Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
"első S-eket vizsgálva, 8 év után is még jellemzően 90%-át hozzák az akkuk az eredeti kapacitásuknak."
Ez a kijelentés több sebből is vérzik. Egyrészt a Tesla baromi gyakran cseréli garanciában a tönkrement pakkokat, volt olyan gyártási év, aminek több mint 20%-ában tönkrement az akku pár év után. Ezek természetesen nincsenek benne a statisztikában.
Másrészt a sztori nem lineáris, ezt már leírtam sokszor. Nem lehet ezeket a trendeket a végtelenbe húzogatni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Ezzel csak az a baj hogy az utcán lévő autók alapján nem lehet átfogó és használható statisztikát készíteni, mert egyszerűen nincs elég 10-15-20 éves autó ehhez.
Én több olyan emberrel beszélgettem akik akku témában kutatnak illetve fejlesztenek, láttam pár előadást is a témában. Gyakorlatilag mindenki ugyanazt mondja, egymástól függetlenül: az öregedés nem lineáris, csak van egy hosszú lineáris szakasz, de az élettartam végén egyre gyorsulva szakad be kapacitás.
Az utcán lévő autók túlnyomó többsége még a lineáris szakaszban van.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
gorbep
senior tag
Ezzel picit vitatkoznék... ahogy telik az idő, a gyártók már egyre kevésbé óvatosak, egyre több kompromisszumot kezdenek kötni, egyre jobban kezdik feszegetni az adott alkalmazott technológia határait... amik az élettartamra negatív hatással vannak...
Költségcsökkentés forever... ás lám túl óvatosak voltunk eddig, a régi pakkok messze az elvárások felett teljesítenek... olcsósítsunk...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
-
gorbep
senior tag
Nem feltétlenül lebutítás.. csak lihegnek a tömegen meg az energiasűrűségen, meg az 5 perces 10-80 töltésen... nézd meg hova vezetett az LG szeparátor vékonyítása... de a 100-200 kW-os töltések se az élettartam növelés irányába mennek... az Audi meg a Porsche már élt az utólagos korlátozás eszközével... még akkor is ha óriási arcvesztés volt... szted miért?
Mióta van 30%-os selejt arány a gyártásban???? (Göd Samu, Iváncsa SK... ma esti RTL hiradó... bár sztem ez nem kicsit csúsztatás...) Leszakad az arcom...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Szerintem keversz különböző dolgokat. A cég nyeresége a végső soron mindent felűlíró döntés alapja. Ha nem éri meg végtelen zsét beleölni az akkufejlesztésbe mert nagyságrendileg nem hoz annyit mint egy kisebb eszköz esetén akkor ij esete van. Az IT ipart a gépjárműgyártással nem lehet semmilyen fronton összemosni.
MOD
És a bérlet pont ennek a következménye amivel lehet bizalmat kelteni a vásárlás iránt és még nem is feltétlenül dönti romlásba az autógyártót. Szerintem.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Tiédetis
senior tag
Renault bérlési konstrukciója gondolom azért volt, mert akkor irreális árral ment volna a kocsi. Kvázi részletfizetéssel vásárolták meg. Ezzel semmi baj nem volt addig, amíg nem kezdték piacra dobni a tulajok a kocsit, aminél nem voltak az akku tulalajai, azt nem tudták eladni, de hallgattak róla és jöttek a szívások.
Ennek ma nem sok realitását látom, egyszerűen az emberek ha megvesznek valamit, szeretnek tulajdonosai lenni, minden porcikájánakA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Várj, segítek a logikai láncban. Akku-akku lízing-like feature on demand- like bmw thinking. Tudom hogy igényel minimális ráfordítást, nem úgy mint egy hv batteryminősége és ssd-k gyártási minősége közötti párhuzam, de hátha: az ssdnél sem bontottd le a terméket alkotó mérnöki és egyéb munkát hanem egységesen a végterméket nézted. Nos ez van az autóval is. Nem számít önállóan a csak mérnöki munka amikor jön a marketing vagy sales és egy tollvonással mindent felülír.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
cOxeR
Ármester
Temérdek kamu akció is van, amiből kiderül már levonták a 4M állami támogatást. - már akinek jár meg aki megkapja…
A piac viszont pang ez tény, a 400 Ft-os euróra előbb számítottam mondjuk, de szerintem is megint fölé megyünk. Állampapíros játszma is csak hab a tortán.bitpork
Ingatlan is, auto is…[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
De ezek az engedmények a csillagászatira nőtt árlistákból vannak, és pont azért, mert már nem eladhatók ilyen áron az autók. Pl. tök jól hangzik, hogy a 25M-s listaárú Volvo XC40-ből pl. adnak 5 milliót, de ez azért van, mert 25-ért senki nem vesz XC40-et, 20-ért meg talán már megfontolják.
Nagyon szar a keresleti oldal és rövid távon nem nagyon bíznak ennek megváltozásában. Szóval azért ez csak kis részben kompenzálja az értékvesztést.
-
Semin
senior tag
Csak erre reagálnék bár erősen off:
Vagy végső esetben, az utolsó verziót le lehet majd szedni valahonnan apk-ban (ez mondjuk iPhone esetén nem segít).
IOS 17.4-től az EU kötelezvénye miatt az Apple lehetővé teszi a külső forrásból az Appok telepítését. Ez azt jelenti hogy megjelenhetnek alternatív appstore-ok is többek között.
1-2 hónap és már ez sem lesz különbség az Android és az IOS között.(bár csak az EU-ban)
[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
Na látod, mégis ott van a kisördög szindróma: minek töltsek, ha mehetek anélkül is. Hosszabb útra nem fogsz 100-150 km után töltőt keresni és nyomatni.
Azt nem tudhatjuk mi a jövő. Láthatóan lemaradásban van az EU gyártói piac és próbálnak másképpen viselkedni.
Majd kiderül. De jelenleg az látszik, hogy a kínaik 1 éven belül, valós alternatívát fognak kínálni: ICE vs EV azonos árban. Gyanítom, hogy az pedig olcsóbb lesz az átlag ICE.nél is ami eu-s.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Mert kényelmetlen? Mert lassú? (nem tudom hibridek töltési sebessée mennyi) Miért vesz meg többért, mert Bp-en még ingyen parkol, kedvezmény azért még van. Városi közlekedésben még csak-csak fog töltögetni, de ha hosszabb útra megy, max célponton.
Nem mindenki tudatos hidd el.
kínai esetében nem is hazai viszonyokat mondtam
Vonatkoztass el seal-től. Éppen byd volt ha jól emlékszem, akik ice gyilkos árat terveznek.
Na aludjunk rá páratA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Shadowbull
addikt
Persze.
Egyértelműen sokkal előnyösebb egy PHEV mint egy ICE.
Ráadásul sokkal ésszerűbb PHEV-eket építeni mint nagy akksis BEV-eket. 100KWh akkuból lehet 5 jó elektromos hatótávú PHEVet csinálni, ami lokális közlekedésben ugyanúgy elektromosan megy, mint az egy darab nagy akkus BEV.Ha az 5 PHEV kivált öt ICE autót, a BEV meg egyet, akkor még CO2 emissziót is jó eséllyel spóroltunk.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Tiédetis
senior tag
ugyan már, erre példák sorát lehetne felhozni
pl. miért vesz valaki bmw-t ha sokkal olcsóbban suzukit vehet, sose dolgozza le a különbséget (direkt a két végletet írtam)
lehet azt mondja: a hidrid rendszer kell, mert kifinomult, nagyobb nyomatékot ad, nem kell racionálisan csak pénzben gondolkodnimiért vesz valaki bmw-t? iphone-t?
miért viszi el valaki P. Timikét?A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
Tiédetis
senior tag
Nem volt és nem is lesz PHEV kocsim, mert én biztosan nem tökölnék a töltéssel.
Szerintem próbáltam levezetni a dolgot, miért gondolom azt, hogy kisebb része lesz tudatos töltős, mint az, aki max este ha beparkol, akkor tölti vissza. De mivel napközben ha csak nem 5-10km-t megy, a hatótáv kevés lesz neki és ideje arra, hogy lassan töltögessen.... Szóval nem.
Az is világos, hogy nem tudják megmondani, mennyi a "haszna" a PHEV-nek terhelés szempontjából. Ha eltörlik a zöld rendszámot és a hozzá kapcsolódó kedvezményt, ez lehet indok.27 milla egy PHEV?
Erre most mit mondjak? Jó vétel. Mondjuk nem is ér többet Ha hosszabb útra mégy, melyik kocsival indulsz neki? Mert tölteni nem fogod, csak cipeled a plusz súlyt és többet fogyaszt.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
WiZARD
addikt
A technika már rég ott tart, csak a gyártókon múlt, hogy a használhatóságra mennek rá, vagy arra hogy a kvótához/marketing anyagokhoz szép számot lehessen beírni.
Aztán itt a várható eredmény, a gyártók kamuzására minek adjanak zöldrendszámot, a userek jelentős része pöfög vele a belvárosban (mert vagy lemerült, vagy eleve fel se töltötte), arra megintcsak nem kell. Aki pedig nagy akkus autót gyárt, vagy naponta tölti az szívni fog a többiek miatt.A korábbi 10kWh körüli akukkal tényleg nevetségesen kevés volt az elektromos hatótáv.
Amikben 20kWh körül vannak az már egész használható lehet.Ahogy korábban írtam, rengeteg fékenergiát lehet összegyűjteni, ha kellő méretű akku/generátor áll rendelkezésre, és ezt a PHEV-k tudják talán megadni. Így "csak ICE módban" is sokat hozzátehet az elektromos rész.
Amúgy meg hogyne lenne már menőbb a szomszéd fapad 20 millás fehér rendszámos mercijénél az én zöldrendszámos fullos hibridmercim?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Tiédetis
senior tag
Lehet bele kérni 55kWh-s DC töltési képességet, akkor oszlopról is gyorsan tölthető.
Az is dob az áron. Még távolabb a hogyan fogja ez megérni és ledolgozni a hátrányát dolog. Nem tudom tényleg alapból hogy mekkora ezeknek a töltési lehetőségük, csak tippelem, hogy nem 3 fázis 22-es. Mondván, hogy a kicsi akkunak jó lesz az, nem kell tőle félnetek.
Én azt gondolom, hogy egy PHEV helyben furikázni jó is lehet, de drága mulatság, nem a napi 15-50km fogja kitermelni a különbözetet vélhetőleg.
Igen, tehetnek bele nagyobb akkukat, ami két dolgot biztosan rosszul érint:
- Ár
- Önsúly
Szóval ez tényleg egyedi preferenciák mentén eldöntendő kérdés, de az alap kérdés nem is az volt, hogy Phev vagy EV
(ki tudja, lehet a Toyota feltalálja a mozgó benzinkutat a sajátjai számára, amivel benzint termel majd, de engem zavart a felbőgő motorhang, annál már sokkal szebb egy 6 vag 8 hengeres hangja)----------------
Viszont egy másik kérdésben döntés született, nem lesz 4 évszakos gumim. Nem megyek annyit, hogy 1 év alatt lemenjen, és mivel CC2-es mint etalon 6,6mm-vel jön ki, kb. 1 év alatt lekpoik annyit, hogy az már télinek, havasnak nem lesz jó.
Conti PremiumC7 lesz
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
Tiédetis
senior tag
Ahogy írtad: egyes német márkák. De itt is volt aki szívott nagyon sokat id3-al, amit egyesek prémiumnak állítanak be. Mert német.
Én azok közé tartozom, akik szeretik a fizikai gombokat. Volt olyan ismerős, aki vezetés közben néha az útra is figyelt, miközben a menüben keresgélt. Nem szerencsés, legyen az bármelyik márka.Akkor most mégis IT az EV?
kínai: ezt hagyjuk is. Majd 2-3 év múlva jó lesz.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Mauzes
őstag
Nekem is bejön. Elismerem, hogy nem túl izgalmas, ez nyilván a VW koncepció része is - nehéz imádni, ezért nehéz utálni is, kevesen vannak, akik a külső miatt nem veszik meg.
Ezzel együtt szerintem ezek a konszolidált, szolid formák időtállóbbak, mint a modernek.
De a legfontosabb, hogy számomra sokkal fontosabb, hogy milyen bent ülni egy autóban és használni, mint hogy hogyan néz ki. Most ezzel nem az id7-et minősítem, mert nem ismerem, de sokszor látom, hogy az embereknek fontosabb a kinézet és a presztízs, mint hogy mennyire jó valamit használni.
-
-
Shadowbull
addikt
Igen, szerintem is a legjobb rendszerek között volt a piacon. A BMW sokáig ellenállt az érintőképernyős divatnak is, de aztán jöttek az okostelefonok és muszáj volt lépni, mert a júzereket nem az ergonómia meg a közlekedésbiztonság érdekli hanem a divat.
Most meg felnőtt az első okostelefon károsult generáció, nekik meg kell a nagy tévé. Igaz hogy nulla értelme van, de ha nincs akkor nem vagy modern.
Meglátjuk mit hoznak ki a nagy képernyő+panoráma display+ nagy HUD + kormányon lévő gombok kombinációjából.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Andras6800
senior tag
Jó ég. Nem is tudom mit reagáljak erre:
“Szerintem aki kb. 5-10db tőmondatot is képtelen megtanulni angolul, annak lehet, hogy jogosítványt sem kéne adni, mert súlyos gond van az agyi kapacitásával”
Egyrészt igazad van, mert manapság már elvárható alap nyelvtudás mindenkitől. Másrészt a 2. fele azért nem kicsit alpári.. bocs.
Szerintem lemennél hídba, hogy többdiplomás nyelvvizsgával rendelkezők mennyire nem tudnak megszólalni egy interjún idegen nyelven. Megcsinálta x éve a nyelvvizsgát azóta meg nem is használta/ elfelejtette. Esetleg gátlásos, nem szólal meg idegen nyelven csak ha az élete múlik rajta… vagy sokat iszik🤣
Bizonyára nem volt egyértelmű ahogy fogalmaztam. Nem az a gond, hogy asszisztens csak angolul tud. Azt a pár mondatot tényleg bárki megtanulhatja igen. Ahogy hozod a példát is, van kb 15 mondat amit tudni kell. És az már a fluent. A gond az, hogy az egész rendszernyelvet angolra kell állítani. Azért ott már az autó mindennapi használatához kell egy magabiztos nyelvtudás. Az közel sem az 5-10 tőmondat.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Tiédetis
senior tag
Ha igaz lenne, nem lennének itt, de itt vannak, alá mentek az áraknak és hát az átlagnak bőven sok az is, amit adnak. Soha nem lesznek azon a szinten? Ezt ugye Te sem gondoltad komolyan? Még 5 évre visszamenőleg is, csak mosolygás volt az autóikra. Most meg rezeg a gatyó és mutogatnak trüsszelre, hogy csináljon valamit, mert letarolják az eu piacát, ahogy tette azt anno velük az eu, saját földrészükön.
Nem volt látható az EV előretörése? Szerintem igen. Mit is csináltak az eu gyártók? Röhögtek a Teslan, csaltak a szabványok betartásával. Tettek bármit azért, hogy ne függjenek a kínai ipartól? Mennyi vezető akkugyár és K+F van nekik amelyek már eredményt mutatnak és gyártanak? Mi lesz, ha a gyártók azt mondják: oké, miénk a vár, tiétek a lekvár. (nekünk van akkunk, nektek nincs, és egyenlőre nem is lesz)
Ezért haragszom az eu gyártókra.
Nincs az a pénz, ami nem áll rendelkezésükre, ha veszteséget termelnek, hát majd pótolják. Az alma már belátta, hogy ebbe a versenyben, esélytelen haszonnal termelni ( az ő szokásos marzsukat meg aztán távcsővel sem tudnák elérni)A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biga
senior tag
Szerintem addig, amig nincs legalabb egy kötelezöen anyanyelvi szinten oktatott "vilagnyelv", addig az az elvarhato, hogy az adott nyelvi környezetben forgalmazott termék hasznalatahoz szükséges dolgok az adott környezet nyelvén müködjenek. Ez annyira ugy van, hogy konkrétan kötelezö érvényü elvaraz pl az EU területén, az eszközhöz adott lokalizalt hasznlati utasitasoknak is kötelezöen mellékelve kell(ene) lennie minden eszközhöz.
Az mas kérdés, hogy a hangfelismerés még nagyon gyerekcipöben jar, a valosagban még a "nagy" nyelveken is van mit javitani. Helyi akcentusokkal nem tud mit kezdeni, na és ugyan mondd mar el egy navinak angolul/franciaul/spanyolul, hogy "navigalj a Weöresmarty Mihaly utcara", vagy hogy "hivd fel Szalacsi Szabolcsot" (kitalalt név, csak példa volt ). Nos amig ezek nincsenek megoldva, addig ez lehet egy érdekes funkcio, de valojaban teljesen haszontalan, csak jaték. Ha akarom, akkor megveszem a kocsiba jatszani, de ha nem akarom, akkor ne akarja ram eröltetni azzal, hogy egyszerübb, mint a fizikai gomb (plane direkt modon kifizettetni velem).''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
Merci A classe alap 23 milla ha jól tudom és innen felfelé van az árazás. Nem mondhatnám egy középréteg autójának itthon.
Többi sem.Ahogy fentebb is írtam, még 4-5 éve körberögete mindenki a kínaikat. Ma már kínos a mosoly. Ahogy haditechnikában beérték a nyugatot, itt sem kell évitezedeket várni arra, hogy a premium szegenst is elkapják.
A premium mitoszát megdönteni nem lesz nehéz. (gondolj csak a telefonokra)Az alatta lévő szegmens ami most érdekes. Ott pedig nem mindenkinek vannak olyan elvárásai, mint neked.
Erre írtam amit egyesek átköltöttek Petőfi szavairól Tóni szavaira.
A régi rendszerben, amikor csak a szocialista kocsik voltak, sokaknak nem volt elérhető a Lada, csak a záporeső. Egy réteget kiszolgált. Most miben más a helyzet?
A következő kérdés ami égető a vételáron felül: oké beszerezte a majmot, de jut majd banánra is? Azért tudnak legendák keringeni a majmok fenntartási költségeiről. Lehet hiper a merdzsó, de az ioniq fenntartása drágább?
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Ezekiell
veterán
gondolom nem akarsz Mercedest venni
Az ilyen baromságok, nettó fogyasztóellenes magatartás miatt ellen igenis szót kell emelni mindenhol, legyen az Mercedes, Apple, vagy akárki. Egyik cég se a barátunk, egyik se értünk dolgozik - csak és kizárólag saját magukért. A saját jogainkért és érdekeinkért nekünk kell kiállni, bármilyen szokatlan is ez magyarisztánban. Márpedig az, hogy javítható termékek (tudod, amit megvettem, az az enyém, ne tegye tönkre senki direkt mint itt) kerüljenek a piacra, az a mi érdekünk.
Ez mennyivel korrektebb megoldás? Koreaiak se jobbak semmivel.
Nem is mondta senki, hogy jobbak, de értékelem a bezzegezés kísérletet.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Trollok komolyan
- Projektor topic
- Azonnali notebookos kérdések órája
- MSI Thin: gamer notebook két változatban
- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
- Külpolitika
- Kompakt vízhűtés
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs