Aktív témák
-
#70869248
törölt tag
válasz Viktor77 #448 üzenetére
Több helyen is megy ez téma, kikerült a youtube-ra is:
[link]Engem spec. nem annyira zavar, Hamilton kiesése jobban, Alonso esete meg még annál is jobban (mármint ami a kiállásánál történt)..ezen magam is meglepődtem hiszen Hamilton drukker vagyok
De ALonso nagyot ment, és volt egy, csak pillanatra bevágott felételen megmutatott, győnyőrű mentése az Eau Rouge kivezetésén.Na de visszatérve, szvsz(!) ha a fehér vonalon (ami a pályát határolja) kivűl sóder van, akkor Kimi elfordul a Toyota mögött és más sorrendben érkeznek az Eau Rouge-ba.
...és nem tették ki, a Brawn-nál még lehet látni hogy fordult volna, de inkább ő is kimenekült. Viszont a két Ferrari habozás nélkül ment ki a fehér vonalon kivűlre.
Szal megint mondom, ha sóder van a pályán kivűl akkor Kimi befordul ahogy kell, nem csúszott meg, nem lökték ki...egyszerűen azért ment arra mert megtehette és jobbnak ítélte mint lelassulni.
Én inkább a 'bukóteret' hibáztatom (kigyorsítási szakaszon én csak problémának látom ahogy ennél az esetnél is), nekem kapásból Hockenheim első kanyarja ugrott be, ott mentek ki a DTM-ben(is) a fehér vonalon kivűl négykerékkel hasonlóan. -
deicide
veterán
válasz Barthezz2 #450 üzenetére
Az hogy tökig fordítja a kormányt és nem fordul be, az az én olvasatomban azt jelenti, hogy túl gyorsan ment az adott kanyarhoz, ez persze lehet véletlen, de akár szándékos is...én úgy látom, ha akart volna, fékezéssel befért volna a pályán is, de úgy döntött, inkább nem akar jópár helyet visszaesni.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
#70869248
törölt tag
válasz Viktor77 #453 üzenetére
hát igen, keresztezték volna egymást...ezt viszont el lehet kerülni, ahogy írtam ha ott pl. sóder lett volna akkor Kimi-nek sikerül is.
Amennyien Trulli-Kimi-t nézzük akkor Kimi hátrébb és kűlső íven volt, azaz ha nem fér be fékeznie kell...ezhelyett ő gyakorlatilag megkerülte ezt a problémát úgy hogy elhagyta a pályát.Kimi azért ment ki a 'bukótérbe' mert megtehette....minden más esetben Trulli mögött lett volna kénytelen elfordulni.
szerk:
egyébként mivel ez rajt után volt, sztem foglalkozniuk kellene az esettel mert így precedens teremtődött
A rajt után itt mindenki rossz íven és sebességen kanyarodik el...van aki azért mert védi a pozícióját, van aki azért mert támadja az elötte lévőét...rajt után megtehetik, később kisebb rá az esély.
Szal itt ki mennyi súllyal, hideg gumikon, lágy gumikon-kemény gumikon, de megpróbál befordulni..aki belül veszi az ívet akár védekező akár támadó megfontolásból az a kigyorsításon lassabb lesz, aki széleseben fordul rá azt valszegg megtámadják, de a kigyorsra hamarabb kerül 'egyenesbe' azaz jobb tapadásba.
Ezért megy a tötymörgés...és Kimi ezt kerülte meg...ezzel megkerülte azt is hogy esetleg belerohanjanak, vagy más módon sérüljön az autója mint többeknek.
De a pálya vonalvezetése nem az, hanem szűkebb.
Az ideális vonalvezetés egyébként nem az amit választott, meleg gumikkal jobb a felgumizott részen maradni, de ebben a helyzetben bezony előny volt, és nem volt őt kikényszerítő erő.[ Szerkesztve ]
-
hunnylander
őstag
5. helyről hagyta el a pályát, felőlem és a szabályok szerint is annyit kolbászol a pályán kívül amennyit akar és annyi 'életet ment' ezzel, amennyit csak akar. Essen már le, hogy csak az 5. helyre vagy hátrébb jöhetett volna onnan vissza. Ezzel el is árulta magát, miért ment oda.
Lehet ám lassítani is, mi van, ha fal van ott. Az egy hajtűkanyar, ott fékezni szoktak, Kimi nem is akart, mert úgy 5.-7. helyen gyorsíthatott volna csak ki a lassú kanyarból.
Keressétek már elő a tavalyi szövegeteket és nézzetek már tükörbe! Kész röhej, hogy ennyi hülye van a ferrarisok között.
Én adom nektek Kimi győzelmét, az a gól, amit a bíró megad, de most lesgóllal nyert a csapat, de nem meglepő, mert ennek mindig is lejt a pálya.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
biker
nagyúr
nagyon durva csalos sztori az indexen. mint schumi monacoi esete anno
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
#70869248
törölt tag
Ez így van.
kívéve ha nem szabad természetesen. ...könnyen lehet egyébként hgoy a versenyzői megbeszélésen/eligazításon meghagyják hogy eltérhetnek a versenyzők a szabályzattól...olyan okokat megjelőlve ami aztán lehetővé teszi hogy bizonyos eseteknél meg lehessen ezt lépni.
Ezért nem is foglalkozom az esettel bőszen, csak a saját véleményem az amit írok.
A kommentátoroknak is el kell mondani mire gondolnak, sztem most azért érzékeny ez a terület mert Kimi végre nyert...ráadásul olyan pályán ahol amugy is sanszos. ...ezért nem jó hallani ha csak kétség is fér az elsőségéhez.
De ez van, ez egy véleményes eset, szvsz természetes hogy mindenkinek megvan a maga olvasata.
Viszont nekem is beugranak hasonló esetek...pl. emlékszel mikor..talán két éve, uaz a Gyula Hamilton időmérős körét kérdőjelezte meg, mivel a 14-s kanyarban lesodródott a fűre 4 kerékkel viszont így is nagy időt ment..
-
laci666
senior tag
Nem tom mit kell ezen annyit lovagolni
Kimi nem csinált semmi szabálytalan dolgot.
A versenybírák nem nézték szabálytalanak amit Kimi csinált és itt a vége.
Az más kérdés hogy a nagy okosak okosabbak érzik magukat mint a verseny bírák,de az legyen az ö dolguk.
Sőt egyik csapat se nyújtott be óvást Kimi győzelme ellen szvsz ők se nézték szabálytalannak.
Akkor már 2:0 a bírák és csapatok javára az okoskodókkal szemben
Pedig ha nagyon szabálytalan lett volna csapatok már rég óvtak volna az tuti
Nyert Kimi az a lényeg[ Szerkesztve ]
ASUS Prime A320I-K,AMD Ryzen3 2200G ,2x8GB 3000MHz DDR4 Corsair ,240 GB Kingston HyperX Savage SSD,LG 27MP59G,SilverStone Raven Z RVZ02,Bequiet Shadow RockLP(Gyári AMD hűtő hely hiány miatt),Huawei Nova 5T, XBOX ONE X,MSI GS63 7RF Stealth
-
blokad
senior tag
-
brownus
veterán
válasz hunnylander #456 üzenetére
-
proof88
addikt
Kimi biztosan azért ment ki, mert már nem eléggé motivált, meg i was having a shit...
-
Flashcash
Közösségépítő
Ezen a videón 1:30-tól látható Button rajtja, meg pár kanyar amíg ki nem lökték. Nehezen tudom elképzelni, hogy tudta volna kilökni Grosjeant aki hátulról megforgatta. Szerintem is a rookie volt a hibás.
-
biker
nagyúr
kimi esetenel kerdes, hivatalosan az a palya resze es hasznalhato e, hiszen pl monzaban a hatso egyenesre forditonal szabad, mig silverstoneban emlekeim szerint nem, es tan monacoi egyes kanyar is szabad szelesen fordulni.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Al_Bundy_v2 #396 üzenetére
Akkor viszont minden pilóta h*lye, mert ott teljesen a falnál fordulnak, mikor ezek szerint a külső ív gyorsabb lenne.
A sebességbeli előny a +80 lóerő + lágy gumi miatt volt. -
proof88
addikt
na igen, monzai hátsó egyenesre fordító szintén érdekes... dehát akkor is, amikor visszajött a bukótérből Kimi, azt az 1 pozíciót, amit egyből lelépett és 3. lett így, azt nem kellett volna átvennie, csak az eau rouge-tól... persze nem kanyar levágásról van szó, de előnyt szerzett így, ha koszosak lettek a gumik, ha nem ...
-
blokad
senior tag
Ez a Lauda mindenkit beültetne a Ferrariban, most Fisico van soron. Ki lesz a következő
-
hunnylander
őstag
Nem a pálya része, ott a fehér záróvonal a kerékvető belső részénél felfestve, nem lehet elhagyni négy kerékkel versenyzés/előnyszerzés céljából. 20-ból 17-en a rajtnáli is szabályosan kanyarodtak, holott ezzel sokuknak tötymörögni kellett a La Source-ban. Kimi nem vold hajlandó besorolni az 5. helyére.
És értsétek már meg, hogy nem az a büntetendő, hogy elhagyja pályát, hanem az, hogy az 5. helyről hagyja el az elhagyás pillanatában, és a 3. helyre jön vissza a visszatérés pillanatában, és a nagyobb íven megtartott nagyobb sebesség és így jobb kigyorsítás miatt a következő féktávig így jut a 2. helyre könnyedén.
Az első kör bezártával Kimit a versenyirányításnak 3 pozíció visszaadására kellett volna kérnie, a SC fázis alatt. Legalább többet láthattuk volna KERS-szel előzni, de úgy már nem nyert volna, mert Fisico meglép elöl, mert a restartnál még nem őt, hanem csak a 4. pilótát támadhatta volna.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
gV
őstag
#470: saját maga
[ Szerkesztve ]
-
laci666
senior tag
Ez az Hami is nyert 1-et meg Kimi is.
Az meg hogy Kimi így oldotta meg az meg már az ő dolga,lehet mondani ennek is meg annak is.Én személy szerint azt mondom hogy jól csinálta, 19-re húzott egy lapot és bejött neki.ASUS Prime A320I-K,AMD Ryzen3 2200G ,2x8GB 3000MHz DDR4 Corsair ,240 GB Kingston HyperX Savage SSD,LG 27MP59G,SilverStone Raven Z RVZ02,Bequiet Shadow RockLP(Gyári AMD hűtő hely hiány miatt),Huawei Nova 5T, XBOX ONE X,MSI GS63 7RF Stealth
-
Ijk
nagyúr
válasz hunnylander #471 üzenetére
De nem büntették és ez a lényeg
Egyébként pedig teljesen nyilvánvaló, hogy ezzel a kocsival nem sok sansza van a győzelemre. Márpedig őt hidegen hagyja a második hely.Mellesleg vicces, hogy futam előtt tárgyalták Gyuláék, hogy a kanyar miatt nem lesz akkora előnye a KERS-el a rajtnál. Hát megoldotta
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
laci666
senior tag
"Nem, először megpróbáltam a rendes úton menni, de azt hiszem, Nick vagy valaki túl gyorsan ment belülre, és nagyon kívülre tolta Jarno Trullit, ezért már nem volt hova mennem. Csak irányba kellett fordulnom, és menni előre. Végül bejött, de elsősorban nem ez volt a terv, azonban nem volt már helyem" - idézte fel."
[ Szerkesztve ]
ASUS Prime A320I-K,AMD Ryzen3 2200G ,2x8GB 3000MHz DDR4 Corsair ,240 GB Kingston HyperX Savage SSD,LG 27MP59G,SilverStone Raven Z RVZ02,Bequiet Shadow RockLP(Gyári AMD hűtő hely hiány miatt),Huawei Nova 5T, XBOX ONE X,MSI GS63 7RF Stealth
-
proof88
addikt
válasz hunnylander #471 üzenetére
egyetértek veled, akármennyire is szeretném, hogy Kimi ártatlan maradjon a szememben, vissza kellett volna adni a pozíciót... én mondjuk úgy láttam, hogy 4. volt, mikor kiment, de mindegy, mert 3. helyre jött vissza. Pedig vissza kellett volna engedni maga elé Heidfeldet, és csak Eau Rouge-nál támadni.
Azt, hogy miért nem büntettek, nem tudom. De valaki adhatna magyarázatot, ami nem flegma, hanem tisztességes. -
Vandit.
addikt
válasz Oliverda #478 üzenetére
Akármennyire Kimis és ferraris vagyok el kell ismernem, hogy ott valóban volt hely csak nem akarta bevenni a kanyart, mert akkor belassult volna és jó, ha 5. lett volna.
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
biker
nagyúr
es ki mondta hogy a palya resze vaze? azt mondtam egyik palyan buntetnek erte, masikon nem, ha kulso iven bukoterben szelesitesz. pl auszi palyan is elore mondtak ha jol remlik, hogy egyszer lehet szeleset venni utana buntetnek.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
tuskooo
addikt
Hagyd, biztos hazudik. Mint tudjuk, előre kitervelte az egészet. Sőt, szándékosan alakította úgy, hogy ne tudja bevenni a kanyart, utána meg szándékosan csúszkált. Sőt, Trullival is meg volt dumálva, hogy úgy kanyarodjon, hogy útban legyen. Aztán már csak a versenybírókkal meg a FIA-val kellett megdumálni a dolgot, de hát ezek után az már semmiség volt.
-
-
proof88
addikt
én is pont így vagyok vele...
sh4d0w: igen, de Kimi egyből meg is előzte, mikor visszatért, szerintem azért tudta ezt megtenni egyből, mert nagyobb ívben kanyarodott, most az egy dolog, hogy megcsúszott, de amit Kimi elvesztett a nagyobb íven a megcsúszással, kb annyit vesztett Heidfeld a kisebb íven azzal, hogy a fehér vonalon belül maradt, utána Kiminek továbbra is nagyobb ív állt rendelkezésére. A másik, hogy Heidfeld rátette a rázókőre az autót, az nem tudom mennyire befolyásolhatta a kigyorsításánál.
Engem csak ez zavar tulajdonképpen, hogy minek előzte meg már ott Heidfeldet. Tisztában vagyok azzal, hogy egyik csapat sem háborog és nem is vizsgálták az esetet (nem írták ki), és szeretem Kimit és örülök a győzelmének, de Eau Rouge-ig várhatott volna szerintem, mert így elég kétséges a dolog...[ Szerkesztve ]
-
hunnylander
őstag
Fisico megy a Ferrarihoz: [link]
Hivatalos bejelentés holnapra várható.
Ha valakit érdekel, itt a konkrét szabály amit Kmi egyértelműen megszegett.
Apendix "L"
CHAPTER IV - CODE OF DRIVING CONDUCT ON CIRCUITS
c) The race track alone shall be used by the drivers during the
race. Drivers must use the track at all times. For the avoidance of
doubt:
- the white lines defining the track edges are considered to be
part of the track but the kerbs are not, and ;
- a driver will be judged to have left the track if no part of the car
remains in contact with the track.
Should a car leave the track for any reason, and without
prejudice to 2(d) below, the driver may rejoin. However, this may
only be done when it is safe to do so and without gaining any
advantage.www.HunnyF1.com
-
blazsey2
senior tag
Már unalmas ez a KIMI téma Az FIA vizsgálja?NEM!Valamelyik csapat megvétózta a végeredményt?NEM!Akkor le lehet szállni róla,ha megnyerte nem kell bolygatni!Akit meg zavar az igyon meg 0.5dl Finlandiát
PSN ID:blazseydr
-
tuskooo
addikt
válasz hunnylander #487 üzenetére
Ja, főleg, hogy ezerszer ki lett tárgyalva, hogy nem nyert vele.
-
Al_Bundy_v2
csendes tag
válasz [CS]Blade2 #468 üzenetére
Nem a külső ív a gyorsabb, hanem az, hogy nem tartotta fel 4 autó, mivelhogy kiment a pályáról, a sebességbeli előny is ennek köszönhető.
De tudom, nem várhatom el Kimi szurkolóktól, hogy felfogják.
tuskoo:Nyílvánvalóan nem nyert vele, oda azért ment, hogy megnézze az anyósát a pálya szélén ,hogy tényleg el jött e a versenyére.
[ Szerkesztve ]
-
kennystyle
tag
Ha nem fékezi el magát valaki a belső íven akkor Kiminek lett volna helye elfordulni ebben a tempoban, de azon az íven ami maradt neki ott nem. Látszik hogy nem direkt megy ki, ellenkormányoz, tehát megcsúszott. Lehet ha nagyot fékez befordul, de lehet 5en telibeverik. Mindenesetre ő versenyző, nyilván nem a lassabb megoldást választja, ahogy más se tette. Button ugyanúgy ment és amiről még azt hiszem nem esett szó, az Barichello akciója az egyenes végén. Olyan féktávot vett amivel lehetetlen ott elfordulni, simán átment egyenesen és ezzel előnyt szerzett. Nem mondom, hogy büntessék meg, mert előfordul az ilyen, de e miatt is lehetne hőbörögni ugyanúgy.
Az meg, hogy a BMW-t hogy nyomta le az egyenesben, hát annak semmi köze nincs a bukóteres dologhoz. A linkelt onboard starts videoból látszik, hogy amikor visszajött a bukótérből mögé Kimi, utána az Eaue Rouge-ig teljesen ugyanaz maradt a távolság köztük, nem közeledett rá Kimi, tehát nem volt tempo előnye. Ugyanabban a videoban látszik Kimi kameraállásából hogy a BMW tapadása nem olyan jó és kis megcsúszásai vannak + szélárnyékból is jött a Ferka, simán le tudta gyorsulni. -
puttputt
őstag
Kicsit ráértem... :
"Gratuláció a győztesnek - 2009-SPA"!
:LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////
-
hunnylander
őstag
without gaining any advantage
Sebbességmegtartás, -szerzés, nagyobb ív rajzolása gyorsabb kanyarvételhez is előnyszerzés. Sokkal nagyobb tempóval tudott visszatérni a pályára, mint akikhez csatlakozott és már röhögve előzte is őket. Ezt nem tudta volna megtenni, ha szabályosan veszi be a kanyart.
A lassítónak, éles kanyarnak az a funkciója, hogy ott mindenki lelassít, nem elmegy kényelmesen a hodály bukótérbe, ott rajzol egy szép nagy ívet és így a tempóját megtartva és növelve szépen előzi azokat, akik a szabályos kanyarvétellel lelassították magukat.
Utána meg sz.rik bele visszaengedni maga elé azokat, akiket a jogosulatlan előnnyel szabálytalanul előzött.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
puttputt
őstag
Néhány mondat Badoerről:
"Ha én kapnék minden körben 2-3 másodperc hátrányt, inkább feladnám és hazamennék" - mondta Robert Kubica a spanyol AS-nek.
Adrian Sutil, a Force India pilótája szerint "Ha Badoer Spa-ban is olyan lassú lesz, mint Valenciában, már veszélyeztetni fogja a verseny biztonságát."
"Két és fél másodperc hátrány elképzelhetetlen. Én ennyivel voltam Montoya mögött amikor először ültem F1-es autóba, és akkor voltam 17 éves." - mondta Badoer slattyogásán felháborodva Nico Rosberg."by F1Csatorna
[ Szerkesztve ]
:LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////
-
proof88
addikt
válasz kennystyle #491 üzenetére
de nem mindegy, melyik BMW-ről van szó... mert Eau Rouge-nál Kubica szerencsétlenkedett, az oké, de még előtte Heidfeldet előzte meg Kimi, miután visszajött. Azzal kellett volna várni szerintem.
-
brownus
veterán
kimi kitörő örömmel állt a dobogó legfelső fokán 32 foggal kacagva
-
laci666
senior tag
válasz hunnylander #493 üzenetére
Nem bírom ki most már írnom kell neked valamit.
Csak nem bírod abba hagyni,még mindig ezen lovagolsz.
Remélem már a FIA-nak is írtál ez ügyben és győzködöd őket is nem csak minket az igazadról, na meg a csapatoknak is írhatnál hogy meg kell óvni a futamot mert Kimi szabálytalanságot követett el.Ha már a levelezésnél tartunk Kiminek is írhatnál hogy ilyet ne csináljon máskor mert ez szabálytalan.ASUS Prime A320I-K,AMD Ryzen3 2200G ,2x8GB 3000MHz DDR4 Corsair ,240 GB Kingston HyperX Savage SSD,LG 27MP59G,SilverStone Raven Z RVZ02,Bequiet Shadow RockLP(Gyári AMD hűtő hely hiány miatt),Huawei Nova 5T, XBOX ONE X,MSI GS63 7RF Stealth
-
gézu
őstag
válasz hunnylander #493 üzenetére
1 nyomorult pozíciót nyert...és ez most a bírák szerint belefért, tehát fogadd el végre, vagy dőlj a kardodba, más variáció nincs
If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
-
#70869248
törölt tag
válasz kennystyle #491 üzenetére
Kimi már csak a bukótérben ellenkormányoz, elötte nem...be kellett volna tudjon fordulni, lágy gumin volt és még csak meg se füstölte. Az tény hogy nem nyílegyenesen száguldott ki, hanem be akart fordulni de aztán lement.
Rubinho elsokallta magát a fékezésnél, és sztem is vizsgálni kellene, mert bár rá lehetne sütni hogy balesetet került el, viszont amikor ő a féktávot elkezdte akkor még nem látta az esetet...és azért ment le a pályáról mert túl szűk volt a féktáv.
Viszont sztem gondolhatott egy szűk féktávra hiszen Hamilton-hoz képest (aki mellette volt köszönhetően a rossz rajtjának) sokkal könnyebb volt és lágy gumin.Button is lement a pályáról az első kanyarban, de még nála is magyarázható azzal hogy Sutil pont akkor pördült meg és várható volt hogy lefogja a pályát...nézd meg a videót újra.
[ Szerkesztve ]