- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Adobe Illustrator kérdések
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Linux - haladóknak
- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #7277 üzenetére
Amikor az első ilyen száguldozó barmot bevarrják életfogytig szándékos emberölésért, talán akkor elgondolkodik a többi is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Bandit21 #7281 üzenetére
Nyilván meg kell változtatni a törvényeket hozzá, de az nem kellene hogy akadály legyen.
Németországban is megtették néhány hasonló eset után, az első életfogytot már ki is osztották azóta. Sajna bizonyos embereket nem tart vissza semmi, akkor legalább zárjuk be őket örökre.
Az pedig teljesen igaz, hogy az EVk sajna rontanak a helyzeten.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #7341 üzenetére
"a Teslának ez az árcsökkentősdi mennyire fér bele a budgetbe."
Q1ben szemmel láthatóan csökkent a hasznuk.
Q2 számok holnap tőzsdezárás után. Akkor már jobban fogjuk látni a trendet.Személyes tipp: tovább csökken a hasznuk, és olyan sok terük nincs tovább csökkenteni az árakat.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #7358 üzenetére
"The problem is automotive designers not understanding how wireless charging works."
Igen, nyilván ilyen hülyék dolgoznak az autoiparban. LOL.
És valaki halál komolyan leír ilyet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #7367 üzenetére
De, gondolnak rá, sőt pontosan tudják mi fog történni.
Ők is tudják hogy a hűtött indukciós töltő jobb lenne, de azt is tudják mennyibe kerül beépíteni, osztanak -szoroznak mert számolni is tudnak, aztán nem rakják be.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #7379 üzenetére
Mihez képest sok? A Toyota Rav4re 5-600 euró szokott lenni az éves karbantartás márkaszervizben. Épp tegnapelőtt csináltattam meg az aktuálisat, műszaki vizsgával együtt, 900 euró volt.
Ha nem márkaszervizbe vinném akkor lehet megcsinálnák mondjuk 400ból, sokkal olcsóbb az se lenne, akkor inkább már a márkaszerviz.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"leviszik ők 0%-ra is akár tartósan a marzsot"
Aha. Miből?
"ettől az árfolyam is lemegy, akkor visszavásárolják a részvényeket is, valamint felvásárolják a felszámolás alatt lévő összes konkurenciát."
Még egyszer a kérdezem: miből?
Mellesleg attól még hogy leviszik nullára a marzsot, még nem fog mindenki Teslát venni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #7384 üzenetére
"Azért abból a 18,2%-ból még van hova. Ugye ha jól látom a járműgyártásin 19+ % a nyereség."
Nem kellene keverni a bruttó marzsot a nettó nyereséggel. Az adózás előtti nyereséget tudod odaadni árcsökkentésben, az meg 11,8% volt most.
"Mondjuk abból a 23,07 milliárd dolláros készpénzállományból amilyük van."
A Tesla jelen pillanatban 876 milliárd dollárt ér a tőzsdén. A Toyota 323 milliárdot, a VW 70et. Az utóbbinak meg tudják venni mondjuk a 28%-át...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"De sajnos az a realitás, hogy az autógyártás a következő olyan jelentős iparág ami monopolizálódik."
Szerintem meg nem fog. Az utóbbi évtizedekben nagyon komoly tisztulás és integráció ment végbe, csak a nagy és erős szereplők maradtak leginkább.
Persze most van egy csomó új versenyző, főleg kínaiak, de azoknak a nagy része simán eltűnik a következő években.
"ha még jön a Teslánál egy további 20%-os árcsökkenés"
Akkor éppen mínusz 10%-ban lesznek minden egyes eladott autónál. Ráadásul a haszonkulcsuk már így is sokkal szarabb mint a hagyományos gyártóké.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nem tudom, nem is érdekel. Én örülök neki ha évente átnézik. Egy százezer eurós autónál ez már tényleg ne legyen ez szempont.
Hogy a Tesla hogy csinálja, az számomra teljesen irreleváns.
Nem véletlenül bukik meg egy csomó Tesla az első műszaki vizsgán, mert 3 évig senki rá sem néz.[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Miért néznének hülyének? Soha nem értettem ezt a hozzáállást. Kínálnak egy szolgáltatást egy adott áron. Ha kell megveszed ha nem nem. Nincs ebben semmi hülyének nézés.
Eleve ennek az autónak csak az értékvesztése sok ezer euró évente. Olyan mindegy hogy kifizetsz pár százat pluszban vagy nem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"a többi lábon megtermelje a nyereséget..."
Nem igazán van többi láb. A Tesla más üzletágainak még az árbevétele is kerekítési hiba az autógyártáshoz képest, a hasznot pedig nem is érdemes említeni.
"nem véletlen trollkodja be néha Musk az ingyen autó gondolatát..."
Muszáj neki fújni a lufit,.ennyi.
Értem én amúgy a víziót amit felvázoltál, de nincs egyetlen szám, egyetlen adat sem az üzleti jelentésben, ami ennek akár minimális esélyt is adna.
Az derült ki az utóbbi negyedévekben hogy a Tesla is vízzel főz. Ha növekedni akar, akkor el kell engedni a nyereség egy részét, de azt meg nem lehet büntetlenül megtenni. Nincsenek nekik sem végtelen forrásaik.
Én meg személy szerint nem hiszek abban hogy működni fog nekik az FSD, és abból szemmel látható jövedelemre fognak szert tenni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Minél több pénzed van, annál nagyobb az az összeg ami nem számít, amivel nem foglalkozol.
Van aki nem megy el a város másik végére azért hogy kicsivel olcsóbban vegye meg az étolajat, mert nem számít. Van aki nem szarakodik a szervizzel, megy a márkaszervizbe, mert tökmindegy. Van aki meg privátjettel repked és nem kereskedelmi járattal, mert neki az az összeg tökmindegy.A motiváció ugyanaz, csak az összegek mások.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
TMY 2020 márciusa óta van kínálatban, 2020Q1ben speciel 21,9% volt a Gross Margin, amúgy A gross Margin pont nem egy jó mutató ,abban egy csomó költség nincs benne, nem is egyformán számolják a cégek. Tudom hogy a teslások miért szeretik, azért mert amikor veszteséges volt a cég, lehetett erre mutogatni.
A jövedelmezőséget jobban mutatja az EBT ( earning before taxes), ez a Teslánál 2022Q1ben volt a csúcson, 19,3%-kal, utolsó negyedévben 11,8% volt.
Nettó nyereségráta 10,8%, amiben ugye benne van a kiskereskedelmi árrés is, amit a többiek odaadnak kereskedőknek, ezért ez tulajdonképpen csapnivaló, a legszarabbak között lehet az autóiparban.
VW például egy gyenge negyedév után 6,2%-ot produkált előző negyedévben, ehhez jön hozzá a legalább 10-15%-os kisker árrés, azaz összesen 16-21%.
(Mercit, BMWt elő sem hozom, ők minimum a dupláját termelik ki a Teslához képest)
Valójában a Tesla szénája áll elég szarul, és romló tendenciát mutat.
Nyilván csődbe nem mennek, de a Tesla a saját tőzsdei túlértékeltségének a fogja lett. Musk beígérte az évi 20 milliós eladást 2030ra, a nép meg hozzágondolta hogy ezt világrekord jövedelmezőség mellett fogják elérni.
Tavaly nyáron nyilvánvaló lett hogy vagy a növekedést választják, vagy a szép marzsokat.
Előbbit választották. Nyilván a tőzsdének idővel leesik hogy mi a helyzet, ezért Musk most új mesével próbálkozik: nem is számít az autón elért nyereség, mert majd óriásit szakítanak az FSDvel.
Az látszik hogy a sztori már fárad. Majd kiderül mennyire veszik be a befektetők.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Minden autógyárnak vannak hosszú távú beruházásai, ezek gyakorlatilag folyamatosan jelentkeznek. A jövedelmezőség összehasonlításához kénytelen vagy ezt is belevenni.
(Példa: a BMW relatíve kis cég, de tavaly 7,8 milliárd euró volt a beruházás, 6,6 milliárd a fejlesztés. Teslánál tavaly ugyanez 7,1 MRD / 3 MRD USD)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
"2,5 alatt 100ra gyorsuló 1020 lovas"
Nyilván ha az ember állandóan gyorsulási versenyekre jár a 60 milliós autójával akkor ez fontos szempont.
Minden egyéb esetben meg teljesen felesleges.
"Mert gondolom nem a töltőhálózatot"
Van töltőhálózat is, ez már nyugaton nem téma.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Szerintem bármit lehet bármivel hasonlítani, mert mindenki úgy nézi a világot hogy X összegért mit kap, és ez mennyire fedi le a preferenciáit.
Nyilván akinek fontos a 2,5 másodperces gyorsulás, az nem is néz mást csak Teslát. Másnak meg más fontos.Kismillió töltőhálozat van már, Ionity is van már kábé minden sarkon, de van Fastned, ENBw, Aral Pulse, Shell Recharge, lehet sorolni. A BMWkhez meg adnak BMW Charging kártyát, azzal meg nem is tudom hány százezer töltőponton lehet tölteni Európában.
És amúgy igazad van, a Tesla is lassan megnyitja a SuC-ot, úgyhogy azon is lehet majd tölteni, ha valaki arra gerjed. Bár azok gyakran nem közvetlenül az autópálya mellett vannak, ezért lehet Teslákat Ionity-n látni
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Na, nézzük részletesen, a félmondatokba elrejtett dezinformációkat és tévedéseket is.
Te elkezdted összekeverni a cég mérlegkimutatását a beruházás mértékével. Attól még hogy a mérlegben leírják a már nem használt, lebontott, stb. eszközök, épületek, berendezések aktuális értéket, az nem jelenti azt hogy nincs folyamatos beruházás.
Eleve ott indul a dolog, hogy minden típus 7-8 évente cserélődik, ami önmagában milliárdos nagyságrendű beruházásokat igényel típusonként, és ilyen típusból van vagy két tucat. Épp most volt hír, hogy az új 5ös szériagyártása beindult Dingolfingban, és ez önmagában több mint egymilliárd eurós beruházást igényelt ott. Építettek új gyárat? Kívülről nem, mert az már ott van vagy 50 éve. Csak közben párszor kidobták a cuccokat és újakat rakták be.
És nem csak a gyárban van beruházás, a beszállítóknál is van, aminek a jelentős részét szintén a BMW fizeti."egy befektetés volt egy kínai autógyártóba (Investments in subsidiaries), amit ráadásul nem is most hajtottak végre, hanem évekkel ezelőtt, csak most lett lekönyvelve"
Na itt is nagy a kavarodás. Semmiféle "kínai autógyártó"ról nincs szó. Ez a BMW-Brilliance kínai vegyesvállalat többségi tulajdonának a megszerzése.volt (75%os tulajdon) amit tavaly Q1ben véglegesítettek, és számolták el a könyvekben. Ez egy egyszeri tétel volt, semmi köze az átlagos beruházási összegekhez.
"Ami nélkül szimplán veszteséges lett volna a cég, ugyebár"
Butaság, nem lett volna veszteséges, nagyon nem. Ahogy írtam, az elszámolás Q1ben történt, és az összes többi negyedév is vastagon nyereséges volt.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Egyáltalán nem az a méretkategória."
De, pont ugyanaz a kategória. Gyakorlatilag egyforma nagyságú a két autó. [link]
Hogy belül milyen a kialakítás, az megint teljesen más téma."ügyfelek is csalódottak a iX-ben"
Igen, persze. (Ásít).
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Teljesen más helyzetben van a két cég, a Tesla tavaly annyi autót gyártott, mint a BMW durván 20 éve. Ezért a mérlegük is értelemszerűen teljesen más. Ettől függetlenül a BMW többet ruház be mint a Tesla, és többet költ fejlesztésre is.
És akkor a BMW egy kis cég, egy VW Konszern vagy Toyota még többet költ.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Én is így gondolom.
Ettől függetlenül lehet jó ajánlat egy Tesla 3/Y, ha valakinek megfelel amit kínálnak. Amíg van rá garancia, addig a kockázat is vállalható.
Talán egy X is jó lehet ha valakinek kell a sok ülés. (Bár a nagy család manapság réteghobbi).Számomra az S ami lóg nagyon a levegőben, annak nem látom sehol a helyét .
(Ha valaki ért németül, annak egy jó videó, objektív vélemény az S-ről és úgy általában a Tesláról)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Tévedni méltóztatol. A BMW nem foglalkozik a Tesla árazásával. Merci és Audi, ezek a direkt konkurensek, amik figyelembe vannak véve, illetve néhány típus esetén a Porsche is.
Amúgy kíváncsi voltam mennyire igaz Magyarországon hogy az iX-et nem keresik, ellenben a TMX-et igen. (ugye ezt állítottad fentebb).
No, Magyarországon május végéig eladott a Tesla 14 darab Model X-et, a BMW meg 106 iX-et.
Azaz több mint 7x annyit....Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #7473 üzenetére
+ a magyarországi használt BMW-k 99%-ában nem annyi kilométer van amit az óra mutat. Így aztán amikor az ember vesz egy megkímélt állapotban lévő autót 90e kilométerrel, abban sanszosan van már 190e, és százezer kilométer óta nem látott szakszervízt.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nade most TMX vs. iX volt a téma. Egyébként a TMX-re talán rá lehet fogni hogy prémium, de a 3/Y egyértelműen nem az, úgyhogy azt nem is érdemes semmilyen BMWvel összevetni, mert egy másik kávéház.
Y-ból tényleg rengeteg van, már minden sarkon lehet látni. A használt árak is mentek lefelé. És ugye azt azonnalra lehet kapni, nincs várakozási idő.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
Illetve erősen szitkozódó TM3 tulajok, akik tavaly a csúcson vették az autót....
Amúgy most láttam a német készletben hogy van Long Range RWD is. Nem emlékeztem ilyen változatra, és a konfigurátorban sincs.
Mikor vezették be, tudja valaki? Szerintem az a legjobb változat.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- E-roller topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Mobil flották
- Adobe Illustrator kérdések
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Android szakmai topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs