- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Mikrotik routerek
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Netflix
- Windows 11
- Aliexpress tapasztalatok
- Windows 10
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ezekiell
veterán
Kicsit halott a topik, de:
11 milliós vételár alatt akár 2,5 millióval is támogatja az állam az elektromos autók vásárlását
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Citigo 4-5 milla között bestbuy, persze h elfogy. Ha nem költöm el az összes pénzünket IS házra idén, akkor megpróbálok egyre lecsapni én is
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
És akkor mégis hogy teljesítik a normákat, amiket csak a citigo-val tudtak? Meg miért hagyják abba a gyártását egy vadul sikeres autójuknak?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Ott állnak hegyekben bizony, mert szar a szoftver, nem tudnak egyet se atadni meg. Szóval egyelőre az id3 nagyon bukta.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz cousin333 #403 üzenetére
Hát olyan nagyon nem lehet veszteséges. Még ha nem is adják annyiért, amennyibe a gyártás kerül (nagy különbözet akkor se lehet, mert akkor inkább vennének kvótát mondjuk a Teslától), akkor is a veszteség bőőőőven bejön marketingben/érdeklődésben.
Egyszerűen nem akarnak gyártani annyit, amennyire vevő lenne, mert kannibalizálnák a saját kínálatukat. Amit én megértek, csak leszarom, akkor se veszek Octaviát meg SuperB-t
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz Feketelaszlo #406 üzenetére
Hát ha tovább balfaszkodnak az ID3-al, akkor garantáltan.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Amint lesz ténylegesen megvehető ID3 normális mennyiségben, venni is fogják a népek. 10 milla körülre tippelik az árát, az támogatással már elég jó.
Más kérdés, hogy mennyire bízok bennük, ha nem tudnak szoftvert írni láthatóan...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Megváltozott az e-robogókra szóló pályázat, mostmar befernek a Super Socok is. 450ert egy TC bitang jó deal, nagyon elgondolkoztam rajta [link] csak cegeknek/EVknek van, arra azert figyelni kell
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
-
Ezekiell
veterán
Ha valóban az a cél, hogy az autóállományt zöldítsék, akkor megemelik a keretet. De szerintem se fogják...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Nem véletlen szigorítottak a feltételeken. Ha el tud menni 50 km-t csak árammal, akkor jogos a zöld rendszám.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Fogalmam sincs, mikor vizsgálják felül a jelenleg kiadott rendszámokat. Mivel még nincs ilyen autóm, ezért ebbe a részbe nem ástam bele magam sose. Bocs
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Őőőő, ez már elég régóta így van. Zöld alapszínű rendszámra a zéró emissziós, a tisztán elektromos hajtású, illetve a belsőégésű motorral is rendelkező, de tisztán elektromos üzemben 25 vagy 50 km megtételére képes autók jogosultak. [link]
Ezt rebesgetik, h szigorítják, erről én is hallottam, de arról konkrétat nem tudok.
Edit: Most nézem, hogy hülyén fogalmaztam #433-ban, mea culpa, szigorítani FOGNAK és jelenleg 50km.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Srácok, 12-13 milla körül milyen olyan EV van, aminek ténylegesen baromi nagy a csomagtere? Model Y lenne a tökéletes, de az lényegesen drágább, nem bírom rászánni magam h annyit kiadjak. Egy Kia Ceed kombiról váltanánk, és a "zasszony" egyetlen követelménye, hogy nagy, jól pakolható csomagtere legyen az autónak. 2 felnőtt, 2 kisgyerek, baromi sok szarral utazunk amikor utazunk, a Ceedet jócskán meg szoktuk pakolni, szóval nem alaptalan az igény.
Szerintem egy M3-ba is be tudnánk csomagolni magunkat némi kompromisszummal, de mindegy, az vszeg kiesik a hülye 4 ajtós mivolta miatt. Használt is játszik természetesen (2-3 éves max), és lassan már a PHEV-ket se vetem el (Ceed PHEV kombinak sokkal kisebb a valós csomagtere, Octavia PHEV olyan semmilyen - és amúgy is, full EV-t szeretnék). Tippek?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz Gergőke88 #7732 üzenetére
Igen, én is néztem, azt az egy opciót találtam, ültem is benne - de ott elég valós probléma a durva értékvesztés esélye szerintem (4-5 évig akarom megtartani az autót, szóval számít), és pont abban az ársávban van, ami szerintem értelmezhetetlen: 15.4 az alap ára (LFP akksis, szóval ez jó pont), egy Model Y meg 18.5 perpill a Teslatól. Ott már nagyon nehéz magmagyarázni, miért nem költi rá az ember azt a 20%-ot, hogy egy lényegesen sokkal jobb autója legyen.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz Füleske #7736 üzenetére
Mert a Model 3-at kell? Ott is 2 évente kell csak vinni szervízbe a manual szerint, pont mint az Y-t.
Ez amúgy a másik fenntartásom a Teslaval: Szegedről szervízbe vinni azért nem triviális..
#7735cOxeR
S az elég drága azért, abból max a régebbiek férnek bele ugyanabba a költségvetésbe[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
2 éves Model 3 használtan a 13 milla kb, arra gondoltam. Újonnan az arelonye az Yhoz képest vicc.
Szerviz: köszi srácok!
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #7746 üzenetére
Éppen ezért nem érdemes várni, mert akár fel-egy év is lehet, mire ide eljut, akkor meg már megeri várni az új *insertakarmimas*-rá, és így tovább.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Hetek kérdése hogy Európában tömegesen elérhető/rendelhető legyen, nem több hónapos várakozással? Ebben az általam olvasottak alapján erősen kételkedem, de legyen így.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Szerintem majd akkor fogja befolyásolni a használt árakat, ha ténylegesen elérhető lesz, nem csak egy "ígéret". És ja, én se tervezek venni újat, hasonló indokok miatt, mint te.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Hát az elég egy szar szervíz, nekem Kia Ceedem van perpill, és amikor szóltam, hogy hát kiégett a jobb oldali kanyarkövető lámpa és adjanak időpontot a cserére (mert valami irtózat gané helyen van, baromi nehezen érhető el az izzó, és nem fogok vele szopni), akkor a srác kijött a parkolóba, ingyen kicserélte, majd adott egy kupont a következő szervíz munkadíj felezésére, csak úgy, dumálgatás közben.
A kötelező szervízeket meg mindig gyorsan és pontosan csinálták, sőt amikor közeledtem az 1 évhez, mindig hívtak, hogy "hello szervíz kellene a garihoz, mikor érsz rá".
Szóval ez egészen jó eséllyel szervíztől függ, "your mileage may vary" ahogy mondják
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #8142 üzenetére
De a Tesla sem rossz, teljesen vállalható belseje van
Jézusom, mi bajod van? Láz, hallucinációk?Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz Füleske #8148 üzenetére
Legalább a 90es években volt indexkar... (rohadjak meg ha értem az új M3-at, hogy elhagyta.. körforgalomban tuti mókás lesz)
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz Füleske #8153 üzenetére
Hát, azért a kézifék kart és a váltót nem kell annyit működtetned és olyan biztonsággal, mint egy indexkart. Az index fontosabb biztonsági dolog a vezetésben, mint az a kettő együtt.
Nyilván meg lehet majd szokni, de a kérdés, hogy miért kellene egyátalán megszokni? Mit nyerek én, a vezető vele? Szerintem semmit, sőt vesztek csak. Ez az "innováljunk csak az innovációért" a halálom.
Arról nem is beszélve, hogy eddig is sokan voltak akik szarul használták/nem használták az indexet, most még többen lesznek. Szar design, szar döntés volt szvsz. Érted, egy nagy bal kanyarban jobbra szeretnél indexelni, sok szerencsét 100% biztonsággal megtalálni a fejjel lefelé kormányon átfogás után a helyes gombot.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz koxkids #8161 üzenetére
Tehát ugyanúgy kikapcsolja az indexet, mint... az összes többi autó eddig is? Csak neki ehhez mindenféle technika kell, míg a többinek megpöckölöd az indexét sávváltásnál, és kész
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
-
Ezekiell
veterán
úgy, hogy különben nem jönne kis a hasraütéses, seggből előhúzott matekja, és kijönne hogy baromságokat beszél, az meg hát csak nem lehet!!!
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz Khaosz55 #8693 üzenetére
Én holnap kötök Nissan Leaf-re, 2022-es, 10% önrésszel ~200k/év (első céges autóra, nyilván természetes személyként magas besorolással olcsóbb tud lenni gondolom).
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Plusz cégként az egész bérleti díj költségként elszamolhato, áfa visszaigényelhető, és nincs lekotve az önerő összege se így (van ahol ez is fontos)
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Ez kb annyira hasznos feature egy trucknál, mint ha az én Leafem el tudna vontatni egy anyahajót: jó-jó, de kit érdekel, nem erre használja senki
Mondjuk trucknak meg szar a Cybertruck az már az RC-kből látszott, szóval valami mást kell mutatnia, az igaz
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
képes elvontatni egy trélert, rajta egy autóval? such feature, much wow
ez a videó semmit se mond a lényegi képességeiről. terhelés, hatótáv, terepjárás, pakolhatóság, stb - ezek a fontosak. lehet ez egy jó truck is akár (mondjuk kétlem, látva hogy a platójára egy bicikli se fér fel), de ez a videó semmit se árult el róla
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Attól függ, melyik irányba mennyit lóghatnak ki De egy 2 méteres truck bedről nem lógnak ki
De örülök, hogy láthatóan te is tudod hogy nem "baromságot fröcsögtem". Most már csak azt áruld el, miért kaptad fel a vizet? Ez csak egy autó, pajtás, nem anyukádat szidtam
szerk: hát ha direkt a legkisebb truck bedet keresed a 3 opcióból, akkor persze, ugyanannyi
És mondom, lehet ettől még egy jó truck, de nagyon erősen kétlem - de ne legyen igazam! De igazából teljesen mindegy, mert soha egyet se fogsz látni kishazánkban, vagy bárhol Európában, max kiállításon
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
3 méretben van F150 truck bed.
simán importálva euba is, meg ide is
Hát ahhoz az EUnak is lesz pár szava, tekintve hogy jelenleg nem felel meg a közlekedési törvényeknek az autó, különösen nem a gyalogosbiztonsági törvényeknek.Én tökre szeretném látni élőben, vezetni meg pláne, mert különlegességnek tartom.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Hivatalosan nem lesz forgalmazva. Importálni lehet, de ott jön az ezer másik gond (töltőcsatlakozó inkompatibilitás, súly miatt nem jó a B kat jogsi rá, lámpa/index nem jó, stb).
Szóval pontosítok: lesz kb 10 darab Európában, amiből nem fogunk mi egyet se látni
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Egyébként néztem ma pár tesztet, és ott egész jókat mondtak a truck képességeiről is, szóval várjunk az ítélettel kicsit. Bár nyilván Tesla fanok kaptak meg a first review jogokat, és nem a kritikusok.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
-
Ezekiell
veterán
Hogyne, persze. Csak azt mondom, hogy a jelen kamatkornyezetben a nyilt vegu lizing nem akkora anyagu elony, mint pár eve vokt. Persze meg mindig jó, de matekozni kell.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Már elkezdtek megjelenni a holland M3-ak: 4 évesek, jó állapotban, csak elég sok kilométerrel (170k+, szóval gari már nincs), 10 millió körül. Ma láttam egyet itthon 9.6m-ért, behozva/papírozva, ráadásul ÁFAs ár. Ennyiért még én is elgondolkoztam rajta, pedig MY a kiszemelt jövőre, csak az a sok futás...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
-
Ezekiell
veterán
Leafhez képest egy Trabant. A Leaf se egy álom, de köröket ver a Springre minőségben. Én gondolkoztam, hogy Springet vegyek városi rohangálósnak, de szerencsére egyik haver anyukájától kölcsönkértem, és egy 10 perces úton meggyőzött, hogy távolról kerüljem el. Csörög, csattog, az ajtó csattanása konkrétan Trabant szintű, felszereltsége a béka segge alatt, kényelmetlen, baromi kicsi, ha lovak húznák jobban gyorsulna mint magától, stb.
Bottal se piszkálnám kategória nálam. Ok, olcsó, de ahhoz képest hogy szar, drága.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Én egy Model Y-ra fogok rámenni vszeg. A Skoda Enyaq is jó autó, de mire felextrázod elfogadható szintre az ára brutál megugrik - és lomha is kicsit nekem.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Hogy működik a romániai autók importja, és főleg az ÁFA, ha cégre veszem? Kinéztem egy autót, akkor ha azt kint cég vette és megfizette a 19%-os ÁFAt, akkor azt cégként behozva itthon visszaigényelhetem azt a 19% ÁFA-t, vagy hogy van ez?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz FIREBLADE78 #9292 üzenetére
kivéve ha x km vagy idő eltelt a forgalomba helyezés óta külföldön.
Biztos, hogy kivéve? Értem, hogy használt és új autó között különbség van, de használt autónál is meg kell fizetni állam bácsinak a 27% ÁFAt behozatalkor a cégnek, nem?
Edit: a videót néztem, köszi, ott azt mondja h meg kell fizetni használtnál is a 27% ÁFAt közösségi adószámos importnál is. Na most már csak az a kérdés, hogy ez a havi ÁFA bevallást csökkenti-e - de ezt majd a könyvelő megmondja.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz Ezekiell #9293 üzenetére
Közben a könyvelőm is válaszolt:
ÁFA mentesen lehet EUs használt gépjárművet vásárolni közösségi adószámmal rendelkező cégnek, és a következő havi ÁFA bevallásban fel kell tüntetni és befizetni a 27% ÁFAt.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Nem elérhető az oldal, milyen feltételekkel? A végén a lízingbevevőnek kell tulajdonjogot is szereznie (kommentekből ezt olvastam ki)?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.