- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Microsoft Outlook topic
- ASUS routerek
- HBO Max & OD topic
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
- SketchUp
- Linux - haladóknak
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #11094 üzenetére
Belépő ár 74.700, SQ6 93.800.
Később lesz olcsóbb egymotoros változat is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
BMW Vision Neue Klasse X
Szériaváltozat 2025-től Debrecenből.
[link]Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #11116 üzenetére
Sajna manapság már mindenbe bele kell tenni a nagy tévét középre, különben nem vagy modern.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #11118 üzenetére
NA0 később jön egy kicsivel. NA5 kezd Debrecenben.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #11120 üzenetére
Nem lesz már idrive sajna. Pedig én is szerettem. Nade ez van, szép új világ, nagy tévé, tapizás. Szerencsére a HUD megmaradt, és ez a panoráma display sem tűnik rossznak.
[link]Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Igen, szerintem is a legjobb rendszerek között volt a piacon. A BMW sokáig ellenállt az érintőképernyős divatnak is, de aztán jöttek az okostelefonok és muszáj volt lépni, mert a júzereket nem az ergonómia meg a közlekedésbiztonság érdekli hanem a divat.
Most meg felnőtt az első okostelefon károsult generáció, nekik meg kell a nagy tévé. Igaz hogy nulla értelme van, de ha nincs akkor nem vagy modern.
Meglátjuk mit hoznak ki a nagy képernyő+panoráma display+ nagy HUD + kormányon lévő gombok kombinációjából.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #11131 üzenetére
Németeknél emeltek az áron, aztán meg elkezdtek kedvezményes hitellel akciózni
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz BrandonXXV #11134 üzenetére
Ergonomiailag katasztrófa az érintőképernyő. Volt olyan eset Németországban hogy a teslás leesett az útról mert esőben a képernyőn állítgatta az ablaktörlőt. Utána jól meg is büntették, mert menet közben tilos nyomogatni a kütyüket
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #11149 üzenetére
"alá mentek az áraknak"
Tényleg? Nekem annyira nem tűnik úgy hogy annyira remek ajánlatokat tennének. Nem is alakul úgy a kereslet ahogy azt elképzelték.
"Most meg rezeg a gatyó és mutogatnak trüsszelre, hogy csináljon valamit, mert letarolják az eu piacát"
Butaság. Szó sincs ilyesmiről. Azért reklamálnak az EUs gyártók mert a kínaiak cinkelt lapokkal játszanak.
"Mit is csináltak az eu gyártók? Röhögtek a Teslan"
Hmm, én konkrétan arra emlékszem hogy Musk röhögött 2013ban a BMW i3-on.
"Tettek bármit azért, hogy ne függjenek a kínai ipartól"
Igen, természetesen.
"Mi lesz, ha a gyártók azt mondják: oké, miénk a vár, tiétek a lekvár"
Akkor majd lesznek más gyártók.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #11171 üzenetére
"Ahogy haditechnikában beérték a nyugatot"
Ki érte be haditechnikában a nyugatot? Ugye nem a kinaiakra gondolsz?
"hogy a premium szegenst is elkapják."
A japánoknak és a koreaiaknak sem sikerült. Ez a sztori ugyanis sokkal többröl szól.
"A premium mitoszát megdönteni nem lesz nehéz. "
Na igen, ilyen az amikor valaki olyasmiröl beszél amiröl nincs fogalma.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Ezekiell #11215 üzenetére
Persze. A Merci akkuja legalább javítható...
Amúgy meg teljesen érthető az óvatosság az autógyártók részéről, hogy nem szeretnék semmilyen formában lehetővé tenni a házilagos barkácsolást az akkupakkokon. Ez egy nagyon komoly biztonsági kérdés.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Ezekiell #11217 üzenetére
"Pont arról szól a dolog, hogy NEM javítható, egészben cseréltetik"
Szervizben nem javítható, nekik cserélni kell. A gyárban viszont lehet javítani, felújítani, stb.
"ez szervízben is pontosan ugyanígy van"
Egy csomó javítást nem végeznek már szakszervízben, mert nincsenek rá felkészülve, sem eszközben, sem szaktudásban. Például sok gyártónál a blokkot sem bontják meg, egyben cserélik, a blokk meg megy a gyár központi felújító-javító központjába.
"Tényleg ennyire ész nélkül kell védened a német gyártókat"
Szó sincs róla. Megpróbálom bővíteni a tudásod a világról és az autóiparról, hátha sikerül túljutni a konteókon.
Mellesleg a fentebb berakott kép egy Tesla akkupakkról van. Kikeressem neked hogy a 4680-as pakkjuk hogy néz ki belülről? Ők is ugyanígy gondolkodnak, és gyanítom mások is. Ennek semmi köze ahhoz hogy egy gyártó német vagy nem.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Ezekiell #11219 üzenetére
"vevővel kifizettetik az egész költségét"
Ha garanciában cserélik, akkor a vevő pont nem fizet semmit. Tehát az autógyár első körben saját magával baszik ki amikor ilyen megoldásokat készít. Nem is csinálják ha műszakilag nem indokolt.
Egyébként meg nyilván fizetni kell érte."RÁADÁSUL a 3rd party javításokat is ellehetetlenítik"
A kutya nem foglalkozik ezzel. Ez szimplán egy konteó. Ez nem fejlesztési cél.
"a Tesla akksijait lehet javíttatni 3rd partyval, a Tesla nem teszi tönkre szándékosan az egész akksipakkot 1 cella elromlásánál"
Tévedni méltóztatol. Sem a 2170re épülő , sem a 4680ra épülő pakkokban nem lehet cellát cserélni. A 2170ben 4 nagy modul van, és modulonként van egybeöntve, a 4680ban meg teljesen egybe van öntve az egész ragasztóval. Gyakorlatilag javíthatatlan.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Ezekiell #11224 üzenetére
"Valójában meg mindenkinek (kivéve neked, termeszetesen) nyilvánvaló anti-consumer magatartás."
Mindenkinek nyilvánvalóan nem az, akinek van egy kis fogalma az autóiparról. A konteósokat meg nem kell komolyan venni. A laposföldhívőket sem vesszük komolyan.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #11225 üzenetére
Aztán ha leég egy ház azért, mert kigyulladt a faszba az általad barkácsolt akku, akkor szívesen mész majd börtönbe? Hidd el, az autógyári mérnök se szívesen megy, ráadásul neki ezerszer több tapasztalata és tudása van mint neked, látott már ezer dolgot, úgyhogy már a hideg vizet is inkább megfújja.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #11228 üzenetére
" látott pár 100 diesel BMW-t porrá hamvadni..."
Meg durvábbakat is. Az "csak" gyártási hiba volt.
"Ez nem biztonsági kérdés"
Abszolut biztonsági kérdés. Ez majd akkor lesz nyilvánvaló mindenki számára, amikor elég sok EV lesz az utcán ahhoz, hogy az otthon barkácsolás elterjedjen. Fogunk látni sok szép tüzet majd.
"Ha egy villamosmérnök cellát cserél az akkuban, az neked barkács???"
Teljesen mindegy ki csinálja. Ha nem áll rendelkezésre olyan technológia, ami a gyári szintü biztonságot garantálja, akkor az bizony barkács.
"Dolgozom együtt német autógyári mérnökökkel, nem estem hasra a "nagy" tudásuktól,"
(ásít)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #11231 üzenetére
"az 1 tervezési hiba, amit ráadásul szarul is kezeltek."
Valójában nem tervezési hiba, és úgy kezelték ahogy a legjobb tudásuk szerint tudták. De ez mellékszál.
"te mint villamosmérnök kijavítod"
Pont a villamosmérnöknek kellene ismerni a házi barkács korlátait. Persze ha nem ért az autóipari tervezéshez és teszteléshez, akkor honnan tudná?
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #11239 üzenetére
"Ki beszélt házi barkácsról"
Te beszéltél itt házi barkácsról:
"laptop akkuban labortáppal feszültségen kell tartanom a BMS-t, amíg kivágom és beponthegesztem a szar cella helyére az újat"
Ez az én szememben kimeríti a házi barkács fogalmát. Pláne hogy egy laptopakku filléres cucc, több az óradíja erre a munkára egy hozzáértőnek, mint amennyibe egy komplett új akku kerül.
Ráadásul autó akkuval indult a beszélgetés.
"mellesleg pont van némi fogalma az autóipari tesztelésről"
Értem. Tehát az szerinted teljes mértékben elképzelhető, hogy műhely körülmények között megbízhatóan reprodukálni lehet egy olyan hegesztést, amit egyébként a gyárban egy baromi drága automata végez több tucatnyi paramétert figyelembe véve, mely paramétereket sok éves fejlesztéssel és teszteléssel állapítottak meg és validáltak. Üzembiztosan fogja hozni a kötés a gyári paramétereket, működni fog szélsőséges üzemi körülmények között is, sok ciklus után is.
És amikor a gyár ezt nem engedi, akkor az csak azért lehet, mert le akarja húzni a vásárlót.Hát jó.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #11243 üzenetére
Figyi, veled ellentétben én nem konteókkal meg félinformációkkal próbálom a világot megmagyarázni, hanem én konkrétan tudom, hogy hogyan és miért van úgy, ahogy. Ha már a hengerfejet felhoztad: 5 évig terveztem hengerfejet, illetve voltam a hengerfej fejlesztő csapat vezetője. Ennek a csapatnak a dolga többek között a szerviz megoldások kifejlesztése és validálása is. Tehát valóban nem ugyanúgy szerelik fel a hengerfejet, de ahogy felszerelik az a gyár által tesztelt megoldás, ugyanúgy megcsinálta a motor a tartós teszteket azzal a szerelési folyamattal is, ahogy a gyárival,.műszaki szempontból egyenértékű megoldás.
"Ez egyszerű pénzlehúzás... a gyártó a gazdasági totálkárra utazik, mint már sokszor.... dobd el, vegyél újat, az pörgeti a business-t."
Butaság, konteo, nem igaz.
"egy ipari szünetmentesben"
Irreleváns példa az autóipar szempontjából. Teljesen más a felhasználás, a tervezési cél, a költségkeret, stb.
"Te nem ezen a bolygón élsz, és nem látsz ki szemellenződ mögül..."
Veled ellentétben én értek ahhoz amiről beszélek. Ez a szakmám, ezt csinálom az első vonalban már több mint húsz éve. Te meg ebből akarsz kioktatni.
"az autógyártóknak 25 év garanciát kell vállalni..."
Nyugodtan. Csak ettől olyan drágák lennének az új autók, hogy nem bírnád megfizetni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Közben a Fisker szép csendben csődbe ment. Biztos örülnek neki azok akik beruháztak egybe.
Felkészül: Lucid, NIO, Rivian.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Google Pixel 6/7/8 topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- LEGO klub
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BestBuy topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest