 7gen Civic-nél mennyi különbség van az 1.4 és 1.6 sport között?
Esetleg, ha valaki tud eladót, azt meghallgatnám
"Nem lehet összekötni a pontokat a jövőt fürkészve, az összefüggések csak utólag visszanézve látszanak." - Steve Jobs
-
SLYM
veterán
Sziasztok!
Egy 2007-es Honda CR-V-re cseréltük az egyik Alfát, 2.2-es dízel, 140 LE. (Dizel 2.2 i-CTDi 4WD (RE6) 2007/01 2204 ccm 103 KW / 140 LE N22A2).
Vásárlás után a szűrők és olajcserén kívül valamilyen Dpsf olajról olvastam, hogy esetleg azt is lehetne/kellene cserélni. 169.000 van az autóban, nem tudok semmit a kocsi előéletéről, nem tudom ez volt-e cserélve, vagy kell-e egyáltalán. Bármi infó ezzel vagy úgy egyébként az autóval kapcsolatban? Vezérlése úgy olvastam láncos, azt tényleg nem kell cserélni bizonyos megtett kilométer után? Kell-e bele valami spéci olaj, vagy mehet bele bármilyen 10W-40? köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz func93 #56366 üzenetére
Szia!
Városban szinte semmi, viszont 90 felett már jól jöhet az +20 le. Mindkettő megbízható motor. Fogyasztás ugyan annyi, autópályán kicsit kevesebbet eszik az 1.6.Kérdezd meg milyen olajat használtak bele, ha 10W40-et akkor inkább hagyd ott.
Nyelestengely csapágy, jobbos féltengely törik, manuális klímásnál a hőmérséklet állítóval lehetnek gondok.
Utángyártott féltengely jobb mint a gyári, 25k.
Ha faceliftet nézel akkor hátsó szövet dobbetét mögé nézz be, ott szeret fogadni. Fl előtt nem volt benne ilyen, nincs is semmi gond velük. -
PartyNewl
tag
Sziasztok
Szerintetek mi lehet a baj?
Egyik pillanatról a másikra egyszer csak nem tudom sebességbe tenni a váltót járó motornál, mikor nincs beindítva pedig igen. Kuplung fogáspont teljesen eltünt, visszajön a kuplung olajszint rendben. Leszedtük a váltót kuplung kopott kapcsolóvilla kopott de sehol semmi törés látszólag minden oké.
Mi lehet a probléma? -
SLYM
veterán
-
tag
Találtam egy orosz olajos fórumot (oroszul beszélők előnyben), amit guglival fordítottam. Gyártónként vagy osztályonként is lehet keresgélni, én most az utóbbit vágom be ide. Van bőven olvasni való anyag...
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
Szóval a német szervizkönyvben ilyen kifejezéseket keress:
- Schmiermittel und Flüssigkeiten
- Ölwechsel
- Wartungsplan
- Füllmenge
-----------------------------------
Más: A hátsó ablaktekerőket qrva nehéz leszedni, ha nincs otthon megfelelő célszerszám. Ráadásul az egyik Ω-gyűrű fordítva volt bent.[ Szerkesztve ]
-
Peter.70
őstag
válasz yodamester10 #56389 üzenetére
Ennyi autód van?
-
engine88
aktív tag
Cserelt mar valaki Civic 2.2 cdti-ben valtoolajat?
Hidegben elegge nehezkes a valtas mig be nem melegszik a motor, de csak 1es 2esben meg talan 3asban is erezheto
[ Szerkesztve ]
-
Peter.70
őstag
-
a.gabriel
tag
Köszönöm mindenkinek a linket.
A minőség az nem véletlen!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #56393 üzenetére
Jó, már majdnem elkezdtem levarázsolni az előző képről a Toi-toi-t.
Írd meg az évjáratot felszereltséget meg karosszéria kódot meg a motorkódot is, hogy akkor pontosan szerepelj az összefoglalóban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
ddsteel
aktív tag
válasz yodamester10 #56399 üzenetére
Pont ugyanez a motor, évjárat nekem is, csak bordóspiros. Nagyon meg vagyok vele elégedve a H Astrám után egy űrtechnika. Kicseréltem a 17-es gyári kereket 16-os felnire (apámnak is ilyen kocsija van, most az övén van a 17-es), iszonyatosan jót tett a zajnak és a komfortérzetnek, viszont azt vettem észre, hogy nem is kell nagyon megpakolnom a csomagtartót, de elégé "ül" a segge (Lehet, hogy a 17-essel is ült volna, ez már nem fog kiderülni). Van egy vonóhorogra szerelhető 4-es kerékpártartóm, azzal az erőkarral remélem, nem fogok szikrát húzni magam után. Van lehetőség valahogy felkeményíteni ahátsó rugókat? (alengéscsillapítóm nem az állítható fajta). Neked mennyire ül a hátulja,ha megpakolod?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen