Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • schawo

    titán

    válasz Vesa #4750 üzenetére

    Hidrogénnek meg a belső égésűnél is nagyobb infrastrukturális igénye van, csak épp most nincs egy évszázad arra, hogy kiépüljön a kúthálózat.

    1 db nagynyomású, 60l/perc dízel fej kiszolgál naponta 86e liter üzemanyagot, ami 200e km megtételére elegendő.

    1 db hidrogén kútfej telepítéssel 800-1000 millió forint, területi igénye 3x, mint a dízel kút fejé, 1 óra alatt tölt meg egy kamiont, kiszolgál naponta max. 1500kg-t, ami kútfejenként napi 15e km-re elég, így kell belőle kb 13x annyi, mint nagynyomású dízel fejből most van, és van rá 20 év kialakítani a teljes hálózatot.

    1 db 1,5 MW töltő telepítéssel 150 M forint, területi igénye nem nagyobb, mint ami a földfelszínen látszik, 45 perc alatt tölt meg egy kamiont, kiszolgál naponta 36 MW-ot, ami kútfejenként 36e km-re elég, így kell belőle 6x annyi, mint benzinkút fejből, és feleannyi, mint hidrogén kútfejből.

    Sok szerencsét a hidrogénnek.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • biker

    nagyúr

    válasz Vesa #4750 üzenetére

    az üzemanyagcella ugyanolyan "rossz" mint a PHEV autó, mert az üzemanyagcellás autó egy elektromos autó akkuval ÉS egy energiacellával ÉS egy tartállyal. Vagyis nagyobb súly, bonyolultabb rendszer
    de ha már energiacella, akkor az alkoholos energiacellák felé kellene menni, ami könnyebben tölthető, hasonlóan jó, és szarásig lehetünk alkohollal, és kevésbé gyúlékony mint a hidrogén. De még csak nem is erőlködnek rajta.

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

Új hozzászólás Aktív témák