- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz turnesjoska #14469 üzenetére
Ez attól függ, hogy 1 éven belül vagy-e vagy sem.
-
Topikgazda
válasz turnesjoska #14471 üzenetére
Akkor visszakérheted a vásárláskori vételárat a jótállási jogszabályok szerint. Javítás -> csere -> pénzvissza. Ez a sorrend. Levásárlás nincs.
-
Topikgazda
válasz turnesjoska #14479 üzenetére
Ez az email egy vicc. Több sebből vérzik, most nem részletezem. A lényeg, hogy neked semmi közöd az ASUS-hoz. Tessék bemenni a vásárlás helyére és ott kérni az eredeti vételárat, amennyiben nem tudják javíttatni megfelelő határidőn belül, vagy ugyanolyan típusra cserélni. Amúgy nem előfizus a cucc, ugye?
-
Topikgazda
válasz takacsbotond #14500 üzenetére
Ha még nincs 1 éves az egér, akkor kérheted a pénzvisszafizetést a MM-nál, egyébként meg el kell fogadnod a gyári szerviz ajánlatát.
-
Topikgazda
válasz birorichard #14535 üzenetére
Egy alapvető dologgal nem vagy tisztában. A 24 hónap garancia az nem 24 hónap jótállást jelent, hanem 12 hónap jótállást + 12 hónap korlátozott garanciát. Utóbbi annyit jelent, hogy a bolt továbbküldi a gyártónak a terméket, de ennek is lehetnek feltételei. Ezt értsd úgy, hogy 1 év után minden ajándék, amit a bolt vállal... Ez minden boltnál így van, nem csak az iponnál. Tehát linkelhetted nekik a jótállásról szóló jogszabályokat, jogosoan szarták le... A fogyasztóvédelem sem tud 12 hónap után érdemben segíteni neked.
Egyébként ha én boltos lennék, tuti nem vennék át csak úgy simán egy törött fejhallgatót, mert szerintem 10-ből 9-szer az a helyzet, hogy az user törte el. Nem vállalnám be azt, hogy saját költségen kiküldöm a gyártónak, aztán ő visszaküldi nekem, mondván ez nem garis hiba, és még a visszaküldést is én fizessem ki neki...
Mindez nem azt jelenti, hogy az ipon korrekten járt el az ügyedben, de a másik oldalról is meg kell nézni ilyenkor a történetet. Nagyon sok a kamus, szélhámos ügyfél, ezért minimum, hogy óvatosan kezeli a bolt ilyenkor a helyzetet.
-
Topikgazda
válasz Gyuri27 #14541 üzenetére
Ha a papíron az van, hogy 24 hónap jótállás, akkor én kérek elnézést. Viszont ha az van, hogy 24 hónap garancia, a lap alján pedig kisbetűvel szerepel az, hogy "a fent felsorolt termékekre 12 hónap jótállást vállalunk", akkor mégsem lesz 24 hónap az a jótállás, bármennyire is csapdossuk az asztalt.
-
Topikgazda
válasz sepsi0 #14544 üzenetére
A legjobb tudásom szerint a garancia, mint fogalom, a polgári törvénykönyvben nem szerepel, tehát az, hogy a köznyelvben mit jelent, jelen szempontból mindegy. Ha a jótállási jegyen le van írva, hogy a 24 hónap "garancia" miből épül fel, akkor azt kell figyelembe venni. Ha nincs leírva, akkor értelemszerűen a legkedvezőbb formát kell tekinteni, azaz a jótállást.
Én személy szerint jobban nem szeretnék belemenni ebbe a vitába, mert egyrészt jó párszor lefolyt már ez itt a topikban, másrészt most nincs időm mindennek alaposan utánanézni.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz birorichard #14552 üzenetére
PCX-ről sok panasz volt korábban, de mostanra javult a helyzet valamit. Csodát nem érdemes várni, mert gyakorlatilag ők a legolcsóbbak Magyarországon, és a kis árrésbe nem fér bele az önkéntes csere és hasonlók. Ja, és ők legalább tisztességesen feltűntetik a garjegyen, hogy 12+X év garancia.
-
Topikgazda
válasz KERO_SAN #14563 üzenetére
"Mivel tényleg nincs lehetőség annak bizonyítására, hol keletkezett a hiba, ezt szó nélkül kifizetjük."
Nem a ti dolgotok ennek a bizonyítása a jótállási idő alatt. Amúgy gyári hibáról van szó, vagy külsérelmi hibáról?
Természetesen szakvéleményt nem küldtek, tehát, az is előfordulhat, hogy a műszer sosem járt Németországban...
Ha lenne is valamilyen papír a gyártótól, a gyártó nem független szakértő ebben az esetben, és jogilag csak a független szakértői vélemény az elfogadott.
-
Topikgazda
válasz nordenrena #14577 üzenetére
Szia!
A 18 hét nem kicsit durva. Egy külföldi körnek legfeljebb 2 hónap alatt le kellett volna zajlania. Kérd meg a kiskert, hogy kérdezzen rá a nagykernél, hogy mi a fene tart eddig, és hogy nem-e akadt el a dolog valahol.
Még egy infó: amennyiben 1 év kötelező jótállás lejárt és a korlátozott gyártói garanciába léptél, a bolton semmi sem kérhető számon, a fogyasztóvédelem sem tud érdemben segíteni neked. Ilyenkor csak a kivárás játszik.
-
Topikgazda
válasz cheatergs #14581 üzenetére
Szia!
Mo.-on FLASH memóriákat nem javítanak. Csere lesz ebből vagy pénzvissza. Ha netán valamilyen csoda folytán a gyártónál landol a cucc és még nagyobb csoda folytán a gyártó javítja ezeket, akkor a különböző személyesadat-védelmi jogszabályok miatt nem élhet vissza az adatokkal, sőt szerintem törölnie is kell őket...
-
Topikgazda
válasz MiXE3Y #14582 üzenetére
Szia!
Ha 1 évnél idősebb a laptop, akkor csak a kivárás játszik. Ha 1 évnél fiatalabb, akkor járható út az, hogy jelentős kényelmetlenségre hivatkozva magad javíttatod meg a laptopot és a költségét a boltra hárítod, ahol vetted, tudniillik a bolttal állsz szerződésben, nem a szervizzel. Persze utóbbihoz nyilván az is kell, hogy a bolt informált legyen az ügyintézésről.
-
Topikgazda
válasz MiXE3Y #14585 üzenetére
A Lenovoval biztosan nem állsz szerződésben.
A garanciajegyen meg kellene nézni, hogy tényleg jótállás-e az a 36 hónap garancia, mert a két fogalom nem ugyanaz. Az esetek többségében a boltok 1 év jótállást vállalnak, utána csak a korlátozott gyártói garancia ügyintézésben segítenek.
-
Topikgazda
Szia!
Független szakértői véleményt akkor kell kérned a bolttól, ha úgy érkezik vissza a telefon, hogy hibát nem talált a szerviz és Te mint vásárló, ezzel nem értesz egyet. A boltnak kötelező ezt elvégeztetnie egy független szakértővel, vagy ha nem hajlandó, akkor a szakvéleményezést elvégeztetheted Te is és ennek minden költségét a boltra háríthatod, hiszen a jótállás ideje alatt a bizonyítás költségeit a boltnak kell állnia. Ha a bolt nem fogadja el a szakértői vélemény eredményét, akkor a békéltető testület lesz a következő lépcső, de ennyire még nem szaladjunk előre...
-
Topikgazda
válasz [-HERO-] #14636 üzenetére
Szia!
Ha a panaszod publikus, akkor röviden írd le légyszi, lehet mi is tudunk segíteni.
Egyébként ezen az oldalon a jobb oldali listából kellene kikeresned a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hivatalt és felvenni vele a kapcsolatot a felsorolt elérhetőségek valamelyikén (szerintem az email a legjobb).
-
Topikgazda
Szia!
Elfér itt a kérdésed.
Neked, mint magánszemélynek semmit nem kell vállalnod (tehát pl. próbagaranciát sem). Sőt, számodra az a legkedvezőbb, ha nem papíroztok semmit, mert később a szerződésben leírtakat vállalnod kellene.
Hogy mire kell figyelned? Csak arra, hogy kicsengesse a pontos összeget a vásárló. -
Topikgazda
válasz ANDROID??? #14661 üzenetére
A jótállás hosszabbodik meg a javítás időtartamával. Csere esetén pedig újraindul. Ez a gyártó által vállalt garanciától teljesen független. Én olyan esetet is el tudok képzelni, hogy egy 1+1 év garis telót fél év után cserélnek, aminek következtében újraindul az 1 év jótállás, de az extra gyártói gariból már csak fél év marad a jótállás letelte után, mert már másfél év telt el...
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz sirdenis #14674 üzenetére
Bemész a boltba, ahol vetted a telefont és ha nem tudnak ugyanolyat adni, akkor visszakérheted a vásárláskori vételárat. Ha szolgáltatós a telefon és a 2. évben vagy, akkor kicsit másabb a leányzó fekvése, mert ott nem játszhatod el azt, hogy visszakéred a vételárat, ugyanis a 2. év a szolgáltató által önként vállalt garancia és az ő szabályai érvényesek. Itt annak is örülni kell, ha a levásárlást felajánlják.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Olvasom a véleményeket erről a Kanderről az árukeresőn. Szánalmas ez az egész cégcsoport vagy mi. Szorgalmasan válaszolgat vmelyik kollégájuk a negatív kommentekre, de valami elképesztően arrogáns módon és nem létező magyar törvényekre hivatkozva.
11 órája írtak egy ilyet:
"Kedves Tibor, Pontosítsuk kérem az észrevételeit. A laptop hibás volt. Mi gyári lezárt termékeket árulunk, nem bontottat, persze ilyenkor is lehet hibás egy termék. Amennyiben hibás úgy nem él automatikusan a 14napos elállási jog, mert a márkaszerviznek ki kell vizsgálnia, hogy gyári hibás, vagy a felhasználó rontott el rajta valamit. Ennek van átfutási ideje. Ha gyári hibás, akkortól élhet az elállással, vagy kérhet cserét, javítást. Ez a törvény, amit mi maximálisan betartunk, arról nem tehetünk, hogy nem kellőképpen tájékozódott a jogszabályokról. Sokaknak csak a 14 napos elállás van berögzülve, hogy mely esetekben nem élhet vele azt már nem olvassák el. Köszönettel: Kander.hu"
Új cég a magyar piacon, kíváncsi leszek, hogy meddig marad életben...
-
Topikgazda
válasz macskajancsi #14717 üzenetére
Szia!
Ha ez egy OEM-es gép, akkor a komponensekre nincs külön bolti garancia, és sok esetben a komponensek gyártói is úgy adják el az OEM-es gépekbe a hardvereket, hogy külön gyártói garanciát nem biztosítanak rájuk, mivel ezeket a hardvereket jóval olcsóbban adják el a PC gyártóknak.
-
Topikgazda
válasz macskajancsi #14720 üzenetére
OEM alatt egy gyártó által összerakott gépet kell érteni. Ha egy kisker rak össze egy gépet és ad neki valami fantázianevet, az nem lesz OEM, és ott a komponensekre is külön van gyártói garancia.
-
Topikgazda
válasz nemethchek19 #14729 üzenetére
Most csak annyit tehetsz, hogy megvárod a szakvéleményt. Milyen idősek egyébként a RAM-ok?
-
Topikgazda
válasz nemethchek19 #14735 üzenetére
Akkor jó, mert 1 éven belül vagy, és még védenek a jótállásról szóló jogszabályok. A "garanciavesztés" itt nem is jöhet szóba, mert a jótállási idő alatt minden esetben bizonyítania kell az eladónak, hogy a bejelentett hiba a nem rendeletetésszerű használat következménye és nem gyári hiba.
(#14736) nemethchek19: ezek csak automatikus emailek.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz nemethchek19 #14738 üzenetére
"A jótállás körében - a jótállás mindkét fajtájának teljes időtartama alatt - a jótállásra kötelezett (az eladó) csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után (tehát például a vevő általi nem rendeltetésszerű használat miatt) keletkezett."
A gyártói garancia ettől függetlenül elveszhet, ami az 1 év kötelező jótállás letelte után okozhat problémát.
-
Topikgazda
válasz nemethchek19 #14745 üzenetére
Rendeld meg olyan webshopban a RAM-ot, ami holnapra beszerzi, ettől a bolttól pedig visszakéred a pénzt. Levásárlás nincs.
Biznisz Elek: gyorsabb voltál
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz gyurkikrisz #14748 üzenetére
Az új rendeletben szerepel olyan, hogy elektronikusan megkötött szerződésnél a fogyasztónak fizetési kötelezettsége van, ha ezt a webshop egyértelműen jelzi a vásárlónak a megrendelés feladása előtt (pl. a megrendelés elküldése gomb mellett). Ha ez fennáll, és nem veszed át a terméket, akkor elméletileg perelhető vagy az összegért, de nem tudok még én olyan esetről, hogy ez nem fizetés estén tényleg megtörtént volna, mert több vele a nyűg, mint amennyit ér a dolog.
-
Topikgazda
válasz gyurkikrisz #14750 üzenetére
Vagy írsz nekik egy emailt, hogy mégsem kéred a terméket. Felesleges ezért elmenni. Ilyenből nem szokott gond lenni, főleg ha népszerű termék és gyorsan el tudják passzolni másnak.
-
Topikgazda
válasz nemethchek19 #14753 üzenetére
Azon az oldalon, amit korábban linkeltem, erről is van infó.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz nemethchek19 #14755 üzenetére
PCX-nél sajnos ez mindennapos, mert ők a legolcsóbbak Mo.-on, így a garancia ügyintézésre nem sok erőforrást tudnak elkülöníteni. Nekem szerencsére még sosem kellett náluk gariztatnom.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz bullseye #14762 üzenetére
Igen, annak a javításnak a jogossága kérdéses... A jogszabály szerint 3 munkanapon belül az eladó nem tekinthet el a cserétől aránytalan többletköltségre hivatkozva, ha a termék hibája a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A billentyűzet meghibásodása szerintem igen csak akadályozza a rendeletetésszerű használatot. Szóval megér egy kört a dolog a fogyvédnél.
-
Topikgazda
válasz bullseye #14768 üzenetére
Én ennyit találtam erről:
"A ptk. 308. § (4) bekezdése szerint: ha a fogyasztói szerződés tárgya használt dolog, a felek két évnél rövidebb szavatossági határidőben is megállapodhatnak, egy évnél rövidebb elévülési határidő azonban ebben az esetben sem köthető ki. Hibás teljesítés esetén a panaszos eljárása azonos az új termék megvétele utáni eljárással."
"Az új szabályozás szerint a hibás teljesítés fogalma a következő: a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett [6:157. (1)]."
-
Topikgazda
Szia!
Az első 6 hónapban köteles foglalkozni a bolt a problémáddal. Az, hogy már nem forgalmazzák a töltőt, senkit nem érdekel. Ha nem tud cserélni, akkor pénzvissza. Ha nem akarják kicsengetni az összeget, akkor vesd fel azt az ötletet, hogy beírsz a vásárlók könyvébe. Ez az esetek 90%-ában lezárja a vitát a vevő javára (mármint amikor a vevőnek van igaza).
-
Topikgazda
válasz Sub-ZeRo #14781 üzenetére
Szia!
Ha online rendelted, akkor nem 8 munkanap, hanem 14 nap az elállás határideje. Ha bementél a boltba és ott választottad ki és vetted meg, akkor nincs elállás, és a 3 munkanapos cseregarancián is túl vagy, szóval joga van a boltnak szervizbe küldeni javításra a laptopot.
-
Topikgazda
válasz RootRulez #14827 üzenetére
Szia!
Természetesen gyári hibás termék esetén is élhetsz az elállási jogoddal, de mindenképpen közöld a bolttal, hogy a termék hibás, a későbbi viták elkerülése érdekében. A másik fontos dolog, hogy az elállási joggal nem lehet visszaélni, azaz ha fullosan használtad több napon át a terméket, aztán előjött egy hiba, ami miatt vissza akarod vinni, akkor a termék kipróbálásán már túl vagy, és itt a jogszabály szerint meg kell térítened a boltnak azt az értékcsökkenést a termékben, ami a kipróbálásán túl következett be benne. Jobb ilyenkor a békesség és normál garis ügyintézést kérni.
-
Topikgazda
válasz King Unique #14838 üzenetére
Szia!
Reklamálni lehet, sőt kellene is. Ha a bolt nem jelezte a vásárló felé, hogy a termék csomagolása bontott és a termék kipróbált, akkor az a vásárló megtévesztése. Sok webshop próbálkozik ezzel, de ez semmiképpen sem szabályos.
-
Topikgazda
válasz gyurkikrisz #14841 üzenetére
Ha visszaküldik, mert "olyan kedvük van", akkor független szakértői véleményt kell kérni a bolttól. Ha a szakértői véleményből kiderül, hogy a termék mégis hibás, akkor meghosszabbodik a jótállás a szervizben és a szakértőnél töltött idővel is, de ha nem hibás, akkor semennyivel.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz King Unique #14848 üzenetére
Kérhet cserét vagy elállhat a vásárlástól. De jó lenne ezt minél hamarabb, mert az idő itt a vásárló ellen játszik (később lehetetlen lesz bizonyítani, hogy tényleg bontott volt a csomagolás).
-
-
Topikgazda
válasz kungzi #14865 üzenetére
Mennyi idős a router? A jótállási idő alatt javítás -> csere azonos típusra -> pénzvissza a sorrend. Levásárlást vagy hasonló típusra való cserét nem ismer a jogszabály. A kötelező jótállási időn túl már nem köteles pénz visszaadni a bolt, sőt itt már az is pozitív, ha a levásárlást felajánlják.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz scarabeus86 #14922 üzenetére
15 napra kell törekednie a boltnak javítás/csere esetén, de ez sajnos egy gumiszabály. Ha a kisker leadta a nagykernek a cuccot és ezt papírral igazolni is tudja, akkor ez ki is meríti a törekedést. Itt meg lehet azt tenni, hogy jelentős kényelmetlenségre hivatkozva megpróbálsz elállni és a vételárat visszakérni, mert ünnepek ide vagy oda, már túl van az ügy 30 napon is, ami a kötelező jótállás ideje alatt már soknak számít.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen