-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Tazsam01 #13735 üzenetére
Szia!
A kötelező 1 év jótállási idő letelte után 2 lehetőséged van: vagy elfogadod a bolt ajánlatát (levásárlás), vagy meg kell várnod, amíg a gyártó cserélni. Utóbbi hónapokat is igénybe vehet.
Egyébként nagyon ritka az, hogy egy termék ára nem lefelé, hanem felfelé megy. Most peched volt a memóriákkal... -
Topikgazda
válasz Tazsam01 #13738 üzenetére
Szerintem a nagyker is jóváírt a boltnak. Így már nem érdemes tovább erőltetni a dolgot. Kaptál egy még kedvezőbb ajánlatot, mely szerint visszafizetnék neked a teljes vételárat. Ez az 1 év kötelező után nagyon ritka... Dobj hozzá egy pár ezret és vedd meg máshol a memóriát, ahol olcsóbb, vagy esetleg egy másik típust, ami hasonló paraméterekkel rendelkezik.
-
Topikgazda
válasz Tazsam01 #13740 üzenetére
Ha 40k-t esett volna a konfigod ára, akkor gondolom most nem panaszkodnál itt a topikban.
Nem lehet olyan jogszabályt írni, ami minden esetben a vevőnek kedvez, mert az aránytalan terhet jelentene a boltnak. Most úgy néz ki a sorrend, hogy javítás -> csere -> pénzvissza. Utóbbi a legkedvezőbb a vevőnek, mivel visszakapod azt a pénzt, amit fizettél. -
Topikgazda
válasz bullseye #13749 üzenetére
Az a helyzet, hogy nem kötelessége a boltnak készletről cserélnie a terméket a vevőnek. Még a jótállási idő alatt sem. Ha a boltnak megéri, akkor nyilván cseréli, de most nem ez a helyet és kihasználhatja azt, hogy a legkedvezőbb jótállási móddal, a pénzvisszafizetéssel él. Az a szöveg viszont tényleg szánalmas, hogy a terméket már nem forgalmazzák, ezért nem tudják cserélni. Valószínűleg azt hiszik, hogy ez jobb duma, mintha nyíltan azt írnák, hogy "bocs, nem cseréljük, mert nekünk k**vára nem éri meg és inkább pénzvissza".
Ilyen és ehhez hasonló helyzetben csak úgy lehet biztosan cserét kapni, ha te magad küldöd vissza a gyártónak a terméket...
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz optikus #13852 üzenetére
Ha lenne gyári szerviz (ami videokártyák esetében nincs), ahol a gyártói garancia érvényes, akkor miben befolyásolná a dolgot az, hogy 1 éven belül van-e vagy sem? Ugyan úgy vihetné oda is, nem akadályozza meg semmi. Sőt 1 év csak oda vihetné, mert a bolt csak 1 évig köteles foglalkozni a panaszokkal.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Ace Ventura #13885 üzenetére
A GSM boltok ugye alapból kilőve. Emag román cég, tehát nem érvényesek rá a magyar jogszabályok. Mall.hu csábítónak tűnhet, mert magyar és magyar forrásból szerzi be a cuccot, de nekem volt velük dolgom és ha reklamációról van szó, a szó szoros értelmében egy nulla a cég. Ha van a Huawei-nek gyári szervize, akkor szóba jöhet a Mall is, mert akkor viheted közvetlen a gyári szervizbe is a telót.
-
Topikgazda
válasz Ace Ventura #13889 üzenetére
Mert 1 év bolti garanciával árulják a telefonokat, a bolti garancia pedig sz*rt sem ér.
-
Topikgazda
válasz Ace Ventura #13891 üzenetére
Igen, ez is GSM bolt, bolti garival. Az összes 38 ezres az. Azért adják olcsóbban, mint pl. a Mall, mert lespórolják az ÁFA-t. A Mall ár a reális magyarországi ár kb. Vannak egyébként megbízhatóbb GSM boltok, akik normálisabbak és korrektül megjavíttatják a telefont hiba esetén, de meleg szívvel azokat sem tudom ajánlani, mert a bolti gari az bolti gari.
-
Topikgazda
Gyári hibás termék esetén is el lehet állni. Ha viszont gariba beadod, akkor már nem, tehát csak okosan.
(#14031) Attix82: akkor is el lehet állni, ha nem csak kipróbálás erejéig használta az ügyfél a terméket, de akkor köteles a termékben bekövetkezett értékcsökkentést megfizetni.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Turbolada II #14041 üzenetére
Mert nem cserélték ki neki a termékét egy másik színűre? Ha jól tudom, akkor egy másik színű termékre nem köteles cserélni a bolt, de illik felajánlania.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz SunMount3r #14156 üzenetére
Szia!
Elég a másolat mindkettőből.
-
Topikgazda
Ha már kint is jártál benne, akkor szerintem már a kipróbálásnál kicsit tovább mentél.
Az viszont jogszabályba ütközik, hogy így nem veszik vissza. 14 napig bármilyen állapotban vissza kell venniük, de a termékben bekövetkezett, a kipróbáláson túli értékcsökkenést köteles vagy megfizetni.[ Szerkesztve ]
-
-
Topikgazda
válasz vaakuum #14335 üzenetére
Akkor az már túl van a jogszabályilag előírt 1 év kötelező jótálláson. Ahogy itt szoktuk mondani, 1 év után már minden ajándék, amit a bolt vállal. A lap korából ítélve már nagy eséllyel nem forgalmazzák, ezért visszaküldte a gyártónak a nagyker és várja a csereterméket a gyártótól. Akár 2 hónap is lehet az ügyintézés.
-
Topikgazda
válasz vaakuum #14337 üzenetére
Csak megerősíteni tudom asdf kolléga válaszát. Tök mindegy melyik gyártótól veszel alaplapot, mert tudomásom szerint egyiknek sincs Magyarországon hivatalos szervize, így ha már nem forgalmazzák az adott típust, akkor a gyártónál landol. Az első évben véd a jogszabály és jelentős kényelmetlenségre hivatkozva visszakérheted az eredeti vételárat, de utána már a korlátozott gyártói gariba lépsz, amit pedig nem szabályoznak a magyar törvények, csak a gyártó.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz tamas0201024 #14354 üzenetére
"Belerakják a gépembe, azt külön nem kell kérni?"
Ezt kérdezd meg inkább a bolttól.
-
Topikgazda
válasz raziel01 #14375 üzenetére
Engem már zavart el Tesco vevőszolgálat azzal a vásárlás után, hogy nem kell kitöltetni a garipapápírt, elég a blokk. Tehát szerintem hagyhatod a dolgot, de ha biztosra akarsz menni, hívd fel azt a Tescot, ahol vetted. Gond esetén is csak oda viheted, ahol vetted, az áruházak ilyen szempontból függetlenek.
-
Topikgazda
válasz Predator2 #14384 üzenetére
"ha harmadszor is meghibásodott a termék (különösen, amennyiben azonos hibával), már kezdeményezhető a csere, mert kicsi a valószínűsége, hogy használható állapotba tudják hozni valaha is"
A javítások maximális számára vonatkozóan nincs jogszabály, de valószínűleg ez a bevett szokás, ha békéltetőkig vagy bíróságig jut a dolog. Szerintem nyugodtan kérje a cserét az ismerősöd a bolttól, mert láthatóan javíthatatlan a telefon. Jah, és levásárlás nincs, csak pénz vissza.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz birorichard #14466 üzenetére
Ha leírod a részelteket, akkor tudunk segíteni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
- Újabb lépést tesz a lineáris tévézés felé az Amazon
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Gyúrósok ide!
- Milyen notebookot vegyek?
- 30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
- Gitáros topic
- Mobil flották
- További aktív témák...
- Gépépítőknek!!!! Crucial 4GB DDR4 Memória Több darab
- Eladó Apple Watch Series 6 Silver Aluminium Case
- Gépépítőknek!!!! Eladó Intel Pentium G4400 LGA 1151 Munkára Irodai gépnek otthoni Felhasználásra!!
- Telenor Iphone X 64GB 100% Akku Gyári Kijelző Hibátlan Működés
- FujiFilm XF 23mm f1.4 R + Haoge square hood
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen