Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Shyciii #19 üzenetére

    Hogyne számítana a végsebesség. Nyilván nem ugyanannyit fogyaszt egy autó sem ha kényelemesen megy valaki alacsony fordulatszámon mondjuk 90-nel vagy tapossa a gázt és 150-nel megy. Mint ahogy az is számit, hogy "energia takarékosan" vezet vagy "sportosan". Nyilván van, amikor nem érdemes gyorsítani. Mert látható, hogy 200 méter múlva lámpát fogok kapni például. Egyszerűen, ha lehetővé teszi a forgalom beteszem üresbe és szépen rágurulok a lámpára. Optimális esetben mikor zöldre vált még csak nem is kell álló helyből indulni, hanem mondjuk 35-40 km/h-ról kezdek el gyorsitani már 3mas fokozatban. stb. Semmivel nem vagyok előrébb, mintha rárobognék a lámpára majd egy erős fékezéssel megállok hogy aztán majd padlógázzal lőhessek ki a zöldre. Én megsporolok egy deci benzint ő meg elfogyaszt feleslegesen plusz 2 decit...

  • Dißnäëß

    nagyúr

    válasz Shyciii #19 üzenetére

    Nem védem a Tesla-t, de egy villanymotor lelépve NEM eszik sokkal többet (lineárisközeli elvárható helyett) az üzemanyagából, míg egy belsô égésû azonnal lényesegen többet kajol be, mint amennyit hasznosan letesz a tengelyekre nyomatékként a végén - ahhoz képest mindkettô, mint mikor nyugdíjas tempóban indulnak.

    Szóval levéve a menetszelet, surlódásokat, minden egyebet, ami amúgyis hat mindkettôre, tehát az egyenlet 2 oldalát egyszerûsítjük és ezek kiesnek, a villany bucira veri egy padlózásnál a belsôégésût, hatékonyságban, a gyorsulás folyamata alatt. (Is).

    Ettôl még kamuzhat óriásit a Tesla amúgy, persze. Mindezt csak zárójelben írtam.

    [ Szerkesztve ]

    Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !

Új hozzászólás Aktív témák