Aktív témák
-
Flashcash
Közösségépítő
Webber hivatalos ejnyebejnyét kapott a sportfelügyelőktől mert feltartott valakit.
-
Flashcash
Közösségépítő
Szerintem egyáltalán nem rossz a versenytempója a Force Indiáknak. Elég jól szoktak ők csapatni a mezőnyben, jöttek már fel 9. meg hasonló helyekre a hátsó mezőnyből, csak nem volt szerencséjük. Nem azt mondom hogy győznek, de remélem a stabil pontszerző hely összejön nekik.
hunny azt én is sajnáltam, hogy nem hívták be Fisit az utolsó gyors körről. Q3 tapasztalat hiánya.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Süt a nap és úgy néz ki nem lesz eső.
-
Flashcash
Közösségépítő
Ennyit a Force India versenytempójáról.
Az első kör eseményei és a safety car nélkül, sose érte volna utol a Ferrari ezt az autót.
-
Flashcash
Közösségépítő
BBC-n nézem az interjúkat, Coulthard, Eddie Jordan, Vijay Mallya, force india versenymérnök, Domenicali, Fisichella senki nem beszélt csalásról, vagy jogosulatlan előnyszerzésről. Szerintem hihetünk nekik, van valami közük a témához.
Ha mindenáron erőltetjük akkor Kimi a safety carnak és a KERS-nek köszönheti a győzelmét.
##
Visszajátszották 5-6 pilóta startját Coulthard kommenttel. Button teljesen jól eljött a rajttól, hátulról Grosjean egyszerűen felöklelte, rookie error. Nem tehetett semmit ellene, igaz a kvalifikációt illett volna megcsinálni jobban, és akkor talán megúszta volna. -
Flashcash
Közösségépítő
Ezen a videón 1:30-tól látható Button rajtja, meg pár kanyar amíg ki nem lökték. Nehezen tudom elképzelni, hogy tudta volna kilökni Grosjeant aki hátulról megforgatta. Szerintem is a rookie volt a hibás.
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz Motion_Blur #754 üzenetére
"Mallya said he had made the decision to release his driver for the good of Fisichella and of Formula One racing, and not in exchange for any financial settlement. He also hinted that the 36-year-old’s Ferrari deal extends beyond 2009, suggesting a possible testing role for the Roman next season."
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz hunnylander #972 üzenetére
Lesz ebből jó nagy botrány. Lehet, hogy jövőre már a Ranult sem lesz a mezőnyben.
Piquet meg a Renault is lejáratta magát rendesen.Nem emlékszem már, de nem ezen a versenyen engedték el Massát a tankolócsővel együtt a nagy safety car siettségben?
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz #70869248 #1024 üzenetére
300KJ energiát tárolhatnak és kb. 4db. 100km/h sebességcsökkenéssel járó fékezés kell a teljes feltöltéshez.
Érdekes lesz majd, hogy mit nyújt a 6 kers autó a kvalifikáción, az egyik renault mérnököt olvastam, azt írta hogy ott nagyobb előny lesz, amikor már az előkészítésnél a parabolica kigyorsításon is elhasználnak 6mp.-et, és a mért körön is (nem a parabolicánál) 6 mp.-et. Ezért is tették vissza KERS-t.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Button nyilatkozata jó volt a BBC-n.
-A versenymérnök üvöltött a fülembe, hogy válts a 2-es üzemanyagkeverékre, Hamilton közeledik, mindenképp mögötted kell tartanod!
-Shove nyugodj meg, én vezetem az autót, látom hogy jön, nem lesz gond.[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz #70869248 #1270 üzenetére
Mindegy egyébként. Eddie Jordan is annyit mondott, hogy Hamilton ilyen és VB jelen állásában teljesen természetes, hogy megpróbálta.
Kovalainenről meg azt, hogy a mostani futammal lépett ki a McLarentől. But he is a very kind man.
(Én azt hittem utolsó kör van már, ezért nem értettem minek nyomja, de így plusz egy körrel, talán összejöhetett volna a célegyenes szélárnyék)
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Néztem egy interjút Rubens-el Valencia után egy héttel. Vicces volt mert olyan elborult harci nézése volt, mintha egy hétig úgy maradt volna a futam után is. Nagyon eltökélt az biztos, már ekkor látszott rajta, hogy ő nem a 'megszokott' Rubens lesz a hátralevő futamokon.
Buttonnak ebben a kiegyensúlyozott mezőnyben a pontelőny ellenére nem lesz könnyű dolga mert Barrichello mostanában előtte van, és hiába pici a különbség ez bármikor jelenthet 3-4 helyezést is.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz !Overdose! #1344 üzenetére
Végsebesség = motorerő nem igazán egyértelmű az összefüggés. Milyen szárnyállás, milyen váltóáttétel esetleg szélárnyék amivel elérik azt az 1db sebességet amit kihoz neked 4. leggyorsabbnak valami statisztika. Kigyorsításoknál mennyit rontanak pont emiatt stb.
Majd meglátjuk, de szerintem jövőre elsők között lesz a Toyota aki mindenképp módosítani fog a motorjain, hasonlóan mint a Renault idén.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz #70869248 #1395 üzenetére
"Nem hinném hogy ez a mért kör előtt is használhatják a KERS-t elgondolás müködőképes lett volna, Hamilton-nál konkrétan lehetett látni hogy nem maradt KERS-e a Parabolica-ra"
Pedig pont a KERS volt ami 'meghamisította' az időmérőn elért üzemanyagkorrigált eredményeket a versenytempóhoz képest.Az pedig természetes, hogy Hamilton nem használt a mért körében KERSt a parabolica kigyorsításon, hiszen ott nincs értelme használni, ahogy azt már az időmérő előtt is lenyilatkozták. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz Motion_Blur #1398 üzenetére
Te jóra gondoltál pont ugyanezt írtam én is, és sokat számít szerintem.
Felvezető kör vége parabolica kigyorsítás 6mp. KERS - elkezdi az időmérő kört - a célegyenesben végig előnyben van a KERS miatt, ezután két egyenes kigyorson használja 2x3mp.-ig ismét, a mért körben a parabolica kigyorsításon már nincs értelme használni, hiszen a célvonalig nem jelentene túl nagy előnyt.[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz Motion_Blur #1554 üzenetére
Ahhoz képest, hogy a vb végeredményébe is vastagon beleszólt a csalásuk, mivel Massát gyakorlatilag megszivatták a vezető helyről a kis játékkukkal, tényleg nem nagy büntetés.
Gondolom itt a fő cél az volt, hogy a Renault maradjon az F1-ben.
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz #70869248 #1557 üzenetére
Én nem a tankolócsőre gondoltam. Massa 14 kör után első helyen magabiztosan futott 5mp. előnnyel Hamilton és 20-25mp. előnnyel a 4. előtt egy olyan pályán ahol szinte lehetetlen előzni.
A baleset előidézésével kapásból ugrott az első helye, az hogy pontot sem szerzett a Renaultnak és az általuk összehozott safety carnak köszönheti.
Persze ahogy írod safety car helyzet bármikor adódhat, vagy éppen nem. Piquen kívül csinált más safety cart az adott futamon? Nem. Az hogy manipuláció nélkül mi történt volna, már nem tudjuk meg, ha egy valódi safety car helyzetben hibáztak volna nem is lenne semmi gond.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz #70869248 #1565 üzenetére
Ezek már mind csak feltételezések. Te feltételezed, hogy ha két kör múlva jön a safety car akkor Massaval ugyanúgy elvitetik a tankolócsövet, de ez nem így van. Ahogy te is írtad: "Meg egyébként is...ez nem egy rögzített helyzet, ha egy értéket megváltoztatsz a többi érték sem marad fix."
A Renault csalása és az általuk előidézett helyzet beleszólt a vb pontversenybe, ezen nincs mit magyarázni, ezek a tények. Ha a 3.-4. helyért csinálták volna ugyanezt senkit nem érdekelne.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Nem a boxhibáról és nem felelősség kenegetésről volt szó, de mindegy.
####################
Briattore menedzserként sem dolgozhat tovább:
The FIA imposed further sanctions on Briatore, who ended his nine-year reign as Renault team principal last week in the wake of the scandal.The Italian has been banned indefinitely from attending any FIA events. A route back into F1 was made more difficult for Briatore as the FIA declared it would not grant a licence to any team he was involved with or renew an F1 Superlicence granted to any driver associated with him.
Renault's double world champion Alonso and Red Bull's Mark Webber are both managed by Briatore while McLaren's Heikki Kovalainen also has ties with the Italian. -
Flashcash
Közösségépítő
Cikk a BBC Formula1 oldaláról.
"Az FIA arra a következtetésre jutott, hogy Fernando Alonso semmilyen formában nem érintett a Renault által okozott szabálysértésben.
Nem mindenki osztja ezt a nézetet. Néhányan, beleértve Piquet édesapját, aki úgy gondolja, hogy a kétszeres világbajnoknak tudnia kellett a tervről. A vita arról szól, hogy egy ennyire intelligens és beavatott pilótának, meg kellett kérdőjeleznie az alkalmazott stratégiát Szingapúrban, ezért el kellett, hogy mondják neki miért döntöttek így.
Mások nem hisznek ebben. A futam utáni felvételek visszajátszása után, Alonso egy pódium mögötti szobában beszélget Briattoréval, és maga a spanyol veti fel a biztonsági autó szerepét, a hangjában valódi meglepetéssel. "Wow, that safety car was a lucky break, wasn't it?"
Az F1-nek nem fog hiányozni Piquet. Az egyik oka ennek, hogy nagyon keveset mutatott a másfél F1-es szezona alatt. De ami sokkal fontosabb a Szingapúri cselekedetei miatt szégyent hozott magára és az egész sportágra is."
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz Oliverda #1836 üzenetére
Barrichello váltója Belgiumban a startnál sérült meg. Monzát még kibírta de tovább nem mertek kockáztatni. Abban reménykednek nála, hogy Barrichello jól futott eddig és 5 helyes büntetéssel is versenyképes lesz.
###
Button átvette a 3. szabadedzésre Barrichello beállításait, de nem működtek neki, így visszatér a saját beállításaihoz a kvalifikációra.[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Webber nem indul az időmérőn, mert a balesete miatt a teljes kasztni cseréjére van szükség, amit nem tudtak megcsinálni a reggeli átvételre, így a pitből indul holnap.
-
Flashcash
Közösségépítő
1. Vettel
6. Barrichello
10. ButtonJó futam lesz ez, Button-nak rögtön előznie kell a nehezebb autókat különben még a pontszerzés se jön össze.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz Csabee. #2647 üzenetére
Ez a Palikék szövege volt.
Valójában annyi történt, hogy már a futam megkezdése előtt átálltak egy elnyújtott kétkiállásos taktikára, úgy hogy Rosberg folyamatosan rótta a köröket és ment át a boxutcán, hogy elfogyassza a felesleges üzemanyagot, majd ezután állt ki a rajtrácsra.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Mostmár jó az idő, így lesz időmérőnk is.
Bár most mondják, hogy a Renault szerint nagyobb vihar jön mint ami délelőtt volt.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Ross Brawn - We will be on the right tires on the right time. ;)
-
Flashcash
Közösségépítő
Pozitívan kell hozzáállni a dolgokhoz. Vettelnek majd azt mondják a csapatnál, hogy végre nyugodtan kicserélhetjük a 4. versenyes motorodat egy vadi újra.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz Motion_Blur #3009 üzenetére
Még bejöhet a száraz beállítás is. Mára 36mm esőt mondanak, holnapra pedig 2.5mm-ert.
-
Flashcash
Közösségépítő
Ha nem javul az időjárás, akkor lehet, hogy a q1 sorrend lesz a kvalifikáció végeredménye.
-
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz hunnylander #9019 üzenetére
Tavaly év elejétől ezen néztem az F1 előtti műsort. Időkorlátos. Amióta ismertebb lett egyre gyakrabban leakadt már az f1 futam előzetes műsora alatt is. Szerintem jó esély van rá, hogy nézhetetlen lesz idén, de majd meglátjuk.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz hunnylander #9031 üzenetére
Szerintem 10-20 óra között lehet. Mert néhány futam kellett neki, + a BBC-t is nézegettem párszor.
-
Flashcash
Közösségépítő
Rettentően unalmas lett a futam.
Az új szabályokkal adtak az előzéseknek még egy pofont:
-ilyen hosszú pályán, ebben a melegben is csak két szett gumit használnak fel
-azon a két szett gumin is jóval nehezebb autóval kell végigfutni a versenyt
-így aztán semmi hirtelen mozdulat, mindeki kétszer meggondolja mielőtt előzni merne
-ha a verseny elején poros ívre mész vagy agresszívan, a teletank miatt még nagyobb esély van a megforgásraEmellett a tankolás megszüntetésével, még az üzemanyagtaktikával sem lehet variálni, esetleg poziciót nyerni.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz MPowerPH #9750 üzenetére
A kötelező két - három kiállás még megoldható, ha szólnak a Bridgestone-nak, hogy lágyabb keveréket készítsenek, ami kikényszeríti a minimum két kiállást.
###
Még érdekes volt Vettel futam eleji teljesítménye, olyan mintha a Renault motor takarékosabb lenne, és így ők könnyebb autóval tudnak indulni a futam elején. -
Flashcash
Közösségépítő
Vettelnél nem csak konstrukciós hiba okozta a kiesést, hanem az első kiállásnál nem megfelelően rögzítették a kereket és az a túl nagy holtjáték miatt eltörte a féktárcsát.
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz MPowerPH #10887 üzenetére
"I felt that something was wrong one lap earlier than I went off, I had some sparks coming up from the front left wheel; we didn’t know what it was and so wanted to pit. Then, a couple of corners before, I had huge vibrations building up and as soon as I touched the brakes, I had some sort of failure going in to Turn 13 and ended up in the gravel."
-
Flashcash
Közösségépítő
Száraz a pálya jelenleg.
Whitmarsh - nem látnak annyi esőt a radaron mint amennyit szeretnének.Stefano Domenicali most mondta, hogy a tegnapi helyezésük a Ferrari húsvéti ajándéka a mezőnynek.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
-
Flashcash
Közösségépítő
Kíváncsi leszek idén kap-e valaki rajtbüntetést motorcsere miatt. 19 futam, telitankkal lefutva, max. 8 motor.
Ferrarinál már el is használtak kettőt és még az sem volt problémamentes.
Az első futamon kettős motorcsere, majd a futam közben Massának már kímélnie kellett túlmelegedés miatt (így még rádión azon is vita volt megelőzheti-e Vettelt), most Alonso motorhiba. Javítaniuk kell a megbízhatóságon.A Renault/Red Bullt viszont jó volt látni, hogy versenyképesek itt is.
-
Flashcash
Közösségépítő
A BBC-n most mondják, hogy a kasztni túl könnyen összetört és felhasadt ehhez a balesethez képest, emiatt nem tudják időre megjavítani az autót.