-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
A bolt biztos, hogy nem tudja beazonosítani az ajándékot, mert annak a gyári számát nem jegyezte fel és a főtermék dobozán sincs feltüntetve. Hogy tudod érvényesíteni a garanciát? Persze meg lehet próbálni az ajándék gyártójánál érvényesíteni, de ugye ekkor már teljesen mindegy, hogy kinél van az ajándék és hogy megvan-e még hozzá a főtermék. Erre értettem, hogy nyugodtan eladhatóak.
-
Topikgazda
válasz Czmorek #10497 üzenetére
Az a 3 év a gyártói garancia, amit a termék gyártója biztosít. Ha a kisker/nagyker csak az 1 év kötelező jótállást biztosította rá, akkor nincs mit tenni, a gyártóval kell lemeccselned a dolgot. Vannak egyébként itt a PH-n olyan tagok, akik segítenek gariztatni ilyen termékeket. Ha így érdekel, akkor a Hardveraprón megtalálod őket.
-
Topikgazda
válasz mimike #10548 üzenetére
Nem ez az első ilyen eset a Lenovo szerviznél. Utóbbi időben nagyon nem működik jól ott valami, rendszeresen próbálják lehúzni az ügyfeleket. Egyes laptopboltok már ki is jelentik, hogy IdeaPad-okra nincs magyarországi garancia, mert amik ők ott csinálnak, azt mindennek nevezhetjük, csak nem garanciális ügyintézésnek...
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz mimike #10554 üzenetére
Utánanéztem, és a lengyelekhez küldik ki az IdeaPad gépeket. Nincs is tovább magyarázni a dolgokat. Perelni a szervizt nem tudod, mert lengyel. Kb. csinálnak, amit akarnak. Egyet tehetünk, nem veszünk IdeaPad laptopot.
A bolt is tehetetlen. Ha az összes Lenovo gépet saját erőből cserélik, tönkremennek.
-
Topikgazda
válasz mimike #10561 üzenetére
Nem lepődnék meg ezen. Merevlemez hibát lehet arra fogni, hogy leesett a gép. Lehet a UPS is benne van a buliban, bár ezt nem merem kijelenteni. Az biztos, hogy a Lenovo IdeaPad lengyelországi szervize egy hanyag, szakszerűtlenül dolgozó mutyihalmaz. Több rossz tapasztalatról is tudok az ismerősöktől, és mind azóta történt, hogy az IdeaPad szervizt Lengyelországban központosították.
Jelen esetben rendőrségi feljelentést kellene tenni nagy értékű tulajdon rongálásáért, de mondom az a tény, hogy a tettesek lengyelek, szerintem alapból kinullázza a dolgot, és még a bizonyításba bele sem kezdtünk...
[ Módosította: Qru ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Értjük a problémád, és egyáltalán nem volt szó kioktatásról. Csak leírtuk, hogy mi a helyzet a piacon.
Ha megint ugyan ilyen hibásan kapod vissza, akkor azonnali cserét vagy pénzvisszafizetést kérsz, javítást már jogszabály szerint nem eszközölhetnek, hiszen már kétszer sem sikerült. Ha ebbe nem mennek bele, akkor vásárlók könyve, majd ezek után a további lépcsők.
-
Topikgazda
Az valóban nincs benne, hogy hányszor lehet javítani, de az igen, hogy ha a bolt nem tudja javítani (2x próbálkozott, meg volt rá a lehetősége, de gyakorlatilag ugyan úgy küldte vissza), akkor cserélnie kell és ha az sem megy, akkor vissza kell állítani a szerződés előtti állapotot (pénz vissza).
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Thunderzolee #10632 üzenetére
Szimplán le akarja húzni az ügyfelet a szerviz, nyugodtan forduljon fogyasztóvédelemhez. Persze azokat az emaileket is mutassa be majd, amelyekben azt írta az Asus, hogy felesleges fogyasztóvédelemhez fordulni. Ilyet kijelenteni önmagában jogsértő. Ha bíróságig jut a dolog, sima liba lesz.
-
Topikgazda
válasz Dare2Live #10690 üzenetére
Attix rákérdezett erre a fogyasztóvédőknél, és az álláspontjuk az, ha 3 munkanapon belül viszed vissza a műszaki cikket, akkor csak cserélni szabad. Ha cseretermék rendelkezésre áll az üzletben, akkor azonnal, egyéb esetben törekedni kell a cseretermék 15 napon belüli beszerzésére.
-
Topikgazda
válasz Attix82 #10698 üzenetére
Nagy valószínűséggel beszerezhető a termék, csak egyszerűen nem érdeke a beszállítónak a csere, hiszen ezzel őt kár érné. Inkább jóváír, a csereterméket pedig árulja tovább a mai árán. A thaiföldi árvizek idején ugyan ez ment a merevlemezekkel is. Nagyker jóvírt a kiskernek, a kapott csereterméket pedig árulta tovább.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz PR0JECTNR56 #10857 üzenetére
Minden probléma nélkül elálhatsz a vásárlástól. Emailben jelezd nekik az elállási szándékod, majd ha kinyit a bolt, vidd vissza a gépet. 30 napjuk lesz visszafizetni a teljes vételárat.
-
Topikgazda
válasz sunyijanika #10862 üzenetére
Az EW tudomásom szerint jogutód nélkül szűnt meg. Milyen típusú pendrive-ról van szó?
-
Topikgazda
válasz BigBlackDog #10876 üzenetére
Nem kell ettől tartani.
-
Topikgazda
válasz krisztian922 #10910 üzenetére
Nem köthetik személyhez a jótállást, csak termékhez. A jótállás érvényes jótállási jeggyel érvényesíthető. A számlát esetleg akkor kérhetik, ha pénzvisszafizetésről lesz szó, de egyébként ki tudják keresni a vásárlás pontos részleteit a jótállási jegyen szereplő adatokból is.
-
Topikgazda
válasz Biznisz Elek #10927 üzenetére
"Visszakaptam mert lenovoéknál így szokás"
Akkor még jól is jártál.
-
Topikgazda
válasz Biznisz Elek #10929 üzenetére
Hát nem tudom mit javult a helyzet, de rengeteg panaszt hallottam ismerősöktől és itt a fórum is tele volt, hogy a Lenovo IdeaPad szervize szándékosan megrongálja a gépeket és visszaküldi úgy, hogy fizikai sérült és csak pénzért javítják. Azóta próbálom mellőzni az IdeaPad szériát.
-
Topikgazda
válasz Biznisz Elek #10947 üzenetére
Végtelenségig azért mégsem lehet javítani. Ha a javítás először sikertelen, akkor semmiképp sem indokolt a csere, mert mindenki hibázhat, de ha másodjára sem sikerül javítani, akkor szerintem látható, hogy a termék nem javítható és csere szükséges. Ha nagyon nem akarnak cserélni, de harmadjára is elromlik, cserét viszont továbbra sem engednek, akkor jelentős kényelmetlenségre hivatkozva írni a vásárlók könyvébe, majd ha nem hoz eredményt, a következő lépcsők. Itt megjegyzem, hogy egy adott alkatrész hibájára gondolok, nem a teljes készülékre. Utóbbi esetben is vannak határok természetesen, pl. ha többet van szervizben a cucc mint nálad. Ez utóbbi simán kimeríti a jelentős kényelmetlenség fogalmát.
-
-
Topikgazda
válasz Nerevarine #10969 üzenetére
Nem kötelesek visszavenni. A bolt nem hibás semmilyen formában azért, mert a termék gyártója nem tünteti fel a pontos specifikációkat.
Ha neten rendelte a párod, akkor a 8 munkanapos, indokolás nélküli elállás érvényes, de ha karácsonyra vette, akkor már az is letelt. Jó tanács: ha nagyon fontos egy szempont egy terméknél, akkor ki kell próbálni.
Két lehetőséged van: reklamálsz a gyártónál, vagy eladod. Előbbire sem látok sok esélyt, hogy eredményre vezet.
(#10971) bullseye:
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
A mo.-i szerviznek nem kötelessége elvállalni a nem Mo.-on vásárolt telefon javítását. Nyilván ha EU gyártói garancia van a kütyün, és vhonnan az EU-ból jött szürkén, akkor bizony be kell venniük. A serial number alapján vissza lehet keresni, hogy melyik országba szánták a cuccost.
-
Topikgazda
válasz werszomjas #10996 üzenetére
Szerintem a Seagate mindenképpen cserél, ha közvetlenül hozzá küldik el a hibás terméket és van még rajta gyári garancia a szériaszám alapján. Ha nincs már az adott típusból, akkor egy hasonló paraméterekkel rendelkező terméket küldenek. Itt a probléma az lehet, hogy a bolt sunyin lenyúlja a megkapott csereterméket és kijelenti, hogy a gyártó nem tudott cserélni, vásárold le az árát.
Egyébként a jogszabályok szerint a bolt csak azonos termékre köteles cserélni, vagy ha arra nem tud, akkor pénzvisszafizetés. Tehát egy másik típusú 2TB-os külső vinyót semmiképpen sem kérhetsz.
Edit: ez az 1 év jótállásra vonatkozik, és ahogy látom az már lejárt. Itt akkor abban kell bíznod, hogy a bolt tényleg átadja neked a csereterméket, amit a gyártó küld.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz zsírsámán #11005 üzenetére
Szia!
A weboldalukat elnézve elégge amatőr céggel állunk szemben. Azt a 4-5 ezret sztem buktátok, ráfogták vmi bevizsgálási költségre (tételes számlát gondolom nem adtak). Nem szabad ilyen helyekre beadni semmit, mert nagyon megszívhatjátok (pl. szakszerűtlen szétszerelés miatt javíthatatlanul is megsérülhet a készülék).
Megtudhatjuk, hogy milyen típusú tabletről van szó?
-
Topikgazda
válasz Attix82 #11008 üzenetére
Ahogy Ati is írta, ha nem lett cserélve a termék, akkor jogosan járnak el. Amennyiben cserélték, akkor attól a ponttól újraindult az 1 év jótállás. Javítani biztos nem javították, Mo.-on semelyik szerviz sem csinál ilyet.
Edit: Speed(R)-nek akartam válaszolni...
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz dash17291 #11024 üzenetére
Az első évben ez a sorrend: javítás -> csere ugyanarra a termékre -> pénz vissza. Minden más egyebet nem vagy köteles elfogadni (pl. levásárlás, más termékre történő csere). Ha lejárt az 1 év jótállás, már szabhat feltételeket a gyártó/forgalmazó, amit el kell fogadni, ha garanciális ügyintézést szeretnél.
A második kérdésre: a típusszámnak kell egyezni, a specifikációk azonossága nem elégséges a jótállás keretein belüli cserére.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Renault, Dacia topik
- Politika
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Assetto Corsa Competizione
- További aktív témák...
- -70% HP EliteBook 850 G7:i7 10610U,32GB RAM,512GB SSD,15.6" FHD,vil.MAGYAR numeri.bill,WWAN 4G,Win11
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB
- Hama Ultraslim Fali konzol (TV)
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 12,9 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal DEÁK TÉRNÉL Átvehe
- Női városi bringa (Sierra City)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest