Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vesa

    veterán

    válasz Shadowbull #10851 üzenetére

    Pontosan erre a következtetésre jutottam. Az elmúlt 1,5 hónapban megnéztem egy halom autót, EV-ket is, hibrideket is, de a plug-innel jött ki legjobban a matek. Azért a döntésben meghatározó szerepe volt annak, hogy már elérhetők 100km EV hatótávra képes PHEV-ek (+ a jelenlegi komoly akcióknak). Egyébként a Mercedes info rendszere egészen elképesztően jó! Nem is gondoltam volna. A Volvo-n ehhez képest egy DOS fut.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz Shadowbull #10851 üzenetére

    Csak valahogy nem ezt adja ki a való élet. Most ahogy néztem az outlandereket, v60-akat más az arány.

    Outlanderekben rendre kb. 80-20%, 85-15% arányban van a futott km-ben a benzin-elektromos.

    V60-akban kb 20% az elektromos üzem.

    Ezek 140-280 ezer km közötti autók. Kb 2 tucatot hívtam fel eddig.

    Ki lehet számolni, hogy a 7-8 liter helyett. 5-6 körül mennek így.

    Nyílván vannak olyanok is, mint amire én fogom használni. Van 3-4 ezer kwh a napelemről erre szánva, reggel ovi 20-25 km, teljesen elektromos, délutánig feltöltöm, hozom haza teljesen elektromosan. 1-2 havonta lesz egy hosszabb út 150-200-300km max. De ahogy felhívtam ezt a sok eladót az jött le, hogy kb senki sem így használja. Kb mint egy nem tölthető hibridet. Így tolja a többség.

    Nyílván ahogy írod ezen növelni fog a 100kwh/5, tehát ha 20kwh elterjed ezekben a phev-ekben is. Mert az Outlander valami 6kwh, a Volvo 11kw ha jól emlékszem. 3* meg 2* akkora ugrás a 20kwh+ phev. De gyors fejszámolásra azok is 40-50%-ban benzin/dízel módban fognak menni. Tehát ha nem is 5 de 2 darab ice lesz kiváltva.

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

Új hozzászólás Aktív témák