Új hozzászólás Aktív témák

  • birorichard

    őstag

    Sziasztok!

    Gondoltam, leírom nektek kalandomat az ipon nevű katasztrófával kapcsolatban, amit átéltem garanciális ügyintézés címén. Leveleket nem akarok kirakni, de igyekszem hűen visszaadni. Tragikomédia, de tényleg.

    2013.11.12-én vásároltam a fenti kereskedőnél egy Plantronics fülest, 24 hónap jótállással, viszonylag ritkán használtam, kíméltem, ahogy tudtam, külön dobozban tartottam, stb, semmi gond nem volt vele.

    2015.10.20-án amikor megint fel akartam venni, egyszer csak az egyik a fejpánt, az egyik pod közvetlen közelében, letört. Észrevettem, hogy a másik oldalon is található egy hasonló repedés. Neten ahogy rákerestem, láttam, hogy sajnos gyakori probléma, anyaghiba, gyártó szó nélkül cseréli. Megnéztem a garancialevelet, 24 hónap, nosza rajta, ki ne fussak a határidőből, essünk is túl rajta gyorsan, gondoltam naivan, nem lesz gond.
    Írtam egy udvarias levelet az iponnak, fotókat mellékeltem a hibáról, illetve a számláról, garilevélről - szerettem volna, ha úgy tudok menni, hogy már tudnak a dologról, esetleg utánanéznek, felveszik a kapcsolatot a gyártóval, nem kell ott fél órát állni, mesélni, magyarázni a kollégának, mi történt - könnyebb így nekik is, nekem is. Jött nemsokára a válasz, miszerint "nem tudják átvenni garanciális ügyintézésre", mert az törésre/repedésre nem terjed ki.
    Nyeltem egy nagyot, még nem húztam fel magam, rájöttem hogy jó öreg magyarhonban nyilván nem fog simán venni ez sem, ezért még egyszer leírtam nekik, amit már az első levelemben is, hogy nem volt kitéve fizikai behatásnak, nem feszegettem, tapostam rá, stb.
    Lelkiekben már elfogadtam, hogy nem lesz egy egyszerű menet, ezért felvettem a kapcsolatot a gyártóval, ugyanezt leírtam nekik is, fotókat mellékeltem, hogy küldjenek már legyenek szívesek egy állásfoglalást a leírt hibával kapcsolatban, a Plantronics support visszaírt, hogy sajnos ismert anyaghiba, természetesen cserélik a fülhallgatót, juttasam vissza a helyi viszonteladóhoz, akitől vásároltam, a továbbiakat ők intézik. Nagyszerű.

    Az iponnak címzett a második levelemben már beszéltem erről nekik is, és mivel kezdett kicsit felmenni már a pumpa, hogy nekem kell leveleznem a termék gyárójával egy olyan valaki helyett, akinek ez kötelessége volna, és amiért a fizetését kapja, némileg hidegebb hangnemben, természetesen minden bántó, obszcén kifejezés nélkül, egyszerűen csak hivatkoztam az ide vonatkozó kormányrendeletből eredő kötelezettségükre, illetve a Plantronics által küldött állásfoglalásra.

    Próbálom rövidre fogni, mert kezd kicsit hosszúra nyúlni. Sorra érkeztek a félsoros, nyegle válaszok, miszerint ők nem foglalkoznak vele, kvázi lesz*rják a jogszabályt, a gyártót, a vásárlót - engem. Ami a legjobb - arra hivatkozott az ügyintéző, hogy az "ő tapasztalata szerint" a gyártó nem cseréli az ilyen hibával visszaküldött termékeket, és számon kért, hogy ugyan fényképet küldtem-e a gyártónak a hibáról. Nevetni akartam, de már sírva írtam a levelet, és egyre zabosabb voltam, hogy egyrészt ne kérjen már engem számon azzal a munkával kapcsolatban, amit helyette végzek, másodsorban pedig igen, ahogy azt már leírtam neki korábban.
    Végső elkeseredésemben már odáig vetemedtem, hogy live chat-en is felvettem a kapcsolatot a Plantronics-szal, hogy legyenek már kedvesek és segítsenek már, mert egyszerűen nem hiszi el a viszonteladó, hogy cserélik a terméket. A support ismét megerősített abban, hogy bizony cserélik, de inkább adna egy e-mail címet, a K-EU-i képviselet warranty support elérhetőségét, és írjak nekik.

    Közben az iponnak írt válaszomban megemlítettem, hogy az ügyintézésük jogszabályt sértő volta, és úgy általában a minősége és stílusa miatt továbbítom a panaszomat az NFH-nak, ez az ötödik levél volt, amit nekik küldtem. Erre a korábbiakhoz képest némileg sietősebben érkezett a válasz, miszerint természetesen vigyem be, és nem garanciális, de "feltételes ügyintézésre" át tudják venni a terméket. :D Lol, gondoltam, már megvárom, a Plantronics warranty support válaszát.
    Ők annyit kérdeztek, hogy felvettem-e a kapcsolatot a helyi viszonteladóval. Elmeséltem nekik a teljes sztorit, ezután a következő levélváltásban elérhetőséget egyeztettünk, és 4 nap múlva megjött a cserefüles.
    Miután ez megtörtént, természetesen tudattam ezt az iponnal, némi körítéssel.
    Nem voltam bunkó, durva, obszcén egy alkalommal sem, nagyon szívesen kiraknám a levelezést, de nem akarok levéltitkot sérteni.
    Szerencsére a történet boldog véget ért, de ilyen impotens, szerencsétlen bandát, mint az iponnál, még életemben nem láttam. Rendeltem tőlük többször is, eddig kb ~200 000 FT értékben, de hogy az életben nem veszek tőlük egy kábelt sem, az biztos, és arra bíztatok mindenkit, hogy messzire kerülje el ezt a rablóbandát, akinek csak addig vásárló a vásárló, míg kicsengeti a pénzt, aztán magasról tesznek minden kötelezettségükre. Mindenesetre lesz egy kis időm, a beígért NFH-s panaszt is továbbítani fogom. Életemben ez lesz az első, pedig próbáltak már pár helyen átverni, lehúzni, stb., de eddig mindig sikerült megoldani normális hangnemben, a legutolsó garázscég is komolyabban utánanézett egy-egy problémának a második, harmadik levélváltás után, ami vagy az én vagy az ő igazukat erősítette meg, de az iponról egyszerűen ordít, hogy pofátlan tesznek rá, nemtörődöm, impotens társaság. Kerüljétek.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák