Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Teljesen jó felvetés, én már nem is akartam felhozni, mert akkor megint én vagyok a troll.
Szerintem meglehetősen kockázatos barkács pakkokat használni. De a trend úgyis az lesz, hogy egyre több ilyen cég lesz, egyre több ilyen jellegű ajánlattal. Majd 10 év múlva meg tudjuk mondani, hogy vajon túlságosan pesszimista voltam a témában vagy nem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Semmit se módosított.."
Hmm, szóval te tisztában vagy például a futóműben lévő összes alkatrész összes alkatrészszámával és azok bevezetési idejével.
Oké. Azért ehhez még nekem is kéne pár óra, pedig én az összes releváns gyári rendszerhez hozzáférek.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"azért túlzás azt állítani, hogy ez jelentős változás, amit ha nem követsz, az életeddel és mások életével játszol.."
Úgy hasból én is azt mondanám hogy túlzás. De személy szerint nekem sem azzal lenne problémám, hanem az akkuval magával.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Ebben a témában nem velem vitatkozol. Nem én hoztam fel ezt a szempontot.
"a TESLA simán megoldotta, hogy x különböző tömegű akkut tesz ugyanarra a járműre..."
Abban biztos vagy hogy minden ugyanaz egy TM3 SR+ban, egy LRben meg egy Performance-ban? Futómű mindegyikben utolsó csavarra megegyezik? Én nem tudom, de nem mernék rá nagy összegben fogadni.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #6332 üzenetére
Hmm, megint ez a teljesen hibás érvelés...
Egy mérnök is hibázik néha, tehát akkor az egész mérnöki tudomány felesleges, bízzunk mindent a szakmunkásokra...Hát, elég csúnya világ lenne.
Az ilyen házilag barkácsolt pakkok használata gyakorlatilag orosz rulett.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #6346 üzenetére
"Ezek átlagára megy a tervezés"
Hát, nem. A "worst case" terhelésre megy a tervezés az esetek többségében.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz joghurt #6350 üzenetére
Ez nem elképzelés kérdése.
"az iparban nem worst case-re megy a tervezés, mert fillérbaszó költségoptimalizálás megy."
Ez két külön szempont.
"Ha worst case-re menne a tervezés, egy csomó alkatrész örök életű lenne."
Butaság. A worst case terhelés nem végtelen élettartamot jelent.
"biztosan hallottál már a "tervezett avultatás" fogalmáról, ami szintén nem más, mint a mérnökileg (szándékosan) alultervezett termék."
Persze hogy hallottam, az egyik legnépszerűbb konteó. A tervezett avultatás (a programozott mechanikus tönkremenetel értelmében használva) egyszerűen nem létezik, mert nem lehet megcsinálni, nem is próbálkozik vele senki.
Mellesleg szerintem annak van nagy arca, aki teljesen fogalmatlanul vitatkozik egy szakmai témában, ráadásul olyannal aki évtizedek óta ezt csinálja.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
"Ha 10 év alatt lett 70%-os, akkor hasonló használati szokások mellett további 10 év alatt további 20% lesz a csökkenés"
Hát, nem. A degradáció csak egy ideig lineáris, utána nagyon begyorsul.
Azt nem tudja senki hogy ez a pont mikor jön el.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz Bandit21 #6384 üzenetére
Szerintem van helye az elméleti vitáknak is.
Én személy szerint azt gondolom, hogy egy öreg EV megvásárlásánál abszolút indokolt az óvatosság, és teljesen félrevezető az a hurráoptimista hozzáállás, hogy "úgyis kimegy a világból még 10 évig, nem tud tönkremenni".De, tönkre tud menni, és baromi költséges tud lenni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Reméljük ez nem lesz általános"
Elhiheted hogy az lesz. A többiek is figyelnek, és ha azt látják hogy ezt a Tesla simán át tudja vinni anélkül hogy valakinek is feltűnne, akkor ők is megcsinálják. Ha költségelőnyt jelent akkor meglépik, és ez speciel komoly költségelőnyt jelent.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Az olcsó EVzés lehetséges, csak nem mindenkinek.
Ha van egy családi házad, rajta egy napelemes rendszer, és pont olyan a használati profilod hogy akkor tudod tölteni az autót amikor amúgy is túltermel a rendszered, akkor kvázi valóban "ingyen" autózol. Ha a családi ház meg a napelemek költségei amúgy is ki lettek volna fizetve, akkor ezeket nem is kell az autózásnál figyelembe venned.
Ha egy átlagember vagy sokmilliós napelemes rendszer nélkül, esetleg olyan helyen laksz ahol ilyesmit nem lehet telepíteni, akkor piaci áron fogsz tölteni, és innentől kezdve ezer és egy variáció lehetséges. Még az is lehet hogy nem fogsz olcsóbban autózni mint egy hagyományos autóval.
Egy megtérülési számítást is ezerféle módon lehet paraméterezni, ott sem lehet semmi biztosat mondani előre a részletek ismerete nélkül.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #6481 üzenetére
"Szerintem pont emiatt is hártált ki a Német politika 2035-ből"
Valójában nem hátráltak ki belőle. A BEV átállást az eFuel nem befolyásolja.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
Igazából a szoftver nekem sem döntő, a jelenlegi autóm szoftveresen 10 évvel van lemaradva az aktuális szinttől, mégis teljesen megfelel.
A probléma az hogy az MG szarul működik, tele van primitív hibákkal. Ebből pedig számomra az következik hogy az egész autó tele van ilyen primitív hibákkal. Mi garantálja hogy például a nagyfeszültségű rendszert, az akkumenedzsmentet, vagy akár bármelyik mechanikus komponenst rendesen megtervezték, letesztelték, és legyártották?Nyilván semmi, az is pont ugyanilyen szar, vagy szarabb, mert az nincs szem előtt.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #6577 üzenetére
"mikor jelenik meg a paicon autókban."
Ha minden szuperül működik, akkor saccra 10 év múlva.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Noukoum #6585 üzenetére
Ezért jó hogy ő nem elfogult. A Teslával kapcsolatban az volt, de a saját tapasztalatai alapján helyre tette a dolgot.
Persze ezt a Tesla egyház nem bírja elviselni, mert olyan nincs hogy nem a Tesla a legjobb mindenben is.
Ezután jön a lejáratás, hiteltelenítés, támadás.Régi lemez.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Az i4 prémiumtermék, úgy is van pozícionálva meg árazva is. Prémiumterméket meg nem azért vesz az ember mert az racionális döntés, hanem mert arra vágyik.
"Se nem költenék ennyit autóra, se nem várnék ennyit autóra"
Én sem. Nade nem is én vagyok a célcsoport.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz stickrs #6617 üzenetére
Nyilván ez inkább szubjektív mint objektív. Az embernek érzelmi alapon tetszik valami (vagy nem tetszik) aztán utána ehhez gyűjti az észérveket
Aztán ha bejön a dolog akkor megerősítve érzi magát hogy jól döntött.Nekem amúgy semmi bajom nincs azzal ha valakinek a Tesla tetszik, aztán azt vesz, sok boldogságot kívánok hozzá, minden irónia nélkül.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz tibcsi0407 #6634 üzenetére
"ha a tudást, hatékonyságot nézem, akkor nincs ellenfele"
LOL.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #6637 üzenetére
"mert már rég az egyik fő value add a motorgyártás volt nekik"
Nem tudom ki kezdte el terjeszteni ezt a bölcsességnek látszó hülyeséget, de úton -útfélen előjön.
" Szóval elektro mobilitásra való átállással elvesztik az identitásuk egyik meghatározó részét"
Jaj dehogy veszítik.
"mit csinálunk az autóiparban dolgozó mérnökök felével. (Mert egy elektromos autóhoz kevesebb mint fele annyi mérnök kell. Nem megy el csomó mérnökóra a mindenféle füst-gáz check szenzor meg motorvezérlő, stb fejlesztésére.)"
Jézusom. Mert egy autó csak belsőégésű motorból áll, ugye?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Noukoum #6633 üzenetére
Valójában meg a Tesla kezdte el megszivatni saját magát. Abszolút irreális célokaz tűzött ki és kommunikált (évi húszmillió autó 2030ban) csak azért hogy fenntartsa a teljesen irreális részvényárazást.
Aztán valamikor tavaly november környékéb rájöttek hogy egyszerűen nem kell végtelen mennyiségű 3/Y, ezért két dolgot tehettek:
- elengedik a növekedést vagy
- árat csökkentenek, de azzal meg a marzsokat engedik el.A másodikat választották, bár igazából kényszer volt az is.
Elindítottak egy árcsökkentési spirált, a haszon jelentős része köddé vált, a növekedés pedig mégsem lett akkora mint szerették volna, a készletek pedig tovább növekednek (nyilván, az emberek sem hülyék, arra számítanak hogy még olcsóbb lesz).Musk már meg is szellőztette hogy bezzeg ők haszon nélkül is tudnának ám autót eladni, mert olyan sokat kereshetnek majd a digitális szolgáltatásokkal. Aha...
Szóval a Tesla abszolút fenntarthatatlan módon "tarolta le" a piacot... Szép húzás.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Hát, ezt mondhatnám én is neked.
Ugye pár éve az volt a legenda, hogy senki nem tud pénzt keresni villanyautókkal, csak a Tesla. (Néha még most is előjön).
Aztán azután az volt a legenda hogy a Tesla mindenki másnál többet keres, a komplett autóiparnál.
Ez sem volt igaz soha, mert akik ezt állították, azok elegánsan kifelejtették a kiskereskedelmi árrést, amit a Tesla szintén zsebretesz.
És akkor azt sem kezdem el fejtegetni hogy a bruttó marzs megadása sem egységes.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen