-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz rob210 #45651 üzenetére
Csak a tapasztalat elég szubjektív, más környezeti körülmények, más felhasználási mód, más járművek, stb. Egy teszt némileg objektívebb, legalábbis próbál az lenni.
Nekem Michelin CC+-om van, a korábbi teszteken dobogós volt, és mostanság a mezőny fejlődése mellett is egész jó eredményeket produkál még mindig. Én ezek alapján választottam a számomra fontos, felhasználási módomnak megfelelő részeredményeket figyelembe véve, és tökéletesen elégedett vagyok velük, még így 3 évesen is teljesen jók. De itt a PH-n vannak páran, akiknek nem jött be, hamar le is cserélték. Ha csak ezekre támaszkodtam volna, nem ezt választottam volna, holott valójában meg nagyon is jól passzol hozzám és a Jazz-hez.
[ Szerkesztve ]
-
TFSi
őstag
válasz rob210 #45651 üzenetére
Egyértelmű a válasz. A szubjektív vélemény mindig fenntartásokkal kezelendő, legfőképp azokban az esetekben, amikor több teszteredmény korrelatív eredményt hoz adott típusra. Ettől még lehetnek eltérő tapasztalatok, ahány autó annyi féle karakterisztika. A fórumban alapvetően kedvezőek a Nexen N'Blue 4 Seasons tapasztalatok. Simán lehet, hogy belefogtál valami hétfői gyártásba.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
rob210
nagyúr
Ok de egy nem alsó polcos guminál ne legyen már hétfői keddi szerdai meg csütörtöki gyártás véleményem szerint.
Ha matador vagy goodride vagy valami 10e/db gumi lenne kusban lennék, de ezt így nagyon nem érzem felhasználó barátnak.
Főleg úgy, hogy amit lecseréltem az is 4 évszakos volt. Csak ennél klasszisokkal jobb.
Akkor úgy fogalmazok, hogy igazatok legyen, számomra ez nem jött be erős ZS re osztályozom.Renault power
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #45644 üzenetére
Azért én sem vagyok mindent is tudó. Sokadik tipp ez lett volna, mivel elég extrém megoldás. Ugye az alumínium például azért nem korrodal mert egy védő oxid bevonat képződik rajta, amit a sav leszed, ezért sem ajánlanak savas vagy lúgos kerektarcsa tisztítót könnyűfém felnire.
Elég szépen leszedte, ezeket nem kell lakkozni, de vannak felni felujito készletek, azokban van két komponensű lakk, esetleg azzal...Amúgy tornem el annak a gumisnak a kezét amelyik könnyűfém felnire ütött súlyt használ...
Az h többet nem látod nem igaz, mert a 4S abroncsokat (is) szokás cserélni a tengelyek között évente egyszer legalább, olyankor célszerű lemosni mindkét oldalát és gumiapoloval is bekenni, ezt tavaszra időzíteném, amikor már nem soznak. ( @tboldi: kivétel Mosonmagyaróvár ahol mindig soznak, még nyáron is )
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
rbalint88
addikt
eljátszottam a gondolattal, hogy az Audira veszek új nyárigumikat, főleg, ha sógornak kellenek a hankookok. 235/45R17, Vredestein Ultrac Satin 30k/db, Michelin Pilot Sport 4 40k/db. (Y, XL, peremvédős, C/A/71dB mindkettő).
mivel hobbiautó, évi 5-10k-nál nem hiszem, hogy több fog belemenni, szóval kopás nem téma.
tapad-e annyival jobban (a Vredi van unokatesómnak és elégedett voltam a teljesítményével Dobogókő felé, amúgy se sportautó) és bírja-e annyival tovább öregedési szempontból a Michelin, hogy megérje a felárát? hajlok rá, hogy az legyen, úgyse volt még soha Michelinem, de 27%/44k Ft a diffi...
Mik vajon a reális élettartambeli elvárások? PS4-től ezért a pénzért legalább 6 évet várnék... (persze jó lenne, ha a Vredi is tudna annyit, a Michelin meg 8-at, de gondolom ez álom) -
ngaba
aktív tag
válasz rbalint88 #45668 üzenetére
Ez egy szubjektív válasz lesz:
Ha sokmilliós autóm lenne (bár nem tudom, milyen Audiról van szó), akkor nem olvasnék teszteket, hanem lenne egy Michelin nyári szettem plusz egy Michelin téli szettem. Michelin gumiban én még csalódtam. (Volt már téli és nyári is.) De ki mire esküszik, ugye...[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tompie #45669 üzenetére
Több oka van: 1. Esztétika 2. Ahova felütik ott sérül a lakk, legközelebb tuti nem oda kéri a súlyt és ott korodalni is kezd már 1-2 szezon után
És a klasszikus +1: mert férfiak vagyunk, nem isszunk fél üveg sört, fél munkát sem végzünk, vagy csináljuk rendesen vagy sehogyan (más hasonlatot most nem hozok elő a párkapcsolattal folytatott esti tevékenység kontextusában mert kibanolnak megint )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
rbalint88
addikt
válasz Richard! #45670 üzenetére
nem. nem szeretem a Contit és nagyságrendileg annyiba kerül, mint a PS4.
ngaba: piaci értéke 1,5-2, az kevesebb a soknál. télire barum van, hogy az legyen kocka, ne a nyári gumi, két téli szezon alatt ment bele vagy 1000km, hogy ne pimpósodjon bele a benzin.
az új cégesen elvileg primacy 4 lesz a nyári és valami prémium lesz a téli is. (most is nyári dunlop, téli bridgestone)Qru: kb erre számítok én is ennek ellenére lehet rámegyek a Michelinre, attól jobban pörög a GDP, meg a lelkemet is simogatja.
-
veterán
válasz rob210 #45639 üzenetére
Én meg pont az ellenkezőjét tapasztalom. Halk, hidegben, "melegebb"-ben is jó, majd meglátjuk nyáron. Vizen egyenesen kiváló. Hóban is jó volt, két-háromszor tiszta hóban is használtam. Szóval ár-érték arányban az egyik legjobb.
Nálad a Hankook sem jött be, nem lehet, hogy kellene egy normális futómű a gumikhoz? -
2ozzmexy
aktív tag
Nem akarlak megsérteni, de Te vagy a jelentéktelen kisebbség, legalábbis ahogyan az utakon és a parkolókban látom...
Pont az ilyen ódi, béjemvé, merszédesz, passzat és barátai rohangálnak a legrongyabb abroncsokon.
Azért figyelem itt már a történéseket egy ideje és minta alapján felismerek sok abroncsot (főleg a télieket), de némelyiknél oda kell mennem megnézni mi van az oldalfalába sütve, mert még életemben nem is hallottam arról a gyártóról... Aztán gurul rajta egy 5-10M piaci érték közötti prémium... vagy éppen egy V6 Signum vagy Insignia 2,2 tádé...
Meg látok egy csomó "romot", azokon meg ott röhög a 3 éves Continental vagy Michelin szett, mikor a 4 gumi többet ér mint a verda amire feltették...Igazán jó "középutat" sehol sem látok, pedig Isten látja lelkem úgy megveregetném már valakinek a vállát, hogy "igen barátom, gratulálok, van egy 3-4M-s 8 éves autód szép állapotban Uniroyal abroncsokon, Te tudod mi mennyit ér..."
Ha valaki magára ismer és már megveregettem a vállát az nem a véletlen műve...@tboldi: TL;DR
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
rob210
nagyúr
válasz rothfb #45679 üzenetére
Ez fájt.
Nem ismersz, ez egyértelmű.
Ha a korábbi nokian, apollo szettekkel nem volt baj akkor szerinted a futómű a hibás?
Kanyarba ha letólja az orrát akkor az nem az oldalfal miatt van?
Lengéscsillapítók kyb 1 éves most volt februárban műszakin, 87%
Lengőkarok, meyle, stabrúdszilentek lemfölder.
De szerintem veszek egy autót a nexen gumikhoz.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Tompie
őstag
Feldolgozták a megrendelésem és írták, hogy januárt elején érkezett be hozzájuk a gumi, úgyhogy 2020. év végiek lesznek.
-
7Sony7
addikt
Srácok, a gumi belső oldalán van egy sugárirányú repedés. Tehát nem körbe, hanem a futófelület és a perem között. Mitől lehet ilyen?
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz 7Sony7 #45687 üzenetére
Welcome on hungarion roads... Kátyú, csókoltasd Te is a Magyar Közútkezelő Zrt. édesanyukáját. Vagy belementél egy élesebb peremű kátyúba vagy valami törmelék volt az úton, de egy élesebb kavics is tud olyat. Nekem ebből a kedvencem az aknafedő volt idáig... (Soroksári út folytatása, Helsinki talán? Tudod, ahol cikcakban vitték az aknafedőket...)
Amúgy kuka, csak szólok, mert abból akkora durchdefekt lesz mint ez:Hidd el, nem vicces 140-nél...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #45667 üzenetére
Valóban, arra nem is gondoltam, hogy időnként cserélgetni kell őket. Akkor most vehetek egy bakot.
Autós boltokban kérdeztem (Unix, Bárdi), hogy van-e direkt keréktárcsa lakk a só ellen, egyrészt nincs, másrészt nem is hallottak róla.
Gondolkodtam, hogy befújom nitrolakkal, de ahhoz enyhén át kellene csiszolni a felnik belsejét, különben leválik a lakk, aztán még a végén bekerül a fékpofákhoz, vagy jobban beleég a puhább lakkba a levált fékpor. A csiszoláshoz meg nincs is nagy kedven.
Szóval, lehet, hogy így marad, aztán az évek során majd kiderül, hogy sérül-e a felni a sótól?
Egyébként az ezüst alu felnin nem néz ki olyan rosszul az ütött súly, mint a fekete lemezfelnin (az S-Cross lemezfelnin le is festettem a súlyokat feketére, mert dísztárcsát soha többet nem használok).
TommyY
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gergőke88 #45694 üzenetére
Óraszerint, az valójában 131-133 közötti érték. (Én mindig óraszerintit írok, mert:)
Sok autóban az ütközéskor kiakad a sebességmérő, sőt, sok autóban feldélzeti regiszter is van (hála az Égnek a magyar hatóságokhoz ez az infó még nem ért el, különben sok emberre rárohadna a műanyag lakat...), úgyhogy aki GPS szerint megy az számoljon vele, h jogilag az autó sebességmérője a mérvadó... Tehát ha gáz van és kiolvassák (nyugatabbra divat!), hogy az óra mutatott 160-at - a GPS hiába csak 130-at, mert nem gyári méretű a gumi és egyéb fals dumák - akkor simán őt is felelősségre vonják, úgyhogy ezért az órát nézem mindig.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #45695 üzenetére
Én nem tudom mit gondoljak, ez a dísztárcsa eléggé megosztó kérdés, kérdezz rá 5 év múlva. eddig nekem sem volt dísztárcsám, a vitarán kipróbálom (több éves projekt lesz), biztosan hülye vagyok, de én adtam neki egy esélyt, hátha...
2 bakot vegyél, mert akkor nem az emelőn nyugszik majd az autó súlya, amúgy a jobbakat párban árulják, olyan 5-7ezerért már biztosító szögesek vannak, csak olyat vegyél, a többi MÉHtelepre való.
Igazából minden felni sérül a sótól, nekem az eddigi tapasztalatom azt mutatja, hogy mind a téli, mind a nyári kerekek meghálálják ha leszedés után kikavicsozom, lemosom samponos víz+keréktárcsa tisztító+kefe kombóval és az abroncsok oldalfalait befújom habbal. Tovább maradnak szépek és roszdamentesek, az abroncsok pedig puhábbak és rugalmasabbak maradnak. Olyankor én a csavarok menetét és a kerékagy peremét is át szoktam kenni gépzsírral, így könnyebben lejönnek és nem gyógyulnak össze.
Én kivagyok az ütött súlytól, bocs, nekem bántja a szememet egyszerűen, főleg alufelnin. Mondjuk én elve a félmunkától is idegi alapon vagyok, akkor vagy hozzá se kezdjen vagy csinálja meg rendesen...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz 7Sony7 #45696 üzenetére
Ehhh, azt hogy? Becsípted volna? Vagy befelé szúrta egy kavics éles pereme és ott repedt ki, kívül meg nem sérült meg... bár elég extrémen hangzik, talán ha túl lapos volt, de akkor sem szabadna.
Mindegy, cseréld le mindenképpen, én azzal nem kísérleteznék..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Trollok komolyan
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Xbox Series X|S
- Autós topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- E-roller topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...